وسایل مورد نیاز گردشگران برای سفر به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
وسایل مورد نیاز گردشگران برای سفر به دبی

 دبی یک مقصد بسیار محبوب برای تعطیلات و کسب آرامش است. از زیبایی‌های ساختمان‌های مدرن گرفته تا هنر خاورمیانه، آشپزخانه و فرهنگ سنتی عربی، در امارات چیزی برای همه مسافران وجود دارد.با توجه به تمام جاذبه‌های مدرن، معماری منحصر به فرد و زیرساخت‌های اعجاب انگیز آن که بسیار شبیه شهرسازی غربی هستند، تفاوت‌های فرهنگی هم وجود دارد که خوب است بازدیدکنندگان این شهر از آن آگاه بوده و با آمادگی به این سرزمین جادویی سفر کنند.

در این مطلب، لیستی از همه چیزهایی که برای سفر با تور دبی به آن نیاز دارید، به شما معرفی شده است. همه وسایلی که برای خوش‌گذرانی در ساحل، گشت و گذار در شهر و حتی بازدید از مساجد به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

 

روسری یا شال

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های فرهنگی در نزدیکی دبی مسجد شیخ زاید است. این مسجد، یک بنای باشکوه مذهبی است که بدون شک ارزش یک بار بازدید را دارد. دیدار از این بنا، برای گردگشران کاملا رایگان است اما لازم است لباس مناسب به همراه داشته باشید.

زنان باید تمام بدن خود را مانند آیین مسلمان‌ها بپوشانند و موهای خود را هم پنهان کنند. مردان هم باید لباس مناسبی به تن داشته باشند یعنی پوشیدن شلوارک برای آن‌ها در این بازدید جایز نیست.

 

تفریحات خاص و لوکس برای علاقه‌مندان هیجان در دبی

 مسجد شیخ زاید

 

لباس‌های متناسب

یک ایده هوشمندانه در سفر به دبی این است که لباس‌های شیک و متناسبی به همراه داشته باشید که خیلی هم غربی به نظر نرسند. جالب است بدانید که اگر می‌خواهید به رستوران‌ها یا مراکز خرید لاکچری این شهر بروید، باید لباس مناسبی به تن داشته باشید.لباس‌های بسیار باز یا کوتاه برای زنان، پسندیده نیست و همان‌طور که گفتیم برای ورود به بخش‌های لاکچری شهر که ویژه خانواده‌های اصیل و پولدار این شهر است، محدودیت‌هایی وجود دارد. به همراه داشتن پیراهن‌های بلند و تیشرت و شلوارهای خنک به شما کمک می‌کند تا محدودیت‌های کمتری داشته باشید.

 

دبی

 

انواع لباس شنا

هرچقدر که به ساحل نزدیک شوید، محدودیت‌های کمتری برای پوشش شما وجود دارد. برای همین هم اگر اهل ساحل گردی هستید، بهتر است کاملا مجهز باشید. لباس‌های مناسب شنا یا آفتاب گرفتن به شما کمک می‌کنند تا در سواحلی که بیشتر پاتوق غربی‌هاست، ساعت‌های خوبی را پشت سر بگذارید.

به عنوان مثال می‌توانید به ساحل اختصاصی آتلانتیس بروید، آفتاب بگیرید، آب تنی کنید و از طبیعت بکر خلیج فارس لذت ببرید. البته اگر نمی‌خواهید زیادی آفتاب بگیرید، یا دچار آفتاب سوختگی شوید، بهتر است یک لباس رویه سبک هم به همراه داشته باشید.

 

۱۰ هتل ساحلی شگفت‌انگیز دبی را بشناسید

دبی

 

شلوار بلند طبیعت‌گردی

برای کسانی که می‌خواهند به سافاری به صحرای دبی بروند و بیابان گردی کنند، هیچ محدودیتی در پوشش وجود ندارد اما بهتر است که برای جلوگیری از گزش حشرات و یا ابتلا به انواع حساسیت‌های ناشی از یک محیط جدید، شلوار بلند گردشگری یا به اصطلاح شلوار کوهنوردی بپوشید.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید کمپ کنید، باید بدانید که هنگام شب، هوا بسیار خنک‌تر از روز است و شلوارک‌های کوتاه جین و پارچه‌ای حتما شما را پشیمان خواهند کرد.

 

بهترین نقاط دبی برای کمپ زدن زیر آسمان زیبای صحرا

دبی

 

کلاه یا سرپوش

همراه داشتن کلاه به شما کمک می‌کند تا از افتاب زیبا و فروزان این شهر در ساعت‌های میانی روز در امان باشید. اگر در بهار و تابستان به دبی سفر می‌کنید، به همراه داشتن کلاه برای شما یک ضرورت است اما در فصل‌های پاییز و زمستان تنها در ساعت‌های میانی روز به این کلاه‌ها نیاز خواهید داشت.

بهتر است یک کلاه آفتابگیر با لبه‌های پهن و کاملا پوشاننده به همراه داشته باشید تا از شما در برابر اشعه ماورای بنفش آفتاب حفاظت کند و از سوی دیگر به خنک نگه داشتن شما و محافظت در برابر آسیب‌های آفتاب کمک کند.

 

دبی

 

عینک آفتابی خوب

برای یک خوشگذرانی تمام و کمال در تور دبی، حتما باید با خود یک عینک آفتابی خوب به همراه برده باشید. هنگام انتخاب عینک، توجه کنید که بهتر است مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر چشم، از زیر چشم‌های شما هم حفاظت کند و بتواند اشعه ماورای بنفش را به طور کامل مسدود کند.

 

معرفی مرکز خرید بورجومان در دبی

دبی

 

شارژر، شارژر و شارژر

این وسیله ضروری مختص سفر به دبی نیست اما در این سفر بیشتر به آن احتیاج پیدا خواهید کرد؛ چراکه آن‌قدر صحنه‌ها و تصاویر زیبا در اطراف خود خواهید دید که احتمالا برای عکاسی از آن‌ها، به یک دوربین یا گوشی با شارژ صد در صد نیاز خواهید داشت. پس هنگام گردش در شهر حتما شارژر خود را به همراه داشته باشید.

 

قاب دبی؛ بزرگترین قاب‌عکس دنیا به بلندای ۱۵۰ متر!

دبی

 

پماد یا اسپری ضد پشه

هنگامی که در حال بازدید از زیبایی‌های بیابانی یا غروب‌های باشکوه شهر هستید، پشه‌های کوچک و نسبتا آزار دهنده‌ای را خواهید دید که ممکن است برای شما مزاحمت ایجاد کنند. اگر نمی‌خواهید در تمام طول سفر به دبی وقت خود را به خراش دادن بازوهای خود با خاراندن بگذرانید، بهتر است حتما یک اسپری یا پماد ضد پشه به همراه داشته باشید.

 

دبی

 

ضد آفتاب با SPF بالا

آکادمی پوست و موی آمریکا به شما توصیه می‌کند تا در سفر به دبی از ضد آفتابی استفاده کنید که هم اشعه UVA  را مسدود کند و هم اشعه UVB  را. به توصیه این آکادمی، حداقل SPF ضد آفتاب شما باید ۳۰ باشد. به یاد داشته باشید که هر دو ساعت یا پس از هر بار آب تنی، دوباره ضد آفتاب استفاده کنید.

 

۵ غذای خیابانی دبی که باید آنها را امتحان کنید

دبی

 

مرطوب کننده حرفه‌ای

به دلیل گرمای طبیعی و مطبوع دبی، ممکن است پوست شما دچار خشکی‌های شود هرچند که در بسیاری از ماه‌ها رطوبت کافی در هوای این شهر وجود دارد. با این حال بهتر است هوشمندانه عمل کنید و با تجهیزات کامل راهی سفر دبی شوید.

 

دبی

 

لباس زیر و جوراب اضافی

دبی، هم گرم است و هم مرطوب. پس بهتر است به اندازه کافی و شاید کمی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید کافی است، لباس زیر و جوراب به همراه داشته باشید. حتی هنگامی که با تورهای یک روزه اطراف شهر سفر می‌کنید، بهتر است یک لباس زیر و یک جوراب اضافه به همراه داشته باشید تا در صورتیکه به خاطر گرما عرق زیادی کردید، بتوانید به سرعت لباس خود را تعویض کنید.

 

شبی دو نفره اما متفاوت را در دبی تجربه کنید

دبی

 

بطری یا قمقمه آب

اگر محیط زیست را دوست دارید و یا اگر نگران جیب خود هستید، بهتر است حتما یک بطری دوستدار محیط زیست یا یک قمقمه مناسب آب به همراه داشته باشید. چرا که در دبی مکان‌های زیادی وجود دارند که بدون خرید بطری آب، می‌توانید قمقمه خود را از آب آشامیدنی پر کنید بدون اینکه هزینه‌ای برای آن پرداخت کرده باشید.

۱۷ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران