وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی

سفر با تور بالی به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی آن به آرزوی هر گردشگری تبدیل شده است. در میان تفریحات این سرزمین جذاب تفریحات آبی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن بیشتر از هر چیزی محبوبیت پیدا کرده است. اگر قصد سفر به این مکان رویایی را دارید بهتر است قبل از بستن چمدان خود در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با لیست وسایل ضروری برای سفر به بالی آشنا کنیم. چرا که بدون داشتن وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی نمی‌توان از حداکثر امکانات و لذت‌های این مکان بهره برد.

 

لیست وسایل ضروری برای سفر به بالی

همانند تمامی سفرهای در تور بالی نیز به همراه داشتن وسایل مناسب و مورد نیاز تا حد زیادی می‌تواند کیفیت سفر را برای مسافران بالا ببرد. البته این به معنای به گذاشتن وسایل عجیب و غریب در چمدان خود نیست. با این حال بهتر است تا یک سری وسیله‌های لازم را برای راحتی و لذت بردن از سفر در بالی به همراه داشته باشید. از جمله مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • در انتخاب لباس دقت کنید

بالی دارای معابد دیدنی بسیار زیادی است که بازگشت از این سفر بدون بازدید از معابد آن کاملا بی‌معنی خواهد بود. اما نکته مهمی که در این میان باید به آن اشاره کرد انتخاب پوشش مناسب در معابد دیدنی بالی است. چرا که پوشیدن لباس‌های جلف و کوتاه در این مکان‌ها چندان خوش‌آیند نخواهد بود. پس در کنار لباس‌های ساحلی و کوتاهی که قرار است با خود به همراه داشته باشید بهتر است یک یا دو دست لباس مناسب برای پوشیدن در این مکان‌های مذهبی نیز در چمدان خود قرار دهید.

علاوه بر این مورد شرایط آب و هوایی بالی تقریبا استوایی است. به همین دلیل در اغلب روزهای سال دمای هوا در این منطقه گرم و شرخی خواهد بود. برای اینکه در طول گردش‌های خود اذیت نشوید بهتر است لباس‌های گشاد، رنگ روشن و نخی را برای پوشیدن خود انتخاب کنید. البته همانند هر مکان توریستی دیگری در بالی نیز مغازه‌های متنوعی برای خرید لباس مناسب وجود دارند که می‌توانید پوشش دلخواه خود را از آن‌ها تهیه کنید.

 

گردشی خانوادگی در پارک پرنده بالی

 

  • به همراه داشتن کفش‌های راحتی و ساحلی را فراموش نکنید

اولین مکان‌هایی که برای گردش و تفریح در بالی به ذهن می‌رسند سواحل زیبا و چشم‌اندازهای منحصر به فرد آن است. به همین دلیل حتما یک جفت صندل و یا کفش مناسب برای پوشیدن در کنار ساحل را قبل از هر چیزی در چمدان خود قرار دهید. علاوه بر آن طبیعت‌گردی و پیاده‌روی در شالیزارهای بالی مورد توجه اغلب توریست‌ها قرار می‌گیرد. پس بهتر است یک جفت کفش اسپرت و راحتی را نیز با خود به همراه داشته باشید.

  • تهیه کیف دستی مناسب برای قرار دادن پول و مدارک مهم در طول سفر

سفر با تور بالی یک سفر خارجی پرهیجان برای توریست‌ها محسوب می‌شود. زیرا تنوع بالای جاذبه‌های گردشگری آن سبب می‌شود تا هر گردشگری مبهوت آن گردد. به همین دلیل برای ایجاد امنیت بالا در طول سفر بهتر است یک کیف دستی مناسب برای قرار دادن پول‌ها و مدارک خود تعبیه کنید. بهتر است این کیف دارای اندازه کوچکی باشد به عنوان مثال کیف‌هایی که بر روی کمر بسته می‌شوند گزینه خیلی خوبی هستند.

 

گردشی دخترانه در بهترین نقاط خرید در بالی

  • دوربین عکاسی از ضروریات سفر به بالی

بالی از جمله سفرهای متفاوت و خاصی است که هر گردشگری می‌تواند در طول سفرهای خود به مکان‌های مختلف تجربه کند. به این معنا که در این سفر با بناهای تاریخی و مذهبی بسیار جذاب و چشم‌اندازهای طبیعی منحصر به فردی روبرو خواهید شد. بنابراین به همراه داشتن دوربین عکاسی برای ثبت کردن خاطرات خود در بالی جز ضروریات خواهد بود. شما می‌توانید در تور بالی بهترین عکس‌های زندگی خود را گرفته و در دنیای مجازی با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

  • وسایل مورد برای شنا و انجام تفریحات آبی

شنا و تفریحات آبی در سفر به بالی به قدری مهم است که بسیاری از توریست‌ها صرفا به این منظور تور بالی را برای گردش خود انتخاب می‌کنند. پس قرار دادن وسایلی مثل لباس شنا، عینک آفتابی، کلاه ساحلی، کرم ضد آفتاب و ... را در چمدان در الویت اول خود قرار دهید.

 

وسایل غیر ضروری برای سفر به بالی

علاوه بر وسیله‌های لازمی که حتما باید در سفر به بالی به همراه داشته باشید یک سری دیگر از وسیله‌ها هستند که داشتن آن‌ها غیر ضروری بوده و فقط باعث اذیت و تنگ کردن جای شما در طول سفر خواهد بود. از جمله این موارد عبارتند از:

  • پول خیلی زیاد
  • جواهرات و اشیا گران قیمت
  • سلاح‌هایی مثل اسپری فلفل برای دفاع از خود که در بالی ممنوع است
  • داروهای کدئین دار مگر با نسخه پزشک

علاوه بر این بهتر است بدانید که بالی یکی از معروف‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای اندونزی است. به همین دلیل بوتیک‌ها و مغازه‌های بسیاری برای خرید کردن گردشگران در آن تاسیس شده است. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید به این مغازه‌ها رفته و اشیا مورد نیاز خود را در طول سفر تهیه کنید. پس قبل از هر چیزی سعی کنید تا از به همراه داشتن چمدان و ساک‌های سنگین و دست و پا گیر در طول سفر بپرهیزید.

 

اقامت و گردش در دره سایدمِن بالی

۲۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران