آشنایی با بهترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آشنایی با بهترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه‌ در جنوب غربی ترکیه، بین کوه‌های تائوروس و دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر به دلیل زیبایی‌های طبیعی و چشم‌گیر دارای صنعت گردشگری فعالی است. آنتالیا مرکز این استان بیشترین سهم گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد و از مجموع توریست‌های ترکیه ۳۰ درصد آن‌ها با تور آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند. این استان به غیر از سواحل شگفت‌انگیز جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد که باید آن‌ها را بشناسید.

 

 

آبشارهای کورشونلو

آبشارهای کورسونلو با فاصله کمی از آنتالیا، جاذبه اصلی پارک طبیعی‌ست که در فاصله ۲۰ کیلومتری خارج از شهر واقع شده است. این پارک که با فضای سرسبز احاطه شده، دارای گونه‌های مختلف حیوانات آزاد، از جمله گراز وحشی و خرگوش تا لاک پشت و مارمولک است. از آنجایی که مسیرها ناهموار هستند حتما باید کفش راحت به پا کنید. در امتداد رودخانه‌ها راه بروید و از آبشارهای دسته‌ای دیدن کنید. حتما برنامه بریزید و از آبشارهای کورسونلو دیدن کرده و جاذبه‌های مخفی اطراف را کشف کنید.

 

راهنمای سفر مقرون به صرفه به آنتالیا

 

 آبشارهای کورسونلو

 

 

آبشار Dimcay

ناهار را در یک رستوران شناور در Dimcay، جایی که می‌توانید حین خوردن غذا از تماشای ماهی‌گیری و شنای مردم در محیطی سرسبز لذت ببرید، بخورید. آلاچیق‌های سبک ترکی معمولا در کنار آب، زمین بازی و یا استخر جداگانه، جایی که می‌توانید شنا و تخته‌سواری کنید قرار گرفته‌اند. در واقع اینجا شانس خوردن غذاهای تازه و لذیذ را با پس زمینه صدای آبشار خواهید داشت. بالای سد و در قسمت بالای رودخانه بهترین منظره منطقه را به نمایش می‌گذارد. توجه داشته باشید که آب این منطقه همیشه سرد است.

 

 

 آبشار Dimcay

 

 

آبشارهای دودن

آبشارهای دودن در واقع از دو بخش جذاب تشکیل شده‌اند. بخش بالایی مجموعه‌ای از آبراهه‌های کوچک‌تر هستند در حالی که آبشار پایینی بزرگ و به شدت چشمگیر بوده و با جاری شدن از صخره‌ها از رودخانه به دریا می‌ریزد. رسیدن به آبشارهای قسمت بالایی بسیار آسان‌تر است اما اغلب مردم از آبشار پایینی دیدن می‌کنند. از پله‌های مارپیچی به غاری طبیعی در پشت آبشار بروید. این جایی‌ست که شما عمیقا تحت تاثیر طبیعت زیبا قرار خواهید گرفت. منظره سبز بیرون از پشت دیواره‌ای از آب به شدت دیدنی‌ست.

 

لیسیان آنتالیا یکی از بهترین مسیرهای طولانی پیاده‌روی دنیا

 

 آبشارهای دودن

 

 

غارهای دیم

در واقع عوامل طبیعی باران‌های فصلی و آب راهه‌های زیر زمینی این غار را در دل صخره سنگ آهکی حک کرده‌اند. قدمت این دو غار که بالای کوه در کنار یک رودخانه قرار دارند به یک میلیون سال می‌رسد. مسیرهای داخل دو غار به مرور و بر اثر فرسایش باز و صاف شده به طوری که در یکی از آن‌ها دریاچه به وجود آمده است. شما می‌توانید در زمین‌های سرسبز و باغات اطراف پیک‌نیک بروید و از منظره پانورامای قلعه‌ای در همان نزدیکی لذت ببرید. از داخل شهر مرتبا اتوبوس‌های گردشی به مقصد غارها می‌روند که می‌توانید به راحتی خودتان را به وسیله آن‌ها به محل برسانید. برای داخل غار حتما لباس گرم ببرید زیرا فضای داخلی بسیار خنک است. به علاوه پله‌ها بسیارند و ممکن است برای افرادی که مشکلات مفصلی و حرکتی دارند پیمودن آن‌ها دشوار باشد.

 

 پنج مکان شگفت انگیز آنتالیا، جشن طلایی در شهر رنگ‌ها

 

 غارهای دیم

 

 

رودخانه و آبشار Manavgat

رودخانه و آبشار Manavgat توسط مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها محاصره شده و تلفیقی از زیبایی‌های طبیعی و سرگرمی‌ را در دسترس قرار می‌دهد. اگرچه این آبشار تنها چند متر ارتفاع دارند، اما کنار رودخانه‌ای وسیع و پر آب منظره‌ای به شدت دیدنی ایجاد کرده است. آب این رودخانه سرد است و گردشگران می‌توانند انگشتان پای خود را در آب خنک فرو ببرند. اگر این آب‌های خنک برای شما جذاب نبودند به چایخانه‌های اطراف بروید و زیر سایه از نوشیدن چای سنتی ترکیِ قند پهلو لذت ببرید.

 

بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن صبحانه‌ ترکی با منظره‌ای از ساحل و جنگل

 

 آبشار Manavgat

 

 

 

شعله‌های ابدی چیمائرا

چیمارا پدیده‌ای طبیعی و دیدنی‌ست که در نور روز خیلی واضح دیده نمی‌شود اما در شب شما می‌توانید به خوبی شعله‌های ابدی آتش را ببینید که از شکاف‌های کوهستان بیرون آمده‌اند. احتمال می‌رود داستان اسطوره یونانی به همین نام از این شعله‌ها الهام گرفته شده باشد. در واقع این شعله‌ها به خاطر انتشار دائمی گاز متان از شیارهای کوهستان روشن هستند. کفش‌های راحت بپا کنید و اگر شب برای صعود می‌روید حتما چراغ قوه با خود ببرید.

 

 

 شعله‌های ابدی چیمائرا

 

غارهای داملاتاش

در سال ۱۹۴۸ در حالی که کارگران و مهندسین در حال ساختن اسکله‌ای در این محل بودند کسی انتظار نداشت در انفجار دینامیت چنین شگفتی طبیعی کشف گردد. هوای داخل غار برای کسانی که از آسم و سایر بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند مفید بوده و باعث شده تا مردم سراسر ترکیه برای بهبود شرایط تنفسی خود از این غارها دیدن کنند. هوای داخل غار در طول سال خنک بوده و لازم است با خودتان لباس مناسب ببرید. سنگ‌های استالاکتیک و استالاگمیت در این غارها بسیار جذاب و دیدنی هستند.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در آنتالیا ، مروارید مدیترانه

 

غارهای داملاتاس

۲۴ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران