بالی، مقصد ایده‌آل نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری بالی
بالی، مقصد ایده‌آل نوروز ۱۴۰۱

بالی از نظر آب و هوایی شاید ایده‌آل‌ترین حالت ممکن را در ایام نوروز نداشته باشد، اما شرایط آن از بسیاری جهات عالی بوده و برای کسانی که به دنبال یک مقصد ساحلی عالی و جایی بسیار زیبا برای تور نوروزی خود می‌گردند، مقصدی فوق‌العاده به حساب می‌آید. در نوشته‌ی امروزمان، ابتدا به شرایطی که در تور بالی نوروز ۱۴۰۱ تجربه خواهید کرد می‌پردازیم و سپس مروری می‌کنیم بر تفریحاتی که می‌توانید در این روزها در "جزیره‌ی خدایان" خدایان تجربه کنید و جاهای مختلفی را برای اقامت در چنین سفری پیشنهاد خواهیم کرد.

 

آب و هوای بالی در ایام نوروز

اگر بخواهیم تنها به تقویم نگاه بندازیم، اول بهار آخرین روزهای فصل بارانی در بالی است اما دیگر نه از بادهای سنگین خبری است، آب کاملا تمیز خواهد بود و نه خیلی بارانی در این جزیره می‌بارد. مخصوصا که در سال‌های اخیر به خاطر گرمایش زمین و کم شدن حجم بارندگی، کم کم فروردین ماه را باید از فصل بارندگی در این منطقه از اندونزی کم کنیم.‌

ممکن است به صورت گاه و بی‌گاه بارندگی را در جزیره شاهد باشیم اما برش‌ها طولانی نخواهند بود و به ندرت اتفاق می‌افتند و ممکن است در سفر یک هفته‌ای در بالی تنها یک بار شاهد هوای بارانی باشید. از نظر دما نیز همچون دیگر زمان‌های سال، بالی گرم بوده و همه چیز برای تن زدن به آب و انجام تفریحات آبی فراهم خواهد بود.

 

کاوش‌ در نگین‌های پنهان غرب بالی

چرا باید تور نوروزی بالی را انتخاب کنید؟

اول فروردین ماه هنوز جزیره مملو از جمعیت گردشگران نمی‌شود و این دو خوبی برای شما دارد. اول این که می‌توانید در محیطی بسیار خلوت‌تر از شلوغی سرسام آور بالی، به تفریح در این جزیره بپردازید و از طرف دیگر، قیمت‌ها نیز در بسیاری مواقع برایتان پایین‌تر خواهد بود و در نهایت هزینه‌ی کم‌تری را برای تور بالی پرداخت خواهید کرد.

خیلی از مراکز گردشگری بالی هستند که در طول پیک سفر به این مکان، آنقدر شلوغ می‌شوند که عملا نمی‌توان به خوبی از آن‌جاها لذت برد و این زمان، بهترین موقع برای گردش در آن‌جاها و یا عکاسی در بالی است. همچنین اگر هوا مساعد باشد می‌توانید به سراغ جزایر نزدیک به بالی هم بروید و برای این تورها، قیمتی پایین‌تر از حالت معمول پرداخت نمایید.

بهترین هتل‌ها برای سفر نوروزی به بالی

بسته به این که چه جمعی را برای چنین سفری انتخاب کنید، بهترین هتل برای شما متفاوت خواهد بود چون بالی هتل‌های بی‌شماری دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارا هستند. برای مثال به زوج‌های جوان می‌توان Aura House Bali را پیشنهاد کرد که اقامتی رویایی را برایشان رقم خواهد زد. با این حال در نوشته‌ی امروز ما به سراغ هتل‌های شاد و مفرحی رفته‌ایم که در کنار امکانات خوب، بخش‌های تفریحی متنوعی هم داشته باشند تا تور بالی نوروز ۱۴۰۱، به شادترین شکل ممکن برایتان رقم بخورد.

هتل و پارک آبی گران سوریا (Gran Surya): این هتل ۳ ستاره‌ی بزرگ، یکی از اقامتگاه‌های نسبتا مقرون به صرفه اما بسیار شاد بالی است. دلیل آن هم پارک آبی بسیار بزرگی است که در این مجموعه مهیا شده و انواع بازی‌ها در فضایی شاد و سرسبز برای مهمانان فراهم شده است. این هتل برنامه‌های شبانه‌ی متنوعی نیز دارد و برای کسانی که به صورت خانوادگی به جزیره رفته‌اند، گزینه‌ای بسیار خوب و شاد خواهد بود که هزینه‌ی سنگینی هم روی دستتان نمی‌‌گذارد. همچنین یکی از سواحل محبوب بالی هم ۳-۲ دقیقه پیاده از شما فاصله خواهد داشت.

هتل توگو بالی (Tugu Bali): اگر به دنبال یک هتل لوکس و ۵ ستاره هستید که تعطیلات نوروزی خود را در آن‌جا سر کنید، پیشنهاد ما به شما هتل توگو بالی است. این مجموعه ۵ ستاره‌ی زیبا دارای ساحل اختصاصی بسیار بزرگ بوده و همچنین در طول اقامت خود می‌توانید در اسکله‌ای که درون مرداب آن‌جا واقع شده قدم بزنید، به باغ سر بزنید، از استخرهای آن‌جا استفاده کنید و در اتاق‌های لاکچری و فوق‌العاده جذاب آن‌جا اقامت داشته باشید. در مجموع توگو بالی هر چیزی که برای یک تعطیلات لوکس احتیاج داشته باشید را در اختیار شما گذاشته و همچنین به بسیاری مراکز تفریحی بالی نیز نزدیک است.

 

بهترین موزه‌های بالی را بشناسیم

 هتل سافاری مارا (Mara River Safari): اگر به دنبال یک انتخاب ویژه و متفاوت در بالی هستید که تعطیلات نوروز خود را در آن‌جا سر کنید، هتل مارا می‌توان یک انتخاب ویژه باشد. یک هتل ۴ ستاره که در پارک سافاری بالی واقع شده و اقامتگاهی شیک و فوق‌العاده زیبا است که در طبیعت قرار دارد و حیوانات مختلفی در اطراف آن‌جا آزادانه گردش می‌کنند. البته اقامت در این هتل تنها مختص به تماشای حیوانات نیست و شما می‌توانید در پارک آبی آن‌جا بازی کنید، کروزهای جنگلی را تجربه نمایید، در پارک بازی به تفریح مشغول شوید و در نمایش‌های فرهنگی و تفریحی شرکت کنید. در مجموعه بودن در هتل سافاری مارا روزهایی به شدت شاد را در محیطی خانوادگی برای شما رقم خواهد زد.

البته سه هتلی که معرفی کردیم تنها بخشی از جاهای متنوعی است که می‌توانید برای اقامت در تور بالی انتخاب نمایید. هتل‌های بسیار خوبی در این جزیره وجود دارد که قبلا زیاد در موردشان صحبت کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با هتل‌های بالی بهتر است به سراغ دیگر نوشته‌ها ما مثل بهترین هتل‌های ساحلی بالی، معرفی ۸ تا از بهترین هتل‌های خانوادگی بالی یا معرفی برترین هتل‌های اوبود در بالی بروید.

جاهایی که در تور نوروزی بالی باید به دیدنشان بروید

جاهای زیادی هستند که در سفر به بالی حتما باید از آن‌ها دیدن کنید. مخصوصا اگر اولین بار باشد که به این جزیره می‌روید، حتما باید مهم‌ترین جاهای جزیره همچون معبد اولون دانو یا مزارع پلکانی را از نظر بگذرانید. در زیر لیست وار بعضی از جاذبه‌های مهم بالی را با هم مرور کنیم.

مزارع پلکانی تلالانگ (Tegalalang): یکی از زیباترین نقاط بالی که نه تنها جایی بسیار جذاب برای گشت و گذار است، بلکه در آن‌جا می‌توانید عکس‌هایی دیدنی نیز ثبت کنید. این مزارع برنج -همانطور که از اسمشان پیداست- به صورت پلکانی در دل دره‌ای سرسبز واقع شده‌اند و مخصوصا هنگام طلوع خورشید، نمایی بی‌نظیر پیدا می‌کنند.

آبشار سکامپول (Sekumpul): برای دیدن این آبشار، حدودا باید ۴۰ دقیقه در دل طبیعت پیش بروید اما بدون شک بازدید از این آبشار، خاطره‌ای فراموش نشدنی در تور نوروزی بالی برایتان رقم خواهد زد. آّشاری که از دل صخره‌ای سرسبز به پایین ریخته و استخری طبیعی را در زیر پای خود می‌سازد.

 

۷ منطقه مهم بالی را بهتر بشناسیم

ساحل الماس: این ساحل فوق‌العاده زیبا، کاملا فضایی متفاوت نسبت به سواحل شلوغ بالی داشته و صخره‌ای بزرگ ساحل باریک شنی آن را احاطه کرده است. البته رفتن به سواحل پرطرفدار بالی را برای تفریحات آبی، مسلما پیشنهاد می‌کنیم، اما این ساحل خود یک جاذبه‌ی گردشگری یا بهتر بگوییم، یک شگفتی طبیعی است.

جنگل میمون‌های اوبود: این جنگل زیبا در اوبود واقع شده و دسترسی به آن‌جا بسیار ساده خواهد بود. جنگلی فوق‌العاده زیبا که معبدی معروف را در خود میزبانی می‌کند و میمون‌های بازیگوش زیادی در آن‌جا زندگی می‌کنند.

معبد اولواتو (Uluwatu): این معبد شگفت انگیز درست در لبه‌ی صخره‌ ساخته شده است و جدا از اهمیت فرهنگی برای مردم بالی از نظر بصری فوق‌العاده زیباست و از جمله جاهایی است که در تور بالی، حتما باید از آن‌جا دیدن کنید. همچنین نمایش‌های رقص سنتی زیبایی نیز در آن‌جا برگزار می‌شود که به جذابیت این محل می‌افزاید.

معبد تانا لات (Tanah Lot): یکی دیگر از معابد بسیار معروف بالی که از نظر زیبایی نیز بی‌همتاست، معبد تانا لات است که روی صخره‌ای کوچک در دل آب قرار گرفته و باریکه‌ی سنگی از درون آب به آن‌جا می‌رسد که در زمان مد پوشیده از آب می‌شود. این معبد در اوبود واقع شده و دسترسی به آن‌جا خیلی ساده است.

البته جاهای خیلی بیشتری هستند که در بالی باید از آن‌ها دیدن کنید و این‌ها تنها لیستی از معروف‌ترین‌ها و مهم‌ترین‌ها به شمار می‌روند.

 

بهترین فعالیت‌ها در شمال بالی

فعالیت‌هایی که در تور نوروزی بالی باید امتحان کنید

در کنار جاهایی که باید در بالی ببینید، فعالیت‌هایی هم هستند که نباید انجام آن‌ها را از قلم بندازید. در زمینه‌ی تفریحات آبی، بالی هیچ چیزی کم ندارد. شما می‌توانید در تورهای قایق سواری و جزیره گردی شرکت کنید و به محل‌هایی خاص و سواحلی استثنایی برای شنا بروید. همچنین اگر اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید در تورهای اسنورکلینگ یا غواصی نیز شرکت نمایید.

انواع ورزش‌های آبی نیز در بالی قابل انجام است. از کایت سورفینگ تا موج سواری، اسکی روی آب، تویوب سواری و خیلی چیزهای دیگر که به یک نمی‌شود از آن‌ها اسم برد. غیر از سواحل، بالی چند پارک آبی خیلی خوب هم دارد که آن‌ها را هم نباید از یاد ببرید و بهتر است در سفر، حتما به یکی از آن‌ها سر بزنید. واتربوم (Waterbom) بالی بهترین پارک آبی بالی است که مجموعه‌ای بسیار متنوع از انواع بازی‌ها برای سنین مختلف در آن‌جا تهیه دیده شده است.

طبیعت گردی و شرکت در تورهای سافاری برای دیدن آبشارها، شنا در برکه‌های داخل جنگل و ... نیز از جمله فعالیت‌های دلپذیر در بالی خواهد بود. فراموش نکنید که از مراسمات و نمایش‌های رقص محلی دیدن کنید، به خرید در بازارهای مختلف بالی پرداخته و صنایع دستی از آن‌جا تهیه کنید، غذاهای خوشمزه‌ی دریایی میل کنید و حسابی در آن‌جا خوش بگذرانید. همچنین از یاد نبرید که اگر تجهیزات عکاسی دارید، حتما آن‌ها را همراه داشته باشید چون در تول بالی، به هر نقطه‌ای که بروید، یک لوکیشن عالی برای عکاسی پیدا خواهید کرد.

۰۳ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران