کارهای منحصر به فرد در سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
کارهای منحصر به فرد در سفر به بالی

بالی یکی از زیباترین مقاصد سفر در جهان بوده و به همین دلیل در لیست الویت هر گردشگری برای بازدید قرار دارد. بالی در نگاه اول با سواحل زیبا و رمانتیک خود جلب توجه می‌کند. اما اگر کمی دقیق‌تر به این مقصد گردشگری و جاذبه‌های آن نگاه کنیم با چیزهایی فراتر از سواحل بالی روبرو خواهیم شد. این مکان‌ها شامل معابد، طبیعت، مکان‌های تاریخی و ... هستند که هر کدام از آن‌ها تفریحات خاص خود را داشته و بازدید از آن‌ها برای گردشگران جذاب است. برای آشنایی با کارهای منحصر به فردی که در تور بالی در انتظار گردشگران است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

گشت و گذار در میان شالیزارهای برنج تگالالانگ در بالی

مقاله خود را با معرفی شالیزارهای برنج تگالالانگ (Tegalalang Rice Terraces) در بالی آغاز می‌کنیم که جز بهترین تراس‌های برنج در بالی محسوب می‌شود. تراس برنج تگالالانگ دره‌ای از شالیزارهای برنج است که در شمال منطقه اوبود بالی واقع شده است. این شالیزارها به قدری زیبا و دیدنی هستند که امروزه به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بالی تبدیل شده‌اند. برای بازدید از این منطقه بهتر است صبح زود خود را به آنجا برسانید. چرا که هم روشنی هوا زیبایی محیط اطراف را چندین برابر می‌کند و هم فضا در این ساعات برای گشت و گذار و گرفتن عکس‌های زیبای اینستاگرامی خلوت‌تر خواهد بود.

 

بازدید از آبشار سِکومپول در بالی

نمی‌توان سفری با تور بالی داشت اما رفتن به آبشار سِکومپول (Sekumpul Waterfalls) در آن را فراموش کرد. آبشار Sekumpul از آبشارهای دیدنی بالی است که به صورت یک جواهر واقعی از دید بسیاری گردشگران پنهان مانده است. بازدید از این آبشار با یک پیاده‌روی ۴۰ دقیقه‌ای همراه بوده و که همین آن را به کاری سرگرم‌کننده و دوست داشتنی در بالی تبدیل می‌کند. چرا که فضای اطراف در مسیر آبشار بسیار زیبا بوده و در نهایت با سرازیر شدن آبی پرقدرت از ارتفاعات هر بیننده‌ای را شگفت زده می‌کند. زیباترین زمان برای بازدید از این آبشار هنگامی است که خورشید در آسمان می‌درخشد و رنگین کمانی زیبا در پای آن ظاهر می‌شود.

 

بهترین زمان برای بازدید از بالی

 

شن در ساحل الماس بالی

همان طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، بالی به داشتن سواحل زیبا با شن‌های سفید شهرت دارد. از همین رو بازدید از سواحل بالی از جمله کارهایی است که باید در سفر به این سرزمین انجام داد. اما کدام سواحل از جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار هستند؟ در کل تمامی سواحل بالی چشم‌انداز و زیبایی یکسانی دارند. اما در میان تمامی آن‌ها ساحل الماس (Visit Diamond Beach) با شن‌های سفید، آب نیلگون و درختان نخل در پای یک صخره آهکی عظیم جذابیتی فراتر از هر مقصد ساحلی دیگر در بالی ایجاد می کند. این ساحل دیدنی در جزیره نوسا پنیدا در بالی قرار گرفته و از نظر بسیاری از توریست ها عنوان "زیباترین مکان در بالی" را دارد.

 

کاوش در بهشت گیلی ایر در بالی

 مورد بعدی از کارهای جذاب در بالی که فرصت انجام آن را خواهید داشت، رفتن به گیلی ایر (Gili Air) و لذت بردن از زیبایی‌های وصف ناپذیر آن است. نکته جالب اینکه جزایر گیلی منطقه‌ای بدون ماشین بوده و همه افراد برای گشت و گذار در آن باید دوچرخه‌ای را کرایه کرده و با آن به بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه بپردازند. قطعا که دوچرخه‌سواری در سواحل با ماسه سفید و آب‌ها‌ فیروزه‌ای کاری است که هر فردی را شیفته خود می‌کند. از دیگر کارهای محبوب در گیلی ایر غواصی و شنا در کنار لاک پشت‌های بزرگ است.

 

معرفی ریزورت ۵ ستاره کارما کاندارا بالی

 

گفت و گو با مردم محلی در بالی

هدف از سفر به هر منطقه توریستی آشنایی با فرهنگ‌ها و جاذبه‌های موجود در آن است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که موزه‌گردی و بازدید از بناهای باستانی و تاریخی تنها راه آشنایی با فرهنگ یک ملت است. در حالی که هیچ چیزی به اندازه معاشرت با مردم محلی نمی‌تواند شما را با فرهنگ آن منطقه آشنا کند. از همین رو توصیه می‌کنیم در سفر با تور بالی به گفت و گو با مردم محلی آن پرداخته و با آن‌ها دوستی کنید. مردم بالی اغلب بسیار خوش برخورد بوده و رفتاری کاملا صمیمی و دوستانه دارند. شما می‌توانید برای آغاز دوستی در کنار آن‌ها نشسته و یا در انجام برخی کارهای محلی یا روزمره به آن‌ها کمک کنید. اگر ارتباط نزدیکی با ساکنان این مقصد گردشگری پیدا کنید، آن‌ها رفتن به خانه‌های خود را تعارف کرده و با غذاهای خوشمزه محلی از شما پذیرایی خواهند کرد.

 

تماشای طلوع خورشید در موندوک بالی

بسیاری از افراد دوست دارند تا در طول مسافرت در استراحت کامل باشند. اما توصیه می‌کنیم حتی یک بار هم که شده صبح زود بیدار شده و به تماشای طلوع خورشید در موندوک بالی بپردازید. چرا که این منظره تجربه بسیار خاص و به یاد ماندنی را در سفر به بالی برای شما به ارمغان خواهد آورد. موندوک در سمت شمالی بالی قرار داشته و دارای آب و هوای مه آلود و بارانی‌تری به نسبت دیگر مناطق است. از همین رو دارای بافتی سرسبز بوده و از چشم‌اندازی بی‌نظیر برای لذت بردن از طبیعت برخوردار است.

 

رفتن به جنگل میمون‌ها در اوبود بالی

در قلب اوبود، جنگلی بدون حصار به نام جنگل میمون‌های اوبود (Monkey Forest in Ubud) است که میمون‌ها آزادانه در آن پرسه می‌زنند. این جنگل بارانی بزرگ از جمله مناطق قدیمی در بالی به حساب می‌آید که دارای فضایی زیبا برای پیاده‌روی، استراحت و تماشای زندگی میمون‌ها از نزدیک است. توجه داشته باشید که میمون‌ها در این محدوده بسیار بازیگوش هستند و شما باید مرقبت وسایل شخصی خود باشید. چرا که احتمال دزدیده شدن اشیا توسط میمون‌ها در این مکان امری رایج است. نکته مهم دیگر اینکه میمون‌های این جنگل کاملا بی‌آزار و بی‌خطر هستند؛ اما در صورت اذیت کردن آن‌ها نمی‌توان چنین ادعایی داشت.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی در بالی

 

بازدید از مناظر شگفت انگیز نوسا پنیدا در بالی

از دیگر کارهای منحصر به فردی که گردشگران در تور بالی فرصت انجام آن را خواهند داشت، بازدید از مناظر شگفت انگیز نوسا پنیدا (Nusa Penida) است. نوسا پنیدا دارای مناظر شگفت انگیزی بوده و زیبایی‌های طبیعی را به شکلی فوق‌العاده جذاب به نمایش می‌گذارد. از همین رو چه عاشق طبیعت گردی باشید و چه علاقه‌ای به این کار نداشته باشید، رفتن به این منطقه شما را شیفته خود خواهد کرد. برای دسترسی به این مکان باید قایق سواری در حدود ۴۰ دقیقه از بندر سانور داشته باشید که خود هم یک تفریح به یادماندنی و یک تجربه خاص به شمار می آید.

 

تماشای رقص آتش کچاک در بالی

البته که تفریحات بالی و کارهایی که باید در این سفر انجام دهید تنها محدود به بازدید از جاذبه‌های طبیعی بالی و سواحل زیبای آن نمی‌شود. چرا که این جزیره دوست داشتنی فرصت سرگرم‌ شدن با تفریحات متنوع دیگری را نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به تماشای رقص آتش کچاک (Kecak Fire Dance) در بالی اشاره کرد. در این اجرا گروهی متشکل از ۶۵ آواز انسان در یکجا جمع شده و داستانی را به شکل رقص برای تماشاگران بازگو می‌کنند. برای تماشای رقص غروب آفتاب بهتر است به آمفی تئاتر بالای صخره در معبد Uluwatu یا مرکز شهر اوبود بروید.

 

بهترین کارهای توریستی در سانور بالی

 

شکم‌گردی در کانگگو بالی

شکم گردی و تجربه خوردن غذاهای خوشمزه از جمله کارهای پرطرفداری است که هر گردشگری باید در طول سفر انجام دهد. به خصوص اینکه به سرزمینی همچون بالی که دارای تنوع غذایی بالا در نتیجه کنار هم قرار گرفتن فرهنگ‌های مختلف سفر کنید. در این صورت خوردن غذاهای خیابانی بالی و همچنین رستوران گردی می‌توان یک تفریح اصلی در تمامی وعده‌های غذایی به حساب آید. بنابراین اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر با تور بالی هستید، حتما سری به منطقه کانگگو زده و از خوردن انواع غذاهای متنوع در آن لذت ببریدCanggu بهشت عاشقان غذا است! به طوری که می‌توانید انواع غذاهای اندونزیایی، برگر، فیوژن، وگان و بهترین قهوه‌ها و کیک‌ها را در آن پیدا کرده و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. به خصوص اگر در طول روز با تفریحاتی از قبیل موج سواری و ... مشغول شده باشید، غذاهای کانگگو قطعا مورد پسند شما قرار خواهند گرفت.

 

موج سواری در بالی

مهم نیست که اولین بار قصد موج‌سواری را دارید و یا یک موج سوار ماهر هستید! در هر صورت یکی از بایدهایی که هر گردگری باید در بالی تجربه کند، موج سواری و لذت بردن از این تفریح هیجان انگیز آبی است. بالی سایت های موج سواری متعددی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. یکی از بهترین این مکان ها به خصوص برای افراد مبتدی، منطقه کوتا است. همچنین مناطقی از قبیل اولوواتو و کانگگو نیز وجود دارند که گزینه بهتری برای موج‌سواران حرفه‌ای به شمار می‌رود. اغلب سایت‌های موج‌سواری در بالی تجهیزات لازم را برای این منظور در اختیار شما قرار داده و آموزش‌های لازم را به مبتدیان می‌دهند.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

 

بازدید از صخره اولوواتو در بالی

تفریحاتی که با طبیعت‌گردی در بالی گره خورده‌اند هیچ حد و مرزی ندارند. از جنگل‌نوردی گرفته تا تماشای افق دریا از جمله کارهایی هستند که هر توریستی باید در سفر به تور بالی انجام دهد. در این میان توصیه می‌کنیم رفتن به صخره ۷۰ متری اولوواتو (Uluwatu) را فراموش نکنید. این صخره آهکی در منطقه جنوبی بالی قرار گرفته و با حالتی جذاب و شگفت انگیز سر از آب بیرون می‌آورد. صخره اولوواتو با نام رسمی صخره کاران بوما در بالی شناخته می‌شود. بهترین زمان برای رفتن به سمت صخره کاران بوما در ساعات غروب خورشید است که منظره‌ای شگفت انگیز را در زیر نور خورشید پدید می‌آورد.

 

منبع

 

۱۴ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران