تماشای رقص عربی در دبی برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری دبی
تماشای رقص عربی در دبی برای گردشگران

دبی در ۱۰ سال گذشته، پیشرفت قابل توجهی از نظر گردشگری کرده است. سالانه انواع برج‌ها، هتل‌های لوکس با ویوی متفاوت و ایده‌های جدید، مراکز تفریحی جدید برای همه سنین و افراد در همه نوع علاقه و سلایق گوناگون. مراکز خرید بزرگی با برندهای مشهور جهانی گردشگران را به خرید اجناس گران به خود جذب می‌کند. اگر قصد دارید با تور دبی به این شهر سفر کنید باید بدانید هر آنچه که بخواهید در آن خواهید یافت. از تفریحات آبی و کویری گرفته تا دنیای زیر دریا و ارتفاعاتی که هرگز تصور نمی‌کردید در چنین نقطه‌ای از روی زمین غذا بخورید یا شهر را تماشا کنید.

 

یکی از پرطرفدارترین رقص‌ها در کشورهای خاورمیانه، رقص عربی است. افراد بسیاری برای آموختن این رقص به کلاس‌های آموزشی می‌روند و عده‌ای دیگر از تماشای افراد در حال رقص لذت می‌برند. اگر بخواهیم به تاریخچه این رقص بپردازیم، رقص عربی در غرب به عنوان رقص اورینتال شناخته می‌شود و معمولا به دلیل زیبایی حرکات موزون این رقص و زیبایی دو چندان آن بر بدن خانم‌ها، بیشتر رقصنده‌ها خانم هستند. در این نوع رقص اکثر قسمت‌های بدن به کار گرفته می‌شود و مهم‌ترین حرکت‌های آن، حرکت‌های شکم و باسن هستند. عده‌ای آن را رقص زنان کولی و رقاصه‌های دربار پادشاهان دانسته‌اند. رقص شرقی عموما با حرکات سر و دست‌ها، گاهی با پوشش صورت و پریشان کردن و چرخش موی رقصنده همراه بوده ‌است. رقص نیمه برهنه شرقی یا عربی سابقه‌ای کمتر از دو قرن دارد.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی

از مفرح‌ترین تورها در نزد ایرانیان، هنگامی که به دبی سفر می‌کنند، تور صحرا است. علاوه بر همه کارها و تفریحاتی که می‌توانید در این شهر بخصوص انجام دهید، شرکت در تورهای یک روزه است. در این تورها شما می‌توانید انواع تفریحات همچون تور یک روزه سافاری صحرای دبی که یکی از مشهورترین کارهایی است که در کویر انجام می‌دهند را تجربه کنید. در این تورها گردشگران توسط ماشین‌های چهار محوره و مخصوص بر روی تپه‌های شنی نرم، دچار هیجان می‌شوند. علاوه بر آن برای دیدن کاروان‌های شتر توقف می‌کنند تا بازدیدکنندگان صحرا، شترها را از نزدیک ببینند و با نحوه زندگی بادیه‌نشینان آشنا شوند. اگر بخواهید شب را نیز در آنجا بگذرانند، اردوگاه عربی که شامل چادرهای سنتی می‌شود، پذیرای شما خواهند بود. در این کمپ‌ها، شام به همراه نوشیدنی سرو می‌شود و موزیک عربی برای گردشگران پخش کرده و توسط رقصنده‌های حرفه‌ای، رقص عربی اجرا می‌کنند. در این چند ساعت استراحت در زیر آسمان پر ستاره کویری و گوش فرا دادن به موسیقی عربی و تماشای رقصنده‌های زیبا با لباس‌های محلی مخصوص رقص عربی، خاطره بسیار خوبی را در ذهن شما ثبت می‌کند. صبح روز بعد پس از خوردن صبحانه در منظره‌ای متفاوت از هر روزتان با چشم‌اندازی کویری، با کوله‌باری از خاطره به شهر بر می‌گردید.

بخش دیگری در دبی با نام دهکده‌ میراث و غواصی در دبی وجود دارد که محل جالبی برای بازدیدکنندگان است که میراث فرهنگی، معماری و دریایی دبی را به نمایش در آورده است. در این منطقه با دو صنعت مهم و تاثیرگذار صید مروارید و ساخت قایق‌ها و کشتی‌های سنتی در دبی آشنا می‌شوید. همچنین نحوه‌ زندگی عرب‌ها و زندگی در روستاهای ساحلی نیز در این مجموعه بازآفرینی شده است. در این دهکده از ماه اکتبر تا ماه آوریل، موسیقی و رقص محلی برپا می‌شود. اگر در طول این دوره، سفری به دبی داشتید، حتما از آنجا بازدید کنید.

 

غواصی در بهترین مکان‌های دبی

برنامه تفریحی دیگری نیز برای علاقه‌مندان رقص عربی در دبی وجود دارد. شما با شرکت در یک تور متفاوت و منحصر به فرد بندر دبی را ترک می‌کنید و با یک خودروی چهارچرخ‌ به سمت صحرا می‌روید. پس از کمی توقف و تماشای غروب، به اقامتگاه لوکس صحرایی Bab Al Shams Desert Resort می‌روید. این هتل به صورت یک قلعه عربی ساخته شده و مکانی فوق‌العاده برای میل کردن یک خوراک خوشمزه عربی به همراه تماشای رقص محلی با موسیقی زنده و ثبت خاطره‌ای فراموش نشدنی در دل کویر است.

تماشای رقص فواره‌های موزیکال دبی که در واقع بزرگ‌ترین آب‌نمای رقصان منطقه به شمار می‌رود، یکی از پیشنهاداتی است که برای علاقه‌مندان موسیقی و رقص و همچنین برای ثبت تجربه‌های فراموش نشدنی در دبی می‌تواند جالب باشد.

 

معرفی ۹ مکان عالی ناشناخته در دبی

۱۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران