رمانتیک‌ترین نقاط آنتالیا برای عکاسی

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
رمانتیک‌ترین نقاط آنتالیا برای عکاسی

مرکز سواحل مدیترانه ترکیه، آنتالیا یا همان آتالیای باستان است. اگرچه امروز شهر بیشتر مجموعه‌ای از بلوک‌های آپارتمانی مرتفع، دفاتر و هتل‌ها دیده می‌شود، اما همچنان مشرف به آب‌های زلال و خیره کننده آنتالیا تا خط دندانه‌های اره‌ای کوه‌های ارغوانی مه‌آلود توروس باقی مانده است. پس زمینه کاملا رمانتیک از جای‌جای این شهر، شما را ترغیب به عکاسی در سفرتان با تور آنتالیا می‌کند که در ادامه با این نقاط آشنا می‌شوید.

محله قدیمی آنتالیا، به ‌طور زیبایی در اطراف یک بندر کوچک در پای صخره‌ها قرار دارد و شهر دارای چندین منطقه پارک دوست‌داشتنی است که در تابستان‌های طولانی و گرم، آرامش را به ارمغان می‌آورد. حتی می‌توان دقیقاً در قلب شهر شنا کرد و آفتاب گرفت. با وجود توسعه سریع، مکان‌های مورد علاقه بازدیدکنندگان جایی عالی برای دیدن مناظر اطراف و عکاسی هستند.

  • در اسکله قدیمی آنتالیا عاشقانه قدم بزنید و غروب را تماشا کنید.
  • از یک پیاده‌روی رمانتیک در اطراف محله قدیمی شهر لذت ببرید.
  • با شکوه پرگا، عاشقانه‌های یونانی را تصویر کنید
  • در معروف‌ترین سایت آنتالیا به نام مناره ییولی عکس بگیرید.
  • در سواحل آنتالیا، رمانتیک‌ترین لحظات خود را بسازید
  • در دروازه هادریان شگفت زده شوید
  • از پارک کارالیوگلی و اطراف آن دیدن کنید

 

اسکله قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا که تا اواسط قرن بیست میلادی، بندر اصلی این شهر بوده است، تاریخ موج شکن‌هایش به دوره سلجوق‌ها برمی‌گردد. امروز تمام تورهای قایقی آنتالیا سفرشان را از این اسکله شروع می‌کنند و یکی از رمانتیک‌ترین نقاط آنتالیا برای گردشگران محسوب می‌شود. این بندر پر از رستوران و کافه است که این موقعیت را برای شما فراهم می‌کند تا با همسرتان یک نوشیدنی بخورید و از لحظات خود لذت ببرید. گردشگران معمولا خود را در این کافه‌ها مهمان قهوه‌ها و باقلواهای لذیذ ترکی و غذاهای محلی آنتالیا می‌کنند و از ساحل، تماشای غروب و قایق‌های زیبای اسکله لذت می‌برند.

 

برترین فعالیت‌های تفریحی در آنتالیا

کاله‌ایچی، محله قدیمی آنتالیا

قلب آنتالیا با دیوارهای بازسازی شده به نام کاله‌ایچی، Kaleiçi به معنی داخل قلعه و محله قدیمی شهر شناخته می‌شود. بندر در اینجا مملو از کشتی‌های تفریحی چوبی است که گردشگران را در امتداد پای صخره‌های سنگ‌آهکی که شهر روی آن قرار دارد به دریا می‌برد، در حالی که کوچه‌هایی که از لبه آب بیرون می‌آیند با رستوران‌ها و کافه‌های غذاهای دریایی پر شده است. فروشگاه‌های سوغاتی، هاستل‌ها و هتل‌های بوتیک آماده پذیرایی و خوشامدگویی به میهمانان عاشق هستند. بی‌شک قدم زدن در اطراف شهر قدیمی در یک غروب مطبوع تابستانی یکی از بهترین کارهای عاشقانه در آنتالیا است و لذت‌بخش خواهد بود. چرا که بوی شیرین یاس در هوا قدم زدن در این منطقه را خاطره‌انگیزتر می‌کند.. اما بدانید که در چنین شرایطی همه می‌خواهند چیزی به شما بفروشند، خواه یک تور قایق باشد یا فرش، یک لیوان آب پرتقال تازه گرفته شده یا یک پیپ مریم، پس برای مواجهه با این مردم آماده شوید.

کاله‌ایچی کوچه‌های سنگفرش شده، باریک و پرپیچ‌وخمی دارد که قدم زدن در آن‌ها و تماشای دیوارهای سنگی و خانه‌های قدیمی، شما را به گذشته این شهر می‌برد. یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های کاله‌ایچی، خیابان مزیک است که از کافه، رستوران و فروشگاه پر شده است که اغلب میز و صندلی‌ها را در جلوی مغازه‌ها چیده و قهوه ترک سرو می‌کنند. خیابان کلین جان سالار جای آرام‌تر و خلوت‌تری است و شاید برای عکاسی رمانتیک مناسب‌تر باشد.

 

راهنمای سفر به آنتالیا همراه کودکان

پرگا، شکوه و عظمت در ویرانی

در بافت تاریخی خیابان‌های کاله‌ایچی، جاذبه‌های گردشگری آنتالیا همچون دروازه هاردیان، مناره ییولی، بندر قدیمی آنتالیا و بندر قلعه کاله‌ایچی وجود دارد که ممکن است بخواهید از هر کدام آنها دیدن کنید. درست است که پرگا یک شهر باستانی است و ممکن است کمی تاریخی به نظر برسد تا رمانتیک. اما اشتباه نکنید. اینجا با سرستون‌های زیبا و دیوارهای بلند مکان فوق‌العاده‌ای برای عکاسی با لباس‌های فاخر و ثبت خاطره‌ای فراموش‌نشدنی است. این شهر باشکوه از دوره هلنی، زمانی که یونانی‌ها بر جهان باستان حکومت می‌کردند، بر جا مانده است.

مناره ییولی، پر عکس‌ترین ساختمان آنتالیا

درست در غرب محمدپاشا، Mehmet Paşa Camii مناره ییولی، Yivli Minare به عنوان پر عکس‌ترین ساختمان در آنتالیا قرار دارد. این مکان چشم‌انداز زیبایی را به نمایش می‌گذارد که در سراسر خلیج تا کوه‌ها پخش می‌شود. تماشای غروب خورشید در اینجا به خصوص عاشقانه است و یکی از آن کارهای مشترک عالی برای انجام در تور آنتالیا است. علاوه بر این، این نماد شهر و قدیمی‌ترین بنای تاریخی سلجوقیان است. کاشی‌های فیروزه‌ای و آبی زیبا، مناره‌ای به ارتفاع هشت متر را تشکیل می‌دهند. استخر از سنگ مرمر ساخته شده و یکی از زیباترین جاها برای عکاسی حرفه‌ای است.

سواحل آنتالیا

در غرب شهر، ساحل کنیالتی به طول سه کیلومتر با سنگریزه قرار دارد که ساحل جذابی را برای آنتالیا به همراه بهترین هتل‌ها و تعدادی رستوران خوب برای گردشگران فراهم می‌کند. پارک ساحلی، در انتهای شرقی ساحل، مملو از بارها، کلوپ‌های شبانه، رستوران‌ها و کافه است. در بالای صخره بالا آکواریوم آنتالیا وجود دارد که ادعا می‌کند طولانی‌ترین آکواریوم تونلی بر روی این سیاره است.

 

گشت و گذار در شهر آرام کاس، آنتالیا

ساحل لارا، ساحلی شنی با آب‌های کریستالی

ساحل لارا در شرق شهر آنتالیا یکی از نزدیک‌ترین سواحل شنی به شهر است. آب و هوای مدیترانه‌ای ساحل لارا نه تنها گردشگران ایرانی بلکه اروپایی‌ها را هم به دل این زیبایی‌ها می‌کشاند. تقریبا از اواخر اردیبهشت تا پایان تیرماه، بهترین آب‌و‌هوای این ساحل برای شنا و آفتاب گرفتن است. قایق‌سواری، غواصی، اسکوتر، موتور سواری، زمین فوتبال و والیبال ساحلی گزینه‌های دیگر تفریحی ساحل لارا هستند. بعد از شنا کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای لذیذ و باکیفیت را برای شما سرو می‌کنند. جالب است بدانید که آبشار دودون هم در ساحل لارا قرار دارد.

آبشار دودن، جلوه زیبای طبیعت آنتالیاست. در طول سفر رمانتیکتان خود را مهمان یک طبیعت فوق‌العاده کنید و به این آبشارها سری بزنید. اینجا مکان فوق‌العاده‌ای برای عکاسی است. در بهار و تابستان زیبایی‌های آبشار دودن را در اوج خواهید دید. این آبشارها در مجموع دو آبشار هستند که آبشار بالا فضای مناسب‌تری برای پیک نیک و وقت گذراندن دارد.

ساحل کمر، ساحلی تمیز در آنتالیا

منطقه کمر در غرب آنتالیا از پرطرفدارترین سواحل آنتالیا برای شنا و تفریح محسوب می‌شود. آب‌های مدیترانه در ساحل کمر آنقدر تمیز و زلال است که به عنوان تمیزترین ساحل آنتالیا انتخاب شده است. در ساحل کمر هم می‌توانید خوش بگذرانید هم از چشم‌انداز زیبای دریا لذت ببرید. هم مراکز تفریحی دارد و هم جاذبه‌های طبیعی. هتل‌ها و ریزورت‌های این منطقه برای گذراندن آخر هفته‌ها یا تعطیلات دنج فوق‌العاده هستند. انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، تفریح‌های دریایی و مراکز خرید فراهم شده تا زوج‌های عاشق بتوانند لحظات خاطره‌انگیزی را کنار یکدیگر سپری کنند.

ساحل بلک، لوکس‌ترین ساحل آنتالیا

تفریحات لوکس می‌خواهید، ساحل بلک را برای گشت و گذار انتخاب کنید و در همان منطقه هتل بگیرید. بلک در ساحل آک‌دنیز و در سی کیلومتری شهر آنتالیاست و زیبایی‌هایی طبیعی و امکانات تفریحی آن در این شهر کم‌نظیر است. منطقه بلک پر از هتل‌ها و ریزورت‌های مدرن است که آخر هفته‌ها و تعطیلات شما را رویایی می‌کنند.  ساحل بلک تا جاذبه‌های تاریخی مثل آسپندوس و پرگا فاصله زیادی ندارد و به راحتی می‌توانید در زمان اقامت خود از همه جاهای دیدنی آنتالیا بازدید کنید.

 

آشنایی با سواحل عمومی آنتالیا

ساحل کنیالتی آنتالیا

نزدیک‌ترین ساحل به شهر آنتالیا ساحل کنیالتی است که محلی‌ها به آن کنیالتی پلاژی هم می‌گویند. یکی دیگر از محبوب‌ترین سواحل آنتالیا اینجا است. جالب است بدانید که ساحل کنیالتی حتی از ساحل لارا هم به شهر نزدیک‌تر است و فقط سه کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. به همین دلیل آخر هفته‌ها بسیار شلوغ به نظر می‌رسد. انواع وسایل حمل‌و‌نقل در آنتالیا همچون اتوبوس، تراموا، موتور و تاکسی شما را به ساحل کنیالتی می‌رسانند تا انواع تفریحات آبی را در اینجا تجربه کنید و حسابی خوش بگذرانید. همچنین ساحل کنیالتی بسیار تمیز و شفاف است و میان سواحل آنتالیا پرچم آبی گرفته است. پرچم آبی نشان دهنده تمیزی آب است و می‌توانید با خیال راحت در آن شنا کنید.

شگفتی دروازه هادریان

به دروازه هادریان Üçkapılar یک سازه باشکوه سه قوسی از سنگ مرمر سفید که به افتخار دیدار امپراتور در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شده است. به هنگام سفرتان به آنتالیا حتما از آن عبور کنید تا دوباره وارد دنیای مدرن آتاتورک کادسی شوید. در اینجا خیابانی با ردیف درختان نخل را خواهید یافت که از انرژی زنگ تراموای دوره‌ای که در حال عبور است را برای شما تداعی می‌کند و همچنین مجموعه‌ای از رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های لباس که همیشه در حال تغییر هستند، را در این مکان گردشگری خواهید دید.

 

سفر به آنتالیا در ماه‌های مختلف سال

بازدید از پارک کارالیوگلی و اطراف آن

به سمت جنوب آتاتورک کادسی بروید تا به پارک کارالیوگلی Karaalioğlu، برسید. این پارک بر فراز صخره‌ها در شرق بندر، یک پارک سایه آرام و ایده‌آل برای نشستن در گرمای روز و یک پیک‌نیک رمانتیک را برای شما فراهم می‌کند. پیک‌نیک رمانتیک می‌تواند یکی از بهترین کارها برای زوج‌ها در آنتالیا باشد. در بالای صخره بالای بندر، دیوارها و باروهای قدیمی شهر قرار دارند که توسط یونانیان ساخته شده و توسط رومیان و سلجوقیان بازسازی شده است. اینجا، درست خارج از پارک و پشت در Kaleıçi، Hıdırlık Kulesi قرار دارد. اعتقاد بر این است که بخش تیره و تار مربع پایینی یک مقبره یونانی بوده، در حالی که خود برج توسط رومیان در قرن دوم پس از میلاد ساخته شده است، احتمالاً به عنوان یک فانوس دریایی و توسط سلجوقیان برای دفاع اقتباس شده است.

 

جذابیت‌های کوهستان tahtali در آنتالیا

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۱۷ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران