فن‌زون‌های جام جهانی برای تماشای گروهی بازی‌ها در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
فن‌زون‌های جام جهانی برای تماشای گروهی بازی‌ها در دبی

حتما نباید در قطر باشید تا بتوانید از تماشای گروهی بازی‌های جام جهانی لذت ببرید. بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، با ساخت فن‌زون‌های بزرگ یا در نظر گرفتن مراکز معروف برای این کار، امکان تماشای این بازی‌ها را به صورت گروهی برپا می‌کنند و در تور دبی نیز این امکان برای شما فراهم است تا همراه با مردم دیگر نقاط جهان، به دیدن این بازی‌ها بپردازید. دبی در این زمینه فعالیت گسترده‌ای داشته و چندین فن‌زون در نظر گرفته که امروز قصد معرفی آن‌ها را به شما داریم. فراموش نکنید که فن‌زون‌ها با جاهایی که تنها بازی‌ها را برای جمع‌های کوچک نمایش می‌دهند، متفاوت بوده و در این مراکز، جمعیت بسیار زیادی می‌توانند دور هم جمع شوند.

 

فن‌زونِ مکگتیگانز (FanZone by McGettigan’s)، دبی

این فن‌زون احتمالا محبوب‌ترین جاهای دبی برای تماشای بازی‌های مهم باشد، چون توانسته‌اند برای یک ماه کامل آمفی‌تئاتر دبی مدیا سیتی (Dubai Media City) را در اختیار بگیرند، جایی که فستیوال قرمز و فستیوال جاز در آن‌جا برگزار می‌شود. در نظر بگیرید که گنجایش این مکان چیزی حدود ۵ هزار نفر است و فضای بسیار بزرگی دارد که حال هوای استادیوم را برایتان به ارمغان داشته و بازی نیز در نمایشگر خیلی بزرگی برای شما به تصویر کشیده می‌شود. این مکان در تمامی روزهای جام جهانی و از اولین روز فعال بوده و به نظر می‌رسد از همین حالا آن را باید مهم‌ترین فن‌زون جام جهانی قطر در دبی به حساب آورد.

آدرس: Dubai Media City

 

فن‌زون در ساحل سول (Fan zone at Soul Beach)، دبی

این مکان یکی از کلاب‌های معروف است که در ساحل جبل علی واقع شده و به اسم ساحل سول معروف است. فن زون این مجموعه بخشی از ساحل و کنار استخر را در بر می‌گیرد که به راحتی تا چند صد نفر گنجایش داشته و تمامی بازی‌ها نیز بر روی پرده‌ای بسیار بزرگ و به دریا نمایش داده می‌شود. تماشای بازی در ساحل، استفاده از امکانات مجموعه و امکان سفارش نوشیدنی و تنقلات، از امتیازات حضور در فن‌زون ساحل سول است. البته برای این مکان یک ورودی ۳۰۰ درهمی در نظر گرفته شده.

 

۱۴ فعالیت جذاب توریستی در صحرای دبی

آدرس: JA Jebel Ali Beach Hotel, Jebel Ali

 

فیفا پاپ آپ در آدرس دبی مارینا (FIFA Pop Up at Address Dubai Marina)

این هتل بسیار معروف در دبی مارینا، میزبان یکی دیگر از فن‌زون‌های معروف جام جهانی به نام فیفا پاپ آپ خواهد بود که از روز اول بازی‌ها شروع به کار می‌کند و و در مکانی لوکس، جایی برای جمع شدن هواداران و تماشای بازی‌ها به صورت گروهی فراهم می‌کند. این محل نیز سفارش غذا و نوشدینی را برای مهمانان در نظر گرفته و تماشای بازی‌ها نیز تا یک چهارم نهایی رایگان است اما از یک چهارم تا فینال باید به ازای هر نفر، ۱۵۰ درهم ورودی پرداخت نمایید.

آدرس: Address Dubai Marina, Dubai Marina

 

فن‌زون جام جهانی آی‌اس‌دی (ISD World Cup Fanzone)، دبی

یکی دیگر از فن‌زون‌های بسیار بزرگ برای تماشای بازی‌های جام جهانی در تور دبی که به صورت روباز است و گنجایش آن به ۵ هزار نفر می‌رسد. این فن زون در شهر ورزش دبی در نظر گرفته شده و پخش بازی‌ها نیز برای راحتی هزاران طرفدار فوتبال در چند نمایشگر انجام می‌شود و همچنین دور تا دور نیز پر می‌شود از بارهای مختلف و کامیونت‌های غذا که به سرو انواع ساندویچ‌ها و غذاهای خیابانی خواهند پرداخت. ورودی عادی برای تماشای بازی‌ها ۷۵ درهم است اما شما می‌توانید برای بخش VIP نیز اقدام کنید که مسلما هزینه‌ی بیشتری برای آن‌جا باید در نظر بگیرید. شهر ورزش دارای زمین‌های ورزشی بزرگ و سالن‌های مختلف بوده و از جمله محل‌هایی است که باشگاه‌های ورزشی دبی در آن فعالیت می‌کنند.

 

عکاسی در ۱۴ مکان اینستاگرامی در دبی

آدرس: The Square at ISD, Dubai Sports City

 

برج‌های جمیرا امارات (Jumeirah Emirates Towers)، دبی

شاید خاص‌ترین فن‌زونی که در دبی برای تماشای بازی‌ها پیدا خواهد کرد همین محل باشد، چرا؟ چون پرده‌هایی که برای نمایش برپا می‌شوند در پس زمینه خود بنای فوق‌العاده زیبای "موزه آینده دبی" را خواهند داشت. گنجایش این محل حدود ۵۰۰ نفر بوده، طراحی بسیار شیک و مجللی دارد، برای همه پذیرایی انجام خواهد شد و حتی برنامه‌های تفریحی، موسیقی زنده و چیزهایی از این دست نیز برای آن‌ در نظر گرفته شده است. در کل تماشای بازی‌ها در این مکان، یک تجربه لاکچری از فن‌زون‌های جام جهانی دبی است و کاملا با آن چیزی که در فن‌زون‌های دیگر تجربه می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

آدرس: Jumeirah Emirates Towers

 

پرس پلی (Press Play)، دبی

 این فن‌زون بسیار بزرگ نیز در جبل علی و توسط مرکز خرید ابن بطوطه دبی ساخته خواهد شد و قرار است یکی دیگر از فن‌زون‌های بسیار بزرگ باشد که ۶۳ بازی را به صورت مستقیم بر روی نمایشگری عظیم پخش خواهد کرد و البته غیر از پخش بازی‌ها، کنسرت‌های بزرگ نیز قرار است در آن‌جا برگزار شود. در کل پرس پلی قرار است به یک مرکز تفریحی برای یک ماه تبدیل شود و به این ترتیب، در تور دبی، حجم بالایی از گردشگران را به سمت خود بکشاند. البته هنوز تمامی برنامه‌ها نهایی نشده تا یک تقویم کامل ترتیب بدهند، اما حتما کنسرت‌ها، برنامه‌های تفریحی و پخش بازی‌ها در این محل انجام می‌شود. این مجموعه گنجایش جمعیت قابل توجهی را داشته و از طرفی چند بار و کامیونت غذا نیز برای آن‌جا در نظر گرفته شده.

 

کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

آدرس: Jebel Ali

 

مگا فن‌زون سوهو گاردنز (Soho Garden’s Mega Fan Zone)، دبی

یکی از کلاب‌های بسیار معروف شبانه در دبی به نام میدان (Meydan)، برای جام جهانی قطر تبلیغات زیادی کرده و با کار گذاری نمایشگارهای بسیار بزرگ، قرار است کلاب شبانه خود را به یک فن‌زون بزرگ برای این بازی‌ها بدل کند. اگر در سفر به دبی، قصد حضور در یکی از فن‌کلاب‌های دبی را دارید و می‌خواهید بازی‌های تیم ملی کشورمان یا هر تیم دیگری را به صورت گروهی ببینید، این مکان همچون یک کلاب بزرگ، همراه با جشن و پارتی، در زمان برگزاری بازی نیز به پخش مستقیم پرداخته و سپس دوباره پخش آهنگ و جشن ادامه پیدا می‌کند. همچنین مثل دیگر کلاب‌ها، امکان سفارش نوشیدنی و انواع خوراکی را نیز در آن‌جا خواهید داشت.

آدرس: Soho Garden Meydan, Nad Al Sheba

 

بیچ فن‌زون (The Beach Fan Zone)، دبی

این مکان یکی دیگر از فن‌زون‌های ساحلی است که با چند نمایشگر، در مجموع میزبان بیش از هزار نفر خواهد بود. بیچ فن‌زون تمامی بازی‌های جام جهانی را به صورت زنده پخش خواهد کرد و به چهار بخش و چهار نمایشگر تقسیم می‌شود که احتمالا در زمان بازی‌های همزمان، هر کدام از آن‌ها یکی از بازی‌ها را پخش می‌کنند. بخش‌های مختلف به چهار اسم مختلف از جمله استادیوم ساحلی، تایگر بار، ویوبریکر دک و باغ نام گذاری شده‌اند تا بتوانید آن‌ها را از هم باز بشناسید. بیچ فن‌زون درست چسبیده به هتل هیلتون جمیرا واقع شده و دسترسی به آن‌جا از مراکز گردشگری خیلی ساده خواهد بود.

آدرس: Hilton Dubai Jumeirah, JBR

 

پارک فوتبال در دی‌آی‌اف‌سی (The Football Park in DIFC)، دبی

یکی دیگر از مراکز لاکچری برای تماشای بازی‌های جام جهانی در تور دبی که نه تنها از نظر ظاهر جایی مجلل است بلکه نوشیدنی‌های گران قیمت‌، غذاهای بسیار عالی و انواع تنقلات در آن‌جا سرو شده و همچنین برای شب‌های مختلف، حضور بازیکانان قدیمی فوتبال و افراد معروف نیز برای آن‌جا برنامه‌ریزی کنید. برای حضور در این مکان باید از چند روز قبل بلیط را تهیه کنید و البته هنوز قیمت بلیط‌ها دقیق اعلام نشده است. پیش‌بینی می‌شود، پارک فوتبال به سرعت گنجایش کم خود را پر کند و همچنین در این محل باید انتظار یک فضای شیک و نه چندان شلوغ و شاد را داشت.

 

نکات کاربردی برای سفر با کودکان به دبی

آدرس: Podium Level, Gate Avenue

 

زیرو گراویتی (Zero Gravity)، دبی

همچون یکی دو کلاب دیگری که در این نوشته به شما معرفی کردیم، زیرو گراویتی نیز جایی شاد است که در این مدت، به جای برپایی جشن‌های معمولی، نمایشگرهای بزرگی ترتیب داده تا مهمانانش بتوانند بازی‌های جام جهانی را از آن‌جا تماشا کنند. اگر با کلاب‌های دبی آشنایی داشته باشید، می‌‌دانید که زیر گراویتی در برپایی جشن‌های آخر هفته دور استخر بزرگش و با دکور جذابی که دارد، معروف است و حتما باید انتظار داشته باشید که بین بازی‌ها و بعد از اتمام هر بازی، این جشن‌ها در محیط کلاب ادامه پیدا خواهد کرد.

آدرس: Zero Gravity, Skydive Dubai

 

فوتبال فن‌زون توسط بلگیان کافه (Football fan zone by Belgian café)، دبی

نمی‌شود برنامه‌ای در دبی مطرح باشد و فستیوال سیتی (Festival City) از این قائله دور بماند. فوتبال فن‌زون که توسط بلگیان کافه ترتیب داده شده، در محیط این مجموعه است و فضای سرپوشیده‌ای را شامل می‌شود که بازی‌ها در نمایشگر بزرگ آن به صورت زنده پخش می‌شود. اگر چه این محل حجم زیادی از بازدیدکنندگان را نمی‌تواند میزبانی کند و تنها چند صد نفری گنجایش دارد، اما وجود رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، دسترسی به انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را در هنگام پخش بازی‌ها برایتان ممکن می‌کند.

 

آشنایی با برج مارینا ۱۰۱ دبی

مراکز پخش بازی‌های جام جهانی در دبی

غیر از فن‌زون‌ها که بازی‌ها را برای جمع‌های بزرگ پخش می‌کنند، کافه‌ها و رستوران‌ها و حتی بارهای ورزشی متعددی هم هستند که می‌توانید بازی‌های جام جهانی را در آن‌جاها به صورت زنده تماشا کنید. مثلا یکی از کلاب‌های بسیار معروف دبی به اسم لاک، استاک و بارل (Lock, Stock & Barrel) از جمله این نمونه‌هاست. در واقع در معروف‌ترین محله‌های دبی چند جایی برای این مظور در نظر گرفته شده و لیست آن‌ها بسیار بیشتر از این است که بخواهیم در ادامه‌ی این نوشته ازشان اسم ببریم.

منبع ۱

منبع ۲

۱۹ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران