هزینه سفر به بالی در سال ۲۰۲۴

جاذبه‌های گردشگری بالی
هزینه سفر به بالی در سال ۲۰۲۴

یکی از اولین کارهایی که هر مسافری قبل از تصمیم‌گیری نهایی در مورد مقصد گردشگری خود انجام می‌دهد، برآورد هزینه‌های سفر به آن است. به این معنا که توریست‌ها به منظور اطلاع از بودجه‌ای که باید برای سفر خود به خصوص در مقاصد خارجی کنار بگذارند باید هزینه‌های تور، خورد و خوراک، تفریحات، حمل و نقل عمومی و ... را مورد بررسی قرار دهند. در ادامه این گفته‌ها سعی کرده‌ایم تا مطالب این نوشته را به بررسی هزینه سفر به بالی اختصاص دهیم. چنانچه شما نیز دوست دارید سفری توریستی به بالی داشته باشید برای اطلاع تقریبی از قیمت‌ها و بودجه‌ای که در این سفر به آن نیاز خواهید داشت، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

هزینه رزرو تور بالی

گردشگرانی که دوست دارند تجربه بازدید و گشت و گذار در بالی را داشته باشند هم به صورت شخصی و هم با تور بالی می‌توانند سفر کنند. البته با توجه به اینکه سفر با تور بالی از لحاظ هزینه‌ای بسیار به صرفه‌تر بوده و از طرفی تمامی برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم اعم از اخذ ویزای توریستی بالی، رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، ترانسفرهای فرودگاهی، بیمه مسافرتی و ... توسط آژانس‌های مسافرتی صورت می‌گیرد در بین عموم توریست‌ها طرفدار بیشتری دارد. تور بالی در تمامی فصول سال توسط آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان برگزار می‌گردد. در حال حاضر به تاریخ اسفند ۱۴۰۲ قیمت تورهای بالی از حدود ۹۰ میلیون تومان به مدت ۷ شب و ۸ روز شروع می‌شوند. این مبلغ بسته به نوع هتل، زمان سفر و کلاس پروازی درخواستی توسط مسافران می‌تواند متغیر باشد. چنانچه به هر دلیلی تمایل به سفر شخصی به بالی را داشتید برای برآورد هزینه سفر به بالی باید موارد زیر را به صورت جداگانه برای خود در نظر بگیرید:

  • هزینه رزرو هتل در بالی: از ۵ تا ۲۰۰ دلار بسته به نوع هتل و کیفیت آن می‌تواند متفاوت باشد. قیمت هتل‌های لوکس بالی معمولا از ۷۵ دلار شروع می‌شوند.
  • هزینه خرید بلیط هواپیما (رفت و برگشت) به بالی: بلیط‌های بالی اغلب با یک الی دو توقف در بین مسیر همراه هستند. قیمت بلیط‌ها در دو مسیر رفت و برگشت حدودا برای هر مسافر از ۶۰ میلیون تومان شروع می‌شود.
  • هزینه اخذ ویزای بالی: ویزای توریستی اندونزی به مقصد بالی برای توریست‌های ایرانی ۱۸۸ دلار است. البته این نرخ می‌تواند بسته به الکترونیکی و یا فوری بودن ویزا متفاوت باشد.
  • هزینه بیمه مسافرتی برای سفر به بالی: بیمه مسافرتی در نرخ‌های مختلفی عرضه می‌شود. در حالت نرمال مبلغ بیمه مسافرتی برای مسافران بالی ۳۹ هزار تومان بوده و می‌تواند تا ۲ میلیون تومان نیز بالا برود.

عکس: tripadvisor.com

 

هزینه خورد و خوراک در بالی

یکی از اصلی‌ترین موارد در خصوص هزینه سفر به بالی، مربوط به وعده‌های غذایی و خورد و خوراک در آن خواهد بود. البته ناگفته نماند که غذا خوردن در بالی در اصل بسیار مقرون به صرفه است. با این حال، قیمت‌ها می‌توانند بسته به رستوران انتخابی و غذایی که سفارش می‌دهید بسیار متفاوت باشند. در حالت کلی غذاهای محلی بالی بسیار ارزان قیمت هستند و تا وقتی که تصمیم برای خوردن یک وعده غذایی مجلل در یک رستوران فوق‌العاده شیک را نگرفته باشید، می‌توانید وعده‌های خود را با هزینه‌ای نه چندان زیاد سپری کنید.

برای اینکه یک تخمین حدودی از هزینه سفر به بالی در مورد خورد و خوراک داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که قیمت یک غذا در یک کافه تریا محلی چیزی کمتر از ۲ دلار خواهد بود. حال اگر برعکس به دنبال یک رستوران مجلل و لوکس باشید، باید بودجه‌ای در حدود ۵ الی ۱۰ دلار کنار بگذارید. طبق این گفته‌ها می‌توان ادعا کرد که حتی اگر قصد رفتن به یک رستوران شیک و گران را نیز در بالی داشته باشید، باز هم غذا خوردن در بالی مقرون به صرفه‌تر از بسیاری مقاصد توریستی دیگر خارجی است. با در نظر گرفتن اینکه اغلب صبحانه در اقامت توریست‌ها در هتل گنجانده می‌شود هزینه خورد خوراک یک توریست به صورت روزانه در بالی بیشتر از ۲۰ دلار در حالت نرمال نخواهد بود.

 

آشنایی با سواحل ماسه سیاه بالی

عکس: baligram.me

 

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری بالی

مثل هر مقصد توریستی دیگری در برآورد کردن هزینه سفر به بالی نیز باید قیمت بلیط‌هایی را که به عنوان ورودی حین بازدید از جاذبه‌های گردشگری بالی پرداخت کرد را نیز در نظر گرفت. خوشبختانه قیمت بلیط‌های مکان‌های مختلف بالی معمولاً بسیار ارزان هستند. از سوی دیگر، برخی از فعالیت‌ها، مانند رفتن به ساحل یا بازدید از مزارع پلکانی برنج بالی کاملا رایگان هستند. از همین رو برای کسانی که به دنبال مقصدی اقتصادی از این نظر هستند، بالی انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. برای اینکه بتوانید تخمین کوچکی از قیمت جاذبه‌های توریستی بالی داشته باشید، در زیر هزینه ورودی برخی از اصلی‌ترین آن‌ها آورده شده است:

  • هزینه بازدید از آبشارهای بالی: از ۱۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ روپیه اندونزی
  • هزینه ورودی معابد بالی: از ۳۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ روپیه اندونزی (ورود به برخی از معابد رایگان هستند)
  • هزینه ورود به سواحل بالی: ورود به برخی از سواحل بالی رایگان بوده و هزینه ورودی برخی از آن‌ها نهایتا ۱۰۰۰۰ روپیه اندونزی است.
  • هزینه ورودی جنگل میمون اوبود: از ۸۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ روپیه اندونزی

با توجه به موارد فوق می‌توان متوجه شد که قیمت بلیط ورودی جاذبه‌های گردشگری بالی هرگز از ۶ دلار بالاتر نخواهد بود. البته ناگفته نماند که هزینه تفریحاتی مانند پیاده‌روی در کوه باتور، غواصی در بالی یا رزرو تورهای گردشگری یک روزه معمولاً کمی گران‌تر خواهند بود.

عکس: dreambigtravelfarblog.com

 

هزینه حمل و نقل در بالی

گردشگران می‌توانند به کمک روش‌های مختلف حمل و نقل به گشت و گذار در مناطق مختلف بالی بپردازند. به طوری که از پیاده‌روی گرفته تا کرایه موتورسیلکت، سوار شدن به تاکسی و ... گزینه‌هایی هستند که فرصت یک گشت و گذار به یادماندنی را در بالی به توریست‌ها می‌دهد. با توجه به این موضوع می‌توان متوجه شد که در تعیین هزینه سفر به بالی در خصوص حمل و نقل هزینه‌ها بسته به انتخاب مسافران می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به عبارتی دیگر در بالی برای هر بودجه و علاقه‌ای می‌توان شیوه حمل و نقل متفاوتی را ارائه داد. با دانستن این نکات می‌توان گفت مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای گشت و گذار در بالی، اجاره موتور سیکلت است. قیمت کرایه موتور سیکلت در بالی حدود ۴ دلار به ازای هر یک روز است. البته برای کسانی که دوست دارند برای تعداد روزهای بیشتری موتورسیکلت کرایه کنند، قیمت‌ها کمتر نیز خواهد بود.

از سوی دیگر، در بین صحبت‌های خود در خصوص هزینه سفر به بالی در بخش حمل و نقل در بالی می‌توان گفت قیمت بنزین در بالی چندان گران نیست. به طوری که قیمت هر یک لیتر بنزین کمتر از ۱ دلار است. از همین رو اگر قبل از سفر برای دریافت گواهینامه بین‌المللی خود اقدام کرده باشید با اجاره یک خودرو می‌توانید از تمامی کوچه پس کوچه‌ها و قسمت‌های جذاب جزیره دیدن کنید. همچنین می‌توانید اتومبیلی را با راننده کرایه کنید. برای گشت و گذار در نقاط مختلف توریستی جزیره که در آن از آبشارها، معابد و غیره دیدن خواهید کرد، قیمت کرایه اتومبیل با راننده به ازای هر یک روز معمولاً از ۳۵ دلار شروع می‌شود. در صورت تمایل به کرایه تاکسی نیز پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن‌هایی از قبیل Grab یا Gojek (مشابه اسنپ) را دانلود کرده و به راحتی به گشت و گذار بپردازید.

 

بهترین زمان برای بازدید از بالی

عکس: dreambigtravelfarblog.com

 

میانگین هزینه سفر به بالی چه قدر است؟

با توجه به محاسبات و تخمین‌های انجام شده میانگین هزینه سفر به بالی (شامل وعده‌های غذایی، تفریحات، حمل و نقل) به صورت روزانه برای هر نفر تقریبا ۱۵۰ دلار خواهد بود. توجه داشته باشید که این مبلغ می‌تواند بسته به انتظارات هر گردشگری از سفر متفاوت باشد. به عنوان مثال نمی‌توان انتظار داشت که مخارج گردشگری که رستوران‌های محلی و هتل‌های ۳ ستاره معمخولی را انتخاب می‌کند با هزینه‌های فردی دیگر که به رستوران‌های مجلل رفته و در هتل‌های ۵ ستاره بالی اقامت می‌کند، یکسان باشد. نکته مهم دیگر اینکه توجه داشته باشید در این برآورد هزینه، قیمت تور بالی محاسبه نشده و باید آن را نیز پیش از برنامه‌ریزی برای سفر در نظر بگیرید.

عکس: lonelyplanet.com

 

منبع

 

۱۶ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران