۷ مکان ترسناک در روسیه برای ماجراجویان

جاذبه‌های گردشگری روسیه
۷ مکان ترسناک در روسیه برای ماجراجویان

همیشه نقاطی در کشورهای مختلف وجود دارد که داستان‌های ترسناک حول محور آن‌ها زیاد بوده و فضایی وهم آلود و ترسناک دارند. جالب است این روزها تعداد گردشگرانی که برای دیدن چنین جاهایی اقدام می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است. حالا اگر تور روسیه را برای تعطیلات خود انتخاب کرده باشید، باید بدانید که در این کشور نیز چند مورد از این جاهای خاص وجود دارد که در بعضی موارد، مردم از آن‌ها با خبر هستند. آیا می‌خواهید با ۷ مکان ترسناک روسیه که به دست انسان‌ها ساخته شده آشنا شوید؟ پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

  1. Druzhba، کمپ‌های پیش‌آهنگی مسکو

چندین کمپ پیش آهنگی بزرگ در مسکو وجود دارد که در دوران اوج کمونیستی مورد استفاده قرار می‌گرفت و حالا همگی آن‌ها رها شده و متروکه مانده‌اند. اما چرا این کمپ‌ها تا این حد مرموز و ترسناک هستند؟ در زیر تمامی کمپ‌های پیش آهنگی مسکو، پناهگاه‌های بزرگ زیر زمینی برای روزهای جنگ ساخته شده که حالا آن فضای بزرگ خالی بدون هیچ گونه ناظری رها شده‌اند! تندیس‌های سنگی و چوبی در میان جنگل‌های اطراف نصب شده و همه چیز به شکل عجیبی در این محل‌ها ناخوشایند و ترسناک است!

 

بهترین نقاط دیدنی اطرف مسکو

Druzhba

  1. "شهر مردگان" اوستیای جنوبی

در اوستیا جنوبی در شمال قفقاز مکانی وجود دارد که آن را "شهر مردگان" صدا می‌زنند. رسیدن به این شهر کوهستانی کمی سخت است، اما بازدید از آن‌جا برای کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند، حتما پیشنهاد می‌شود. این مکان جایی است که بیش از ۱۰ هزار نفر در گورهای خاص و متفاوت به خاک سپرده شده‌اند. جنازه‌ها در این گورستان به شکلی خاص و به رسم باستان مومیایی شده و در این گورها قرار داده شده‌اند. پیشینه‌ی این مراسم به قرن ۱۴ تا ۱۸ میلادی باز می‌گردد و از آن به بعد دیگر کسی در این محل دفن نشده است.

شهر مردگان

  1. کادیکچان (Kadykchan)

یکی از شهرهای کاملا متروکه کشور که رفتن به آن‌جا برای کسانی که سفر با تور روسیه را در برنامه دارند، اصلا سخت نیست. اصلی‌ترین دلیل برای شکل گرفتن این شهر، سکونت کارگرانی بود که در معدن ذغال سنگ این محل مشفول به کار بودند و گاهی هم به صورت قانونی طلا استخراج می‌کردند. این شهر در سال ۱۹۴۰ تاسیس شد اما در نهایت با انفجاری که رخ داد و ۶ کارگر مردند، تصمیم بر این شد که معدن تعطیل و به مرور این مکان نیز خالی از سکنه گشت. حالا هیچ کس در میان راهروها و واحدهای خالی کادیکچان نیست و همه چیز در سکوتی مرگبار فرو رفته است.

 

زیباترین عکس‌های اینستاگرامی کازان

Kadykchan

  1. یوکون (Yukon)، روسیه

یوکون نام یک ایستگاه تروپوسفریک در ۱۰ کیلومتری آنادیر (Anadyr) است. جایی در ناکجاآباد یخ زده که حالا رها شده و آنتن‌های یخ زده‌اش از فاصله‌ای دور معلوم است. این مکان تا سال ۲۰۰۳ نیز فعال بود اما حالا در آن برهون برفی و صدایی که از تجهیزات خراب و زنگ زده‌اش به گوش می‌رسد، فضایی ترسناک را برای کسانی می‌سازد که از آن حوالی می‌گذرند.

Yukon

خلیج آنیوا یکی از زیباترین مناطق روسیه محسوب می‌شود، اما در این مکان دیدنی یک فانوس دریایی خاص وجود دارد که همیشه داستان‌های ترسناکی از آن‌جا نقل می‌شود. این فانوس دریایی قدیمی بر روی صخره‌ای بزرگ واقع شده و مدت‌هاست دیگر کسی نه در آن زندگی می‌کند و نه دیگر چراغش برای راهنمایی کشتی‌ها روشن می‌شد.

  1. پناهگاه 42، مسکو

یکی دیگر از جاهای خاص و بسیار وهم‌آلود که می‌توانید در سفر به مسکو مشاهده کنید، پناهگاه ۴۲ است که در زمان جنگ سرد درست شده و طراحی آن به شکلی بود که در مقابل حمله اتمی نیز مقاومت کند. این پناهگاه خاص در عمق ۶۵ متری ساخته شده است. البته برای مدتی است که بازدید از این مکان ممکن نیست اما احتمالا دوباره برای بازدید عمومی بازگشایی می‌شود.

 

زیباترین مقاصد روسیه برای سفر به این کشور کدام مناطق هستند؟

پناهگاه 42

  1. سیلو غلات، چلیبینسک (Chelyabinsk)

این سیلو بزرگ در اوایل قرن ۲۰ میلادی برای رفع نیازهای مردم چلیبینسک، درست در مرکز این شهر ساخته شد. اما بعد از این که دیگر به آن نیازی نبود، رها شد و حالا به شکل متروکه در آمده است. در میان تمام جاهای ترسناکی که در روسیه می‌بینید، این مکان بیش از هر جای دیگری که انسان‌ها ساخته‌اند، داستان‌های ارواح و چیزهایی از این دست پیراموش شنیده می‌شود. البته خود بنا بیش از داستان‌هایی که در موردش شنیده‌اید ترسناک است و به کسی اجازه‌ی وارد شدن داده نمی‌شود، چون مدت‌هاست مرمت نشده و هر لحظه امکان دارد بخشی از آن فرو بریزد. با این حال خیلی از مردم محلی ترجیح می‌دهند، مسیرشان به این ساختمان نیفتد.

Chelyabinsk

۱۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران