اقامت و بازدید از ساحل لارا، آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
اقامت و بازدید از ساحل لارا، آنتالیا

اگر قبلا با تور ترکیه به آنتالیا سفر کرده باشید حتما مناطق ساحلی آن را می‌شناسید و یا دست کم اسم آن‌ها را شنیده‌اید ولی برای توریست‌های بار اولی تور آنتالیا باید بگوییم که ساحل لارا، واقع در شرق شهر قدیمی آنتالیا، یکی از پربازدیدترین سواحل در کل این استان است. این ساحل به ویژه به دلیل هتل‌های مجلل که برخی از برترین رتبه‌های ترکیه محسوب می‌شوند، مشهور بوده و این منطقه را به مقصدی مورد علاقه برای تعطیلات ساحلی در تابستان تبدیل کرده است. این ساحل شنی زیبا با آب زلال به ویژه در بین خانواده‌ها محبوب بوده و حتی مکانی دوست داشتنی برای عروسی‌های ساحلی منحصر به فرد در آنتالیا است.

در این راهنمای کامل ساحل لارا، اطلاعاتی در مورد بازدید از این ساحل، جاذبه‌ها، کارهایی که باید انجام دهید، نحوه رسیدن به آنجا و اطلاعات هزینه ورودی را خواهید یافت.

 

چه کارهایی می‌توان در ساحل لارا انجام داد؟

ساحل لارا در ریویرای ترکیه مقصد مناسبی برای استراحت کوتاه ساحلی در آنتالیا بوده و نزدیک‌ترین ساحل به فرودگاه آنتالیا است و بنابراین دسترسی سریع و آسان است. لارا ۱۵ کیلومتر طول دارد، اما تنها ۲ کیلومتر در سمت غرب آن تحت مناطق عمومی بوده و بقیه متعلق به استراحتگاه‌های ۵ ستاره است که برخی از آن‌ها بهترین اقامتگاه‌ها در آنتالیا و در کل ترکیه هستند. در حالی که ساحل لارا به ویژه در بین خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند محبوب است همچنین دارای فضایی بسیار پر جنب و جوش و مجلل هم هست که آن را در بین جوانان محبوب کرده به همین دلیل است که اغلب اوقات مخصوصا در فصل گردشگری تور آنتالیا شلوغ و پرجمعیت می‌شود. بخش ساحل غربی عمومی و رایگان است و امکانات رفاهی مانند دوش، دستشویی، رختکن و همچنین صندلی آفتابگیر و چتر با پرداخت هزینه وجود دارد. این ساحل در مقایسه با ساحل کنیالتی در غرب آنتالیا، گرمتر و آرام‌تر است و انواع فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد.

 

آشنایی با شهرهای باستانی آنتالیا

فعالیت‌های ساحلی

ساحل لارا فرصت‌های فوق العاده‌ای برای انواع فعالیت‌های ساحلی و آبی در آنتالیا ارائه می‌دهد که می‌توانید از فعالیت‌های متنوعی مانند پاراگلایدر، کایت سرفینگ، موج سواری، جت اسکی و قایق سواری با کاتاماران یا موز لذت ببرید، به علاوه کودکان می‌توانند در زمین‌های بازی مختلف سرگرم شوند. تعدادی از کلوپ‌های ساحلی انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را ارائه می‌دهند و نقطه مهمی برای زندگی شبانه محسوب می‌شوند. همچنین گردشگاه ساحلی با محوطه باربیکیو عمومی، پیست چرخ دستی و موارد دیگر وجود دارد.

جاذبه‌های اطراف

از آنجا که آنتالیا سرشار از اماکن تاریخی و شگفتی‌های طبیعی است، موقعیت عالی لارا به شما امکان می‌دهد تا جاذبه‌های متعددی را در این نزدیکی کشف کنید. فقط ۱۶ کیلومتر دورتر کالیچی ((Kaleiçi شهر قدیمی آنتالیا با ویرانه‌های باستانی، تفریحات شبانه پر جنب و جوش، بازار آنتالیا و یک تفرجگاه دریایی دوست داشتنی در انتظار شماست. در کنار بازارها، بسیاری از فرصت‌های خرید دیگر مانند مرکز خرید Terra City، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آنتالیا نیز در دسترس وجود دارد.

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آنتالیا موزه مجسمه سازی شنی به اسم سندلند آنتالیا (Sandland Antalya)، در ساحل لارا واقع شده است. همچنین می‌توانید به تم پارک The Land of Legends در بلک نیز بروید. در کنار تمامی موارد یاد شده حتی سفر یک روزه به گنجینه‌های تاریخی مانند شهر غرق شده سیمنا یا شهر باستانی آسپندوس با آمفی تئاتر تحت محافظت دولت از گزینه‌های فوق العاده دیگر هستند.

 

سفری جذاب به مناطق ساحلی آنتالیا

ورودی ، بلیط و تور

ورودی: ورود به ساحل لارا رایگان است. تختخواب و چتر با پرداخت هزینه در دسترس هستند با این حال می‌توانید چتر خود را بیاورید یا حوله‌تان را در ساحل پهن کنید. به خاطر داشته باشید که منطقه عمومی فقط در قسمت غربی ساحل واقع شده و قسمت شرقی متعلق به اقامتگاه‌های ۵ ستاره است.

تورهای قایق: تورهای قایق در آنتالیا که در فضای زیبای آن گشت می‌زنند بسیار محبوب هستند. خوشبختانه شما می‌توانید بسیاری از گزینه‌های تور قایق را به صورت آنلاین پیدا کنید.

نحوه رسیدن به ساحل لارا

ساحل لارا در شرق شهر قدیمی آنتالیا کالیچی (Kaleiçi) و در حدود ۲۰ کیلومتری فرودگاه آنتالیا واقع شده و با وسایل نقلیه عمومی به راحتی در دسترس قرار دارد.

با اتوبوس: از مرکز شهر آنتالیا حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با اتوبوس‌های شماره (KL07 ، KL08 و KL09) طول می‌کشد تا به ساحل برسید.

از فرودگاه آنتالیا: رانندگی از فرودگاه آنتالیا تا ساحل لارا حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. شما می‌توانید بین چندین گزینه مختلفی که وجود دارد یکی را انتخاب کنید، از اتومبیل‌های کرایه خصوصی و تاکسی بگیرید تا برخی از هتل‌ها که خدمات ترانسفر فرودگاهی را ارائه می‌دهند. همچنین اتوبوس عمومی (شماره ۸۰۰) نیز هر ۲ ساعت بین فرودگاه و منطقه لارا حرکت می‌کند که حدودا ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

با ماشین: ماشین در منطقه آنتالیا می‌توان کیفیت سفر شما را بالا ببرد به خصوص اگر هتل شما در مرکز شهر آنتالیا باشد و می‌خواهید در منطقه بیشتر به صورت مستقل گشت و گذار کنید.

 

بهترین هتل پارک‌های آبی‌ در آنتالیا

۰۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران