راهنمای کامل کمپ زدن در تور دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای کامل کمپ زدن در تور دبی

کشور امارات با داشتن صحراهای زیبا، سواحل دیدنی و حتی مناطق کوهستانی، نقاط جذابی برای طبیعت گردی و البته کمپ زدن دارد. با توجه به شب‌های فوق‌العاده زیبایی که در طبیعت اطراف دبی مشاهده خواهید کرد، در می‌یابید که چرا خیلی از کوله‌گردها برای کمپ زدن به این نقطه از آسیا سفر می‌کنند. اما برای کمپ زدن، تجهیزات از کجا بیاورید؟ در تور دبی به کجاها باید بروید و چه قدر برای این کار باید هزینه کنید؟ این‌ها سوالاتی هستند که در مقاله‌ی امروز به صورت کامل به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

 

کمپ زدن در دبی

برای کمپ زدن در دبی، حتما نیاز نیست که خودتان چادر و تجهیزات مختلف را کرایه کرده و به دل صحرا بزنید. مراکز گردشگری زیادی در صحرای دبی وجود دارد که می‌توانید به آن‌جا رفته و از امکاناتی که در این محل‌ها در نظر گرفته شده استفاده کنید که البته بعضی از این مراکز، جاهایی بسیار لوکس و عالی برای ماندن در شب‌های صحرا هستند.

اما اگر خودتان می‌خواهید برای کمپ زدن به مراکز طبیعی بروید، در بیشتر جاهای دبی نیازی به اجازه‌ی رسمی نخواهید داشت. تنها بعضی از جاها مثل وادی المردی، وادی الشاباک و الورقا است که نیاز به اجازه داشته و برای این کار باید به شهرداری مراجعه کنید و وثیقه‌ی ۲ هزار درهمی بگذارید. البته همانطور که گفتیم، جاهای بسیار زیادی هستند که بدون اجازه می‌توانید به آن‌جاها بروید.

مشکل بزرگ این است که اگر قصد دارید به صورت شخصی برای کمپ زدن اقدام کنید، جایی در دبی برای کرایه تجهیزات پیدا نمی‌کنید و یا باید چادر و تجهیزات لازم را خریداری کرده یا با خود از ایران همراه داشته باشید. با این حال هنوز پیشنهاد ما به شما این است، که از مراکز گردشگری که تجهیزات مناسب دارند استفاده کرده و یک تجربه‌ی راحت و دلنشین از طبیعت دبی داشته باشید.

 

با این کارها در تور دبی خوش بگذرانید

بهترین زمان برای کمپ زدن در دبی

با توجه به این که اغلب کمپ‌ها در مناطق صحرایی است، بهترین زمان برای این کار بین ماه‌های مارس تا دسامبر خواهد بود. همچنین اکثر مراکز کمپینگ و سافاری‌های صحرایی نیز در این ایام، فعالیت بیشتری دارند و شرایط نیز برای انجام این فعالیت، مساعد‌تر خواهد بود.

بهترین مکان‌ها برای کمپینگ در صحرا

 

لیوا

در نوشته‌ی امروز ما کم‌تر به مراکز گردشگری معروف و جاهایی که خود امکانات لاکچری برای سافاری‌های صحرا دارند، پرداخته و بیشتر به جاهایی می‌پردازیم که حس و حال ماجراجویانه را برای مسافران به همراه بیاورند و لیوا از این جهت، محبوب‌ترین نقطه‌ در دبی برای برپایی کمپینگ است. ماندن در این مکان یعنی طی کردن یک شب یا حتی چند شب در مکانی ایزوله و به دور از شلوغی‌های دبی، جایی که به "منطقه خالی" شهرت دارد و کاملا مشخص است که چرا چنین لقبی به آن‌جا داده شده. البته لیوا کمی از دبی دور بوده و نزدیک به ابوظبی است اما آنقدرها دور نیست که برای رفتن به آن منطقه زمان زیادی نیاز باشد. اما این را باید در نظر بگیرید که برای رسیدن به لیوا، حتما باید از ماشین‌های آفرود استفاه کنید. این مکان طبیعت صحرایی شگفت‌انگیز و چشم‌نوازی داشته و طلوع و غروب آفتاب در آن‌جا آنقدر زیباست که هرگز فراموشش نخواهید کرد.

 

جالبترین فعالیت‌ها در اکسپو دبی

دریاچه القدرا

مکان‌های مناسب کمپینگ در کنار دریاچه، عموما در دبی پیدا نمی‌شود اما این مکان یک استثنای کامل است. دریاچه القدرا درست در مرکز یک پهنه‌ی صحرایی بوده و اصلا نباید انتظار جایی سرسبز را برای کمپینگ داشته باشید و درست بر خلاف آن، این‌جا یک صحرای بسیار زیباست که شب‌ها با آسمانی مملو از ستاره به استقبال شما خواهد آمد. البته در این منطقه بیش از ۲۶ گونه خزنده زندگی کرده و گونه‌های مختلفی از پرندگان نیز در آن‌جا سکونت دارند یا به صورت مهاجر به آن‌جا می‌روند. با توجه به راحتی نسبی کمپینگ در نزدیکی دریاچه القدرا، افراد کم سن و سال را نیز می‌توان برای انجام این فعالیت، با خود برد.

صخره فسیل در شارجه

این منطقه نیز خیلی از مرکز دبی دور نیست و شما به راحتی می‌توانید به آن‌جا برسید. این صخره‌ی نمادین و منحصر به فرد، کاملا از مراکز شهری دور بوده و تا فاصله‌ی زیادی از آن، تنها خودتان هستید و آسمان زیبای پر ستاره که بالای سرتان قرار خواهد داشت. البته یک از معضلات صخره‌ی فسیل برای افرادی که می‌خواهند در این‌جا کمپ بزنند، کسانی خواهند بود که در طول روز برای باگی صحرا آمده و با ماشین‌های پر سر و صدا، ساعاتی از روز را در این‌جا خراب می‌کنند.

 

فستیوال خرید دبی در سال ۲۰۲۲

کمپ  Arabian Dreams Desert

در بین تمام جاهای دست نخورده و بکر که در بخش کمپ صحرایی معرفی می‌کنیم، حتما باید این گزینه را نیز قرار می‌دادیم. جایی بسیار لوکس و جذاب برای آن‌هایی که قصد کمپ زدن در دبی را دارند اما از طرفی دوست دارند آن فضای لاکچری و بدون دردسر را نیز در اختیار داشته باشند. چند جایی شبیه این محل وجود دارد اما Arabian Dreams Desert با داشتن چادرهای زیبا، فضایی دوست داشتنی و گنجایش نسبتا کم (۱۶ نفر به صورت هزمان) محلی مناسب‌تر برای آن‌هایی‌ست که واقعا می‌خواهند کمپ زدن زیر آسمان شب را در تور دبی و در صحرا تجربه نمایند. در غیر این صورت هستند جاهای لوکس‌تر با امکانات زیاد که البته با اجرای برنامه‌های تفریحی مختلف و همچنین شلوغی بیش از حد، از آن حال و هوای واقعی کمپینگ فاصله دارند.

جنگل اقاقیا

این منطقه‌ی جذاب در کوه موساندام به جنگل اقاقیا شهرت داشته و یکی از مکان‌های عالی برای کمپینگ در اطراف دبی به شمار می‌رود. تفاوت‌های زیادی بین این مکان نسبت به جاهای دیگر در لیستمان است. از مزایای رفتن به این محل این است که مسیر جاده‌ای نسبتا خوبی تا نزدیکی‌های محل مناسب برای کمپینگ در نظر گرفته شده و به همین دلیل نیازی به ماشین‌های چهار محوره برای رفتن به آن‌جا نیست.

 

معرفی بهترین رستوران‌های عربی دبی

محل‌های مناسب برای کمپینگ ساحلی

 

ساحل ام القوین

اگر به دنبال کمپ زدن در سواحل دبی هستید، جایی بهتر از ساحل ام القوین را پیدا نخواهید کرد. این ساحل زیبا با شن سفید رنگ جذاب، همیشه جزو اولین انتخاب‌ها در تور دبی به شمار می‌رود و حتی جوان‌های اهل دبی نیز گاهی شب‌ها را در این محل و در چادر سر کرده و شب‌ها به تماشای ستارگان می‌پردازند. بودن در این محل امتیازات زیادی دارد. اول این که یک سری امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی در آن‌جا وجود داشته، فضای دلچسب و به دور از شلوغی دیگر سواحل دبی دارد و همچنین کارهایی از جمله کایاک سواری یا بازدید از جنگل مانگرو را نیز می‌توانید انجام دهید.

ساحل شن سفید

ساحل رسمی به نام "ساحل سفید" در نزدیکی دبی وجود ندارد و در واقع یک باریکه‌ شنی بسیار زیبا بین فینز و وادی شاب است که به این نام خوانده می‌شود. این محل از مرکز شهر فاصله‌ی نسبتا زیادی دارد اما با توجه به همین فاصله و هم این که کمی از نظرها پنهان است، به ندرت گردشگران به آن‌جا آمده و همین دلیلی بر آرامش و جذابیت بیشتر آن‌جاست. این محل با آبش شفاف و عالی برای شنا و اسنورکلینگ عالی بوده و مدتی که در این محل هستید، می‌توانید هم از منظره‌ی روز لذت ببرید و آبتنی کنید و هم شب‌ها از تماشای ستارگان با آلودگی نوری نسبتا کم، استفاده کنید.

 

معرفی هتل ۵ ستاره و لاکچری ME دبی

جزیره اسنوپی

این جزیره یکی از بهترین مکان‌های ساحلی در اطراف فوجیره به حساب می‌آید و در واقع یک جای صخره‌ای منحصر به فرد در دل آب است که شما می‌توانید در ساحلش به شنا و آبتنی پرداخته، در آن‌جا کمپ برقرار کنید و حتی شب‌ها بدون نیاز به کسب مجوز، مستقر شوید. همین جدا بودن جزیره از خط ساحلی، شب‌های این محل را دنج و دوست داشتنی‌تر می‌کند و لذت کمپ زدن را دو چندان خواهد کرد.

کمپ زدن در حیات وحش دبی

 

شعیب

کوه هاجر

بودن در طبیعت دبی، گاهی بیش از بودن در شلوغی‌های شهر و مراکز مدرن لذت بخش خواهد بود و یکی از بهترین جاها برای تجربه کمپ زدن در دبی محسوب می‌شود. خیلی‌ها برای رفتن به این محل موتور کرایه کرده و به دل طبیعت می‌زنند و سپس بعد از برپایی کمپ، برای گردش، پای پیاده به نقاط مختلف آن‌جا می‌روند. این محل تنها فضای صخره‌ای نداشته و دارای پهنه‌ی آبی زیبا و حتی حیات وحشی دوست داشتنی نیز هست و در آن‌جا می‌توانید عکس‌هایی بسیار زیبا از سفر با تور دبی را به ثبت برسانید.

 

معرفی ۱۱ غذاکده‌ خیابانی در دبی

وادی سنا

برای رفتن به وادی سنا نیز نیازی به ماشین‌های چهار محوره نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید به این محل برسید. جایی که شبیه به هیچ کجای دیگر در دبی نیست و با مناظر زیبا، رودخانه‌ای که از دل صخره‌ها می‌گذرد و یک غار آبی، چیزهای زیادی برای عرضه دارد. این محل اگر چه جایی دیدنی‌ست و خیلی از گردشگران ماجراجو برای طبیعت گردی به آن‌جا می‌روند اما در کل جایی خلوت بوده و کم‌ترین آلودگی صوتی و نوری را دارد و به همین دلیل هم روزها در آرامش خواهید بود و هم شب‌ها می‌توانید از منظره‌ی آسمان لذت ببرید.

گمپلینگ در دبی

در آخر اشاره‌ای هم داشته باشیم به مراکز گمپلینگ برای آن‌هایی که خیلی اهل سختی کشیدن نبوده و می‌خواهند در مراکز اقامتی مفرح، روزهایی را در دل طبیعت دبی بگذرانند. Bedouin به عنوان یک مرکز گمپلینگ صحرایی انتخابی بسیار خوب خواهد بود و اگر به دنبال جایی ساحلی می‌گردید، ساحل بنان را انتخاب کنید. برای یک انتخاب متفاوت و جذاب با اقامتگاه‌هایی فوق‌العاده نیز، تریلرهای حتا صدر را انتخاب نمایید.

 

بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در دبی

۰۹ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران