وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه

یکی از بزرگترین سوالات قبل از سفر، این است که چه چیزهایی را باید در چمدان خود قرار دهیم. برخی از وسیله‌ها در هر سفری جز واجبات بوده اما برخی دیگر بسته به مقصد گردشگری و تفریحات مخصوص آن می‌توانند تغییر کنند. از آنجایی که سفر با تور روسیه این روزها طرفداران بسیاری داشته و مقصدی خاص برای گردش است، در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با وسیله‌هایی که برای داشتن مسافرتی راحت با خود به همراه داشته باشید آشنا کنیم. پس اگر شما نیز نیاز به راهنمایی بابت وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه دارید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

لباس‌های متناسب با فصل در روسیه

مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر به تور روسیه لباس‌هایی هستند که در چمدان خود قرار می‌دهید. توجه داشته باشید که کشور روسیه فقط دو فصل زمستان و تابستان دارد! به این معنا که دما هوا بدون مقدمه سرد شده و سپس بعد از اتمام زمستان نیز سریعا گرم می‌شود. بنابراین قبل از هر کاری برای داشتن سفری راحت بهتر است لباس‌های درستی را به همراه داشته باشید تا شما را از سرمای شدید و یا گرمای روسیه حفظ کنند. برای یک سفر همه چیز تمام در زیر به لباس‌های ضروری که در هر دو فصل باید به همراه داشته باشید، می‌پردازیم:

 

بهترین هتل های روسیه

عکس: corinthia.com

 

لباس‌های زمستانی در روسیه

روسیه اغلب ماه‌های سال را در فصل زمستان به سر می‌برد. هر چند که بارش برف زیبایی خاصی به روسیه می‌دهد اما در کنار آن به دلیل کاهش شدید دمای هوا باید با آمادگی قبلی در آن حضور پیدا کرد. چرا که در برخی از شهرها دمای هوا تا منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد نیز پایین می‌آید. پس اگر تاریخ سفر شما با تور روسیه مصادف با فصل سرما بود، بایدوسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه از جمله ژاکت یا هودی، شلوار بلند گرم یا جوراب شلواری بسیار ضخیم، کفش ضد آب و لباس زیر گرم را به عنوان اولین گزینه در چمدان خود قرار دهید. علاوه بر موارد فوق توصیه می‌کنیم حتما کلاه، روسری و دستکش نیز در این سفر به همراه داشته باشید. لباس‌های نرم و همچنین خزدار از جمله بهترین انتخاب‌ها برای پوشیدن در سفر به روسیه در فصل زمستان هستند. نکته مهم در مورد نحوه پوشش در فصل زمستان روسیه این است که حتما از زیر لباس‌های سبک و راحت بپوشید. چرا که هوای بیرون هر چقدر هم که سرد باشد در محیط بسته به هیچ وجه احساس سرما نخواهید کرد. به طوری که نیاز به درآوردن لباس‌های رویی نیز خواهید داشت.

عکس: rbth.com

 

لباس‌های تابستانی در روسیه

روسیه با وجود شهرتش به سرما همیشه پوشیده از برف نیست. به طوری که تابستان بهترین زمان برای گشت و گذار در هوای دلنشین و ملایم این کشور است. به طوری که دمای هوا معمولا در حدود ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و به همراه داشتن کاپشن‌های ضخیم به جز اشغال فضای چمدان کاری نخواهد کرد. پس لباس‌های سبک و خنک بهترین وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه در فصل تابستان خواهند بود. البته قرار دادن یک ژاکت پاییزی برای بیرون رفتن در عصرهای خنک و یک چتر خالی از لطف نیست. نکته مهم دیگر اینکه توصیه می‌کنیم برای اینکه هنگام بازدید از کلیساهای روسیه احترام قائل شوید، یک روسری برای پوشاندن سر و شانه‌های خود نیز به همراه داشته باشید.

 

بازدید از دریاچه بایکال در سفر به روسیه

عکس: dailysabah.com

 

وسایل شخصی مورد نیاز در روسیه

لوازم شخصی و بهداشتی نیز جز مواردی هستند که بسته به مقصد گردشگری می‌توانند متفاوت باشند. به عنوان مثال در صورت سفر با تور روسیه در تابستان، مخصوصاً هنگام سفر به سیبری، باید اسپری یا دیگر محصولات دافع حشرات را به همراه داشته باشید. علاوه بر آن توصیه می‌کنیم حتما دستمال کاغذی، دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده دست را در کیف دستی خود در این سفر قرار دهید. چرا که توالت‌های عمومی روسیه بدون آب بوده و این موضوع با فرهنگ ما ایرانیان سازگاری چندانی ندارد. از همین رو برای داشتن سفری راحت بهتر است این قبیل از محصولات بهداشتی را فراموش نکنید. از دیگر لوازم شخصی ضروری در سفر به روسیه داروهای مصرفی شما هستند. چرا که خرید دارو در روسیه آسان نبوده و به احتمال زیاد در تهیه آن دچار مشکل شوید.

عکس: tortugabackpacks.com

 

شارژر و آداپتور مناسب در روسیه

البته که در سفر به روسیه نیاز به شارژ کردن وسایل برقی خود و از همه مهم‌تر تلفن همراه خواهید داشت. برای این منظور توصیه می‌کنیم حتما سری شارژر استاندارد خود را فراموش نکرده و در کیف دستی خود قرار دهید. چرا که پیدا کردن گزینه مناسب با وسایل برقی شما در مکان‌های عمومی روسیه از قبیل فرودگاه‌ها و مراکز خرید آن کمی دشوار است. علاوه بر آن حتی اگر شارژر مناسب با وسیله خود را در روسیه پیدا کنید، بردن آن از خانه به صرفه تر از خرید در این کشور خواهد بود.

عکس: findingtheuniverse.com

 

مدارک هویتی مورد نیاز در روسیه

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه مدارک هویتی شخصی شما هستند. توصیه می‌کنیم قبل از سفر با تور روسیه حتما از پاسپورت، بلیط‌ها، ویزا و دیگر مدارک مهم خود کپی تهیه کنید. با اینکار دیگر نیازی به حمل دائمی آن با خود نداشته و در نتیجه نگران گم شدن آن‌ها نیز نخواهید بود. به این صورت که می‌توانید مدارک مهم خود را در گاو صندوق هتل قرار داده و محض احتیاط کپی آن‌ها را با خود حمل کنید. راه ساده دیگر اینکه می‌توانید اسناد مهم را در فایلی در تلفن همراه خود ذخیره کرده و در صورت نیاز نشان داده یا چاپ کنید.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری روسیه

عکس: iata.org

 

تهیه دلار برای سفر به روسیه

مورد بعدی از وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه واحد پول مناسب این کشور است. ارز مبادله‌ای روسیه روبل بوده اما تهیه آن در ایران کار چندان معقولی نیست. از همین رو توصیه می‌کنیم در سفر با تور روسیه حتما به اندازه بودجه مورد نظر خود دلار تهیه کرده و یا ارز مسافرتی تهیه کنید و به محض رسیدن به آن برای تبدیل به روبل اقدام نمایید. در نهایت نیز اگر مقداری از پول شما باقی ماند بهتر است آن را دوباره به دلار تبدیل کرده و با خود به ایران بازگردانید. توجه داشته باشید که بازگرداندن روبل به ایران می‌تواند برای شما کمی دردسر ساز باشد. چرا که خرید روبل در کشور طرفدار چندانی ندارد.

عکس: reuters.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۳ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران