۶ راه هیجان‌انگیز برای تماشای دبی از فراز آسمان

جاذبه‌های گردشگری دبی
۶ راه هیجان‌انگیز برای تماشای دبی از فراز آسمان

آیا از انجام یک کار مشابه و تکراری مثل خرید یا بازدید از موزه‌ها در سفر خود خسته‌ شده‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله است پس خود را برای تفریحات خاص و هیجان‌انگیز دبی آماده کنید. تور دبی همواره با تفریحات لاکچری و متفاوت خود در بین گردشگران سرتاسر دنیا شناخته می‌شود. اما این بار قصد داریم تا ایده‌های خاص‌تری را به شما عزیزان معرفی کنیم. از جمله تفریحاتی که توریست‌ها در بازدید از دبی برای لذت بردن از آن وسوسه می‌شوند، پرواز کردن در آسمان آن بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس است. چنانچه شما نیز به دنبال گزینه‌هایی برای بالا بردن آدرنالین خون خود هستید پس تا پایان این مقاله با ما باشید. چرا که این بار شما را با تفریحات هیجان‌انگیز برای تماشای دبی از فراز آسمان اشنا خواهیم کرد.

 

۱. همراه شدن با تورهای هلیکوپتر سواری در دبی

یکی از امن‌ترین و بهترین راه‌های پرواز در آسمان سوار شدن بر یک هلیکوپتر است که در دبی تورهایی برای این منظور ترتیب داده می‌شوند. پس برای پروازی پر از آدرنالین می‌توانید با این تورها همراه شوید. خدمات هلیکوپتر فلای های دبی (Fly High Dubai)  توسط تورهای آلفا، تورهایی را ارائه می‌دهد که از آتلانتیس، سکوی هلیکوپتر پالمز (Palm’s) حرکت می‌کنند و شما را تا فرودگاه یاس جزیره می‌برند. بنابراین مسافران فرصتی برای دیدن پالم جمیرا، مارینا دبی، غانتوت، پیست F1 در جزیره یاس و مناظر زیبای شهر با آسمان خراش‌های معروف دبی آن را دریافت می‌کنند.

همچنین می‌توانید در ابوظبی با تورهای فالکون اویشن (Falcon Aviation) که پروازهایی از مارینا مال (Marina Mall) ترتیب می‌دهند همراه شوید. معمولا این تور حدود ۲۰ دقیقه طول کشیده و از فراز جزیره سعدیات و المریه و کاخ امارات دبی عبور خواهید کرد. همچنین این شرکت تورهای نیم ساعته نیز ارائه می‌دهد که با انتخاب آن فرصت پرواز در آسمان‌های جزیره یاس، پل مقتا و مسجد جامع زوم، دروازه هایت کپیتال، البطین و کاخ امارات را نیز خواهید داشت. توصیه می‌کنیم حتما تور مورد نظر خود را از قبل رزرو کنید تا در روزی که قصد پرواز با هلیکوپتر در آسمان‌های دبی را دارید با مشکل تکمیل ظرفیت مواجه نشوید.

  • هزینه تور هلیکوپتر سواری دبی: هزینه تور ۲۰ دقیقه‌ای Falcon Aviation برای هر نفر ۹۰۰ درهم و برای شش نفر به صورت دسته جمعی ۲۷۰۰ درهم است. این مبلغ در تور ۳۰ ​​دقیقه‌ای برای هر نفر ۱۲۰۰ درهم و برای جمع‌های شش نفره ۳۶۰۰ درهم در نظر گرفته شده است. این هزینه برای کسانی که علاقه‌مند به همراه شدن با تور هلیکوپتر سواری آلفا در دبی هستند به ازای هر یک نفر از ۱۵۰۰ درهم شروع می‌شود.
  • آدرس سایت: falconaviation.ae و www.alphatoursdubai.com
  • شماره تماس: ۰۰۰۷ ۴۴۴ ۰۲ (فالکون اویشن)؛ ۸۸۸ ۴۹۲۹ ۰۴ (آلفا تور)

 

۲. کرایه هلیکوپترهای لوکس در دبی

اگر مناسبت خاصی برای جشن گرفتن دارید یا به دنبال یک تفریح لاکچری و گران‌قیمت در دبی هستید پس هلیکوپتری را کرایه کرده و با یک تیر چند نشان بزنید. هلیکوپتر آگوستا e109 برای چنین کارهایی در دبی اجاره داده می‌شود. با این کار شما می‌توانید مسیرهایی را که دوست دارید در آسمان دبی عبور کنید را انتخاب کرده و لحظاتی بسیار خاص و متفاوت را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. یکی از زیباترین مسیرهایی که اغلب برای پرواز با هلیکوپترهای شخصی در دبی پیشنهاد داده می‌شود، مسیر بین شهر جشنواره دبی در انتهای جنوبی نهر و کاخ امارات در ابوظبی است. همچنین توجه داشته باشید که پروازها به صورت یک طرفه به مدت ۴۵ دقیقه یا رفت و برگشت به مدت ۱.۵ ساعت ترتیب داده می‌شود که تفاوتی در قیمت ندارند. برای انجام هماهنگی‌های دقیق حتما کارهای مربوط به رزرو را از قبل انجام داده و فیش پرداختی را به همراه داشته باشید.

  • هزینه کرایه هلیکوپتر لوکس دبی: ۱۵۰۰۰ درهم برای پنج مسافر با وزن استاندارد، به اضافه ۲۰۰۰ درهم هزینه فرود در امارات پالاس.
  • آدرس سایت: helidubai.com
  • شماره تماس: ۴۰۳۳ ۲۲۴ ۰۴

 

تجربه رفتن بر فراز برج خلیفه در دبی

 

۳. تور بالن‌سواری در آسمان‌های دبی

آیا تا به حال تجربه سوار شدن به بالون را داشته‌اید؟ بالن‌سواری بدون اغراق یکی از خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربه‌هایی است که هر فردی باید یک بار هم که شده باشد آن را تجربه کند و چه جایی جذاب‌تر از آسمان‌های دبی؟ بالن‌ها به کمک هوای گرمی که وارد چتر آن می‌شوند به پرواز در آمده و با حرکتی بسیار ملایم و آرام شما را به ارتفاعات دبی خواهند برد. از معروف‌ترین تورهای بالن‌سواری در تور دبی، تور آمیگوس بالن (Amigos Balloons) است که شما را به صورت رایگان از منطقه العین (چشم دبی) به سایت پرواز ترانسفر می‌کنند. پروازها در حوالی ساعت ۵ صبح انجام شده و تا ارتفاع ۲۵۰۰ فوت پرواز خواهید کرد.

حداکثر تعداد مسافران در هر بالن ۱۱ نفر بوده و با عبور از سویهان، ناهیل و الفقاء و دبی این فرصت را به شما می‌دهد که در سپیده دم صبح روستاهای بادیه نشین، مزارع، تپه‌های شنی و جبل حفیت را تماشا کنید. حتی اگر خوش شانس باشید در این سفر هوایی خود احتمال دیدن روباه‌های صحرایی یا گوزن‌ها را نیز خواهید داشت. پرواز با بالن تقریبا ۴ ساعت طول کشیده و تقریبا در حدود‌های حوالی ساعت ۹ صبح بر زمین فرود خواهید آمد. این تور شامل سرو صبحانه و نوشیدنی‌های سرد و گرم است که به صورت همه جانبه در خلق لحظات خاطره‌انگیز و به یادماندنی برای شما نقش به سزایی خواهد داشت. به عنوان نکته آخر توجه داشته باشید که تورهای بالن‌سواری در دبی از ماه‌های سپتامبر تا اوایل ژوئن به صورت هر روز اجرا می‌شوند.

  • هزینه تور بالن‌سواری در آسمان‌های دبی: ۹۵۰ درهم برای هر نفر یا ۵۵۰۰ درهم برای دو نفر در یک بالن خصوصی
  • آدرس سایت: amigos-balloons.com
  • شماره تماس: ۹۲۹۵ ۲۸۹ ۰۴

 

۴. تور هواپیمای دریایی در دبی

مورد بعدی از گزینه‌های هیجان‌انگیز برای به پرواز در آمدن در آسمان دبی، همراه شدن با تور هواپیمای دریایی است. پس اگر یک بالون هوای گرم به اندازه کافی برای شما هیجان انگیز نیست، قطعا پرواز با هواپیمای دریایی شما را به وجد خواهد آورد. در این تورها ابتدا تمامی نکات ایمنی و آموزش‌های لازم به مسافران داده شده و سپس سفری نیم ساعته با Cessna 208 Amphibian آغاز می‌شود. معمولا تورها به صورت ۹ نفره برگزار شده و شما دو گزینه متفاوت در انتخاب تور مورد نظر خود خواهید داشت. گزینه اول اینکه بر فراز آب پشت قصر امارات حرکت کرده و از کورنیش به بندر خلیفه، از جنگل‌های حرا و شیخ زاید عبور خواهید کرد. همچنین قبل از اینکه به ساحل در امارات برسید، شما را به دیدن پیست F1 و جزیره یاس خواهند برد. درحالی که مسیر تور دوم از یاس مارینا حرکت می‌کند و سعی می‌کند تا تمامی جاذبه‌های گردشگری دبی را از جمله مسجد جامع، کاخ امارات و ... در مسیر خود قرار دهد.

  • هزینه تور هواپیمای دریایی در دبی: ۹۹۵ درهم برای هر نفر و ۱۲۱۰۰ درهم برای رزرواسیون‌های گروهی و چارتر
  • آدرس سایت: seawings.ae
  • شماره تماس: ۶۳۰۳ ۵۶۴ ۰۲

 

۱۱ ورزش متفاوت و جذاب در دبی

 

۵. پاراگلایدر سواری در دبی

قطعا یکی از بهترین جاهایی که تجربه پاراگلایدر سواری در آن پیشنهاد می‌شود، مکان‌های منتهی به کویر و بیابان است. چرا که می‌توانید کیلومترها با آرامش به پرواز درآمده و در نهایت نیز بر روی شن‌های نرم بیابان فرود نرمی را تجربه کنید. پاراگلایدرهای باتجربه در دبی به سمت تپه واتبه (Wathba) می‌روند. این یک تپه مصنوعی ۱۵۰ متری بوده که توسط تپه‌های شنی ایجاد شده است. لازلو توث از سال ۱۹۸۲ و به مدت ۱۲ سال در امارات پاراگلایدر سواری کرده است و اغلب این تپه را برای پروازهای خود انتخاب می‌کند. بهترین زمان برای تجربه پاراگلایدر در دبی دو یا سه ساعت قبل از طلوع خورشید و در روزهایی است که باد با سرعت ۱۶ تا ۲۲ کیلومتر در ساعت می‌وزد.

نکته جالب اینکه پاراگلایدر سواری هنوز به عنوان یک تفریح رسمی در دبی شهرت ندارد با این حال اگر کمی پیگیر باشید افراد بسیاری را پیدا خواهید کرد که در لذت بردن از این تفریح با شما همراه خواهند شد. برای این منظور حتما به سمت تپه پاتبه بروید. در آنجا حدود ۱۰ تا ۱۵ پاراگلایدر کار را خواهید دید که سه یا چهار بار در هفته برای پرواز بر فراز این تپه می‌روند. برای دسترسی به این مکان شما نیاز به ۱۰ دقیقه رانندگی از موزه ملی خودرو امارات دارید. همچنین در این پرواز از فراز شارجه و بالای ساحل جبل علی عبور خواهید کرد.

  • هزینه پاراگلایدر سواری در دبی: هزینه پاراگلایدرسواری در دبی بسته به شرایط و تجهیزاتی که در اختیار شما قرار می‌دهند متفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی به ازای ۵۰۰۰ درهم می‌توانید ۱۲ جلسه آموزشی یک تا سه ساعته با تجهیزات لازم را دریافت کنید.
  • آدرس سایت: microaviation.org
  • شماره تماس: ۰۱۵۵ ۲۱۲ ۰۵۵

 

۶. تجربه‌ای متفاوت از ارتفاعات برج خلیفه دبی

اگر علاقه‌ای به پرواز ندارید، اما همچنان می‌خواهید منظره‌ای از آسمان‌ دبی را در اختیار داشته و تماشا کنید، شما یک راه حل فوق‌العاده پیش ما دارید. برج خلیفه در دبی با ارتفاع ۸۲۸ متر، بلندترین برج جهان با ۱۶۳ طبقه است. شما می‌توانید از عرشه رصد در طبقه ۱۲۴ دیدن کنید که با ارتفاع ۴۴۲ متر، همچنان مرتفع‌ترین سکوی رصد فضای باز در جهان است. بنابراین بدون پروازهای سخت و پرهزینه می‌توانید به طبقه بالا و عرشه رصد آن رفته و چشم‌انداز زیبا از شهر دبی را آسمان‌ها تماشا کنید. از امتیازهای این تفریح می‌توان به فراهم بودن امکان نوشیدن یک فنجان چای یا هر چیز دیگری که دوست دارید در مقابل یکی از بهترین منظره‌های رو به خلیج فارس در دبی اشاره کرد.

  • هزینه بازدید از برج خلیفه دبی: هزینه ورود و رفتن به عرشه رصد برج خلیفه ۴۰۰ درهم به ازای هر یک نفر است.
  • آدرس سایت: burjkhalifa.ae و www.atmosphereburjkhalifa.com
  • شماره تماس: ۸۱۲۴ ۸۸۸ ۰۴

 

فعالیت‌های جذاب گروهی در دبی

 

منبع

۰۴ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران