هزینه سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
هزینه سفر به بالی

بالی به عنوان یکی از رویایی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته می‌شود که خوشبختانه توریست‌های ایرانی نیز امکان دسترسی آسان به آن را داشته و می‌توانند با تورهایی که به این مقصد زیبا و بهشتی توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شوند، همراه شوند. اما آنچه اهمیت دارد، هزینه سفر به بالی است. از آنجایی که سفرهای خارجی در مقایسه با سفرهای داخلی به بودجه بالاتری احتیاج دارند، اولین کاری که مسافران در انتخاب مقصد گردشگری خارجی خود انجا می‌دهند برآورد هزینه‌های لازم برای سفر است. با در نظر گرفتن این موضوع و جذابیت تورهای بالی در این مقاله سعی کرده‌ایم با تمامی جزئیات به هزینه‌هایی که در سفر به بالی در انتظار شما خواهد بود، بپردازیم.

 

هزینه سفر با تور بالی

برای کسانی که به دنبال یک سفر بی‌دغدغه و برنامه‌ریزی شده به بالی هستند، همراه شدن با تور اندونزی به مقصد بالی بهترین گزینه خواهد بود. چرا که آژانس‌های مسافرتی به دلیل واسطه‌های کاری خود بلیط‌های رفت و برگشت را از ایرلاین‌های این مسیر به قیمت مناسب‌تری خریداری می‌کنند. علاوه بر آن خدمات دیگری از قبیل اخذ ویزای آسان، بیمه مسافرتی، لیدر فارسی زبان و ... را نیز با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهند. هزینه سفر با تور بالی تقریبا از ۵۵ میلیون تومان شروع شده و این شامل هزینه‌های اقامت، بیمه، بلیط رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی و اخذ ویزا است. اما اگر بخواهیم تک تک هزینه سفر به بالی را برآورد کنیم، به هزینه‌ای در حدود زیر احتیاج خواهید داشت:

هزینه خرید بلیط بالی

توریست‌های ایرانی می‌توانند توسط دو خط هوایی قطر ایر و سلام ایر به بالی پرواز کنند. قیمت تقریبی خرید بلیط هواپیما از این خطوط هوایی به ازای دو مسیر رفت و برگشت حدودا ۴۰ میلیون تومان است. البته این هزینه بسته به فصل سفر می‌تواند اندکی بیشتر و یا کمتر نیز شود.

 

سفر به جزیره لمبونگان بالی

عکس: herbravesoul.com

 

هزینه اقامت در بالی

در بین هزینه سفر به بالی، مبلغی که بابت اقامت در طول سفر پرداخت می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که بودجه سفر شما را می‌تواند تا حد بسیار زیادی تغییر دهد. بالی به عنوان یک مقصد محبوب توریستی اقامتگاه‌ها و هتل‌های متنوع بسیار زیادی دارد که از هتل‌های ۳ ستاره ارزان گرفته تا ریزورت‌های لوکس ۵ ستاره و گران امکان انتخاب به مسافران خود را می‌دهد. قیمت هتل‌های بالی به قدری متفاوت است که از حدود ۱۰ دلار برای هاستل‌ها تا ۳۵۰ دلار برای رزرو یک هتل لاکچری می‌توان اقامتگاه‌های متعددی را در آن پیدا کرد. هزینه رزرو یک هتل ایده‌آل با استانداردهای رفاهی قابل قبول برای اقامت خانواده‌ها در بالی حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار خواهد بود.

عکس: tripadvisor.ca

 

هزینه دریافت ویزای بالی

از جمله هزینه‌هایی که باید در برآورد هزینه سفر به بالی مورد توجه قرار داد، مربوط به دریافت ویزای کشور اندونزی است. در حال حاضر هزینه‌ای که برای اخذ ویزای توریستی بالی نیاز است، ۱۳۰ دلار می‌باشد.

عکس: saltinourhair.com

 

هزینه خورد و خوراک در بالی

یکی از عمده هزینه‌هایی که در هر سفری باید در نظر گرفت، مربوط به هزینه‌های خورد و خوراک در آن است. به خصوص اگر به کشوری با غذاهای متفاوت مثل بالی سفر کنید، غذا خوردن نه تنها برای سیر کردن شکم بلکه به یک تفریح برای شما تبدیل خواهد شد. هزینه‌ای که باید برای شکم‌گردی در بالی پرداخت کنید مثل هر چیز دیگری در این کشور متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای غذاهای خیابانی بالی کافیست ۱.۵ الی ۲.۵ دلار پرداخت کنید. در حالی که هزینه غذا خوردن در یک رستوران لوکس تا ۵۰ دلار می‌تواند افزایش یابد. قیمت یک وعده فست فود نیز در بالی تقریبا ۴ الی ۶ دلار خواهد بود.

 

زیباترین معابد بالی را بشناسید

عکس: baligram.me

 

هزینه حمل و نقل در بالی

برای اینکه بتوانید به گشت و گذار در بالی بپردازید باید بودجه‌ای را نیز برای حمل و نقل در بالی و جابجا شدن در سطح آن اختصاص دهید. البته برای برآورد هزینه سفر به بالی در خصوص حمل و نقل موضوع مهمی که وجود دارد، نوع وسیله‌ای است که دوست دارید با آن جابجا شوید. خبر خوب اینکه در بالی از دوچرخه گرفته تا اتومبیل‌های لوکس در اختیار شما خواهند بود و افراد می‌توانند بسته به سلیقه و بودجه خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. هزینه تقریبی استفاده از وسایل حمل و نقل در بالی عبارتند از:

  • کرایه اتومبیل شخصی: ۶۵ دلار به ازای نصف روز (۱۰ ساعت)
  • کرایه اسکوتر: ۱۲ دلار به ازای یک روز (۲۴ ساعت)
  • کرایه موتورسیکلت: ۳۰ دلار به ازای یک هفته (۷ روز)
  • کرایه تاکسی: ۰.۵ دلار به ازای هر یک متر (توسط تاکسی متر مسافت طی شده سنجیده می‌شود)

عکس: dreambigtravelfarblog.com

 

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری بالی

بالی مملو از جاذبه‌های گردشگری متعدد بسیار زیادی است که بازگشت از این سفر بدون بازدید از آن‌ها ناتمام خواهد بود. به طوری که از معابد باشکوه گرفته تا مزرعه‌های برنج پلکانی بالی و ... از جمله مواردی هستند که هر گردشگری باید در سفر خود با تور بالی از آن‌ها دیدن کند. خبر خوب اینکه بازدید از اغلب جاذبه‌های گردشگری بالی به خصوص معابد آن برای توریست‌ها رایگان هستند و دیگر جاذبه‌های بالی نیز نیاز به پرداخت مبلغ بسیار ناچیزی در حدود ۱ الی ۲ دلار دارند. به عنوان مثال برای بازدید از مزرعه برنج معروف تگالالانگ تنها کافیست هزینه‌ای در حدود ۱ دلار پرداخت کنید. پس به ازای هر روز نهایتا نیاز به ۲۰ دلار پول برای بازدید و گشت و گذار در بالی دارید که تاثیر چندانی در هزینه سفر به بالی نخواهد داشت.

 

بهترین کافه‌های سمینیاک در سال ۲۰۲۳

عکس: dreambigtravelfarblog.com

 

هزینه تفریحات بالی

با توجه به موقعیت مجمع‌الجزیره‌ای که کشور اندونزی دارد، اغلب تفریحات تور بالی شامل گزینه‌های ساحلی و آبی است. به طوری که بالی بهشتی برای عاشقان تفریحات آبی و ساحلی به شمار می‌آید. چنانچه شما نیز عاشق این دسته از تفریحات هستید، بهتر است در برآورد هزینه سفر به بالی بودجه‌ای را بابت این قبیل از کارها اختصاص دهید. به عنوان مثال غواصی در بالی در آب‌های زلال بالی ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار و قایق‌سواری در آن حدود ۲۰ الی ۳۰ دلار هزینه دارد. توجه داشته باشید که برخی از سواحل از گردشگران بابت استفاده از تخت‌های حمام آفتاب هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند که به ازای هر یک ساعت چیزی در حدود ۱ دلار خواهد بود. البته اگر هتل شما دارای ساحل اختصاصی باشد از پرداخت چنین هزینه‌هایی معاف خواهید بود. علاوه بر موارد فوق، در بالی تفریحاتی نظیر کوهنوردی با تورهای مخصوص و گشت شهری با هزینه ۳۰ الی ۶۰ دلار و بانجی جامپینگ با هزینه ۷۰ الی ۱۳۵ دلار نیز وجود دارد که علاقه‌مندان فرصت بهره‌مندی از آن‌ها را نیز خواهند داشت.

عکس: baligram.me

 

هزینه خرید در بالی

خرید کردن بخش جدایی ناپذیری از هر مقصد گردشگری به شمار می‌آید که مسافران تور بالی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فرصت‌های بسیار زیادی را برای خرید در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. به طوری که از سوغاتی فروشی‌ها و غرفه‌های کنار خیابانی گرفته تا مراکز خرید مدرن متعددی را در خود جای داده و عاشقان خرید در بالی می‌توانند در آن نیازهای خود را برآورده کنند. اما در برآورد هزینه سفر به بالی، چه بودجه‌ای را باید بابت خرید در بالی اختصاص داد؟ هزینه‌های تفریبی برای این منظور در بالی به قرار زیر هستند:

  • هزینه خرید یک عدد شلوار جین معمولی: ۱۵ دلار
  • هزینه خرید یک جفت کفش از برندهای معروف: از ۵۰ دلار
  • هزینه خرید لباس‌های نخی معمولی: ۲۰ دلار

علاوه بر موارد فوق می‌توان با کمتر از ۱۰ دلار سوغاتی‌های کوچکی را به عنوان یادگاری از صنایع دستی بالی خریداری کرد.

 

بهترین زمان برای بازدید از بالی

عکس: thrillophilia.com

 

جمع‌بندی

بودجه سفر برای هر شخصی بسته به کیفیت و نحوه سفر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه سفر به بالی برای فردی که قصد سفر مجردی در یک هتل معمولی ۳ ستاره را دارد با شخصی که به همراه خانواده در هتلی لوکس و ۵ ستاره اقامت می‌کند برابر نخواهد بود. اما اگر بخواهیم یک حد وسط در نظر بگیریم، به دور از ریخت و پاش‌های اضافی و صرفه‌جویی‌های بی‌مورد روزانه ۱۰۰ دلار برای سفر به بالی به ازای هر یک شخص نیاز خواهد بود. توجه داشته باشید که این رقم مبلغی به غیر از قیمت پرداخت شده بابت رزرو تور بالی است.

عکس: holidify.com

 

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 24 دی 1402)

نظرات کاربران