شهر باستانی ترمسوس در نزدیکی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
شهر باستانی ترمسوس در نزدیکی آنتالیا

اگر به بازدید از مراکز تاریخی علاقه داشته و قصد رفتن به تور آنتالیا را نیز دارید، بدون تردید باید برنامه‌ریزی کرده و از شهر باستانی ترمسوس بازدید نمایید. ترمسوس یکی از معدود شهرهای باستانی در ترکیه است که به خوبی از آن نگهداری شده و بخش‌های سالم زیادی داشته و در ارتفاع هزار متری از سطح دریا، در یک نقطه‌ی کم‌نظیر، به زیبایی می‌درخشد.

برای بازدید از این شهر تاریخی، ما یک راهنمای جمع و جور برایتان تدارک دیده‌ایم که امیدواریم در سفر به آنتالیا به دردتان بخورد.

 

بازدید از شهر تاریخی ترمسوس

ویژگی‌های زیادی در مورد ترمسوس وجود دارد که بازدید از این مکان را به یک امر مهم در سفر به آنتالیا بدل می‌کند. البته در مورد پیشینه‌ی این مکان اطلاعات زیادی وجود ندارد، اما هومر در ایلیاد از آن یاد کرده و گفته می‌شود به دست سولیمس از اهالی پیسیدیه بنا شده است.

 

بهترین هتل پارک‌های آبی‌ در آنتالیا

اما این اطلاعات تاریخی را کنار بگذارید. ترمسوس یک مکان بسیار زیباست که در بالای کوهی جذاب بنا شده و دور آن را جنگل‌های انبوه کاج فراگرفته‌اند و گونه‌های متنوعی از حیوانات و گیاهان نادر در آن زندگی می‌کنند. به همین دلیل این منطقه به عنوان یک منطقه محافظت شده و تحت عنوان پارک ملی کوه گولوک که از پارک‌های ملی نزدیک به آنتالیا است نگهداری می‌شود.

با این حال بازدید از ترمسوس، نسبت به خیلی دیگر از مراکز تاریخی نزدیک به آنتالیا، خیلی هم ساده نیست و دلیل آن نیز ارتفاع آن نسبت به شهرهای ساحلی اطرافش است. این مکان حدودا ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا دور است و شما می‌توانید به وسیله ماشین‌های کرایه‌ای و تاکسی به این مکان بروید. این مسیر چیزی حدود یک ساعت برای رفت و یک ساعت برای برگشت از شما زمان می‌برد و بهتر است حداقل حدود ۴-۵ ساعت را نیز در ترمسوس سر کنید تا بتوانید بخش‌های مختلف آن را مشاهده کنید.

 

بهترین خوردنی‌های لذیذ در آنتالیا

در این مکان یک سری امکانات رفاهی اولیه، یک کافه و موزه‌ای کوچک در نظر گرفته شده که در همان ورودی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. پارک ملی نیز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر باز است و ما پیشنهاد می‌کنیم تا در ساعات اولیه صبح برای بازدید به آن‌جا بروید. هزینه‌ی ورودی نیز تنها ۵ لیر برای هر نفر خواهد بود.

چطور به شهر باستانی ترمسوس برویم

سه راه کلی برای این کار وجود دارد. یکی با استفاده از ماشین شخصی یا کرایه‌ای است که به این ترتیب شما باید مسیر را از روی نقشه‌های آنلاین طی کنید تا به ورودی پارک ملی برسید، که البته خیلی سخت نیست و تابلوهای متعدد راهنما در راه وجود دارد. راحت‌تر از این، استفاده از تاکسی برای رفتن به پارک ملی است که برای این کار هم از تاکسی‌های معمولی و هم آنلاین می‌توانید استفاده کنید. هزینه کرایه تاکسی هم حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ لیر خواهد بود. امکان رفتن با اتوبوس نیز برایتان وجود دارد که هزینه‌ی خیلی کم‌تری خواهد داشت، اما معطلی آن باعث می‌شود که مسیری یک ساعته در مجموع وقتتان را ۲ تا حتی ۳ ساعت تلف کند. البته این اتوبوس‌ها که در ایستگاه Otogar قرار دارند، تنها تابستان‌ها فعالیت می‌کنند.

 

معرفی حمام رومی‌ آنتالیا در سفر به ترکیه

جاذبه‌های دیدنی شهر باستانی ترمسوس

ترمسوس یکی از مهم‌ترین میراث جهانی یونسکو در ترکیه است که نه تنها ابنیه تاریخی فوق‌العاده‌ای در خود دارد، بلکه در مکانی بسیار زیبا نیز بنا شده و ترکیبی جذاب را برایتان به همراه خواهد داشت. اسکندر کبیر به ترمسوس لقب "قلعه‌ی عقاب‌ها" را داده بود. جایی که در ورودی آن شما نقشه‌ای کامل از جاهایی که می‌توانید در این محل ببینید را خواهید دید. یکی از نکات جذاب که در مورد ترمسوس باید بدانید این است که تقریبا این مکان دست نخورده باقی مانده و خیلی بخش‌های شهر کاملا سالم است. به همین دلیل برای مثال وقتی از معبد آرتمیس کوش آداسی بازدید می‌کنید، می‌توانید حس و حال واقعی آن را کاملا در خود درک کنید.

هنوز بخش‌هایی از دیوار اصلی شهر باقی مانده که بعد از رد شدن از آن‌ها، جاهایی همچون آمفی تئاتر بزرگ ترمسوس را مشاهده خواهید کرد که به خوبی نشانگر تئاترهایی است که در روم و یونان باستان ساخته می‌شدند. متاسفانه ساختمان‌های این شهر عموما فرو ریخته‌اند و تنها ویرانه‌هایی از آن‌ها برای بازدید وجود دارد، اما اگر به بخش حمام‌های شهری بروید، آ‌ن‌جا نیز چیزهایی زیادی برای بازدید وجود دارد.

 

در سفر به آنتالیا چه چیزهایی خریداری کنیم؟

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم، حالا که قرار است با تور ترکیه به شهر باستانی ترمسوس بروید، حتما از طبیعت اطراف نیز بازدید نموده و پارک ملی کوه گولوک را به خوبی از نظر بگذرانید.

۱۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران