کامیک کان ۲۰۲۳ امارات، علاقه‌مندان خود را برای تور دبی آماده کنند!

جاذبه‌های گردشگری دبی
کامیک کان ۲۰۲۳ امارات، علاقه‌مندان خود را برای تور دبی آماده کنند!

کشور امارات اولین کشور در خاورمیانه و کشورهای منطقه است که مراسم بزرگ کمیک کان، در آن‌جا برگزار می‌شود. یک همایش بزرگ برای علاقه‌مندان به فیلم، کمیک، انیمه و ... که در چندین کشور مختلف برگزار شده و جدا از مردمی که در آن شرکت کرده و خیلی‌ها لباس‌های مبدل کاراکترهای مد نظر خود را می‌پوشند، بازیگران مختلفی نیز در این همایش‌ها شرکت خواهند کرد. همایش کامیک کان امسال امارات در شهر ابوظبی برگزار می‌شود و خوشبختانه شما می‌توانید در تور دبی، خیلی راحت در این همایش شرکت کنید.

همراه ما باشید تا هم درباره کامیک کان ۲۰۲۳ امارات و هم درباره چگونگی رفتن از دبی به ابوظبی برایتان بگوییم.

 

کامیک کان ۲۰۲۳، همایشی بزرگ در نزدیکی دبی

کامیک کان نام جشنواره‌ای بزرگ است که در گذشته تنها به کامیک بوک‌ها اختصاص داشت اما به مرور به جشنواره‌ای بزرگ در زمینه فیلم و سریال، کامیک بوک و مانگا و انیمیشن و انیمه بدل شد. اگر چه اولین بار این همایش در نیویورک و در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت اما مهم‌ترین همایش کامیک کان در جهان، در سندیگو آمریکا برگزار می‌شود و ده‌ها هزار نفر برای تهیه بلیط‌های ورودی به آن‌جا صف می‌کشند.

در حال حاضر چند کشور دیگر نیز با هزینه‌های میلیون دلاری، به برپایی این همایش می‌پردازند که از جمله شلوغ‌ترین و معروف‌ترین‌هایشان می‌توان به کامیک کان سائو پائولو اشاره کرد. خیلی کشورهای دیگر نیز همایش‌های مخصوص به خود را دارند که نمونه‌های متنوعی از آن‌ها را می‌توان در ژاپن مشاهده کرد. بزرگ‌ترین خصوصیت همایش‌های کامیک کان، شرکت کردن شرکت‌های بزرگ و رونمایی از کارهای مختلفی است که در آینده منتشر می‌کنند، حضور بازیگرها و دست‌اندرکاران معروف دنیای سرگرمی و همچنین پوشیدن لباس‌های مبدل و مسابقاتی است که در این باره در جشنواره برپا می‌شود.

 

کافه‌ها و رستوران‌های مرکز خرید دبی مال

کامیک کان امارات یا همان کامیک کان خاورمیانه از سال ۲۰۱۲ هر ساله در دبی و ابوظبی برگزار می‌شود که امسال بخش اصلی آن به ابوظبی منتقل شده و اگر چه در ابتدای کار خود، همایشی کوچک به حساب می‌آمد، اما در دو سه سال اخیر سرمایه گذاری سنگینی روی آن انجام گرفته و سالانه ده‌ها هزار بازدید کننده به خود می‌بینید و بازیگران بزرگی همچون جیسون موما، گیلین اندرسون، ویلیام شتنر یا آنتونی مکی به آن‌جا آمده‌اند. این همایش در امارات بسیار بزرگ برپا شده و تمامی ویژگی‌های یک کامیک کان عالی را دارد و با توجه به این که نزدیک به کشورمان قرار گرفته، علاقه‌مندان به ژانرهای ابرقهرمانی و فانتزی، فرصت این را دارند که در تور دبی، در این جشنواره‌ی بزرگ شرکت نمایند.

زمان برگزاری کامیک کان ۲۰۲۳ دبی

این همایش بین روزهای سوم تا پنجم مارس ۲۰۲۳ (۱۲ تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۱) برگزار شده و بخش اصلی همایش در ابوظبی قرار دارد اما برنامه‌های کوچک دیگری در دبی هم برپا می‌شود. بخش اصلی همایش بر عهده کمپانی ملی نمایشگاه‌های ابوظوبی (ADNEC) بوده و تمرکز کمیک کان خاور میانه نه تنها بر روی کمیک و فیلم و سریال بوده، بلکه به معقوله بازی‌های کامپیوتری و انیمه نیز می‌پردازد. اکثر کمپانی‌های معروف در کمیک کان امارات شرکت کرده و می‌توانید، انتظار برپایی پنل‌های مختلف برای آثار روز دنیا را داشته باشید.

 

۱۴ جشن بزرگ سال نو میلادی ۲۰۲۳ در دبی

قیمت بلیط کمیک کان دبی و زمان خرید آن

بلیط‌ها از همین حالا هم در حال فروش هستند و شما می‌توانید، بلیط‌های یک روزه را به قیمت ۱۳۵ درهم و بلیط‌های سه روزه برای تمام همایش را به قیمت ۲۹۹ درهم خریداری نمایید. امکان خرید بلیط‌ها تنها به صورت آنلاین از سایت mecc  فراهم است. البته یک سری خدمات VIP نیز در این همایش لحاظ شده که برای استفاده از آن‌ها باید مبلغ بیشتری پرداخت نمایید. بعضی از آن‌ها را در زیر مرور خواهیم کرد:

  • بلیط‌های ULTIMATE VIP: آن‌هایی که این بلیط‌ها را خریداری می‌کنند، ۱۰ امضا یا عکس از ستارگان دریافت کرده، ۳۰ دقیقه می‌توانند با یکی از سلبریتی‌ها صحبت کنند، ورود به تمامی پنل‌ها بدون صف را نجربه می‌کنند، مکان‌های اختصاصی برای تماشای پنل‌ها خواهند داشت، برای هیچ بخشی در صف نمی‌مانند، بلیط آن‌ها شامل ورودی ۳ روزه خواهد بود، در جلوی صف امضا در تمامی پنل‌ها قرار می‌گیرند، امکان ورود رایگان به بخش نمایشگاه هنرمندان را خواهند داشت. البته ویژگی‌های بیشتری برای این گونه بلیط‌ها در نظر گرفته شده که هنگام خرید مشاهده می‌کنید. (قیمت: ۵۰۰۰ درهم)
  • بلیط‌های SUPER VIP: امضا یا عکس از ستارگان دریافت کرده، نیازی نیست در صف بازدید از ستارگان بمانند، در صدر خرید کالاهای محدود قرار می‌گیرند، بلیط ورودی برای سه روز همایش شاملشان می‌شود، می‌‌توانند از نمایشگاه آثار هنری به رایگان بازدید کنند، امکان ثبت نام رایگان در آکادمی خلاقیت را دارند، در سینه کلاب می‌توانند در صف جلو بنشینند و ... . (قیمت: ۲۵۰۰ درهم)
  • بلیط‌های VIP PASSES: یک امضا یا عکس از ستارگان، قرار گیری در صدر لیست خرید محصولات محدود، ورود بدون صف به پنل‌ها، قرار گیری در صف جلوی سینه کلاب، امکان شرکت در برنامه‌های تفریحی زنده، ثبت نام رایگان در آکادمی خلاقیت و ... (قیمت: ۷۰۰ درهم)

ستارگانی که حضورشان در کامیک کان ۲۰۲۳ دبی قطعی شده

احتمالا مهم‌ترین ستاره‌ای که حضورش در کامیک کان ۲۰۲۳ قطعی شده، مت اسمیت است که هم بازیگر سریال معروف دکتر هو بوده و هم این که در خاندان اژدها یکی از مهم‌ترین کاراکترها را بازی کرده است. این که این روزها به یکی از ستارگان هالیوود بدل شده و در چنیدن سریال و فیلم باز می‌کند، در کامیک کان حضور داشته و می‌توانید از این بازیگر انگلیسی، امضا و عکس بگیرید. او همچنین در پنل‌های جداگانه هم درباره نقشش در دکتر هو هم درباره خاندان اژدها و فصل جدید این سریال سخت خواهد گفت.

اگر طرفدار انیمه دراگون بال زد باشید، باید بدانید که سه تا از صداپیشگان این انیمه به کامیک کان خاورمیانه می‌آیند و از انیمیشن تازه‌ای که از بازی سوپر ماریو ساخته می‌شود نیز چند نفری به آن‌جا خواهند آمد. بازیگر معروف دیزنی و ستاره‌ی تئاترهای برادوی، پیج اوهارا حتما به ابوظبی خواهد آمد و از طرف دیزنی نیز افرادی در همایش شرکت خواهند کرد. البته این‌ها تنها اسامی تایید شده تا حالا هستند و گفته می‌شود، افراد بیشتری نیز در روزهای آتی معرفی می‌شوند و قرار است بزرگ‌ترین کامیک کان خاورمیانه، امسال در دبی برپا شود.

 

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی

تازه‌ها در کامیک کان ۲۰۲۳ دبی

یکی از چیزهایی که تازه امسال در کمیک کان امارات برپا شده، فضای اختصاصی برای بازی‌های کامپیوتری است. به این ترتیب، بعضی از کمپانی‌های بازی‌سازی می‌توانند، پنل‌های اختصاصی خود را در آن‌جا داشته باشیند و همچنین همایش‌هایی در زمینه بازی‌های کامپیوتری رقابتی و نرم‌افزارهای مرتبط نیز برپا خواهد شد.

مسابقه بهترین کاسپلی یا همان لباس مبدل هم امسال قرار است جوایز اختصاصی داشته باشد. در گذشته هر کس که دوست داشت با لباس مبدل شرکت می‌کرد اما امسال قرار است در دسته‌بندی‌های مختلف به بهترین کاسپلیرها جوایزی داده شود. با توجه به این که محلی برای عکاسی کاسپلیرها جلوی پرده سبز و اعمال افکت‌های مخصوص در همان محل در نظر گرفته شده و جوایز نیز ارزنده هستند، چند کاسپلیر معروف نیز به این مکان بیایند و مردم عادی نیز تلاش خود را برای بردن جایزه انجام دهند.

خرید در کامیک کان ۲۰۲۳ دبی

بازارهای همیشه کامیک کان هم در این نسخه فعال می‌شوند و در کنار شرکت در پنل‌ها، دیدن ستارگان سینما و تلوزیون و ..، می‌توانید به خرید عکس‌های امضا شده، آثار مختلف هنری و خیلی چیزهای دیگر بپردازید. یکی از بخش‌های پرطرفدار در این زمینه، خرید لباس‌های مبدل برای کودکان  و نوجوانان است که همیشه فروش بالایی داشته است.

 

۲۰ واقعیتی که درباره دبی باید بدانید

کامیک کان ۲۰۲۲ دبی چطور برگزار شده بود؟

در سال ۲۰۲۲ شاهد بزرگ‌ترین کامیک کان تا آن سال در امارات بودیم و ستارگان بزرگی همچون چارلی کاکس از سریال دردویل و چندین بازیگر از دنیای سینمایی مارول به آن‌جا آمده بودند و پنل‌های اختصاصی برای سریال‌ بازی‌های تاج تخت و اسپین‌آف‌هایش برگزار شده بود. به طور کلی از نظر شرکت ستارگان بزرگ، بازارهایی که شکل گرفته شده بود و تعداد شرکت کننده‌ها، ۲۰۲۲ بهترین سال برای کامیک کان خاور میانه بود و به نظر می‌رسد، امسال نیز رکوردهای بیشتری قرار است در این زمینه جا به جا شود.

چطور از دبی به ابوظبی برویم؟

مسیر رفت و آمد به ابوظبی بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید، تور دبی را برای خود تهیه کرده و به دیدن این همایش بزرگ بروید. سفر بین دبی تا ابوظبی کم‌تر از دو ساعت به طول انجامیده و شما می‌توانید آن را با اتوبوس یا تاکسی طی کنید. اتوبوس‌های این مسیر همگی دارای سیستم تهویه هوای مطبوع هستند و قیمت این مسیر چیزی نزدیک به ۸ دلار می‌شود و نیازی نیست هزینه‌ای بیش از ۹۰ دلار برای تاکسی بدهید. تنها مشکل اتوبوس‌ها این است که برای حرکت، زمان‌های ثابت داشته و باید با آن‌ها زمان خود را برنامه‌ریزی کنید که البته تقریبا هر یک ربع یک اتوبوس از دبی به سمت ابوظبی می‌رود.

برای این منظور باید بباید از خط E100 استفاده کنید. خط شروع این خط از ایستگاه اتوبوس الغبیبه (Al Ghubaiba Bus Station)  بوده و از آن‌جا هر یک ربع تا ۲۰ دقیقه یک اتوبوس حرکت خواهد کرد. اگر نهایتا مجبور بودید که برای رفتن به ابوظبی، تاکسی بگیرید، حتما از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید تا هزینه‌ی کم‌تری را پرداخت نمایید. البته باز هم ذکر می‌کنیم که با توجه به راحتی اتوبوس‌های این مسیر، دلیلی نیست که هزینه‌ی چند برابری پرداخت نمایید.

 

بازدید از حیوانات مختلف در دبی و اطراف آن

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۸ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران