راهنمای جامع سفر به بالی برای اولین بار

جاذبه‌های گردشگری بالی
راهنمای جامع سفر به بالی برای اولین بار

برخلاف گذشته که اغلب گردشگران کشورهای اروپایی را برای مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کردند، امروزه اغلب توریست‌ها به سمت کشورهای آسیایی متمایل شده‌اند. یکی از مقاصد و پایتخت‌های توریستی آسیا، بالی است. بالی جزیره‌ای از مجموعه جزایر اندونزی بوده که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه توریست‌ها یا گردشگران قرار گرفته است. علت محبوبیت این جزیره را می‌توان سواحل فوق‌العاده زیبا، صخره‌های مرجانی، جاذبه‌های تفریحی و ... دانست. اگر تصمیم برای سفر با تور بالی گرفته‌اید، مطمئن باشید که مقصد مناسبی را انتخاب کرده‌اید و لحظات خوش و خاطره انگیزی در آنجا برای شما رقم خواهد خورد. اما اگر می‌خواهید سفر خوبی داشته باشید و به مشکل خاصی بر نخورید، از قبل اطلاعاتی را در مورد مقصد خود یعنی جزیره بالی جمع آوری کنید. مقاله حاضر راهنمای جامع سفر به بالی برای اولین بار است و شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز از موقعیت جغرافیایی و آب و هوا گرفته تا هتل‌ها و استراحتگاه‌های بالی، کسب کنید.

 

موقعیت جغرافیایی و فرهنگی بالی

بالی یکی از جزایر مجموعه جزایر اندونزی در جنوب شرقی آسیا بوده و در جنوب غربی اندونزی و بین دو جزیره جاوه و لوبوک قرار گرفته است. بالی جز بزرگترین و محبوب‌ترین جزایر اندونزی به شمار می‌آید که سالانه میلیون‌ها توریست از آن دیدن می‌کنند. جزیره بالی توسط دو اقیانوس هند و آرام احاط شده و در نزدیکی خط استوا قرار دارد. اختلاف زمانی بالی با تهران در حدود ۴ ساعت و نیم است.

دین اغلب مردم بالی هندو است. زیرا این جزیره محل زندگی هندوهایی است که در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد به این جزیره مهاجرت کرده‌اند. این موضوع را می‌توان از معابد بیشماری که در بالی وجود دارند، دریافت. به طوری که به علت تعدد معابد بالی، این منطقه به شهر معابد نیز شهرت دارد. زبان مردم بالی اندونزیایی است اما به واسطه توریست پذیر بودن آن، بالیایی‌ها به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند.

 

شرایط آب و هوایی بالی

از آنجا که جزیره بالی در نزدیکی خط استوا قرار دارد، دارای آب و هوای گرم و استوایی است. از طرفی جزیره بودن و احاطه شدن توسط اقیانوس‌ها سبب شده است که شرجی و رطوبت در بالی بالا باشد. در فصل‌های گرم یعنی بهار و تابستان دمای هوا در این جزیره بین ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است و گاهی شرجی هوا تا ۹۰ درصد هم می‌رسد. اما در پاییز و زمستان بالی شاهد روزهای بارانی نیز خواهد بود اما در حالت کلی بیشتر روزهای سال هوا کاملا بارانی است. انتخاب بهترین زمان سفر به بالی، به خود شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید از سواحل بالی لذت ببرید و یا تفریحات آبی انجام دهید، بهترین زمان سفر در فصل بهار و تابستان یعنی اردیبهشت تا شهریور (می تا سپتامبر) است. اما با توجه به انبوه جمعیت گردشگران در این زمان، قیمت هتل و حمل و نقل برای سفر به تور بالی بالا است.

ناگفته نماند که بالی پاییز و زمستان زیبایی هم دارد. شاید شما نتوانید تفریحات آبی انجام دهید یا بیشتر زمان اقامت شما بارانی باشد، اما می‌توانید در سواحل زیبا قدم بزنید و به اماکن تفریحی بروید. درست است که بالی شهری جزیره‌ای است، اما اماکن تفریحی سرپوشیده زیادی هم دارد. آب و هوا در فصل زمستان و پاییز (نوامبر تا مارس) خنک بوده و برای افرادی که سفر در گرما را نمی‌پسندند زمان مناسبی است. مزیت مهم سفر به بالی در فصل پاییز و زمستان، هزینه پایین هتل و تفریحات این جزیره است.

 

اقامتگاه‌های خانوادگی با رتبه برتر در بالی

 

آیا سفر به بالی نیاز به ویزا دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از سفر به هر مکانی باید در نظر بگیرید این است که آیا مقصد شما نیاز به ویزا دارد یا خیر؟ در مورد سفر به بالی پاسخ مثبت است. یعنی برای رفتن به بالی باید ویزا داشته باشید. اما نکته مثبت اینجاست که برای گرفتن ویزای اندونزی لازم نیست به سفارت این کشور مراجعه کنید و امکان دریافت الکترونیکی ویزای بالی، وجود دارد. ویزای بالی مدت ۶۰ روز اعتبار دارد و می‌توانید دوبار (هر بار به مدت ۶۰ روز) آن را تمدید کنید. برای دریافت ویزای بالی باید مدارکی همچون پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی، گردش مالی سه ماه آخر حسابی با موجودی حداقل ۱۰ میلیون تومان را ارئه کنید.

 

حمل و نقل در بالی

حمل و نقل در بالی شامل وسایل نقلیه عمومی و اتومبیل شخصی می‌شود. منظور از اتومبیل شخصی برای شما به عنوان گردشگر، اجاره اتومبیل اختصاصی است. در این صورت می‌توانید طی زمانی که اتومبیل را اجاره کرده‌اید، به هرجا که می‌خواهید بروید و از جاهای مختلف دیدن کنید. اجاره اتومبیل و رانندگی در بالی با شرط داشتن گواهینامه بین المللی امکان پذیر است. همچنین حمل و نقل عمومی در بالی شامل اتوبوس، تاکسی و ... است. رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر است زیرا شما دغدغه ترافیک، جای پارک، امنیت اتومبیل و ... را نخواهید داشت. همچنین هزینه حمل و نقل عمومی در بالی نسبتا پایین است. از طرفی اگر می‌خواهید راحت باشید، تاکسی بسیار مناسب بوده و هزینه پایینی هم دارد. قابل ذکر است که واحد پول رسمی بالی روپیه است. هزینه حمل و نقل عمومی در بالی برای بلیط اتوبوس تک سفره معادل ۰.۳ دلار و تاکسی ۰.۳۹ دلار است که به ازای هر کیلومتر ۱.۳۲ دلار به کرایه تاکسی افزوده می‌شود.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط بالی برای بازدید

 

اقامت در بالی

بالی شهر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها است. بنابراین در هنگام سفر به بالی، حتی در اوج شلوغی این شهر، دغدغه محل اقامت نخواهید داشت. در این منطقه انواع اقامتگاه‌ها از هتل‌های لاکچری گرفته تا هاستل‌های معمولی وجود دارد و شما با توجه به بودجه خود، می‌توانید یکی از انواع این اقامتگاه‌ها را انتخاب کنید. از جمله هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و لاکچری بالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل چهار فصل بالی (Four Season Resort)
  • هتل بولگاری بالی (Bvlgari Resort Bali)
  • سوئیت‌های کاتاماما (Katamama SUITES)
  • آلیلا سمینیاک (Alila Seminyak)
  • هتل سوری بالی (THE SOORI BALI)
  • هتل فبری بالی(Febri’s Hotel & Spa)
  • هتل اینتر کانتیننتال (INTERCONTINENTAL Bali Resort)

اگر بخواهیم اشاره‌ای کلی به هزینه اقامت در بالی بیاندازیم برای اقامت در هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره در بالی بسته به خدمات هتل تا ۱۷۰ دلار در شب باید پرداخت کرد. این قیمت برای هتل‌های دو ستاره و سه ستاره معادل حدود ۳۰ تا ۴۰ دلار است و در برخی از هاستل‌ها تا شبی ۳ دلار هم می‌توان پرداخت کرد.

 

رستوران‌های بالی

هنگامی که به سفر می‌روید، یکی از تفریحات یا جاذبه‌های سفر امتحان غذاهای بومی و یا بین‌المللی در رستوران‌های محل مورد نظر است. بعلاوه زمانی که شما مدت زیادی را به گشت و گذار در بالی گذرانده‌اید، پس از مدتی احساس گرسنگی می‌کنید و نیاز دارید که با خوردن غذا قوای خود را بازیابید. از آنجا که بالی هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است، دارای رستوران‌های بین المللی زیادی بوده که غذای کشورهای مختلف در آنجا سرو می‌شود. در واقع در این شهر برای هر نوع سلیقه و ذائقه‌، غذا وجود دارد. رستوران‌های این شهر مانند هتل‌های آن از نظر کیفیت غذا و خدمات، دارای درجه بندی هستند. بنابراین طبیعی است که هزینه غذا خوردن در رستوران‌های لوکس بالی نسبتا بالا است. البته در بالی اغذیه فروشی‌های محلی زیادی هم وجود دارد که به صورت شبانه روزی باز هستند و گزینه مناسبی برای غذا خوردن‌های شبانه محسوب می‌شوند و قیمت هر پرس غذا نسبت به رستوران، بسیار پایین‌تر است. بطورکلی هزینه غذا در بالی با توجه به برند رستوران و کیفیت غذا و همچنین نوع غذایی که شما انتخاب می‌کنید، متفاوت است. در زیر تعدادی از رستوران‌های لوکس بالی را معرفی کرده‌ایم:

  • رستوران استیک و غذای دریایی داوا (Dava Steak and Seafood Restaurant)
  • رستوران لا ویو (La View Restaurant)
  • رستوران اوپیا بالی (Opia Bali Restaurant)
  • رستوران جی ال باله سوترا (Jl at the Bale Sutra Restaurant)
  • رستوران اسلیپری استون (Slippery Stone Restaurant)
  • رستوران و بار گاباه (Gabah Restaurant and bar)
  • رستوران بونکا بالی (Boneka Restaurant at St. Regis Bali Resort)

 

برترین بازارهای شبانه در بالی

 

مراکز خرید بالی

یکی از کارهایی که در حین سفر به تور بالی می‌توان انجام داد، بازدید و خرید از مراکز خرید این جزیزه است. رفتن به مراکز خرید از کارهای مورد علاقه خانم‌ها بوده، بطوریکه با رفتن به هر شهری، حتما از بازارها و مراکز خرید آن دیدن می‌کنند. بالی دارای چندین مرکز خرید بزرگ و لاکچری است که انواع محصولات در آن‌ها عرضه می‌شود. از جمله بهترین و لوکس‌ترین مراکز خرید بالی عبارتند از:

  • مرکز خرید کوتا بیک واچ (Kuta Beachwalk)
  • مرکز خرید گالریا (Mall Bali Galeria)
  • مرکز خرید لول 21 (Level 21)
  • مرکز خرید دیسکاوری (Discovery Shopping Mall)
  • مرکز خرید لیپو کوتا (Lipo Mall Kuta)

 

جاذبه‌های تفریحی بالی

هنگام سفر به بالی باید به کجا سفر کنیم؟ این سوالی است که باید قبل از آغاز سفر به بالی از خود بپرسید. درواقع با آشنایی با جاذبه‌های تفریحی بالی، باید تفریحات مورد علاقه خود را از قبل انتخاب کنید تا در حین سفر، با مراجعه به اماکن تفریحی که مورد علاقه شما نیستند، وقت و پول خود را هدر ندهید. همانطور که گفتیم در بالی اماکن تفریحی زیادی وجود دارد، بطوریکه در طول اقامت خود زمان خالی نخواهید داشت. در واقع برای افراد در تمامی سنین و با سلایق مختلف، جاذبه و مکان تفریحی وجود دارد. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بالی می‌پردازیم:

  • معبد تانا لات (Tanah Lot Temple)
  • جزیره نوزا لمبونگن (Nusa Lembongan)
  • معبد پورا لوهور اولاووتا (Pura Luhur Uluwatu)
  • جنگل اوبود میمون (Ubud Monkey)
  • موزه دون آنتونیو بلانکو (Don Antonio Blanco)
  • ساحل شکسته (Broken Beach)
  • معبد پورا بساکی (Porabesaki)
  • کوه آتشفشان باتور (Mount Batur)
  • دریاچه براتان (Lake Bratan)
  • قلعه اُلوواتا (Uluwatu)
  • پارک فیل‌ها‎ در منطقه‏Desa Taro ‎
  • ساحل کوتا (Kuta beach)
  • پارک ملی غرب بالی (West Bali National Park)
  • شالیزارهای پلکانی تگالالنگ (Tegallalang)

 

بهترین کارهای توریستی در سانور بالی

 

نکات مهم درباره سفر به بالی

لازم دانستیم پس از ارائه اطلاعات بالا، نکاتی مهم را به شما یادآور شویم که در بالی به مشکل نخورید. پس اگر تا این بخش از مقاله همراه ما بوده‌اید، بهتر است مطالب عنوان شده در زیر را نیز نادیده نگیرید:

  • در هنگام گشت و گذار در جزیره بالی، در صورتی که به تنهایی سفر کرده‌اید و با تور همراه نیستید، حتما از یک بومی بخواهید شما را همراهی کند. این کار را می‌توانید از طریق سایت کوچ سرفینگ انجام دهید.
  • هنگام رفتن به معابد به اعتقادات آن‌ها احترام بگذارید و هیچگونه توهینی به مردم آنجا نکنید.
  • قبل از عکس گرفتن حتما اجازه بگیرید.
  • هیچگاه با دست به سر کسی دست نزنید. زیرا اندونزیایی‌ها این کار را بد و نشانه بی‌احترامی می‌دانند.
  • در حین تردد در سطح جزیره بالی، از پوشش مناسبی استفاده کنید.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳ 

منبع ۴ 

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران