راهنمای کامل ویزای امارات متحده عربی (دبی)

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای کامل ویزای امارات متحده عربی (دبی)

امارات متحده عربی جز کشورهایی است که مسافران ایرانی برای اینکه بتوانند اجازه ورود به آن را داشته باشند، حتما باید از قبل برای دریافت ویزا اقدام کنند. از آنجایی که دبی مهم‌ترین شهر توریستی این کشور به شمار می‌آید ویزای امارات اصطلاحا با نام ویزای دبی در بین گردشگران شناخته می‌شود. اگر شما نیز دوست دارید سفری چند روزه به دبی داشته و از جذابیت‌ها و تفریحات لاکچری آن لذت ببرید، توصیه می‌کنیم در خواندن این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تمامی جزئیات و ریز و بم‌های ویزای امارات متحده عربی آشنا کنیم.

 

آشنایی با ویزای امارات متحده عربی

همان طور که گفته شد همه مسافران ایرانی با هر دلیلی که تمایل برای ورود به خاک کشور امارات را داشته باشند باید اجازه ورود به آن را با اخذ ویزا دریافت کنند. خوشبختانه دریافت ویزای دبی کار چندان دشواری نبوده و با طی کردن پروسه اداری که شامل ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت است در عرض چند روز صادر می‌گردد. به طوری که امروزه برنامه‌های اجرایی تور دبی که توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شوند شامل اخذ ویزای آسان دبی نیز بوده و این موضوع تا حد زیادی کار را برای علاقه‌مندان به سفر به این مقصد توریستی لوکس و مدرن را آسان کرده است. توجه داشته باشید که ویزای امارات بسته به هدف افراد از سفر به آن در انواع مختلفی به صورت زیر صادر می‌شوند:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای تجاری

ما مطالب این مقاله را به معرفی ویزای توریستی دبی اختصاص داده‌ایم.

عکس: relaxgetaways.com

 

نحوه دریافت ویزای توریستی امارات

دریافت ویزای امارات متحده عربی برای توریست‌ها که با نام ویزای توریستی شناخته می‌شود کار چندان دشواری نبوده و تنها کاری که باید انجام داد در پیش گرفتن اصولی مراحل کار و پرداخت هزینه مربوطه برای این منظور است. پس اگر پاسپورت خود را با حداقل ۶ ماه اعتبار در دست دارید می‌توانید برای دریافت ویزای خود با هدف سفر به دبی اقدام کنید. راحت‌ترین و بهترین کار این است که تور دبی را از طریق آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان رزرو کرده و با در اختیار قرار دادن تمامی مدارک مورد نیاز در این زمینه مابقی کار را به کارشناسان باتجربه و کاربلد ما در این زمینه بسپارید. ویزای توریستی دبی نیازی به مراجعه حضوری به سفارت امارات در تهران نداشته و همه افراد واجد شرایط می‌توانند به صورت الکترونیکی درخواست صدور ویزای توریستی امارات را داده و در عرض ۳ الی ۵ روزه کاری ویزای خود را در دست بگیرند.

 

چیزهایی که باید قبل از سفر به دبی بدانید

عکس: musafirevisa.com

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی امارات

همان طور که گفته شد برای دریافت ویزای امارات متحده عربی باید تمامی مدارکی که از شما درخواست می‌شود را به طور کامل در اختیار سفارت قرار دهید. توجه داشته باشید که کوچکترین کم و کاستی می‌تواند باعث ریجکت شدن درخواست شما به منظور دریافت ویزای توریستی دبی گردد. مدارک مورد نیاز برای تمامی متقاضیان ویزای امارات عبارتند از:

  • اسکن رنگی از پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • اسکن رنگی از صفحات شناسنامه
  • اسکن رنگی از کارت ملی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • ۲ قطعه عکس ۴ × ۶ رنگی
  • ارائه واچر هتل به تعداد روزهای اقامت
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی
  • پر کردن فرم درخواست ویزای توریستی امارات با نهایت دقت و بدون غلط

علاوه بر همه موارد فوق فرد متقاضی باید هزینه صدور ویزا را نیز به دولت امارات پرداخت کند. هزینه دریافت ویزای دبی بسته به نوع آن برای هر فردی متفاوت خواهد بود.

عکس: khaleejtimes.com

 

آشنایی با انواع ویزای توریستی امارات

ویزای توریستی دبی خود در انواع مختلفی به متقاضیان ارائه می‌شود. به طوری که آشنایی با انواع آن برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین گزینه را بسته به نیاز و شرایط خود انتخاب کرده و درخواست دهید، الزامی است. انواع ویزای توریستی امارات را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • ویزای توریستی ۱۴ روزه – مناسب برای اقامت‌های زیر دو هفته با هزینه ۳۵۰ درهم
  • ویزای توریستی ۳۰ روزه – مناسب برای اقامت یک ماهه با هزینه ۴۰۰ درهم
  • ویزای توریستی ۳۰ روزه مولتی – مناسب برای کسانی که قصد دارند در طول یک ماه چندین بار به دبی سفر کنند.
  • ویزای توریستی ۹۰ روزه – مناسب برای اقامت ۳ ماهه در دبی با هزینه ۷۷۰ درهم
  • ویزای توریستی ۹۰ روزه مولتی – مناسب برای کسانی که قصد دارند در ظرف مدت ۳ ماه چندین بار به دبی سفر کنند. هزینه این ویزا ۲۱۰۰ درهم است.

 

۵ کافه‌ی شبانه عالی در سفر به دبی

عکس: arabianbusiness.com

 

بازه زمانی لازم برای دریافت ویزای توریستی امارات

ویزای امارات متحده عربی برای صدور نیاز به حداقل ۳ روز کاری دارد. همچنین این مدت زمان می‌تواند تا ۵ روز کاری نیز طول بکشد. بنابراین اگر تصمیم قطعی خود را برای سفر به دبی یا هر شهر دیگری در امارات گرفته‌اید توصیه می‌کنیم حتما از حدود ۱۰ روز قبل مدارک مورد نیاز برای این کار را آماده کرده و درخواست خود را جهت اخذ ویزا از طریق سایت ثبت نام آنلاین ارائه دهید.

عکس: connectresources.ae

 

آیا احتمال ریجکتی ویزای توریستی امارات وجود دارد؟

بر خلاف تصور اغلب افراد که فکر می‌کنند دولت امارات همواره با درخواست ویزای دبی برای توریست‌ها موافقت می‌کند باید بگوییم که احتمال ریجکت شدن آن نیز وجود دارد. البته که این احتمال این موضوع بسیار کم است اما نمی‌توان آن را به منزله عدم اتفاق افتادن چنین موضوعی گذاشت. توجه داشته باشید که اگر تمامی مراحل را به درستی طی کرده و همه مدارک را بدون کم و کاست برای اخذ ویزای امارات ارائه دهید امکان رد شدن درخواست شما تقریبا صفر خواهد بود. از جمله دلایلی که می‌توانند باعث ریجکت شدن درخواست ویزای توریستی دبی شوند، عبارتند از:

  • اگر فردی قبلا به کشور امارات سفر کرده و در آنجا به دلیل بی قانونی و تخلف دستگیر شده احتمال رد شدن درخواست ویزای او برای بارهای بعدی بالا خواهد بود. این مورد می‌تواند شامل تخلف‌هایی مثل عدم ترک به موقع خاک کشور پیش از اتمام مهلت ویزا در دفعات قبلی و ... باشد.
  • افرادی که قبلا درخواست ویزای امارات متحده عربی را داده و ویزا برای آن‌ها صادر شده اما در لحظات آخر از سفر کردن منصرف شده‌اند برای جلوگیری از ریجکتی تقاضای آن‌ها در آینده باید به سفارت امارات متحده عربی مراجعه کنند.
  • کسانی که مدارک اسکن شده آن‌ها از وضوح کافی برخوردار نبوده و یا فرم درخواست ویزا به اشتباه پر شده باشد. همچنین ناقص بودن برخی مدارک نیز می‌توانند دلیلی محکم بر ریجکتی ویزای شما برای سفر به دبی باشند.
  • افرادی که بیش از ۵۰ سال سن داشته و مجرد هستند با احتمال ریجکتی بیشتری در درخواست ویزا دبی روبرو خواهند بود. گفته می‌شود این قانون در حال تغییر و بازبینی توسط دولت امارات است.
  • پاسپورت فرد متقاضی باید دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد. بنابراین اگر کمتر از این بازه زمانی از مهلت اعتبار پاسپورت شما باقی مانده قبل از درخواست ویزا حتما برای تمدید آن اقدام کنید.

چنانچه تمامی موارد فوق با دقت دنبال شوند جایی برای نگرانی بابت ویزای دبی نخواهد بود. همچنین برای اطمینان صد در صدی توصیه می‌کنیم از افراد مجرب و متخصص در این زمینه راهنمایی گرفته و درخواست کمک کنید.

 

در سفر به دبی چه لباسی بپوشیم؟

عکس: szewlaw.com

 

اطلاعات سفارت امارات متحده عربی در ایران

هر چند گفته شد ویزای امارات متحده عربی به صورت آنلاین درخواست داده شده و صادر می‌گردد با این حال دانستن اطلاعات تماس و دسترسی به سفارت این کشور خالی از لطف نخواهد بود. چرا که در برخی موارد خاص مسافران نیاز دارند تا به صورت حضوری به سفارت امارات مراجعه کرده و یا برای رفع برخی ابهامات با آن تماس بگیرند. این اطلاعات عبارتند از:

  • آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار ایران زمین، تقاطع مهستان، پلاک ۲
  • شماره تماس: ۴۲۷۹۲۰۰-۰۲۱
  • آدرس ایمیل: tehran@mofa.gov.ae

 

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران