بهترین مناطق اقامتی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین مناطق اقامتی آنتالیا

وقتی که اسم سفر به ترکیه می‌آید، نام شهر ساحلی آنتالیا در کنار استانبول و ازمیر، جز اولین مقاصدی است که در ذهن افراد متجلی می‌شود. آنتالیا به واسطه قدمت و تاریخ غنی، طبیعت زیبا و بکر و جاذبه‌های توریستی عالی که دارد در صدر شهرهای توریستی ترکیه قرار گرفته و به جرات می‌توان گفت که یکی از توریست پذیرترین شهرهای جهان است. یکی از دلایل محبوبیت تور آنتالیا، مناطق اقامتی منحصربفرد این شهر توریستی است که اقامت راحت و خوشی را برای گردشگران فراهم آورده است. از همین رو در این مقاله قصد داریم، ضمن معرفی اجمالی آنتالیا، بهترین مناطق اقامتی آنتالیا را معرفی کنیم تا هنگام سفر به این شهر زیبا، بتوانید محل اقامت مورد نظر را مطابق با سلیقه خود آگاهانه انتخاب کنید.

 

منطقه ساحل کنیالتی برای اقامت در آنتالیا

ساحل کنیالتی (Konyaalti Beach) یکی از بهترین مناطق اقامتی آنتالیا برای خانواده‌ها در آنتالیا است. ساحل کنیالتی محدوده‌ای به طول ۱۳ کیلومتر است که از صخره‌های شهر قدیمی تا حومه غربی شروع می‌شود. این ساحل مناظر شگفت انگیزی از دریای مدیترانه، صخره‌های شیب‌دار و کوه‌های توروس را ارائه می‌دهد. در کنار این موضوع از دیگر دلایل محبوبیت این منطقه اقامتی نزدیکی آن به شهر قدیمی، ساحل زیبا، سرگرمی‌های متنوع و امن برای کودکان است. ساحل کنیالتی در آنتالیا که در زبان ترکی با نام “Konyaaltı Plajı”  نیز شناخته می‌شود، یکی از سواحل محبوب آنتالیا بوده و در کنار ساحل لارا قرار دارد. کنیالتی به دلیل موقعیت عالی، نزدیک‌ترین نقطه به مرکز شهر محسوب شده و مکانی عالی برای آفتاب‌گیرانی است که در شهر قدیمی آنتالیا اقامت دارند. یکی از مزایای اقامت در این منطقه رایگان بودن ورود به ساحل کنیالتی است.

ساحل کنیالتی ترکیبی از سنگریزه‌های ریز و ماسه بوده و به دلیل آب تمیز و زلالش، عنوان ساحل "پرچم آبی" به آن اعطا شده است. در ساحل کنیالتی تخت آفتابگیر و چتر برای اجاره و همچنین امکاناتی مانند دوش، سرویس بهداشتی و رختکن وجود دارد که فرصت یک شنای راحت و به یادماندنی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. علاوه بر تمامی موارد در این منطقه اقامتی آنتالیا کافه‌ها، بارها، رستوران‌ها و انواع مراکز خدماتی و رفاهی نیز وجود دارد که مزیتی بزرگ برای آن به شمار می‌آیند. همچنین اگر قصد خرید دارید، فروشگا‌ها یا مراکز خرید آنتالیا را نیز در این نزدیکی پیدا خواهید کرد که از جمله معروف‌ترین آن‌ها مرکز خرید میگروس آنتالیا است که در فاصله چند قدمی پارک ساحلی کنیالتی قرار دارد.

 

منطقه ساحلی المپوس برای اقامت در آنتالیا

منطقه شهر باستانی المپوس یکی از مناطق اقامتی آنتالیا برای دوستداران طبیعت است، زیرا دارای طبیعت شگفت انگیز، سواحل زیبا و همچنین مکان‌های تاریخی زیادی است. این مجموعه که در منطقه ساحلی المپوس (Olympos Beach) قرار دارد در محدوده Kumluca، نزدیک به Çiralı و Kemer واقع شده و یک ساحل با شن‌های نرم و آب‌های شفاف است. یکی از جاذبه‌های این منطقه دیدن لاک‌پشت‌هایی است که در ساحل تخم‌گذاری می‌کنند. ساحل المپوس یک ساحل حفاظت شده است که هیچ ماشینی اجازه ورود به آن را نداشته و امکانات ساحلی مانند تخت آفتاب، چتر، رختکن و دوش ندارد. شما می‌توانید با ۵ الی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از ساحل، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های زیادی را متناسب با سلیقه خود پیدا کنید.

ناگفته نماند در المپیوس انواع اقامتگاه‌ها، عمدتاً هتل‌های متوسط و ارزان، خانه‌های درختی، خانه‌های ییلاقی و مکان‌های کمپینگ برای اقامت حاضر هستند. بسیاری از مهمانخانه‌ها فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری در کوهستان، پیاده روی، یوگا، غواصی، پاراگلایدر، تورهای قایق‌سواری و تورهای ATV را سازماندهی می‌کنند که در صورت تمایل می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

 

بهترین هتل‌های ۳ ستاره در بلک آنتالیا

 

محدوده بندر آلانیا برای اقامت در آنتالیا

آلانیا در ۱۰۰ کیلومتری شرق آنتالیا، بین دریای مدیترانه و کوه‌های توروس واقع شده و امروزه به عنوان یکی از برترین مناطق اقامتی آنتالیا شناخته می‌شود. آلانیا با سواحل زیبا، بناهای تاریخی همچون قلعه چشمگیر قرن سیزدهمی، برج سرخ و بندر تاریخی مستحکم گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا را به خود جذب کرده و از همین رو جز یکی از بهترین مکان‌های اقامتی در آنتالیا شناخته می‌شود. ساحل کلئوپاترا در آلانیا یکی از زیباترین سواحل ترکیه بوده که دارای آب شفاف و فعالیت‌های ورزشی متعدد آبی است.

همچنین اگر به تاریخ علاقه دارید، آلانیا مکانی مناسب برای اقامت شما خواهد بود. علاوه بر آن کسانی که منطقه بندر آلانیا را برای اقامت خود انتخاب کرده باشند، می‌توانند با یک تور قایق‌سواری به غار دزدان دریایی، غار داملاتاش، غار عاشقان و غار فسفورلو رفته و سفر یک روزه جذاب و به یادماندنی را تجربه کنند. البته که در کنار تمامی این موارد در سفر به آلانیا فرصت خرید عالی را نیز به گردشگران ارائه داده و اگر از عاشقان خرید هستید، بازدید از بازارها و مراکز خرید، مغازه‌های اطراف شهر قدیمی مکان‌های مناسبی برای شما خواهند بود. همچنین مجموعه خوبی از رستوران‌ها، کافه‌ها، بارهای دوست داشتنی و کلاب‌های شبانه پرجنب و جوشی در آن وجود دارند.

 

منطقه سیده برای اقامت در آنتالیا

مورد بعدی از بهترین مناطق اقامتی آنتالیا که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، منطقه سیده (Side) است. منطقه سیده جز معروف‌ترین و محبوب‌ترین مناطق توریستی و اقامتی ترکیه به ‌شمار می‌رود. منطقه سیده جایی است که تاریخ و مدرنیته در آن با هم در می‌آمیزند. شما می‌توانید در این منطقه درکنار هتل‌های لاکچری، مراکز خرید لوکس و رستوران‌های مدرن، شاهد جاذبه‌های تاریخی زیادی همچون ویرانه‌های باستانی، بازار معبد آپولو و گورستان نزدیک دریا خواهید بود. ساحل ماسه‌ای نرم و آب زلال، مغازه‌های بی‌شمار، اماکن رفاهی همچون اقامتگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری، بناهای تاریخی و امکاناتی که جهت رفاه گردشگران در منطقه سیده وجود دارند این محدوده را به یک مرکز توریستی مهم تبدیل کرده‌اند. توصیه می‌کنیم در هنگام سفر به شهر زیبای آنتالیا و منطقه توریستی سیده بازدید از حمام‌های رومی، کلیساها، آرامگاه‌ها و بازارهای تاریخی را از دست ندهید.

 

۱۲ بوتیک هتل‌ محبوب در منطقه کالیچی آنتالیا

 

منطقه کاله ایچی برای اقامت در آنتالیا

کاله ایچی (Kaleici) به دلیل موقعیت عالی، از بهترین مناطق اقامتی آنتالیا، به خصوص برای افرادی که برای اولین بار به این شهر سفر کرده‌اند، محسوب می‌شود. کاله ایچی منطقه‌ای قدیمی با موقعیت تاریخی منحصرفرد در دل آنتالیا بوده و بناهای تاریخی به جا مانده از هلنیستی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی را در خود جای می دهد. کاله ایچی آنتالیا یک منطقه اقامتی و توریستی تمام عیار است و شما در آن‌جا به همه امکانات مورد نیاز یک مسافر یا گردشگر، دسترسی خواهید داشت. به طوری که در این منطقه با مجموعه‌ای عالی از هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها، مراکز خرید، مراکز تفریحی، سوپر مارکت‌ها، مراکز درمانی و خدماتی و ... مواجه خواهید بود.

ویژگی‌های منحصربفرد منطقه کاله ایچی آن را به اقامتگاهی مناسب در تمام زمان‌های سال، تبدیل کرده است. در کنار تمامی موارد فوق این منطقه دارای تفریحات شبانه عالی با بارها، کلاب‌ها و کافه‌ها نیز است. منطقه کاله ایچی آنتالیا در بین دیوارهایی قرار گرفته که توسط رومیان بر روی بقایای هلنی ساخته شده و در دوره سلجوقیان گسترش و تعمیر گردیده است. این دیوارها به شکل نعل اسب طراحی شده‌اند که جذابیت دوچندانی به آن بخشیده است. اگر در خیابان های سنگفرش شده آن قدم بزنید، شاهد مناظری همچون خانه‌های سنگی قدیمی، پارک‌ها، فروشگاه‌های خرید سوغاتی، بازارها، رستوران‌ها، بارها و کافه‌ها خواهید بود.

 

منطقه کمر برای اقامت در آنتالیا

یکی از بهترین مناطق اقامتی آنتالیا، منطقه کمر (Kemer) است. این منطقه ساحلی در ۴۰ کیلومتری از غرب آنتالیا قرار گرفته و جز آرام‌ترین و خلوت‌ترین مناطق این شهر به شمار می‌آید. بنابراین افرادی که به دنبال سکوت، آرامش و لذت بردن از فضای ساحل و دریا در محیطی دنج هستند، رفتن به منطقه کمر توصیه می‌شود. منطقه کمر مجموعه‌ای از چند ساحل بوده که چشم اندازهای زیبایی از طبیعت و محیط اطراف را ارائه می‌دهند. سواحل منطقه کمر در آنتالیا اغلب شنی و دارای آب‌هایی شفاف و زلال هستند و از همین رو هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند. سواحل کمر از منطقه بلدیبی (Beldibi) شروع و تا تکیروا (Tekirova) ادامه دارد. این سواحل زیبا سرشار از آرامش بوده و در فصل تابستان مکانی مناسب برای آب تنی و آفتاب گرفتن هستند.

منطقه کمر در نزدیکی رشته کوه توروس قرار گرفته و از همین رو انتخابی مناسب برای اقامت افرادی است که به کوهنوردی علاقه دارند. رشته کوه توروس دارای پوشش گیاهی متنوعی بوده که زیبایی منطقه کمر را دو چندان کرده است. در منطقه کمر به عنوان یکی از بهترین مناطق اقامتی در آنتالیا، هتل‌ها و سوئیت‌های اجاره‌ای زیادی وجود دارند که با توجه به سلیقه خود، می‌توانید محل اقامت خود را انتخاب کنید. همچنین کافه‌ها و بارهای کمر مکانی مناسبی برای استراحت‌های کوتاه پس از گردش‌های طولانی در این منطقه محسوب می‌شوند. همچنین در کمر چندین فروشگاه، مرکز خرید و بازار‌ها خیابانی روباز وجود دارد که معمولا مردم بومی و محلی از آن‌جا خرید می‌کنند؛ البته اگر اهل خرید کالاهای لوکس هستید، این بازارها مناسب نیستند. اگر قصد خرید سوغاتی آنتالیا دارید، با چرخیدن در این بازارها می‌توانید اجناس مناسبی را پیدا کنید.

 

معرفی هتل گرند پارک لارا در آنتالیا

 

محدوده ساحل لارا برای اقامت در آنتالیا

اگر به دنبال اقامتگاهی مجلل هستید، ساحل لارا (Lara Beach) باید جز اولین گزینه‌های انتخابی شما در بین مناطق اقامتی آنتالیا باشد. ساحل لارا در ریویرای ترکیه، در شرق شهر قدیمی آنتالیا قرار گرفته و در مقایسه با ساحل کنیالتی دورتر از مرکز شهر است. در ساحل لارا مجموعه‌ای از هتل‌های مجلل ساحلی وجود دارند که بسیاری از آنها در منطقه کندو واقع شده‌اند. همچنین این منطقه توریستی آنتالیا، مکانی عالی برای تعطیلات زوج‌ها و خانواده‌ها در کنار ساحل محسوب می‌شود. ساحل لارا به دلیل بافت شنی، آب‌های فیروزه‌ای شفاف، فضای آرام و همچنین زمین‌های بازی بسیاری که برای کودکان دارد، مقصدی محبوب برای خانواده‌های دارای فرزند است.

بیشتر بخش‌های ساحل لارا خصوصی بوده و به هتل‌های ۵ ستاره منطقه تعلق دارند. البته یک منطقه ساحلی عمومی رایگان در ساحل غربی دارد که امکاناتی نظیر دوش، سرویس بهداشتی، رختکن، تخت‌های آفتاب و چتر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. علاقه مندان می‌توانند در طول روز در این ساحل با انجام فعالیت‌های آبی مانند شنا، پاراگلایدر، کایت سواری، موج سواری سرگرم شده و با تاریک شدن هوا سراغ تفریحات شبانه در آنتالیا بروند. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و عاشقان خرید می‌توانند در محدوده ساحل لارا خود را با گشت و گذار در مراکز خرید سرگرم‌ کنند. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید این منطقه می‌توان مرکز خرید لارا بیچ، مرکز خرید ترا سیتی و همچنین بسیاری از فروشگاه‌های چرم و فروشگاه‌های سوغاتی را نام برد.

 

محدوده ساحل بلک برای اقامت در آنتالیا

منطقه بلک در آنتالیا (Belek) به دلیل سواحل زیبا، استراحتگاه‌های ساحلی مجلل، پارک‌های موضوعی، زمین‌های گلف و نزدیکی به مناظر گردشگری مانند تئاتر رومی، آسپندوس و شهر باستانی پرگه یک مقصد گردشگری محبوب در آنتالیا برای زوج‌ها و خانواده‌ها است. به طوری که نمی‌توان از آوردن نام آن در لیست بهترین مناطق اقامتی آنتالیا صرف نظر کرد. در اصل بلک یک شهر ساحلی است که در ۳۰ کیلومتری شرق شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد. مهم‌ترین نکته در مورد ساحل بلک این است که به عنوان یکی از بزرگترین مقاصد گلف ترکیه شناخته می‌شود. این منطقه با شرایط آب و هوایی خوب و امکانات بین المللی مدرن، بهشتی برای گلف بازان است. به طوری که بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در منطقه بلک دارای زمین گلف اختصاصی هستند.

 

اقامت در هتل‌های بلدیبی، آنتالیا

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۵ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران