راهنمای کامل بازدید از لارا، آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای کامل بازدید از لارا، آنتالیا

اگر قبلا به تور آنتالیا سفر کرده باشید آنجا را به خوبی می‌شناسید ولی اگر دفعه اولی است که به آن سفر می‌کنید باید بدانید که ساحل لارا، واقع در شرق شهر قدیمی آنتالیا، یکی از پربازدیدترین سواحل در آنتالیا است. این ساحل به ویژه به خاطر هتل‌های مجلل ساحلی‌اش معروف است که از بهترین هتل‌های ترکیه هستند. این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده تا لارا را به مقصدی مورد علاقه برای تعطیلات ساحلی در تابستان تبدیل کند. این ساحل با آب‌های زلالش نه تنها بین خانواده‌ها مشهور است بلکه به عنوان پس زمینه‌ای زیبا و دیدنی برای جشن عروسی هم محبوبیت زیادی دارد.

در این راهنمای کامل به ساحل لارا، اطلاعاتی در مورد آنچه در هنگام بازدید از این ساحل باید انتظار داشته باشید، جاذبه‌ها، کارهایی که باید انجام دهید، نحوه رسیدن به آنجا و اطلاعاتی در مورد هزینه ورودی ارائه می‌دهیم که برایتان مفید خواهد بود.

 

چه کارهایی در ساحل لارا می‌توان انجام داد؟

ساحل لارا در ریویرای ترکیه مقصد مناسبی برای استراحت کوتاه در آنتالیا است که از قضا نزدیکترین ساحل به فرودگاه آنتالیا بوده و بنابراین دسترسی به آن سریع و آسان است. اگرچه لارا ۱۵ کیلومتر طول دارد، اما تنها ۲ کیلومتر در ضلع غربی آن عمومی است و بقیه متعلق به استراحتگاه‌های ۵ ستاره است که برخی از آن‌ها بهترین مکان برای اقامت در آنتالیا و در تمام ترکیه هستند. هر ساله ساحل لارا با کیلومترها شن و ماسه طلایی درخشان، آب‌های فیروزه‌ای شفاف و برخی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی ترکیه که تقریبا همگی هتل‌های ۵ ستاره هستند، بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. در حالی که ساحل لارا در میان خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند محبوبیت خاصی دارد، اما فضای بسیار پر جنب و جوش و مجللی دارد که باعث محبوبیت آن در بین جوانان هم می‌شود. به همین دلیل است که کمی شلوغ می‌شود، به خصوص در مواقع گرم سال. بخش ساحل غربی عمومی و رایگان است و امکاناتی مانند دوش، سرویس بهداشتی، رختکن و همچنین تخت‌های آفتاب‌گیر و چتر با پرداخت هزینه در دسترس هستند. اشاره کنیم که این ساحل مقصدی با پرچم آبی است که در مقایسه با ساحل کنیالتی در غرب آنتالیا، گرم‌تر و آرام‌تر است. این ساحل بیشتر مواقع کم عمق و دارای ماسه‌های تمیز است و امکان انواع فعالیت‌ها را برای شما فراهم می‌آورد.

 

سفری جذاب به مناطق ساحلی آنتالیا

فعالیت‌های ساحلی

ساحل لارا فرصت‌های فوق العاده‌ای را برای انواع فعالیت‌های ساحلی و آبی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند پاراگلایدر، کایت سواری، موج سواری، جت اسکی و قایق سواری با کاتاماران یا بانانا لذت ببرید و کودکان می‌توانند در زمین‌های بازی مختلف تفریح کنند. تعدادی از کلوپ‌های ساحلی انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را ارائه می‌دهند و کانونی برای زندگی شبانه هستند. همچنین یک تفرجگاه ساحلی با یک منطقه باربیکیو عمومی، یک مسیر چرخ دستی، و بسیاری دیگر وجود دارد. در این مجاورت می‌توانید رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها را پیدا کنید. با تمام فعالیت‌های ورزشی موجود در ساحل لارا و تفریحات شبانه اطراف آشنا شوید:

جاذبه‌های نزدیک

از آنجایی که تور آنتالیا مملو از مکان‌های تاریخی و شگفتی‌های طبیعی است، موقعیت عالی لارا به شما امکان می‌دهد تا جاذبه‌های زیادی را در این نزدیکی کشف کنید. فقط ۱۶ کیلومتر دورتر کالیسی، شهر قدیمی آنتالیا، با ویرانه‌های باستانی، زندگی شبانه پر جنب و جوش، بازار آنتالیا، و یک اسکله زیبا در انتظار شما است تا با هزار و یک داستان و رنگ و لعاب شما را جادو کند. در کنار بازارها، بسیاری از فرصت‌های خرید دیگر در این نزدیکی وجود دارد، مانند مرکز خرید ترا سیتی، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آنتالیا که باید حتما مانند هر توریست دیگری از آن بازدید کنید. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آنتالیا، موزه مجسمه‌های شنی جذاب، سندلند آنتالیا است که دقیقا در ساحل لارا قرار دارد. همچنین می‌توانید به پارک موضوعی The Land of Legends در بلک سفر کنید و روز فوق العاده‌ای را در کنار عزیزان خود داشته باشید.

به علاوه در این تور می‌توانید چیزهای بیشتری به دست بیاورید و در کنار جاذبه‌های یاد شده شگفتی‌های طبیعی زیادی که وجود دارند را کشف کنید. مثلا می‌توانید از آبشار Lower Düden دیدن کنید یا در کوه‌های توروس به یک سافاری جیپ بروید. سفر یک روزه به گنجینه‌های تاریخی مانند شهر غرق شده سیمنا یا شهر باستانی آسپندوس، با آمفی تئاتری که به خوبی حفظ شده، گزینه فوق العاده دیگری است.

ورودی، بلیط و تور

ورود به ساحل لارا رایگان است ولی تخت‌های آفتاب‌گیر و چتر با پرداخت هزینه در دسترس هستند. با این حال، می‌توانید چتر خود را به همراه داشته باشید یا حوله ساحلی خود را در ساحل پهن کنید. به خاطر داشته باشید که منطقه عمومی فقط در قسمت غربی ساحل است. قسمت شرقی متعلق به استراحتگاه‌های ۵ ستاره است.

تورهای قایق: تورهای قایق از آنتالیا به اطراف زیبا بسیار محبوب هستند. شما می‌توانید بسیاری از گزینه‌های تور قایق را به صورت آنلاین پیدا کنید. برای رزرو پارک‌های تفریحی، موزه‌ها و بلیط‌های تور قبل از سفر به منطقه آنتالیا، از بررسی پیشنهادات شگفت انگیز و تخفیفی آنلاین غافل نشوید.

 

پارک ملی ساحلی المپیوس در آنتالیا

چگونه به ساحل لارا برویم

ساحل لارا در شرق شهر قدیمی آنتالیا، Kaleiçi و در حدود ۲۰ کیلومتری فرودگاه آنتالیا قرار دارد که با وسایل نقلیه عمومی می‌توان به راحتی به آن رسید. از مرکز شهر آنتالیا حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با اتوبوس (KL07، KL08 وKL09) برای رسیدن به ساحل طول می‌کشد. همچنین رانندگی از فرودگاه آنتالیا تا ساحل لارا حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که شما می‌توانید بین چندین گزینه مختلف یکی را انتخاب کنید. خودروهای کرایه شخصی و همچنین تاکسی در دسترس هستند. برخی از هتل‌ها حتی سرویس ترانسفر فرودگاهی نیز ارائه می‌دهند. همچنین یک اتوبوس عمومی به (شماره 800) وجود دارد که هر ۲ ساعت یک بار بین فرودگاه و منطقه لارا حرکت می‌کند که سفر با آن می‌تواند بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد. در کنار این گزینه‌ها ماشین در منطقه آنتالیا بسیار مفید است، به خصوص اگر هتل شما در مرکز شهر آنتالیا باشد و بخواهید بیشتر در منطقه به طور مستقل کاوش کنید. به شما توصیه می‌کنیم اگر خیلی اهل گردش هستید ماشین کرایه کنید تا بخواهید درگیر گرفتن تاکسی و هزینه‌های بالای جا به جایی شوید.

 

معرفی ۶ پارک جنگلی و دریایی آنتالیا

  • سوالات متداول:

آیا ورود به ساحل لارا رایگان است؟

در مقاله بالا گفتیم که بخش غربی ساحل لارا عمومی و رایگان است ولی برخی از هتل‌های ساحلی دارای بخش‌های خصوصی برای مهمانان خود هستند که از دسترس عموم خارج هستند.

ساحل لارا کجاست؟

ساحل لارا در ۱۸ کیلومتری شرق مرکز شهر آنتالیا و در حدود ۲۰ کیلومتری فرودگاه آنتالیا قرار دارد.

چگونه به ساحل لارا برویم؟

رفتن به ساحل لارا واقعا بی‌دردسر است و شما می‌توانید به راحتی با ماشین، حمل و نقل عمومی و تاکسی به ساحل لارا برسید. اگر از فرودگاه به لارا می‌روید بهتر است از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. با یک ماشین سواری ساده می‌توانید در عرض ۲۰ دقیقه به آنجا برسید. همچنین یک اتوبوس عمومی (شماره 800) وجود دارد که هر ۲ ساعت یک بار بین فرودگاه و منطقه لارا حرکت می‌کند که کمی سفر با آن بیشتر از بقیه موارد طول می‌کشد.

آیا سرویس بهداشتی و دوش در ساحل لارا وجود دارد؟

ساحل لارا دارای کلوب های ساحلی با توالت، دوش، و رختکن است که شنا و لذت بردن از ساحل را برای بازدیدکنندگان بسیار دلچسب کرده است.

تاریخچه ساحل لارا

نام ساحل لارا برگرفته از زبان باستانی لووی و به معنای "شن" است که گفته می‌شود از دوره باستان اعتقاد مردم بر این بوده که شن‌های ریز ساحل برای بیماری‌های روماتیسمی مفید است.

در ساحل لارا کجا اقامت کنید؟

لارا ساحلی فوق‌العاده زیبا با امکانات رفاهی و تفریحی است که می‌توانید با رفتن به آن به تمامی نیازهایتان پاسخ دهید. با وجود هتل‌های بی‌نظیر ساحلی سفرتان به این ساحل تکمیل خواهد شود. برخی از محبوب‌ترین هتل‌های ساحلی آنتالیا را از نگاه گردشگران به شرح زیر است.

Lara Barut Collection-Ultra All Inclusive

این هتل ۵ ستاره ساحلی که در وبسایت معتبر بوکینگ امتیاز بسیار بالایی دارد یکی از بهترین گزینه‌هایی است که اقامتی فوق‌العاده را با امکانات لاکچری و تمام و کمالش ارائه می‌دهد.

Titanic Mardan Palace

این هتل ۵ ستاره بزرگ که همچون عمارتی شاهانه در چند دقیقه‌ای ساحل واقع شده با ارائه امکانات نهایی و لوکس و استخر بسیار بزرگ روبازش از مهمانان ساحل دوست تور آنتالیا به نوعی پذیرایی می‌کند که هیچ کس خاطره اقامت در آن را فراموش نخواهد کرد.

IC Hotels Residence

این هتل نه چندان بزرگ ۵ ستاره و لوکی با طراحی داخلی مجلل و صمیمی‌اش یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در کنار حریم شخصی مشخص شده و دوری از جمعیت افراطی توریست‌ها اقامتی به یادماندنی را تجربه کنید.

Liberty Hotels Lara

این هتل ۵ ستاره در فاصله ۷۰۰ متری از مرکز لارا جایی است که می‌توانید به چندین استخر بزرگ و کوچک روباز برای بزرگسالان و کودکان و همچنین سرسره‌های آبی مرتفع دسترسی داشته باشید. بنابراین از همین الان حدس می‌کنید که قرار است این هتل چطور جایی باشد! این هتل مناسب همه گروه‌ها مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند بوده و از امکانات رفاهی مورد نیازی و حتی غیرضروری را در اینجا می‌توانید در دسترس داشته باشید که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر با کمی پرداخت شارژ در دسترس قرار می‌گیرند.

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران