همه چیز درباره امنیت دبی، امارات

جاذبه‌های گردشگری دبی
همه چیز درباره امنیت دبی، امارات

دبی یکی از امن‌ترین شهرهای خاورمیانه برای گردشگران بوده و فقط با کمی دانش پیش زمینه و در نظر گرفتن آداب و رسوم محلی، می‌توانید از سفر به این شهر خاطره انگیز نهایت لذت را ببرید. در واقع امنیت دبی، بیشتر با قوانین و سنت‌ها تحقق می‌یابد و تعریف می شود و حتی ممکن است با قوانینی که در کشورتان دارید مطابقت نداشته باشند.

 

مختصری در مورد امنیت دبی

معمولا وقتی از امنیت یک کشور صحبت به میان می‌آید، منظور جیب بری، دزدی و خشونت است. اما این موارد در دبی تقریبا وجود ندارد!

اما در زیر روکش مراکز خرید باشکوه و هتل‌های مجلل، قوانین زیادی در دبی وجود دارند. این قوانین کارهای بسیاری را ممنوع قلمداد می‌کنند و حتی برخی از گردشگران تور دبی بابت انجامشان دستگیر، جریمه و یا اخراج می‌شوند. از این رهگذر، نرخ جرم و جنایت پایین بوده و امنیت بالا نگه داشته می‌شود.

از طرفی در راستای برقراری امنیت دبی، اپراتورهای انگلیسی زبان در این شهر همیشه در دسترس هستند. بسیاری از شماره‌های تلفن اضطراری بین ‌المللی ضبط شده و به شبکه تماس اضطراری دبی اضافه شده‌اند. زیرا در مواقع اضطراری، مردم تمایل دارند به شماره‌های آشنا برگردند و بعنوان مثال، یک آمریکایی معمولا ۹۱۱ را در صورت لزوم شماره‌ گیری می‌کند.

همچنین ستاد فرماندهی پلیس دبی و اعزام اضطراری، دارای قابلیت‌های زبانی متنوعی برای خدمت به جامعه مهم مهاجران هستند. نیروی پلیس دبی نیز به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای مجهز است و دوربین مدار بسته در همه جا وجود دارد. در ضمن جالب است بدانید امارات متحده عربی، در شاخص جهانی صلح در سال ۲۰۲۲، در رتبه ۵۲ از ۱۶۳ کشور جهان قرار گرفت.

عکس: daytondailynews.com

 

امنیت دبی برای خانم‌ها

دبی برای گردشگران خانم نیز بسیار امن است. در واقع، اینجا یکی از امن‌ترین شهرهای خاورمیانه برای زنان به شمار می‌آید. بسیاری از زنان به تنهایی یا برای مسافرت یا کار به دبی سفر می‌کنند و این شهر، قطعا یکی از آزادترین شهرهایی است که می‌توانید پیدا کنید. اما به هر حال هنگام سفر با تور دبی بعنوان یک مسافر زن تنها، لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید از جمله:

  • برخی از اقدامات احتیاطی منحصر به فرد قابل اعمال در دبی عبارتند از: نگاه نکردن به چشمان مردان، صحبت نکردن با رانندگان تاکسی و در برخی موارد دروغ نگفتن در مورد ازدواج!
  • حمله و تجاوز جنسی در دبی بسیار نادر است، اما اتفاق می‌افتد. بنابراین اگر به جاهای خلوت می‌روید، بیشتر مراقب باشید.
  • اگر نیاز به کمک دارید، برای برخورداری بیشتر از امنیت دبی، بهتر است از یک زن دیگر درخواست کنید. اگرچه برخی از مردان نیز می‌توانند مفید باشند.
  • اگر کسی مورد تجاوز جنسی یا آزار جنسی قرار بگیرد، بار اثبات آن بر عهده قربانی است. بعنوان مثال، در دبی در سال ۲۰۱۳، یک زن نروژی که تجاوز جنسی خود را به پلیس گزارش داده بود، به دلیل رابطه جنسی خارج از ازدواج و مصرف غیرقانونی الکل محکوم شد!

 

معرفی تفریح های دبی

عکس: traveloffpath.com

 

  • نوشیدنی را از غریبه‌ها نپذیرید.
  • استفاده از حلقه ازدواج می‌تواند مفید باشد، حتی اگر ازدواج نکرده باشید.
  • از عینک تیره استفاده کنید، زیرا حتی تماس چشمی ممکن است بعنوان معاشقه یا رفتار غیراخلاقی تلقی شود.
  • از پیاده روی در شب به تنهایی خودداری کنید، به خصوص در مناطق دنج‌تر شهر یا در خیابان‌های متروک که امنیت دبی کاهش می‌یابد. برخی از مسافران زن، با کارگران جنسی اشتباه گرفته می‌شوند.
  • اگر در شب نیاز به رفت و آمد دارید، تاکسی بگیرید. از یک شرکت تاکسیرانی معتبر استفاده کنید و وقتی سوار شدید، روی صندلی عقب بنشینید و زیاد با راننده گپ و گفت نکنید. زیرا صحبت شما می‌تواند به اشتباه تعبیر شود.
  • تاکسی‌های صورتی، یک سرویس خوب برای مسافران زن و خانواده‌ها به شمار می آیند. رانندگان این تاکسی‌ها همگی زنانی هستند که روسری صورتی به سر دارند. همچنین این شرکت تورهایی را برای علاقمندان ترتیب می‌دهد!
  • ممکن است مسافران زن را ببینید که شلوارک و تی شرت پوشیده‌اند. اما شما اینگونه نباشید و پاها و بازوهایتان را بپوشانید. احترام به شیوه زندگی اماراتی‌ها، باعث می‌شود بعنوان توریست با استقبال گرمتری از سوی مردمان این خطه روبرو شوید.
  • در راستای بهره مندی از امنیت دبی و در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، باید در بخش مخصوص بانوان بنشینید. به طور مشابه، اگر بیرون غذا می‌خورید، برخی از غذاخوری‌ها دارای بخش‌های خانوادگی هستند که می‌توانید در آنجا بنشینید.
  • وقتی در حال قدم زدن هستید، با اعتماد به نفس راه بروید و تمام تلاش خود را بکنید که گمشده به نظر نرسید.

عکس: bhtp.com

 

امن‌ترین مکان‌های دبی

در حالی که تقریبا تمام شهر فوق العاده امن است، برخی از مناطق و محله‌های دبی دارای امنیت بیشتری نسبت به سایرین هستند از جمله:

  • مارینا: اگر به دنبال امنیت دبی همراه با لذت بردن از زندگی و تفریحات و یافتن بهترین رستوران‌های شهر هستید، مارینا بهترین منطقه برای شماست. این حوالی، عمدتا مناسب مسافران تجاری و گردشگران بوده و بیشتر پر زرق و برق است تا تاریخی. این محدوده، کاملا توریستی و یکی از امن‌ترین فضاهای دبی محسوب می‌شود.
  • جمیرا: جمریه منطقه‌ای خیره کننده در امتداد خط ساحلی خلیج فارس بوده و جایی است که متنوع‌ترین جمعیت را در آن خواهید یافت. هتل نمادین برج العرب در نزدیکی این منطقه و البته ساحل جمیرا، از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این حوالی به شمار می‌آیند. جمیرا مملو از ریزورت‌ها و هتل‌های مجلل و همچنین چند مرکز خرید سطح بالا و رستوران‌های درجه یک است.

 

آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

عکس: expedia.co.uk

 

  • الصفا: الصفا در مجاورت منطقه ساحلی جمیرا، یک منطقه ایده آل برای اقامت خانوادگی است و امنیت دبی در آن به وضوح به چشم می‌خورد. درواقع اینجا مسکونی و آرام بوده و  پارک صفا با فضای پیک نیک، زمین‌های بازی و پیست کارتینگ، ساعاتی مفرح را برای مخاطبان رقم می‌زند. در این منطقه می‌توانید با یک پیاده روی خانوادگی، به میدان الوصل یا امتداد کانال دریایی دبی بروید. این کانال با مسیرهای عابر پیاده و پیست‌های دوچرخه سواری متعدد، باعث شادی و تفریح کودکان و بزرگسالان می‌شود.
  • مرکز شهر دبی: بیشترین جاذبه‌ها را در مرکز شهر دبی خواهید دید، مانند دبی مال باورنکردنی، برج خلیفه، پیست‌های اسکی سرپوشیده معروف و فواره دبی. چندین پارک زیبا و زمین‌های تفریحی نیز در اینجا وجود دارند و گزینه‌های حمل و نقل آسان به هر کجای شهر که بخواهید به راحتی در دسترس هستند. بعلاوه باید گفت اینجا نیز، از امنیت دبی بهره بالایی برده و برای بازدید خانواده‌ها وکسانی که برای اولین بار با تور دبی سفر می‌کنند، ایده آل است.

عکس: tripadvisor.in

 

مکان‌هایی با امنیت کمتر در دبی

خوشبختانه همانطور که اشاره کردیم، دبی شهر امنی است و بیشتر محله‌هایش برای اقامت مناسب هستند. در واقع تعداد محدودی منطقه و محله وجود دارند که از امنیت کمتری برخوردار بوده، اما هنوز هم آمار جرم و جنایت در آنها پایین است. از جمله:

  • سوناپور: این محله مملو از "کارگران" بین‌المللی با دستمزد پایین است. در ضمن نزدیک فرودگاه واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری بی بهره است. در عین حال امنیت دبی در اینجا، نسبت به سایر مناطق کم رنگ شده است.
  • صحراها: در تابستان، صحراها تبدیل به دریاهای جوشانی از شن می‌شوند که می‌توانند انسان را بی طاقت کنند. بنابراین سافاری صحرا در این فصل، به هیج وجه به گردشگران تور دبی پیشنهاد نمی‌شود.
  • دیره: هر چند این محدوده از سوناپور امن‌تر است، اما موجی دیگر از کارگران بین المللی (عمدتا نپال، هند، پاکستان، سریلانکا، چین) را در خود جای داده است. اینجا قدیمی‌ترین و البته فقیرترین منطقه دبی است. البته این منطقه به دلیل تاریخ و بازارهای فراوانش، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. اما بدون شک، بهترین مکان برای انتخاب اقامتگاه محسوب نمی‌شود.

 

ورزرش‌ها و تفریحات آبی دبی

عکس: visitdubai.com

 

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران