نکات کاربردی برای سفر با کودکان به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
نکات کاربردی برای سفر با کودکان به دبی

دبی از بسیاری جهات، یکی از بهترین شهرهای دنیا برای سفر خانوادگی به حساب می‌آید. جدا از فضای جذاب و شاد این شهر، تفریحات زیادی هستند که می‌توانید به صورت خانوادگی آن‌ها را به انجام برسانید و امکانات و جو شهر نیز برای تمامی اعضای خانواده از خردسالان تا بزرگ‌ترها مناسب است. اما همیشه برای سفر به دیگر کشورهای دنیا، باید شرایط آن‌جاها و فعالیت‌هایی که باید به انجام برسانید را از قبل مرور کنید و این مهم وقتی همراه کودکان هستید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه‌ی این مطلب ما یک سری نکات مهم در باب سفر همراه کودکان به تور دبی را برای شما بازگو کرده‌ایم که امیدواریم در طول سفر به کارتان بیایند.

 

سفر به دبی همراه کودکان

با توجه به فاصله‌ی کوتاهی که بین تهران تا دبی وجود دارد، شما پروازی طولانی را در پیش ندارید و با هر ایرلاینی که سفر کنید، مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. با این حال بعضی پروازها غذاهای مخصوص کودکان سرو می‌کنند یا حتی پرواز امارات اسباب بازی‌های مخصوص کودکان دارند که در طول پرواز خیلی به کمکتان خواهد آمد.

نکته بعدی زمانی است که شما به فرودگاه می‌رسید. در فرودگاه بین‌المللی دبی به محض ورود می‌توانید درخواست کالسکه کنید اگر فرزند شما خردسال بوده و توانایی راه رفتن در مسیر طولانی خروجی را ندارد. همچنین اگر باید منتظر ماشین بمانید، این محل دارای سالن بازی است تا بچه‌ها به هیچ وجه حوصله‌شان سر نرفته و اذیتتان نکنند. اگر سرویس هتل ندارید، چند راه برای رفتن به محل اقامت خود خواهید داشت. بدون شک تاکسی و ون بهترین گزینه خواهد بود اما از این که همراه فرزندان خود سوار مترو شوید هم خیلی نگران نباشید. متروهای دبی در بسیاری از ساعات روز خلوت هستند و اگر بار زیادی ندارید، می‌توانید وارد مترو شده و با هزینه‌ای بسیار کم‌تر به هتل برسید.

کجا اقامت داشته باشید؟

اکثر هتل‌های دبی شرایط مناسبی برای بچه‌ها داشته و دارای امکانات مخصوص سنین پایین هستند اما جاهایی که دارای کلاب مخصوص کودکان بوده، به مراتب انتخاب بهتری خواهند بود. در میان هتل‌های گران قیمت دبی، می‌توان به هتل آتلانتیس (Atlantis The Palm) اشاره کرد که نه تنها فضایی بزرگ و مملو از امکانات تفریحی دارد، بلکه دارای کلاب اختصاصی کودکان بوده، رستوران‌هایش منوی مناسب سنین مختلف ارائه کرده و همچنین به یکی از بهترین پارک‌های آبی دبی یعنی آکواونچر (Aquaventure) متصل است. با وجود آکواریوم لاست چمبر (Lost Chambers)، ساحل اختصاصی و امکانات گسترده برای تفریح و خوش‌گذرانی، بدون شک هتل آتلانتیس انتخابی معرکی برای تور دبی همراه کودکان خواهد بود.

 

روزهای گرم دبی را با این تفریح‌ها خنک کنید

با این حال انتخاب‌های دیگری هم وجود دارند که برای این سفر می‌توانید در نظر داشته باشید. هتل ساحلی جمیرا (Jumeirah Beach Hotel) از جمله بهترین اقامتگاه‌های ساحلی مناسب برای کودکان بوده که بسیاری از امکانات مکان قبلی را داراست و همچنین یک پارک آبی دیگر به نام پارک آبی وایل وادی (Wild Wadi) درست در کنارش قرار گرفته است. نکته جذاب در مورد هتل جمیرا این است که در مرکز دبی واقع شده و شما به جاهای مهمی همچون مرکز خرید دبی مال هم دسترسی خواهید داشت.

اگر قصد دارید حسابی به بچه‌ها خوش بگذرد، می‌توانید برای اقامت هتل لاپیتا (Lapita) در مجموعه "پارک‌ها و ریزورت‌های دبی" (Dubai Parks and Resorts) را انتخاب کنید که فضایی شاد با دکوری عالی داشته و دورتادور آن را تم پارک‌هایی مثل لگولند، موشن گیت و ... در بر گرفته‌اند. در مجموع با یک تحقیق نصف و نیمه، به انبوهی از انتخاب‌های عالی در دبی می‌رسید و می‌توانید اقامتگاهی ایده‌آل برای سفر با بچه‌ها پیدا کنید. همچنین اگر نیاز بود، می‌توانید در زمان تهیه تور دبی، با کارشناسان مقتدرسیر تابان مشورت کنید تا آن‌ها هتلی مناسب سفر شما بهتان معرفی کنند.

چه فعالیت‌هایی همراه کودکان خود در دبی انجام دهید

مهم نیست فرزندان شما در چه سن و سالی باشند، دبی انبوهی از تفریهات مختلف را برایشان تهیه دیده و دقیقا به همین دلیل است که می‌گوییم، این شهر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفری خانوادگی به حساب می‌آید. قبل از این که به پارک‌های بازی و آبی بپردازیم، پیشنهاد می‌کنیم حتما بچه‌های خود را به مجموعه "سیاره سبز" (The Green Planet) ببرید. این مکان در واقع یک جنگل بارانی سرپوشیده است که شبیه سازی بسیار جذابی از یک محل گرم سیری بوده و انواع حیوانات و پرندگان در آن‌جا زندگی می‌کنند و بچه‌ها نه تنها از بودن در آن‌جا لذت می‌برند، همچنین چیزهای زیادی نیز یاد خواهند گرفت.

 

تفریحات خاص و لوکس برای علاقه‌مندان هیجان در دبی

در دبی تعداد بسیار زیادی تم‌پارک، پارک‌های آبی و حتی پارک‌های سرپوشیده وجود دارد که هر کدامشان می‌توانند، خاطره‌ای فراموش نشدنی برای بچه‌ها باشند. اگر بچه‌های شما خیلی کم سن و سال هستند، مسلما از بودن در لگولند لذت خواهند برد. جایی که می‌توانند، شخصیت‌های لگویی را در اندازه‌ی بزرگ ببینند و هم در تم پارک و هم در پارک آبی با فضای لگویی لذت ببرند. همچنین کیدزانیا نیز مکانی عالی برای بچه‌ها خواهد بود که در یک فضای بزرگ، می‌توانند کار کردن در شغل‌های مختلف را همراه دیگر بچه‌هایی که به پارک می‌آیند بازی کنند. ما قبل هم از پارک‌های آبی و هم از تم‌ پارک‌های دبی گفته‌ایم و برای این که مطلبمان بیش از حد طولانی نشود، پیشنهاد می‌کنیم آن مطالب را نیز مرور نمایید.

تفریحات آبی همچون قایق سواری، تویوب سواری به صورت خانوادگی و حتی اسنورکلینگ نیز می‌تواند برای بچه‌ها باشد. مراکز خرید نیز فرصت‌های متنوعی برای تفریح خانوادگی و برای بچه‌ها پیش پای شما می‌گذارند. در مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)  پارک مخصوص کودکان، پارک ترامپولین و بولینگ را می‌توانید تجربه کنید و از طرف دیگر در دبی مال پیست اسکیت یخی، پارک واقعیت مجازی (بخش مخصوص کودکان و نوجوانان)، کارتینگ و خیلی چیزهای دیگر را در پیش دارید. انواع سینماها با سالن مخصوص نمایش انیمیشن، پارک‌های کوچک و دنیایی از جاذبه‌های گردشگری مختلف در این مراکز خرید قرار گرفته‌اند.

کجا غذا بخوریم؟

غذا اما برای بسیاری خانواده‌ها مسئله‌ای پیچیده است. همیشه گفته‌ایم که دبی سفره‌ای به بزرگی تمام جهان پهن کرده و در این شهر رستوران‌هایی از همه جای جهان پیدا خواهید کرد. بسیاری از رستوران‌های شیک شهر، دارای منو مخصوص کودکان هستند. مخصوصا رستوران‌های مخصوص هتل‌ها که غذاهای مناسب کودکان را ارائه می‌کنند.

خوردن غذاهای هندی، چینی، ژاپنی، تایلندی و حتی مکزیکی ممکن است برای بزرگ‌ترها جذاب باشد اما امکان انتخاب نادرست و ایجاد مشکل برای بچه‌ها را در طول سفر افزایش می‌دهد. خیلی از مراکز خرید دارای فودکورت‌های بزرگ و انواع فست فود هستند که در اغلب موارد، انتخابی امن به حساب می‌آیند. پس شاید بد نباشد اگر در هتل نیستید و یا نمی‌خواهید، هزینه‌ای سنگین برای یک رستوران درجه یک را بدهید، به سراغ این فود کورت‌ها رفته و پیتزا یا ساندویچ برای بچه‌ها سفارش دهید. در زیر لیستی از رستوران‌های مناسب برای غذا خوردن همراه بچه‌ها را آورده‌ایم. تمامی این رستوران‌ها منوی مخصوص کودکان داشته و غذاهای درجه یکی را به روی میز می‌برند.

  • Bread Street Kitchen
  • Carluccio’s
  • More Café
  • Social House
  • Lime Tree Cafe & Kitchen

 

بهترین مکان‌های تفریحی دبی برای کودکان

 انتخاب‌های مناسب برای کودکان

تا این‌جای کار گفتیم که چطور با بچه‌ها خوش بگذرانید اما حالا انتخاب‌هایی را برای دور بودن از بچه‌ها و کمی وقت گذاشتن برای خودتان قید خواهیم کرد. دبی چندین مرکز نگهداری از بچه‌ها دارد که می‌توایند به آن‌جاها مراجعه کنید اما تقریبا تمامی هتل‌های ۴ ستاره به بالا، سرویس نگهداری از کودک ارائه می‌کنند که شما می‌توانید برای چند ساعتی بچه‌ها را نز آن‌ها گذاشته و برای خودتان وقت بگذارید. البته این سرویس‌ها عموما هزینه‌ی اضافی برای شما در پی خواهند داشت.

همچنین اگر به مراکز خرید بزرگ و لوکس دبی بروید، در آن‌جاها نیز چنین بخش‌هایی را پیدا می‌کند که برای چند ساعتی بچه‌ها را پیششان گذاشته و با خیال راحت به خرید بپردازید. شاید در خیلی از کشورها، گذاشتن بچه‌ها در چنین مراکزی را پیشنهاد نکنیم، اما قوانین بسیار سخت گیرانه دبی باعث می‌شود تا افرادی بسیار مجرب در فضایی کاملا امن از بچه‌های شما مراقبت کنند و در این مورد به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد. البته بعد از شیوع کرونا، برخی از مراکز خرید سرویس‌های نگهداری از کودکان را تعطیل کرده‌اند، پس اگر برای شما مهم است، حتما قبل از عظیمت با یک تماس تلفنی از فعال بودن این بخش در مرکز خرید مورد نظر خود، اطمینان حاصل کنید.

نکات پایانی در مورد سفر همراه کودکان به دبی

اگر کودک خردسال خود را به دبی آورده‌اید، از بعضی چیزها کاملا باید خیالتان راحت باشد. تقریبا تمامی مراکز تفریحی و خرید در دبی، دارای اتاق‌های تعویض پوشک یا شیردهی هستند و شما در هیچ کجای این شهر دچار مشکل نخواهید بود. همچنین باید در نظر بگیرید که شما به یکی از مدرن‌ترین شهرهای گردشگرپذیر دنیا سفر می‌کنید، پس تهیه القام مورد نیاز برای نگهداری از کودک را نیز نخواهید داشت و هر چیزی که بخواهید، در فروشگاه‌های آن‌جا پیدا می‌کنید.

بهتر است یک سری وسایل را برای بچه‌های خود همراه داشته باشید. با توجه به گرمای هوا، یک قمقمه آب برای بچه‌ها ایده‌ی خوبی خواهد بود. کرم ضد آفتاب، لباس شنا و وسایل بازی ساحلی را نیز نباید فراموش کنید. تقریبا هر زمانی از سال که به دبی بروید، باید لباس خنک برای بچه‌ها بردارید. برای شرکت در بعضی از فعالیت‌ها مثل تورهای سافاری صحرا، گشت‌های دریایی و ...، حتما شرایط فرزند خود را نیز جویا شوید چون این فعالیت‌ها اگر چه برای بعضی از بچه‌ها لحظاتی شاد و فوق‌العاده را همراه خواهد داشت اما برای بعضی دیگر از بچه‌ها اصلا دلچسب نخواهد بود.

 

تفریحات جذاب سیتی سنتر دیرا، دبی

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران