گشتی خاطره‌انگیز در آکواریوم آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
گشتی خاطره‌انگیز در آکواریوم آنتالیا

اگر دوست دارید تا در سفر خود با تور ترکیه علاوه بر تفریحات ساحلی و روی آب از تفریحات زیر آب نیز لذت ببرید رفتن به آکواریوم آنتالیا را پیشنهاد می‌دهیم. این آکواریوم بهترین مکان برای علاقه‌مندان به زندگی در اعماق آب و آشنایی با انواع آبزیان است. بنابراین اگر فکر می‌کنید رفتن به آکواریوم آنتالیا می‌تواند ایده خوبی برای شما باشد، دراین مقاله همراه ما باشید تا با این مکان منحصر به فرد بیشتر آشنا شوید و سفری به یادماندنی به شهر ساحلی آنتالیا داشته باشید.

 

آشنایی با آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا به دلیل مساحت بسیار بزرگی که دارد موفق شده در سطح جهانی به شهرت بالایی برسد. به طوری که می‌توان آن را در رده بزرگترین آکواریوم‌های جهان قرار داد. این مکان برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و به دلیل امکاناتی که داشت توانست از همان ابتدا توجه بسیاری از علاقه‌مندان به زندگی آبزیان را به خود جلب کند. این آکواریوم در مرکز شهر آنتالیا واقع شده است به همین دلیل دسترسی به آن آسان بوده و به راحتی می‌توانید در سفر با تور آنتالیا خاطره خوبی را برای خود و خانواده با رفتن به آن بر جای بگذارید.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به در بر داشتن طولانی‌ترین تونل آکواریوم جهان اشاره کرد. این تونل طولی در حدود ۱۳۱ متر داشته و با دکورهایی نظیر لاشه هواپیما در اندازه واقعی، کشتی و لاشه‌های زیردریایی دیگری در آن به نمایش گذاشته شده است. اکثر این دکورها هنر یکی از مجسمه‌سازهای معروف ایتالیایی به نام بندتی است. همه چیز محدود به این موارد نبوده و شما می‌توانید با رفتن به آن فرصت تجربه یک غواصی بی‌نظیر را به دست آورید و در کنار کوسه‌های کوچک شنا کنید. مهم نیست که چند سال سن دارید این مکان محیطی کاملا ایده‌آل و مناسب برای تمامی سنین است.

 

۸ ورزش آبی هیجان انگیز در آنتالیا

قسمت‌های مختلف آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا شامل بخش‌های مختلفی می‌باشد؛ اما در حالت کلی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است.. در نتیجه با رفتن به آن می‌توانید تجربه‌ حضور در مکان‌های جذاب دنیا را به دست آورید. این سه قسمت عبارتند از:

آکواریوم اصلی

از آنجایی که هدف اصلی، بازدید از آکواریوم بزرگ است پس مهم‌ترین بخش به آکواریوم آن تعلق می‌گیرد. این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین‌ها در سطح جهانی بوده و به صورت موضوعی دسته‌بندی شده است. به این صورت که در بخش اول دریاها و اقیانوس‌های جهان به بازدیدکننده‌ها معرفی می‌شوند. سپس نمایی از رودخانه‌های معروف جهان نشان داده می‌شود. کمی که جلوتر بروید متوجه معرفی انواع گیاهان دریایی و آبزیانی نظیر مارماهی‌ها و دلفین‌ها خواهید بود. همچنین در این آکواریوم‌ها می‌توانید بخشی که به معرفی کوسه‌ها تعلق دارد را مشاهده کنید. در این بخش صدها کوسه کوچک وجود دارند که فاصله شما با آن‌ها در حد یک شیشه کوچک خواهد بود. البته علاقه‌مندان می‌توانند به بخش غواصی رفته و در میان کوسه‌ها تجربه هیجان‌انگیزی را به خاطرات خود اضافه کنند.

موزه برفی

یکی دیگر از بخش‌های جذاب آکواریوم آنتالیا به موزه بزرگ برفی تعلق دارد. مساحت این موزه تقریبا ۱۵۰۰ متر مربع بوده و بزرگترین موزه برفی در کل دنیا محسوب می‌شود. برای ورود به آن حتی در داغ‌ترین روزهای تابستان احتیاج به پوشیدن لباس‌های گرم دارید. زیرا دمای این سالن منفی ۵ درجه‌ سانتی‌گراد بوده و برف مصنوعی مدام در حال بارش است.

پارک حیات وحش

پارک حیات وحش یا همان Wild Park نمونه کوچک از جنگل‌های گرمسیری است. به طوری که با ورود به آن حس و حال رفتن به جنگل‌های گرمسیری به شما دست خواهد داد. در این بخش می‌توانید گونه‌های کمیاب و خطرناک حیواناتی که در این جنگل‌های زندگی می‌کنند نظیر مارهای سمی بزرگ، عقرب، آفتاب پرست و ... را مشاهده کنید.

طریقه دستیابی به آکواریوم آنتالیا

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آکواریوم آنتالیا قرار گرفتن آن در مرکز شهر است. در نتیجه تمامی توریست‌ها و علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن می‌توانید در همین حوالی به ساحل کنیالتی و یا مرکز خرید میگروس آنتالیا و مینی سیتی بروید و از آن‌ها نیز دیدن کنید. جهت دسترسی به آن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا توصیه می‌شود؛ چرا که تمامی این وسیله‌ها در مسیر مرکز شهر حرکت می‌کنند. اگر تصمیم گرفتید تا از وسیله‌های عمومی استفاده کنید ایستگاه 5M Migros ایستگاه پایانی شما خواهد بود. علاوه بر آن گردش با تورهای درون شهری نیز می‌تواند ایده‌ خوبی برای رفتن به آکواریوم آنتالیا باشد.

 

معرفی هتل‌های ساحلی برای گردشگران تور آنتالیا

۰۵ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران