ابوظبی یا دبی، کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری دبی
ابوظبی یا دبی، کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

با این که در کشور امارات، دبی مقصد گردشگری اصلی و اول به حساب می‌آید، اما پیشرفت‌ها و جاذبه‌های ابوظبی، باعث شده تا بعضی‌ها به فکر سفر به این شهر هم باشند. به همین دلیل ما این نوشته را برای شما گردآورده‌ایم تا بتوانید، بین ابوظبی یا دبی یکی را برای سفر به امارات انتخاب نمایید.

 

نگاهی کلی به شهرهای دبی و ابوظبی

در نگاه کلی به سوال ابوظبی یا دبی؟ دبی شهری بسیار کوچک‌تر اما با امکانات تفریحی متنوع، تفریحات شبانه، فعالیت‌های خانواده، هتل‌های لوکس و رستوران‌های متنوعی به نظر می‌آید و اصلا به همین دلیل، توریست‌های زیادی در طول سال به تور دبی می‌روند.. در عوض ابوظبی دارای فضایی آرام‌تر است و سواحلی فوق‌العاده دیدنی دارد. این شهر از بسیار جهات سنتی‌تر از دبی به حساب آمده و دارای مردم محلی بیشتری نیز هست. به همین خاطر، گردشگران بهتر است در سفر به ابوظبی و در محیط شهر، لباس پوشیده‌تری بپوشند.

در کل دبی و ابوظبی در کنار شباهت‌هایشان، دو شهر بسیار متفاوت از هم هستند. برای مثال، اگر چه در دبی نیز تورهای طبیعت گردی در صحرا برگزار می‌شود، اما همین تورها در ابوظبی، حال و هوای بسیار جذاب‌تری داشته و در طبیعتی زیباتر نیز برگزار می‌شود. اما اگر اهل مناظر مدرن، آسمان‌خراش‌ها و قدم زدن در میان لوکس‌ترین مراکز خرید دنیا باشید، باید دبی را برای سفر خود انتخاب نمایید.‌

عکس: bhtp.com

 

دبی یا ابوظبی: شرایط آب و هوایی

آب و هوا، در تصمیم شما برای انتخاب بین این دو شهر برای سفر، هیچ تاثیری نباید داشته باشد. چون عملا تفاوتی بین آب و هوای دبی و ابوظبی وجود ندارد. هر دو شهرهایی گرم با آب و هوایی صحرایی هستند که تابستان‌ها دمای هوا در آن‌جا بسیار بالا رفته و زمستان‌ها دارای هوایی معتدل اند. اما اگر بخواهید، خیلی در آمارها ریز شوید، متوجه خواهید شد که ابوظبی در مجموع کمی از دبی گرم‌تر است. همچنین وجود امکانات سرمایشی گسترده در دبی، سفر در روزهای گرم سال به این شهر را نیز ساده می‌کند.

 

گشت و گذار در حوالی نهر دبی

عکس: kayak.co.in

 

ابوظبی یا دبی: هزینه‌های سفر

وقتی میانگین قیمت‌ها برای اقامت، تفریح و حتی غذا را مرور می‌کنید، هر دو شهر به نظر مقاصدی لاکچری برای سفر به حساب می‌آیند اما در عمل، می‌توان سفری مقرون به صرفه به هر دو داشت. در این مورد، ابوظبی، گزینه‌ای نسبتا ارزان‌تر به حساب می‌آید. برای مثال، میانگین قیمت هتل‌های ارزان در این شهر، ۶۰ دلار بوده که ۱۰ دلار از دبی ارزان تراست و در مورد میانگین قیمت هتل‌های لاکچری، این فاصله حتی بیشتر می‌شود.

هزینه‌ی صرف غذا در یک رستوران مقرون به صرفه، بین ۱۰ تا ۱۵ دلار به ازای هر نفر در دبی خواهد بود در صورتی که حتی در این مورد نیز، ابوظبی، با قیمت‌های پایین‌تری از مسافران پذیرایی می‌کند. با این حال، فاصله بین دبی و ابوظبی از نظر مخارج، آن قدرها زیاد نیست، مگر این که بخواهید سفری لوکس داشته باشید که در این صورت، هر چند ابوظبی تنوع کم‌تری دارد، اما از نظر قیمتی، گزینه‌ای بسیار بهتر است.

عکس: uniqhotels.com

 

ابوظبی یا دبی: جاذبه‌های گردشگری

در این مقوله، کم‌تر شهری به پای دبی می‌رسد. این شهر با تنوع بی‌نظیر خود به سرعت به یکی از پر طرفدارترین شهرهای توریستی جهان بدل شده و رقابت با آن‌جا خیلی سخت است.‌ البته جنس مسافران و سلایق آن‌هایی که هر کدام از این مقاصد را انتخاب می‌کنند نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال، جاهای دیدنی دبی شامل بزرگ‌ترین مراکز خرید در دنیا، کلاب‌ها و مراکز تفریحات شبانه متعدد، پارک‌های آبی جذاب، پارک‌های بازی خانوادگی، سفرهای دریایی با قایق‌های لوکس و چیزهایی از این دست است.

ابوظبی اما مقصد گردشگری سنتی‌تری است. دارای محله‌های قدیمی‌تر بوده، سواحل فوق‌العاده زیباتری دارد و البته چندین کلاب ساحلی خیلی خوب نیز در آن‌جا بوده که بیشتر گردشگران به آن‌جا مراجعه می‌کنند. البته این مسئله، بدین معنی نیست که در ابوظبی، فعالیتی برای انجام پیدا نخواهید کرد. اتفاقا این شهر دارای تنها پارک بازی با تم فراری در جهان بوده، دارای یک باغ وحش فضای باز معرکه است و چندین پارک بازی و آبی از جمله پارک معروف برادران وارنر را در خود دارد. همچنین حتی اگر اهل خرید باشید هم گزینه‌های زیادی پیش روی شما می‌گذارد اما این گزینه‌ها همچون مراکز خرید دبی، جزو بزرگ‌ترین‌ها نیستند!

عکس: mylittleadventure.com

 

ابوظبی یا دبی: هتل‌ها و مراکز اقامتی

در این زمینه هم اگر به دنبال یک جای به خصوص مثل هتل ۷ ستاره برج العرب نباشید یا حتما نخواهید در هتل پالم جمیرا اقامت داشته باشید، تفاوت زیادی بین ابوظبی و دبی نخواهید دید. در هر دو این شهرها، هتل‌های بزرگ و لوکس و هتل‌های سه ستاره ارزان پیدا می‌شود. اما تنوع مسلما در دبی بیشتر است.

شاید در کنار برتری‌ن‌های دبی، یکی از مهم‌ترین خوبی‌های ابوظبی در این زمینه، وجود ریزورت‌های ساحلی بزرگ و عالی باشد. چیزی که در دبی، با توجه به قرار گیری سواحل معروف در محیط شهری، کم‌تر دیده می‌شود. حتی کلاب‌های ساحلی معروف ابوظبی نیز، اغلب به هتل‌های ساحلی این شهر اختصاص دارند.

 

دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی

عکس: franks-travelbox.com

 

ابوظبی یا دبی: گزینه‌ی مناسب برای سفر خانوادگی

خیلی از خانواده‌های عرب، ابوظبی را به عنوان مقصد خانوادگی خود انتخاب می‌کنند. با توجه به این که سواحل این شهر خلوت‌تر و تمیزتر است و همچنین کلاب‌های کودکان و نوجوانان با کیفیت بالا در آن‌جا پیدا می‌شود، این دسته از مسافران ترجیح می‌دهند، در ابوظبی اقامت داشته باشند. همان طور که گفتیم، در این شهر هم پارک‌های آبی و تفریحی زیادی وجود داشته و به هیچ وجه احساس کمبود نخواهید کرد.

اما دبی هم بدون هیچ شکی، گزینه‌ای عالی برای سفر خانوادگی است. شهری مملو از مراکز تفریحی مختلف، هتل‌های مناسب کودکان دبی و امکان گسترده‌ای که سفری معرکه و فراموش نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

عکس: platinumlist.net

 

ابوظبی یا دبی: امنیت

یکی دیگر از چیزهایی که اصلا نباید در تصمیم شما تاثیر بگذارد، امنیت است. امارات کشوری بسیار امن بوده و این امنیت به خوبی در تمامی شهرهای کشور جاری است. حتی بانوان، خیلی راحت می‌توانند، تنها به دبی یا ابوظبی رفته و از حضور در این شهرها لذت ببرند، بدون این که نگرانی خاصی داشته باشند.

 

آشنایی با قوانین شنا در سواحل دبی

عکس: wandersafe.com

 

نکاتی که پیش از سفر به ابوظبی یا دبی باید مد نظر داشته باشید

اما قبل از این که به نتیجه گیری بپردازیم، بهتر است ابتدا نکاتی را در مورد این دو شهر به شما بگوییم. نکاتی که می‌توانند، در تصمیمتان موثر باشند:

  • اگر چه بهتر است که در سفر به ابوظبی و در محیط‌های شهری، بانوان لباس پوشیده‌تری بپوشند، اما در کل سخت‌گیری‌ها در دبی و ابوظبی به طور کلی زیادی نیست. همچنین، هم مردان و هم زنان اجازه دارند در سواحل، لباس شنا به تن کنند.
  • ابوظبی بزرگ‌ترین شهر امارات و پایتخت این کشور به حساب می‌آید، با این حال اکثر شرکت‌های مهم تجاری در دبی واقع شده‌اند.
  • بر خلاف انتظار، ابوظبی ثروتمندترین شهر امارات بوده و آن هم به خاطر صنعت استخراج نفت است. همچنین خیلی از مراکز دولتی و سیاسی امارات در ابوظبی قرار گرفته‌اند.

عکس: storiesoutofthesuitcase.com

 

در پایان، ابوظبی یا دبی، کدام را برای سفر انتخاب می‌کنید؟

واقعیت این است که هر دو این شهرها امکاناتی عالی برای تفریح و خرید دارند. دبی شهری جذاب‌تر با امکانات خیلی بیشتری است اما به همان نسبت، شلوغ‌تر و گران‌تر نیز خواهد بود. پس اگر نمی‌توانید شلوغی‌های معمول دبی را تحمل کنید و البته دوست دارید تا در شهری مدرن با امکانات تفریحی مختلف باشید، بهتر است ابوظبی را برای سفر خود انتخاب کنید. در غیر این صورت، از هر نظر دبی انتخاب بهتری میان ابوظبی یا دبی به نظر می‌رسد.

 

بهترین رستوران‌های دبی از لوکس‌ترین تا ارزان‌ترین

عکس: goinmyway.co.in

 

منبع

 

۰۷ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران