گشت و گذار در شهر آرام کاس، آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
گشت و گذار در شهر آرام کاس، آنتالیا

تور آنتالیا سفر به یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط ترکیه با ظرفیت‌های بی‌انتهایی است که به راحتی در دسترس شما قرار دارند. اگرچه آنتالیا مرکز استان آنتالیا در سیبل گردشگری این منطقه قرار دارد اما شهرهای اطراف آن نیز با همان طبیعت و تاریخ چیزهای زیادی برای ارائه دارند. یکی از شهرهای جذاب و جایگزین کاس است که می‌توان کارهای زیادی از جمله، تماشای مناظر سواحل ناهموار زیبای آن تا رفتن به فراتر از مرز ترکیه و یونان، فقط یک سفر با قایق را در آن انجام داد. نه چندان دورتر از شهر قدیم، آنتیفلوس باستانی قرار دارد که از آنجا می‌توانید مناظر خیره کننده شهر، دریای مدیترانه و غروب‌های زیبا را از بالای تئاتر هلنیستی تماشا کنید. ما در اینجا شما را برای گردشی فراموش نشدنی در کاس همراهی می‌کنیم.

 

سواحل کاس

سواحل کاس ترکیب متنوعی دارند، اما همه آن‌ها مناظر دریایی ناهموار از کاس و صخره‌های همجوار با آب‌های فیروزه‌ای مشترک هستند. به خاطر سواحل سنگی و آب‌های شفاف این ناحیه مناظری به شدت کارت پستالی به وجود آمده که بر هر مسافر تور آنتالیا بازدید از آن واجب است. با این وجود، سواحل شنی نیز برای خانواده‌هایی که کودکان نوپا در کنار آن‌ها هستند، عالی است. شما در این سواحل که تنوع مختلفی دارند با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید به دنبال علایق خود بروید و این بزرگ‌ترین امتیاز سواحل کاس است. یکی از ساحل‌های کارت پستالی در کاس، پاتارا است که همچون تکه‌ای از شن‌های طلایی بین صخره‌های آهکی عظیم و بلند می‌درخشد. ساحل آکاگرمه، نزدیک به مرکز شهر، یکی از سواحل معمولی سنگ‌ریزه‌ای است که زیبا و دارای آب‌های آرام و قابل شنا است سپس سواحل دورافتاده‌تری مانند لیماناگزی وجود دارد که لذت غواصی با آب‌هایی که زندگی‌های دریایی متنوع را در خود جای داده است برایتان فراهم می‌آورد.

غار آبی رنگ

غار آبی نام یک غار دریایی در جزیره یونانی Kastellorizo است که فقط سفری یک روزه با قایق در جنوب غربی کاس فاصله دارد و به راحتی در دسترس قرار گرفته است. خود غار در سمت جنوب شرقی جزیره قرار دارد که معمولا می‌توانید از قایق خود پیاده شوید و در یک دهانه باریک شنا کرده تا غار تماشایی را با شکوهِ تمام ببینید. آب کریستالی غار همراه با سایه‌های درخشان آبی ناشی از شکست نور خورشید به شدت تماشایی و دیدنی است. این سفر دریایی ۱ ساعت طول می‌کشد و از آنجایی که بخش از خاک یونان محسوب می‌شود لازم است مدارکتان را همراه داشته باشید. سفر به این غار در غالب سفری خانوادگی، دوستانه و یا ماه عسل هرچه که باشد انتخابی بی‌نظیر و فراموش نشدنی است.

 

گردش در شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا

آدرس: Blue Grotto, Megisti 851 11, Greece

 

جزیره آسی (Assi Island)

اگر اهل غواصی هستید یکی از بهترین نقاطی که می‌توانید در سفر به کاس در آن غواصی جذابی را تجربه کنید، جزیره آسی است که تنها نیم ساعت سفر دریایی از سرزمین اصلی کاس فاصله دارد. ویژگی‌های برجسته این جزیره شامل ۲ صخره طولانی که محل زندگی طیف متنوعی از جانداران دریایی، با مشاهده مکرر اختاپوس و لاک‌پشت‌های دریایی می‌شود که از تجارب بی‌تکرار زندگی‌تان را تشکیل خواهند داد. فراتر از ویژگی‌های طبیعی، حتما جسارت به خرج دهید و سعی کنید آثار غرق شده باستانی مانند آمفورا و لنگرها را نیز ببینید. اکثر سفرهای غواصی از کاس از اسکله جدید یا بندر قدیمی نزدیک مرکز شهر هدایت می‌شوند، و اکثر مراکز غواصی اصلی در بندر قدیمی ایجاد و مستقر شده‌اند.

آدرس: Mesogios Thalassa, Greece

 

شهر باستانی آنتیفلوس

شهر باستانی آنتیفلوس، با مرکز بزرگ آمفی تئاتر هلنیستی در غرب مرکز شهر، یکی از نمادهای اصلی کاس است. این آمفی تئاتر که مشرف به دریا و کوه‌های اطراف است یکی از دیدنی‌ترین غروب‌های آفتاب در کاس این است که می‌توانید از نمای بالای آن لذت ببرید اما برای رسیدن به آن باید از ۵۰ ردیف صندلی بالا بروید. آنتیفلوس خود یک شهر بندری کوچک بود و تئاتر هلنیستی که قدمت آن به قرن اول قبل از میلاد باز می‌گردد، با صندلی‌هایی که در دامنه تپه‌های شیب‌دار قرار داشتند، طراحی و ساخته شد. امروزه، این یکی از مکان‌های عالی رویدادها و اجراهای فضای باز در کاس است، اگرچه باید از قبل برنامه‌ها را بررسی کنید تا بتوانید بلیط‌های مورد نیاز را خریداری کنید. ورود در روزهای عادی، زمانی که رویداد خاصی وجود ندارد، رایگان است.

 

۴ مسجد معروف آنتالیا با معماری تاریخی

آدرس: Andifli, 07580 Kas, Antalya, Turkey

 

بازار کاس

بازار کاس که به نام بازار طولانی نیز شناخته می‌شود، به خیابان خرید Doğruyol Caddesi در شهر قدیمی اشاره دارد. این خیابان پیاده‌روی بتنی با بافت منحصربه‌فرد که کمی مایل به دنبال دامنه تپه است، با انواع رنگارنگ مغازه‌ها، غرفه‌ها و بوتیک‌ها در دو طرف پر شده و به شدت دیدنی و دوست داشتنی است. فروشندگان همه چیز از مد و جواهرات نقره دست ساز محلی گرفته تا فرش‌های ترکی و فرش‌های لیکیایی و ظروف شیشه گری می‌فروشند. علاوه بر گشت و گذار و چانه زنی، بازار کاس با ردیف‌های جذاب خانه‌های سنتی بین مغازه‌هایی که دارای بالکن‌های چوبی مملو از بوگنویل هستند، فضای دلپذیری را ارائه می‌دهد. خیابان‌های کاس مملو از مکان‌های دیدنی تاریخی است و هنگامی که به بالای این خیابان برسید، با کتیبه‌های زیبای قرن چهارم قبل از میلاد، Kral Mezarı  (مقبره پادشاه) روبرو می‌شوید.

آدرس: Andifli, Doğruyol Cd. No. 10, 07580 Kas, Antalya, Turkey

 

جزیره کِکوا

جزیره ککوا (Kekova) سفر یک روزه بسیار پرطرفداری از کاس است که با مناظر دیدنی در خشکی و آب‌های نیلگون اطراف، فرار جزیره‌ای بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. این جزیره با یک ساعت رانندگی به سمت شرق از کاس، با مناظر خیره کننده‌ای که می‌توانید در طول سفر جاده‌ای تماشا کنید، فاصله دارد. به علاوه قبل از عبور، باید از خرابه‌های قلعه سیمنا باستان بازدید کنید. به علاوه ویرانه‌های غرق‌شده شهر باستانی Dolchiste، در سواحل شمالی ککوا، که به لطف اعماق کم‌شان در آب‌های شفاف به راحتی می‌توانید با کایاک سواری بر فراز آن‌ها مشاهده کنید، از این هم تأثیرگذارتر است. برخی از ویرانه‌ها تکه‌هایی از یک کارخانه کشتی‌سازی لیکیایی هستند. شما همچنین می‌توانید در اینجا از طریق خشکی شهرهای باستانی را کاوش کرده یا برای تماشای چشم‌اندازهای خیره‌کننده در کوه پیاده‌گردی کنید.

 

برج ساعت آنتالیا، نمادی از گذشته‌ی تاریخی این شهر

آدرس: Kekova Island, 07570 Demre, Antalya, Turkey

 

مقبره‌های صخره‌ای لیکیایی

مقبره‌های صخره‌ای لیکیایی (Likya Kaya Mezarları)  یکی از مکان‌های دیدنی تاریخی آنتالیا هستند که می‌توانید درست بالای شهر قدیمی آن را پیدا کنید. برخی از آنها در دامنه تپه بریده شده اند در حالی که برخی دیگر مانند مقبره پادشاه در بالای خیابان بازار در قلب شهر قدیمی درست در معرض دید هستند. بسیاری از مسیرهای تاریخی از رگ پادشاهی باستانی در سراسر منطقه جنوب غربی آنتالیا پراکنده شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را در کاوشات خود پیدا و بازدید کنید. این‌ها در مجموع به عنوان راه لیکیایی نامیده می‌شوند. فقط کوهنوردان باتجربه از مسیرهای چالش برانگیزتر مانند مسیر بین کاس و فتحیه عبور می‌کنند. حتی کوتاه‌ترین مسیر از کاس که از مقبره‌های صخره‌ای و به سمت شمال به سمت شهر باستانی فلوس ادامه می‌یابد، ۲ ساعت طول می‌کشد. اما مناظر بالای تپه و یافته‌های تاریخی می‌توانند واقعا دیدنی و ارزشمند باشند.

آدرس: Andifli Mahallesi, 07580 Kas, Antalya, Turkey

 

میدان جمهوری کاس

این میدان مکانی عالی برای شروع گشت و گذار از کاس بوده و حس و حال فوق‌العاده‌ای دارد. میدان خود چهره‌ای رنگارنگ داشته و اطراف آن در دور تا دورش را کافه‌ها، رستوران‌ها و بارهای مختلف احاطه کرده‌اند، جایی که می‌توانید صندلی انتخاب کنید، از نوشیدنی یا غذا لذت ببرید و مردم را تماشا کنید. به علاوه اگر بازدید شما با رویدادهای عمومی گاه گاهی که در این میدان برگزار می‌شود باشد باید بگوییم که واقعا خوش شانس هستید. مجسمه آتاتورک با پلاکی که زیر آن عبارت "Yurtta Sulh, Cihanda Sulh"  به معنی "صلح در خانه، صلح در جهان" نوشته شده در مرکز میدان، مشرف به بندر پر از قایق قرار گرفته و خودنمایی می‌کند.

آدرس: Andifli, Süleyman Sandıkçı Sk., 07580 Kas, Antalya, Turkey

 

مزه را در رستوران ترکی امتحان کنید

شما نمی‌توانید بازدید خود از کاس را بدون امتحان طعم‌ها و مزه‌های محلی کامل کنید. به یک رستوران سنتی ترکی بروید و از خودتان با انواع مزه‌های خوشمزه که شامل سرو غذاهای کوچک یا مزه‌هایی شبیه تاپاس اسپانیایی می‌شوند در کنار غذاهای بومی و روح ملی ترکیه پذیرایی کنید. از میان رستوران‌های برتر که می‌توانید از این تجربه غذاخوری ترکی اصیل لذت ببرید، می‌توان به Voyn Meyhane در شرق بندر قدیمی، Üzüm Kızı Meyhane Kaş، که دارای عرشه بالایی با مناظر باشکوه بر روی بندر است، وRuhi Bey Meyhanesi 1949  که به خاطر فضای دنجش محبوب است  اشاره کرد. برای ما ایرانی‌ها که خودمان طیف وسیعی از مزه‌ها که بعضا در ترکی هم مشترک هستند گشت و گزار بین این مزه‌ها جذابیت بیشتری خواهد داشت.

 

۶ بازار سنتی و خیابانی آنتالیا

کافه‌گردی در شهر قدیمی کاس

بیش از دوازده بار کوچک در کنار بندر قدیمی وجود دارد و برخی از آن‌ها در خیابان‌های منشعب کوچک‌تر مانند Topçu Sokak و Öztürk Sokak پنهان شده‌اند. برای یک ترکیب عالی از کوکتل‌های ماهرانه و غذاهای ترکی، به کافه و بار Red Point بروید. کافه بارسلونا یک بار کاملاً مجهز دارد و مکان جالبی برای جمع شدن با گروه دوستان صمیمی است به علاوه صاحب آن گهگاه برای ایجاد تعامل بیشتر بین مردم محلی و بازدیدکنندگان به اطراف می‌رود و به میزهای دیگر سر می‌زند. ولی اگر اهل موسیقی و اجرای زنده هستید کافه اکو در طرف مقابل بندر قدیمی، با نوشیدنی و «جشنواره‌های جاز» و بلوز انتخابی عالی برای شبی دنج و خودمانی با دوستان است.

۱۴ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران