جاذبه‌های دبی برای کریسمس 2024

جاذبه‌های گردشگری دبی
جاذبه‌های دبی برای کریسمس 2024

تحویل سال نو میلادی 2024 نیز در حال سر رسیدن و روزها به سرعت در حال طی شدن هستند. افراد زیادی در منطقه و حتی جهان، سعی می‌کنند تا در زمان تحویل سال خود را به دبی برسانند. زمانی که این شهر در شرایط آب و هوایی خیلی خوبی قرار دارد و البته جشنی بسیار بزرگ با آتش بازی عظیم بر پا می‌کند. اما اگر شما هم قصد دارید، تور دبی خود را برا روزهای منتهی به سال نو میلادی برنامه ریزی کنید، بد نیست بدانید که مهم‌ترین جاذبه های دبی برای سفر سال نو کدام‌ها هستند و چه مکان‌هایی برای تماشای آتش بازی شب سال نو مناسبند.

 

تجربه شب سال نو میلادی در دبی

در دبی، با توجه به جمعیت عظیم گردشگرانی که از سراسر این کره خاکی به این شهر می‌آیند، سعی می‌شود تا تمامی روزهای مهم سال جشن گرفته شود. از عید فطر گرفته که مهم‌ترین جشن سالانه در دبی است تا جشن سال نو چینی و البته مهم‌تر از آن، جشن سال نو میلادی! جدا از روزهای کریسمس که تمامی مراکز خرید، دکورهای مخصوص برپا می‌کنند و بعضی از محله‌های شهر همچون دهکده ایرلندی‌ها و دهکده جهانی برنامه‌های خاصی برپا می‌کنند، شب سال نو در چند نقطه از شهر، آتش‌بازی‌های بسیار بزرگی برپا می‌شود که همه در تور دبی می‌توانند به دیدنشان بروند.

از جمله مهم‌ترین جاهایی که این آتش‌بازی‌ها به انجام می‌رسند، می‌توان به برج خلیفه، برج‌ العرب و جزیره نخل اشاره کرد و این آتش‌بازی‌ها از مهم‌ترین جاذبه های دبی برای سفر سال نو به حساب می‌آیند. برای دیدن این برنامه‌ها، خیلی راحت می‌توانید به محیط‌های عمومی رفته و بدون هیچ هزینه‌ای، آتش بازی و لحظه تحویل سال را مشاهده کنید یا این که در رستوران‌ها و کلاب‌های مخصوص، جایی برای خود رزرو نموده و به این ترتیب، خود را برای لحظه تحویل سال آماده کنید.

 

۱۱ فعالیت جذاب در جزیره نخل دبی

عکس: thesun.co.uk

 

اگر به دنبال بهترین نقاط عمومی برای شرکت در جشن سال نو هستید، حتما موارد زیر را مد نظر بگیرید:

تماشای آتش بازی برج خلیفه

از مهم‌ترین جاذبه های دبی برای سفر سال نو، تماشای آتش بازی برج خلیفه خواهد بود. درست در لحظه سال نو، چراغ‌های LED برج خلیفه، ثانیه‌های آخر شروع سال نو را به نمایش گذاشته و سپس آتش بازی بر بالای بلندترین برج جهان آغاز شده و برای دقایقی طولانی باقی خواهد ماند. شما می‌توانید از فضای بیرونی دبی مال، در سوک البهار، پارک ببرج و کانال دبی به رایگان، این آتش بازی را تماشا کنید. هر چند انتظار جمعیت بسیار زیادی را باید داشته باشید اما قشنگی چنین جشن‌هایی همین شلوغی‌ها به حساب می‌آید. البته امسال برای اولین بار، بخشی از فضای پارک برای میزبانی مهیا شده و بلیط فروشی برای آن انجام می‌شود اما این موضوع برای تمامی بخش‌های پارک نیست.

اما رستوران‌ها و کافه‌های اطراف برج نیز، گزینه‌هایی عالی برای تماشای آتش بازی هستند و خب از شلوغی‌ها نیز در آن‌جاها خبری نیست. همچنین اکثر این مکان‌ها، پارتی‌هایی را برای بعد از جشن سال نو برنامه‌ریزی می‌کنند و تا ساعت‌ها می‌توانید در این محل‌ها خوش بگذرانید. رستوران‌های دبی مال از جمله جاهایی هستند که می‌توانید برای نیمه شب، در آن‌جا میزی برای خود رزرو نمایید.

عکس: timeoutdubai.com

 

تماشای آتش بازی در برج‌العرب

قبل از ساخت برج خلیفه، اغلب گردشگران و مردم محلی، برای تماشای آتش بازی شب سال نو، به برج العرب می‌رفتد. اما هنوز هم این بنای دیدنی و تنها هتل ۷ ستاره جهان، در لحظه سال تحویل، یک آتش بازی فوق‌العاده جذاب برپا می‌کند که تماشایش به خاطره‌ای فراموش نشدنی برای هر بیننده‌ای بدل می‌شود.

برای دیدن این آتش بازی، نیاز به هیچ گونه هزینه‌ای ندارید. کافی است به ساحل مدینه جمیرا رفته و یک جای خوب برای خود پیدا کنید و به رایگان این نمایش جذاب را تماشا کنید. بدون شک، سال نو میلادی در ساحل جمیرا و تماشای این برنامه از جاذبه های دبی برای سفر سال نو به حساب می‌آید. البته اگر از پس هزینه‌های رستوران‌های لاکچری برج‌العرب در این روز بر می‌آیید، می‌توانید برای خود میزی رزرو کنید.

 

جذاب‌ترین جشنواره‌های دبی در سال ۲۰۲۲

عکس: constructionweekonline.com

 

تماشای آتش بازی در جزیره نخل

در جزیره نخل دبی، یکی از بزرگ‌ترین آتش بازی‌های شب سال نو میلادی در جهان برپا می‌شود تا حدی که در زمان برگزار آن، خلیج فارس تا دقایق زیادی روشن و رنگارنگ جلوه می‌کند. خوشبختانه تماشای رایگان این آتش بازی نیز برای همه رایگان خواهد بود. کافی است به The Pointe جزیره‌ی نخل جمیرا رفته یا در ساحل غربی جزیره نخل باشید تا بتوانید این برنامه را تماشا کنید.

البته اگر مهمان هتل آتلانتیس باشید، بهترین مکان برای تماشای آتش بازی نصیب شما خواهد شد و همچنین می‌توانید، در پارتی‌های بزرگ این مجموعه بعد از جشن سال نو شرکت کنید. کافی‌ست بدانید که امسال، قرار است استینگ در روز اول سال 2024 در این هتل به اجرا بپردازد.

عکس: atlantis.com

 

تماشای تمام آتش‌بازی‌های دبی در آب

اما روش نهایی و فوق‌العاده جذاب برای سر کردن شب سال نو میلادی در دبی، اجاره‌ی قایق و یا سوار شدن بر کروزهای بزرگ و رفتن به دل خلیج فارس است. جایی که از یک طرف، آتش بازی جزیره برایتان نمایان می‌شود، در طرف دیگر برج‌العرب را می‌بینید و از نمایی دور تر آتش بازی برج خلیفه برایتان به نمایش در خواهد آمد.  البته اجاره‌ی قایق در این زمان در دبی اصلا کار ساده‌ای نیست.

عکس: myguide-dubai.com

 

شرکت در فستیوال سال نو میلادی در Zero Gravity

اما اگر به دنبال یک تجربه متفاوت از جاذبه های دبی برای سفر سال نو هستید، پیشنهاد می‌کنیم جایی در کلاب ساحلی Zero Gravity در شب سال و میلادی رزرو کرده و در فستیوال ساحل، پارتی‌ جذاب شب سال نو و برنامه‌ای مختلف آن‌جا شرکت کرده و در نهایت آتش بازی جذابی که این کلاب تدارک می‌بیند را نیز، از نزدیک تماشا نمایید.

 

جشن کریسمس در بهترین نقاط دبی

عکس: amwajalbahar.com

 

نکاتی که باید در مورد شب سال نو میلادی در دبی بدانید

فارغ از جاذبه های دبی برای سفر سال نو، باید نکاتی را هم در مورد این روز برایتان بازگو کنیم تا قبل از رفتن به تور دبی، این موارد را هم در نظر بگیرید.

  • هتل‌ها و بلیط‌های برنامه‌های مختلف خیلی سریع به فروش می‌رسند: دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیاست و اگر قصد دارید، در این شب خاص در آن‌جا باشید باید خیلی زود بلیط خود را تهیه کنید. ما در مقتدرسیر تابان، تورهای مخصوص این شب را نیز برگزار می‌کنیم و شما با تماس با مجموعه، می‌توانید این تور را برای خود رزرو کنید. همچنین اگر قصد دارید در برنامه‌ای خاص یا کلابی باشید، حتما باید از قبل برای خود جا رزرو نمایید و این کار را باید درست از زمان اعلام فروش بلیط انجام دهید.
  • خیلی زود به جایی که می‌خواهید آتش بازی را ببینید مراجعه کنید: پر واضح است که جمعیت زیادی که به دبی سفر کرده‌اند، برای شرکت در جشن سال نو و تجربه جاذبه های دبی برای سفر سال نو به این مکان می‌آیند. پس بهتر است حداقل ۳ ساعت زودتر به محل مورد نظر بروید تا جایی مناسب برای ایستادن پیدا کنید.
  • از محدودیت‌های جشنی که قصد شرکت در آن را دارید، آگاهی پیدا کنید: بعضی از جشن‌ها و پارتی‌هایی که بعد از سال نو انجام می‌شوند، دارای محدودیت سنی هستند و اگر همراه بچه‌ها به تور دبی رفته باشید، امکان شرکت در آن‌ها را نخواهید داشت. پس از قبل نوع جشن و شرایط سنی را چک کنید.
  • بسیاری از مسیرها منتهی برج خلیفه از ساعت ۱۰ شب برای عبور مرور ماشین‌ها مسدود می‌شود.

عکس: visitdubai.com

 

منبع

 

۱۲ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران