یک روز خاطره‌انگیز در پارک کارالیوگلوی آنتالیا، شهر باستانی و بوستانی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
یک روز خاطره‌انگیز در پارک کارالیوگلوی آنتالیا، شهر باستانی و بوستانی ترکیه

آنتالیا یکی از جادویی‌ترین و شگفت‌انگیزترین نقاط کشور ترکیه است که باید به آن سفر کرد. شهری پر از تاریخ و زیبایی. شهری با بهترین تفریحات ساحلی که در روزهای گرم سال به بهشت تابستانی می‌ماند. شهری که برای روزهای سرد سال یکی از بهترین پیست‌های اسکی کشور ترکیه را در خود دارد و در همه‌ی روزهای سال با بهترین رستوران‌های دریایی و ترکی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. در سفرتان با تور آنتالیا که پر از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره است اگر به دنبال یک بازدید خاطره‌انگیز هستید همراه ما باشید تا پارک کارالیوگلوی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 


پارک کارالیوگلوی


این پارک یکی از جذاب‌ترین و در عین حال نوستالژیک‌ترین پارک‌های آنتالیا به حساب می‎‌آید. پارکی مشرف به ساحل و دریا و در قلب سرسبزی‌ها و زیبایی‌ها که در جنوب آنتالیا واقع شده است. پارکی که سرشار از اکسیژن و صدای پرندگان مهاجر است و تصاویر نابی از جزیره آنتالیا به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. پارکی که در آن می‌توانید قرارهای عاشقانه بگذارید و یک خواستگاری فراموش نشدنی انجام بدهید. پارکی که غروب‌ها و طلوع‌ها یکی از خاص‌ترین نقاط جهان به حساب می‌آید برای آنهایی که دنبال تجربه کردن حس و حال‌های ناب هستند. پارکی که برای سفرهای خانوادگی نیز بسیار مناسب و خاطره‌ساز است.

 

برنامه‌ی ساده برای یک روز گشت و گذار در شهر قدیم آنتالیا

 

 

 پارک کارالیوگلوی

 


کارالیوگلوی چشم‌انداز زیبایی‌ها


به این پارک زیبا که چندین ورودی مختلف دارد اگر تشریف ببرید می‌توانید در پناه درختان سر به فلک کشیده‌ی نخل به آب‌های آرام دریای مدیترانه نگاه کنید و ساعت‌ها از لغزیدن نرم امواج به روی یکدیگر لذت ببرید. روزای بهاری که نسیم خنک می‌نوزد بر سرسبزی‌های این پارک می‌توانید از خود بی خود شوید و بعد از دیدن زیبایی‌ها چشم‌هایتان را برای چند لحظه ببندید و نفس‌های عمیق جان‌افزا بکشید. جدای از زیبایی دریا و ساحل، با رفتن به این پارک یکی از تاریخی‌ترین بناهای آنتالیا یعنی برج هیدیرلیک مقابل دیدگان شما قرار می‌گیرد.
هیدیرلیک یکی از تاریخی‌ترین برج‌های دیدبانی و نگهبانی کشور ترکیه است که در جزیره آنتالیا واقع شده است. برجی که ارتفاعش به ۱۴ متر می‌رسد و قدمتش بازمی‌گردد به قرن دوم میلادی. برجی که در زمان سلجوقیان و امپراطوری عثمانی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. تماشای دریای مدیترانه به هنگام غروب خورشید و زمانیکه این برج در پیش زمینه‌ی نگاه شما قرار گرفته است یکی از به یادماندنی‌ترین تصویرهای شما از سفرتان به آنتالیا خواهد بود.

 

 

 پارک کارالیوگلوی

 


بهترین روزهای بازدید از کارالیوگلوی


تمامی روزهای هفته اگر به این پارک بروید اوقات خوشی را سپری خواهید کرد اما اگر جزو افرادی هستید که عاشق خلوتی و دنجی هستند، در روزهایی به جز آخر هفته به این پارک مراجعه کنید. چرا که در روزهای آخر هفته این پارک جدای از گردشگران مملو از شهروندان آنتالیا نیز می‌شود و یکی از نقاط پرهیاهوی شهر به حساب می‌آید. اما اگر اهل معاشرت هستید و یا تنهایی به آنتالیا سفر کرده‌اید روزهای آخر هفته به این پارک تشریف ببرید. چرا که می‌توانید با گردشگران و شهروندان آشنا شوید و زمینه‌ی سفرهای بعدی‌تان به آنتالیا و یا دیگر کشورهای جهان را فراهم آورید. همچنین می‌توانید با فرهنگ‌ها و افراد بیشتری آشنا شوید و برای ساعت‌ها گپ بزنید.

 

طبیعت‌گردی در دل آنتالیا؛ تفریح در آبشارهای دودن

 

 

 پارک کارالیوگلوی

 


گشت و گذار در بافت تاریخی آنتالیا


آنتالیا جزو بافت تاریخی کشور ترکیه به حساب می‌آید که هنوز بقایای تمدن و تاریخ کهن در آن نفس می‌کشند و هر روزه گردشگران زیادی را به خودشان می‌کشاند. با رفتن به پارک کارالیوگلوی این شهر می‌توانید به بافت تاریخی‌اش قدم بگذارید و ساعت‌ها در پس کوچه‌های هزارتوی کالیچی قدم بزنید و خاطره بسازید و یا به تماشای دروازه هادریان بروید و این شهر را با دروازه تاریخی‌اش به خاطر بسپارید. غالبا کسانیکه به دیدن بافت تاریخی آنتالیا می‌روند، بخش‌هایی از بازدید خود را نیز به این پارک اختصاص می‌دهند.

 

 

 پارک کارالیوگلوی

۰۶ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران