سفر به سواحل بالی برای استراحتی آفتابی

جاذبه‌های گردشگری بالی
سفر به سواحل بالی برای استراحتی آفتابی

تور بالی یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین مقاصد گرمسیری دنیا در قسمت جنوب شرقی آسیا و در کشور اندونزی است که در تمام طول سال حتی فصل بارانی هم گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. بالی جزیره‌ای شامل شهرستان‌های بزرگ و کوچک و در احاطه سواحل فوق‌العاده‌ای است که بی‌شک یکی از معروف‌ترین مقاصد آن اوبود است. اوبود مقصدی با تپه‌های سبز، مسیرهای روستایی، سواحل ماسه سفید پودری و امکانات تفریحی و ورزش‌های ساحلی است. شما می‌توانید در سواحل آن قدم بزنید، دوچرخه سواری کنید و از تماشای غروب چند رنگ آن لذت ببرید و یا تفریحات ماجراجویانه‌تری انجام دهید. در ادامه بهترین سواحل بالی را بررسی می‌کنیم.

 

ساحل کوتا

ساحل کوتا از اولین سواحل توریستی بالی بود که در راستای گردشگری رو به توسعه و پیشرفت گذاشت. کوتا که در فاصله چند دقیقه‌ای از فرودگاه بالی قرار گرفته صدها بازدیدکننده را به سمت ماسه‌های طلایی و موج‌های بلند و مناسب موج‌سواری جذب کرده به یکی از شلوغ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین سواحل این کشور تبدیل می‌شود. مخصوصا این که مجموعه‌ای از گزینه‌های ارزان برای اقامت، غذا و کلوپ‌های ساحلی این مکان را برای مسافران جوانی که به دنبال تعطیلات ساحلی سرگرم کننده هستند، ایده آل کرده است. ساحل کوتا یکی از نقاط بسیار زیبای بالی است که به خاطر غروب‌های شگفت‌انگیز و زندگی شبانه پر جنب و جوشش به محبوبیت رسیده است. کوتا با زیبایی‌های ذاتی و امکانات گردشگری مناسب واقعا شایستگی این را دارد که یکی از شناخته شده‌ترین مقاصد تور بالی باشد. این منطقه ساحلی می‌تواند همزمان از توریست‌های زیادی پذیرایی کند و تعطیلاتی جذاب را برایشان رقم بزند. به خصوص که با وجود جمعیت زیاد و فروشندگان ساحلی همچنان تمیز و امن نگه داری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه سری به مقاله فعالیت هیجان‌انگیز در کوتا‌ نیز بزنید.

تاناه لوت

تانا لوت یا «زمین روی دریا» بر روی صخره‌ای زیبای ساحلی در منطقه تابانان است که زیارتگاه هندوها روی آن قرار دارد که بر طبق فرضیات گفته می‌شود حدود ۵۰۰ سالی قدمت دارد. این معبد مقدس هندو با تلفیقی از حکاکی‌های اساطیری بالیایی و هندو جایی به شدت دیدنی و چشمگیر است که تجربه فوق‌العاده‌ای از زیبایی‌های طبیعی و مذهبی را در هم آمیخته ارائه می‌دهد. این معبد که در فاصله ۳۰۰ متری ساحل واقع شده یکی از ۷ معبد ساحلی در بالی و معروف‌ترین آن‌ها است. البته فقط روحانیون و مردم بومی حق ورود به معبد را دارند اما شما می‌توانید بیرون معبد بگردید از تماشای منظره افق دریا لذت ببرید و تماشاچی برنامه‌های فرهنگی عصرگاهی شوید.

 

اقامتگاه‌هایی منحصر به فرد در بالی

ساحل نوسا دوآ

نوسا دوآ آنقدر فوق‌العاده و همه چیز تمام است که اصلا به "All Inclusive" شهرت دارد. اینجا هر چیزی شامل مجتمع‌های خرید، هتل‌های سطح بالا، موزه‌ها، حتی یک زمین گلف ۱۸ گله! ،ماسه‌های سفید بکر و آب‌های آبی صحنه‌ای حیرت انگیز را برای تجدید قوای ذهن و روح‌تان ایجاد می‌کند و امکانات اضافی مثل اسپا و ورزش‌های آبی این مکان را به مقصدی ایده آل برای ماه عسل زوج‌ها و خانواده‌های مسافر تبدیل کرده است.

در واقع ساحل نوسا یک ساحل تمیز و آرام با آب‌های آبی و شن‌های نقره ای در بالی است که تعطیلاتی عالی را برای شما فراهم می‌کند. زیبایی این مکان سحرانگیز نفسگیر و فعالیت‌های آبی مختلف به میزان ماجراجویی سفر شما می‌افزاید. همچنین می‌توانید حیات دریایی غنی از جمله مرجان‌های رنگارنگ و ماهی‌هایی را که در زیر دریا زندگی می‌کنند، کشف کنید. خش خش امواجی که در ساحل بهم می‌خورند همراه با عطر شیرین نمکی که در هوا معلق است، ساحل Nusa Dua را به مکانی غیرقابل چشم‌پوشی تبدیل می‌کند.

ساحل جیمباران

صخره‌های مرجانی، صندلی‌های آفتاب‌گیر و هتل‌های مجلل در ساحل جیمباران، تمام شرایط جذاب برای عاشقان ساحل را فراهم آورده است. این در واقع نواری ساحلی است که سرزمین اصلی بالی را به شبه جزیره بوکیت متصل می‌کند، و مکانی آرام برای استراحت و آرامش و صلح را ارائه می‌دهد، با گزینه های مختلف غذاخوری برای صرف یک وعده غذایی لذیذ در حین تماشای غروب باشکوه خورشید! ساحل جیمباران به طول ۴ کیلومتر با باغ‌های نارگیل سرسبز در ساحل، سایه‌ای عالی ایجاد می‌کنند که می‌توانید زیر آن بنشینید و از امواج مسحورکننده اقیانوس لذت ببرید. می‌توانید در این زیبایی بهشتی غرق شوید و با گوش سپردن به صدای فسونگر امواج سطح دیگری از زندگی را تجربه کنید.

 

بهترین مکان‌ها برای گلمپینگ در بالی

ساحل سانور

ساحل سانور یکی از قدیمی‌ترین سواحل بالی در شرق دنپاسار واقع شده است. این منطقه به عنوان یک شهر کوچک با فروشگاه‌های کنار ساحل، بارها، کافه‌های ساحیل که طیف گسترده‌ای از غذاهای محلی و فعالیت‌های ورزشی مختلف را ارائه می‌دهند، توسعه یافته است. خط ساحلی سانور حدود ۴ کیلومتر با یک پیاده روی عالی در کنار ساحل امتداد یافته که با آب‌های آرام و کم عمق برای تفریح و بازی کودکان خردسال ایده‌آل شده است. این ساحل به عنوان جایگزین کوتا در نظر گرفته می‌شود و بیشتر به عنوان محل سکونت مهاجران بازنشسته‌ای که به دنبال آرامش هستند شناخته می‌شود به علاوه توریست‌های اروپایی علاقه زیادی به شهر سانور و سواحلش دارند.

ساحل پانداوا

در گوشه جنوبی بالی، ساحل پانداوا که به «ساحل مخفی» نیز شناخته می‌شود، یک نوار ساحلی خیره‌کننده به طول ۱ کیلومتر ارائه می‌دهد که در دو طرف با تپه‌های پرتگاهی احاطه شده است. ورودی این ساحل که تا همین چندی پیش غیرقابل دسترسی بود شما را به نقطه‌ای با زیبایی بکر دعوت می‌کند و به شما امکان می‌دهد در اینجا آفتاب بگیرید و شاهد طلوع خورشید زیبا باشید. ساحل پانداوا که به نام پنج قهرمان هندو بالیایی پانداوا لیما نامگذاری شده مکانی جذاب و شاد است که بیشتر مردم ساکن جنوب بالی به آن می‌روند. به علاوه تعداد زیادی فعالیت‌های هیجانی آبی در اینجا وجود دارد که می‌تواند به تعطیلات شما جنبه‌های افراطی هم ببخشد. به علاوه اگر احساس گرسنگی کردید چند غرفه غذا که غذاهای لذیذ بالیایی سرو می‌کنند نیز در داخل و اطراف ساحل پیدا می‌شود. امواج غول پیکر و شن‌های سفید شما را به بازدید از این مکان مجذوب می‌کند و قطعا تجربه لذت بخشی خواهد بود.

 

بهترین فعالیت‌های اوبود بالی

ساحل پررنان (Pererenan Beach)

ساحل پررنان در کنگو در حد فاصل ۴۰ دقیقه‌ رانندگی از فرودگاه دنپاسار واقع شده به بهشت موج سواران شهرت دارد. پررنان ساحلی با امواج بلند و خشن است که برای شنا اصلا مناسب نیست. برای فرار از شلوغی مناطق جنوبی این ساحل انتخاب خوبی خواهد بود. برخلاف دیگر سواحل، ساحل پررنان دارای ماسه‌های سیاه زیبایی است که در حاشیه دریا به طول ۷۰۰ متر امتداد یافته است. حالا چرا با وجود ماسه‌های سیاه همچنان در لیست بهترین‌هاست؟ چون با وجود چشم انداز مستقیم به اقیانوس هند از زیباترین نقاط بالی برشمرده می‌شود.

دریم بیچ

محبوب‌ترین جزیره از جزایر سه‌گانه نوسا، نوسا لمبونگان است که در قسمت ساحل جنوب غربی خود ساحل دریم بیچ را پنهان کرده است. این ساحل زیبا با ماسه‌های سفید و پودری بکر به طول ۱۱۵ متر، جایی کوچک اما عالی برای استراحت و لمیدن است. دریم بیچ از زیباترین سواحل بالی است که به خاطر صخره‌های نه چندان بلندی که دارد مناظر پانورامای خیره کننده‌ای را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در اینجا به دنبال یافتن زیباترین منظره باشید و یا به سادگی روی شن‌های داغ لم بدهید و استراحت کنید. این ساحل همچنین دارای بارها و کافه‌های زیادی است که آن را به مکانی جذاب و محبوب برای بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است.

ساحل دبل سیکس

ساحل دبل سیکس در سمینیاک محیطی عالی با ماسه‌های طلایی-سفید و آب‌های آبی ارائه می‌دهد. در طول روز گردشگرانی را می‌بیند که در صندلی های آفتاب گیر زیر چترهای آفتابی استراحت می کنند و یا بر روی موج‌های آبی و بلند موج سواری می‌کنند. کلوب‌ها و رستوران‌های سراسر ساحل شب‌ها حسابی شلوغ می‌شوند و مردم را از هر طرف ساحل به خود جذب می‌کنند. این ساحل که شاید از نامش هم مشخص باشد جایی شاد و سرزنده است که آن را بین هم مردم محلی و هم گردشگران محبوب کرده. می‌توانید یک روز آرام را در ساحل سپری کنید و مطلقا هیچ کاری جز استراحت انجام ندهید یا برخی از وسایل ورزشی را از مغازه‌های تجهیزات ورزشی اجاره کنید. این ساحل به روی عموم باز است و پر از رستوران‌ و بارهایی است که خدمات غذاخوری در تمام روز ارائه می‌دهند. همه اینها باعث می‌شود ساحل دابل سیکس به مکانی محبوب برای گردش با دوستان و خانواده تبدیل شود.

 

هر آنچه برای سفر به بالی باید بدانید

ساحل اکو

ساحل اکو در حدود ‍۱۴ کیلومتری دنپاسار و Past Canggu با ماسه سیاه و غروب خورشید خیره کننده، صخره‌های بزرگ و کافه‌های غذاهای دریایی از شما استقبال می‌کند. این ساحل که در طول روز نقطه مناسبی برای موج‌سواران است، شب‌ها با صندلی کیسه‌ای و چترهای آفتابی، حال و هوای آرامی پیدا می‌کند. ساحل اکو که توسط مردم محلی و گردشگران به خوبی نگهداری می شود، هم برای موج سواران ماجراجو و هم برای آفتابگیران تنبل ایده آل است. شن و ماسه سیاه در کنار آب آبی درخشان به شدت مسحور کننده بوده و توسط موج سواران و دوستداران طبیعت به دلیل شکاف‌های صخره‌ای عمیق و مناظر زیبا مورد تحسین قرار می‌گیرد. اینجا مکانی عالی برای نشستن در کنار اقیانوس و لذت بردن از صدای خوش آهنگ آن است. شما نمی‌توانید در برابر جذابیت‌های این مکان مقاومت کنید و قطعا عاشق اقیانوس بی‌پایان و ساحل شنی وسیع آن خواهید شد.

ساحل براوا

یکی از مکان‌های موج‌سواری در کنگو، و نزدیک‌ترین ساحل به سمینیاک است. این ساحل نسبتا ساکت‌تر بوده و دارای بزرگ‌ترین تالاب در امتداد خط ساحلی کنگو است. این ساحل ماسه سیاه، تخت‌های آفتاب و چترهای آفتابی را برای گذراندن بعدازظهر در حمام آفتاب ارائه می‌کند، ولی امواج آن برای شنا بسیار قوی هستند اما بارها و فروشندگان مختلف این مکان را به جایی عالی برای رهایی از شلوغی بالی تبدیل کرده‌اند که فقدان شرایط شنا را جبران کرده است.

 

سفری جذاب به کاندیداسا و شرق بالی

۳۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران