راهنمای گشت و گذار در پاتارا: آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای گشت و گذار در پاتارا: آنتالیا

یکی از سفرهای یک روزه‌ای که باید در آنتالیای ساحلی و زیبا انجام دهید رفتن به شهرستان پاتارا است که قدمتی بسیار دیرینه داشته و پر از جاذبه‌های مختلف برای هر سلیقه‌ای است. سفری یک روزه به شهرستان پاتارا در چند کیلومتری کالکان که شما تجاربی ترکیبی از اسب سواری، گشت و گذار تاریخی و موج سواری در ساحل را کسب نمایید. افسانه قدیمی می‌گوید پاتارا زمانی یک شهر بندری مهم لیکیایی بود که زادگاه آپولو و با اطمینان محل تولد سنت نیکلاس است. اسب سواری برای سوارکاران با هر رده سنی و توانایی برای سوار شدن در ۲۲ کیلومتری سواحل سفید در دسترس بوده و موج سواری نیز برای علاقه‌مندان به هیجان و تفریحات آبی ارائه می‌شود. در تور آنتالیا حتما سفر به پاتارا را در نظر داشته باشید.

 

خرابه‌های پاتارا

بستر پاتارا از شن و ماسه است و از آنجایی که نیمی از خرابه‌های این شهر باستانی زیر ماسه‌ها مدفون شده بود خوشبختانه درصد زیادی از ویرانه‌های آن به خوبی حفظ شده‌اند. آمفی تئاتر، نکروپولیس و دروازه یادبود یا طاق پیروزی از جذابیت خاصی برخوردار هستند که توصیه می‌کنیم دیدن آن‌ها را از قلم نیاندازید. یکی دیگر از چیزهایی که باعث شده تا این ویرانه‌ها به خوبی دوام بیاورند تدابیر درست نگه داری دولتی بوده است. این ویرانه‌ها به خوبی نمادهای تاریخی را حفظ کرده‌اند و تنها تلی از خاک و سنگ نیستند به همین دلیل شما در بازدید کاملا حس می‌کنید در تاریخ سفر کرده‌اید.

 

اقامت و بازدید از ساحل لارا، آنتالیا

ساحل پاتارا

ساحل پاتارا به طول ۱۹.۳ کیلومتر در اصل یک پارک ملی زیبا و دیدنی است که در امتداد دریا گسترده شده است. این ساحل در نزدیکی ویرانه‌های تاریخی واقع شده و به خاطر طرح حفاظت دور از دسترس هتل‌داری و توسعه گردشگری مانده است. بنابراین برای شنای بدون جمعیت و همچنین تماشای پرندگان بسیار مناسب است. این ساحل زیبا در تمام طول سال بازدید کنندگان خودش را دارد با این همه آن‌هایی که طرفدار شنا هستند برای تابستان خودشان را با تور ترکیه به اینجا می‌رسانند.

آمفی تئاتر پاتارا

یکی از مهم‌ترین بناهای شهر این تئاتر است که امروزه تا حدی در شن و ماسه مدفون شده است. این ساختمان در سال ۱۴۷ بعد از میلاد ساخته شد و گمان می‌رود به امپراتور آنتونینوس پیوس اختصاص داده شده بود. این یک تئاتر زیبا با ۶ هزار صندلی است و در دامنه تپه قرار گرفته است که برای بازدید باید با هزینه کمی بلیط تهیه کنید. در هنگام ورود کتیبه بزرگی که جلوی ورودی واقع شده توجه هر کسی را در همان ابتدای امر جلب می‌کند.

 

۵ تا از بهترین پارک‌های آبی آنتالیا

طاق پیروزی

این دروازه قوسی سه گانه، که به طاق پیروزی یا دروازه یادبود نیز معروف است، در سال ۱۰۰ میلادی ساخته شده است و ورودی شهر را مشخص می‌کند. این طاق در سال ۱۰۰ میلادی توسط فرماندار رومی ساخته شده، اما بخشی از قناتی است که به وسیله لوله‌های آب، آب مصرفی مردم شهر را وارد شهر می‌کرد. اگرچه در مقایسه با طاق‌های رومی که در ذهن داریم این بنا به شدت ساده است اما باز هم شما باید در کنار جاده توقف کنید تا از این طاق که در جاده اصلی به داخل پاتارا باستانی واقع شده دیدن کنید.

Patara Wellness Turkish Bath

یکی از جاهایی که توصیه می‌کنیم در بازدید از پاتارا بروید این حمام ترکی فوق‌العاده است که یکی از بهترین تجربه‌های حمام ترکی در کل عمرتان را ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید روی سنگ مرمر داغ دراز بکشید و با یک لایه برداری حرفه‌ای پوست مرده و آسیب دیده بدنتان را اسکراب کنید. به علاوه ماساژ کف به شدت آرامشبخش است مخصوصا در طول سفر که با حمل کوله و ساک و لوازم سنگین و یا گشت و گذارهای طولانی دچار گرفتگی عضلات می‌شوید.

 

محبوب‌ترین غذاهای محلی آنتالیا

آدرس: Mainroad Patara (neben Camel Bar), Patara, Turkey

 

کافه کمل

این کافه سنتی و جالب که ساختار و ظاهری ماسه‌ای دارد تجربه شبی دوستانه و سنتی را ارائه می‌دهد. همه چیز از سنگ ماسه است و حتی سقف هم با کاه پوشیده شده تا ظاهری سنتی داشته باشد. در حیاط به جای مبلمان مخلملی و راحتی چرمی از صندلی و شومینه همه چیز سنگی بوده و میزهای چوبی قدیمی مقابل آن‌ها قرار گرفته است. شاید حتی به یاد معماری سنتی عربی هم نیافتید. منوی آن‌ها شامل انواع نوشیدنی‌های خنک و برخی از میان وعده‌ها و مزه‌های ترکی می‌شود. بیش از هر چیزی دکوراسیون و طراحی سنتی این کافه خوراک عکس‌های اینستاگرامی شما را خواهد ساخت.

آدرس: Gelemis Koyu Patara Merkez Kas/Antalya, Patara 07963, Turkey

۲۲ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران