۸ دلیل برای انتخاب روسیه برای سفر

جاذبه‌های گردشگری روسیه
۸ دلیل برای انتخاب روسیه برای سفر

تور روسیه همواره به عنوان یکی از اولین الویت‌ها در انتخاب مقصد گردشگری برای توریست‌ها قرار داشته است. اما اینکه چرا سفر به این کشور پهناور توانسته توجه اغلب افراد را به خود جلب کند سوالی است که ذهن هر فردی را به خود درگیر می‌کند. روسیه با داشتن معماری شگفت‌انگیز، چشم اندازهای گسترده، تاریخچه غنی و بسیاری موارد دیگر از جمله قطب‌های گردشگری دنیا محسوب می‌شود. کشور روسیه در دو قاره اروپا و اسیا قرار گرفته و با ۱۴ کشور هم مرز است. بنابراین در سفر به این سرزمین می‌توان شاهد ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ‌های مختلف بود. اگر تمایل دارید تا در مورد این مقصد گردشگری بیشتر بدانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا در مورد دلایل انتخاب روسیه به عنوان مقصد بعدی گردشگری آشنا شوید.

 

روسیه بزرگترین کشور اروپا

روسیه بزرگترین کشور اروپایی و آسیایی است که بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد. بنابراین توریست‌های تور روسیه می‌توانند از مکان‌های متعدد و گوناگونی در این سفر دیدن کنند. مساحت گسترده روسیه سبب شده تا مناطق طبیعی و حفاظت شده متعدد، از جمله ۴۸ پارک ملی را در خود جای دهد. این مقصد بی‌نظیر گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که دوست دارند بهترین‌ها و جذاب‌ترین‌ها را در سفر خود تجربه کنند. از هنر و ادبیات گرفته تا رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و بیابان‌های روسیه همه و همه در نوبه خود بی‌نظیر هستند. علاوه بر تمامی این موارد شما می‌توانید در کشور قدیمی‌ترین کوه جهان یعنی اورالوس و عمیق‌ترین دریاچه جهان یعنی دریاچه بایکال را دیدن کنید.

 

وجود شهرهای توریستی متنوع در روسیه

از دیگر دلایل انتخاب تور روسیه برای سفر وجود شهرهای توریستی متنوع در آن است. به طوری که گردشگران گزینه‌های بسیاری را برای سفر و بازدید پیش رو خواهند داشت. البته در این میان مسکو و سن پترزبورگ بیشترین توجه را دارند. کرملین مسکو و میدان سرخ منظره‌های قابل تماشا و بی‌نظیری را به نمایش گذاشته‌اند که قدرت روسیه را به رخ گردشگران می‌کشد. تور سن پترزبورگ به عنوان پایتخت سابق روسیه مکانی برگرفته از یک افسانه است که ظرافت و تجمل را در خود جای داده است.

 

۶ جاذبه‌ی طبیعی گردشگری مسکو

 

علاوه بر این دو شهر شما می‌توانید از دیگر شهرهای توریستی روسیه مثل سوچی که یک تفرجگاه توریستی محبوب واقع در جوار دریای سیاه است دیدن کنید. ولادی وستوک که در سمت آسیایی قرار دارد، جایی است که شرق و غرب را با هم ترکیب می‌کند. این شهر که اغلب به عنوان "سان فرانسیسکو روسیه" شناخته می‌شود، جاذبه‌های فرهنگی بسیاری را دارا است. کره شمالی و چین تنها یک قدم با این مکان فاصله دارند.

یکی دیگر از شهرهای توریستی روسیه کازان است. کازان مکانی عالی برای تماشای ترکیب باورنکردنی فرهنگ‌ها در تور روسیه است. این شهر دیدنی در نزدیکی بزرگترین دریاچه جهان، دریاچه بایکال در ایرکوتسک، واقع شده است.

 

قرار گرفتن حلقه طلایی در روسیه

یکی از مسیرهای توریستی محبوب دنیا، حلقه طلایی روسیه است. این حلقه، دایره‌ای از شهرهای متعلق به پنج استان است. نکته جالب اینجاست که مسکو جز شهرهای این حلقه طلایی نیست. چند تا از معروف‌ترین شهرهای واقع شده در حلقه طلایی عبارتند از:

  • سرگییف پوساد (Sergiev Posad)
  • پرسلاول-زالسکی (Pereslavl-Zalessky)
  • روستوف ولیکی (Rostov Veliky)
  • یاروسلاول (Yaroslavl)
  • کوستروما (Kostroma)
  • سوزدال (Suzdal)
  • ولادیمر (Vladimir)

همه این شهرها نمایانگر معماری منحصر به فرد روسیه از قرن ۱۲ تا ۱۸ هستند که دارای کلیساهای ارتدکس با گنبدهای پیازی هستند. این شهرهای زیبای قرون وسطایی عمدتاً دست نخورده باقی مانده‌اند و فضای اصیل تاریخ روسیه را حفظ کردند. به همین دلیل هر گردشگری را شگفت زده می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی از حلقه طلایی دیدن کنند؛ زیرا مسیر بین شهرها حدود یک ساعت با یکدیگر فاصله دارند.

 

روسیه کشوری با معماری بی‌نظیر

وقتی از معماری صحبت می‌شود هیچ جایی را نظیر روسیه در دنیا نمی‌توان مثال زد. گنبدهای پیازی منحصر به فرد روسیه، آجرهای قرمز، نماهای رنگارنگ و سبک بیزانسی، سبک معماری مخصوص روسیه و ... چیزهایی هستند  که روسیه را متمایز و بیش از دیگر مکان‌ها زیبا کرده‌اند. از جمله معروف‌ترین و زیباترین جاها که سبک معماری بی‌نظیر آن‌ها سبب جذب توریست‌ها شده‌اند می‌توان میدان سرخ و کرملین با آجرهای قرمز و کلیسای جامع رنگارنگ و منحصر به فرد سنت باسیل را نام برد. علاوه بر آن ترکیب رنگ‌ها سبز و طلایی سبک به وجود آمدن زیبایی چشم‌گیری در سن پترزبورگ شده که به نوعی تجمل و قدرت را به نمایش می‌گذارد.

بخش‌های مختلف روسیه فرهنگ‌ها و نشانه‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارند. به عنوان مثال بخش‌های مسلمان نشین با داشتن بناهایی به سبک معماری اسلام جلوه زیبایی از شهر دارند. از طرفی دیگر نشانه‌هایی از سبک‌های معماری شوروی قدیم هنوز هم در بسیاری از بخش‌های روسیه به چشم می‌خورد. در میان بناهای سنتی و قدیمی سبک قابل توجهی از تاریخ مدرن روسیه نیز دیده می‌شود که قطعا برای توریست‌ها بسیار جذاب خواهند بود. در زیر لیستی از برخی آثار معماری باشکوه روسیه را تهیه کرده‌ایم:

  • کاخ زمستانی (Winter Palace) واقع در سن پترزبورگ
  • کاخ پترهوف (Peterhof) واقع در سن پترزبورگ
  • کاخ کاترین (Catherine Palace) واقع در سن پترزبورگ
  • موزه تاریخی دولتی (State Historical Museum) واقع در مسکو
  • کلیسای جامع مسیح منجی (Cathedral of Christ the Saviour) واقع در مسکو
  • کاخ کرملین کازان (Kazan Kremlin Palace) واقع در کازان
  • موزه کیژی (Kizhi Museum) واقع در جزیره کیژی
  • صومعه والام (Valaam Monastery) واقع در کارلیا

 

تاریخ و سنت غنی روسیه

روسیه و ترکیه تنها کشورهای دنیا هستند که در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده اند. بنابراین میتوان شاهد تاثیرات متقابل از فرهنگ هر دو قاره در آن‌ها شد. چرا که روسیه و ترکیه محل تلفیق شرق و غرب به یکدیگر هستند. کاخ‌ها و باغ‌های باشکوه به جای مانده از دوران تزارها در مقابل سبک معماری شوروی جلوه‌ای بی‌نظیر را به نمایش گذاشته‌اند. از طرفی دیگر گردشگران می‌توانند در شهر مسکو سفری پر از هیجان را تجربه کنند. در حالی که بخش‌هایی مانند سیبری آرامش و سکوت را برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

بدون شک کشور روسیه از تمامی جنبه‌های تاریخی و سنتی ثروتمند است. وسعت بی پایان طبیعت این سرزمین الهام بخش بسیاری از هنرمندان بزرگ بود. بنابراین امروزه می‌توان در این سرزمین شاهد سنت‌ها و فرهنگ‌های شناخته شده بسیاری نظیر باله، ادبیات، موسیقی و ... بود. اگر دوست دارید در کنار تفریح و گردش با یکی از فرهنگ‌های غنی دنیا نیز آشنا شوید قطعا تور روسیه گزینه مناسبی برای شما عزیزان خواهد بود.

 

تجربه سفر تابستانی به روسیه

 

بازدید از موزه‌های متنوع در روسیه

روسیه کشوری مملو از موزه‌های متنوع و جذاب است. به طوری که در این سرزمین موزه‌هایی در مورد هر آنچه که تصور می‌کنید را می‌توانید پیدا کنید. پس اگر به تاریخ، هنر، فرهنگ ها و ... علاقه‌مند هستید هرگز بازدید از موزه‌های روسیه را از دست ندهید. از جمله معروف‌ترین موزه‌های روسیه عبارتند از:

  • موزه دولتی هرمیتاژ (The State Hermitage Museum) واقع در سن پترزبورگ
  • موزه فابرژ (The Fabergé Museum) واقع در سن پترزبورگ
  • موزه دولتی روسیه (The State Russian Museum) واقع در مسکو
  • موزه پوشکین (The Pushkin Museum) واقع در مسکو
  • موزه گاراژ (Garage Museum) واقع در مسکو
  • موزه هوا و فضا (The Museum of Cosmonautics) واقع در مسکو
  • موزه هنر مدرن مسکو (Moscow Museum of Modern Art) واقع در مسکو
  • موزه کرملین (The Kremlin Museum) واقع در مسکو

این ها تنها چند موزه بسیار معروف در روسیه هستند که توصیه می‌کنیم علاقه‌مندان به موزه بازدید از این‌ها را در الویت‌های خود قرار دهند. اما اگر وقت اضافی داشته و تمایل بسیار زیادی به موزه‌گردی داشتید، می‌توانید از موارد زیر نیز دیدن کنید:

  • موزه کانست کامرا (Kunstkamera Museum) واقع در سن پترزبورگ
  • موزه زیگموند فروید دریم (Sigmund Freud Dream Museum) واقع در سن پترزبورگ
  • موزه تاریخ ودکا (The Vodka History Museum) واقع در سن پترزبورگ
  • موزه ماشین‌های آرکید شوروی (Museum of Soviet Arcade Machines) واقع در مسکو
  • موزه جنگ سرد، پناهگاه 42 (Cold War Museum, Bunker 42) واقع در مسکو
  • موزه مرگ (Museum of Death) واقع در نووسیبیرسک
  • موزه گناه (Museum of Sin) واقع در تامبوف

 

غذاهای محلی و خوشمزه متنوع در روسیه

هیچ سفری بدون امتحان کردن غذاهای محلی کامل نمی‌شود. غذاهای روسی متنوع و متاثر از سنت‌های کشورهای مجاور است. به همین دلیل شکم‌گردی به یکی از اصلی‌ترین تفریحات توریست‌ها در سفر به این کشور تبدیل شده است. علاوه بر غذاهای مختص روسیه شما می‌توانید غذاهای متنوع بسیاری از کشورهای دیگر را در این کشور مزه کنید. از جمله محبوب‌ترین غذاهای روسی می‌توان بورش را نام برد که غذایی اوکراینی است. علاوه بر آن مردم روس تنوع بالایی را در طبخ سوپ دارند. پس اگر علاقه زیادی به غذاهای آبکی و داغ دارید روسیه بهترین مکان برای شما خواهد بود. سولیانکا، بیف استروگانف و سالاد اولویه چند مورد از معروف‌ترین غذاهای محلی و خوشمزه روسی هستند که بارها نام آن‌ها را شنیده‌اید و در این کشور فرصت خوردن خوشمزه‌ترین ورژن آن‌ها را دارید.

 

تابستان یا زمستان به روسیه سفر کنیم؟

 

تجربه زمستان واقعی در روسیه

زمستان‌ها بخش بزرگی از تاریخ روسیه را رقم زده‌اند. اگر شما نیز فکر می‌کنید تحمل سرمای روسیه را دارید بهتر است در فصل زمستان خود را آماده سفری فراموش نشدنی با تور روسیه کنید. چرا که در این فصل از سال  شهرها و مناظر به مکانی افسانه‌ای تبدیل می‌شوند روسیه در زمستان بر خلاف بسیاری دیگر از کشورهای جهان کسل‌کننده نیست چرا که می‌توانید فعالیت‌های متنوع بسیاری را در این فصل از سال تجربه کنید. اسکی روی یخ در اکثر شهرها در دسترس است و سایر ورزش‌های زمستانی مانند اسنوبورد در استراحتگاه‌های متعدد ارائه می‌شوند.

۲۷ آذر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 03 خرداد 1401)

نظرات کاربران