تاکسی های اینترنتی در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
تاکسی های اینترنتی در دبی

سیستم تاکسی‌رانی در دبی، یکی از بهترین‌ها در تمام دنیا به حساب می‌آید که باعث می‌شود، گردشگرانی که به این شهر می‌روند، خیلی راحت بتوانند به نقاط دلخواه خود در شهر برسند. این شهر همچنین چندین شرکت فعال در زمینه تاکسی اینترنتی دبی دارد که با امکانات مختلف و متنوع، سعی در جذب مشتریان بیشتر برای خود دارند.

اگر قرار است به تور دبی بروید، پیشنهاد می‌کنیم، نوشته‌ی امروز ما که در آن به معرفی مهم‌ترین تاکسیهای اینترنتی دبی پرداخته‌ایم را مطالعه نمایید.

 

۶ شرکت برتر تاکسی اینترنتی در دبی

اگر چه تعداد برنامه‌ها و شرکت‌های فعال در این زمینه در دبی بیش از این عدد است، اما ۵ شرکت اصلی تاکسی‌های اینترنتی در دبی وجود دارند که از بقیه محبوب‌تر و معروف‌تر هستند. به همین دلیل ما به سراغ معرفی آن‌ها رفته‌ایم. این انتخاب‌ها از تاکسی‌های اینترنتی معروف محلی تا گزینه‌های بین‌المللی مثل اوبر، متنوع هستند:

تاکسی اینترنتی کریم در دبی

برنامه موبایلی کریم 00(Careem) یکی از اولین چیزهایی است که قبل از سفر به دبی، حتما باید روی موبایل خود نصب کنید. این برنامه هم برای اندروید و هم iOS منتشر شده و بدون شک، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تاکسی اینترنتی دبی به حساب می‌آید. در این برنامه شما می‌توانید هم می‌توانید برای سفرهای درون شهری دبی، هم سفرهای برون شهری به دیگر شهرهای امارات و هم اجاره ماشین بپردازید. کریم البته قابلیت‌های دیگری مثل اجاره دوچرخه، سفارش غذا و حتی خرید هم دارد که البته بیشتر به درد افراد محلی می‌خورد.

یکی از ویژگی‌های برنامه‌ی کریم، امکان انتخاب از میان ماشین‌های مختلف است و هزینه‌ی تمام شده‌ نیز جدا از هزینه‌ی ابتدایی، هزینه به ازای هر کیلومتر و هزینه‌ی توقف در مسیر، بسته به نوع ماشین انتخابی محاسبه می‌شود. البته ممکن از در ابتدای کار با برنامه، به خاطر گزینه‌های مختلفی که پیش پایتان می‌گذارد، کمی گیج شوید. کافی است در همان ابتدا به بخش تاکسی بروید. در نظر داشته باشید که تاکسی‌های درون شهری در برنامه‌ی کریم با عنوان Hala نام گذاری شده و باید به این بخش بروید.

عکس: arabianbusiness.com

 

تکسی اینترنتی اوبر در دبی

اوبر (Uber) معروف‌ترین تاکسی اینترنتی در دنیا بوده که در حال حاضر به غیر از ۷۰ کشور دیگر، در امارات نیز به فعالیت می‌پردازد. بعد از کریم و سروی Hala، اوبر محبوب‌ترین تاکسی اینترنتی دبی به حساب می‌آید و فرایند کرایه تاکسی در آن بسیار ساده است و مثل برنامه‌های داخلی مثل اسنپ، کافی‌ست تا مبدا و مقصد خود را انتخاب کرده و در نهایت تاکسی خود را بر طبق مبلغ مشخص شده سفارش دهید.

یکی از مزیت‌های اوبر این است که شما می‌توانید، تاکسی خود را در مسیر مشخص شده از ۳۰ روز قبل هم سفارش دهید که این کار برای طی مسیر بین فرودگاه تا هتل کاربرد دارد. اوبر هم در هر دو سیستم عامل محبوب ارائه شده و از نظر قیمتی، بهترین گزینه برای کرایه تاکسی در دبی مخصوصا برای فواصل طولانی به حساب می‌آید. همچنین شما می‌توانید سرویس‌های مختلف اوبر که شامل ماشین‌های معمولی، پریمیوم و ون می‌شود را انتخاب نمایید. فراموش نکنید که درباره اوبر و دیگر برنامه‌های بین‌المللی اجاره تاکسی، در نهایت شما یک برنامه برای تمامی کشورها دانلود می‌کنید و تنها مسیریابی خود را در شهر مد نظر انجام می‌دهید و برای هر شهر، نیاز به نصب برنامه‌ای مجزا نخواهد بود.

 

آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

عکس: thenationalnews.com

 

شرکت تاکسی دبی

ماشین‌های مدل بالا با رنگ‌های کرم و سبز که در شهر تردد می‌کنند، مختص به شرکت تاکسی دبی (Dubai Taxi Corporation) که هم می‌توان آن‌ها را با تماس با شماره 80088088 کرایه کرد و هم این که با نصب برنامه‌ی مخصوص این شرکت در موبایل، مثل دیگر برنامه‌های تاکسی اینترنتی دبی، مسیر خود را مشخص کنید و ماشین سفارش دهید. حتی اگر در شهر ماشین خالی که به شکل عکس زیر هستنند را دیدید، می‌توانید با دست تکان دادن نیز آن‌ها را متوقف و برای رفتن به مقصد مورد نظرتان از این تاکسی‌ها استفاده کنید.

البته محبوبیت بالای شرکت تاکسی دبی، به خاطر ماشین‌های بسیار خوب و همچنین تعداد بالای تاکسی‌های آن در شهر است، در غیر این صورت هزینه تاکسی‌های شرکت تاکسی دبی، عموما بیش از دیگر برنامه‌هایی است که در لیست امروز مشاهده می‌کنید. در حال حاضر هزینه‌ی این شرکت در مسیر محاسبه شده و از اول روی برنامه نشان داده نمی‌شود. ورودی آن ۵ درهم بوده و به ازای هر کیلومتر ۲.۱۹ درهم به کرایه شما اضافه می‌شود. البته برنامه موبایلی شرکت تاکسی دبی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که پیشنهاد می‌کنیم، آن را هم قبل از شرکت در تور دبی، روی گوشی خود نصب کنید.

عکس: arabianbusiness.com

 

تاکسی اینترنتی یانگو در دبی

یانگو (Yango) اگر چه کار خود را به تازگی در دبی شروع کرده، اما این شرکت بزرگ، سال‌هاست که در چنیدن کشور مختلف به فعالیت می‌پردازد. یانگو مثل بعضی دیگر از گزینه‌های موجود در میان لیست تاکسی اینترنتی دبی، امکان کرایه ماشین‌های لوکس از جمله ماشین‌های تسلا را به شما داده و حتی می‌توانید این ماشین‌ها را اجاره کنید و خودتان برانید.

همچون دیگر برنامه‌هایی که امکان انتخاب ماشین را به شما می‌دهند، یانگو نیز یک هزینه اولیه، هزینه توقف در مسیر و هزینه بر حسب مسافت دارد که همه‌ی این‌ها بر مبنای ماشینی که انتخاب کرده‌اید محاسبه خواهد شد. البته یکی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب یانگو به جای گزینه‌هایی همچون اوبر، همین ماشین‌های لاکچری هستند در غیر این صورت، اوبر به مراتب گزینه‌ی ارزان‌تری برای جا به جایی در دبی به حساب می‌آید. شما حتی از یانگو می‌توانید برای سفر به شارجه یا ابوظبی استفاده کرده و با ماشین‌های لوکس و راحت این شرکت، به دیدن جاذبه‌های شهرهای دیگر امارات در نزدیکی دبی بروید.

 

تفریحات ساحلی دبی

عکس: whatson.ae

 

برنامه XXRIDE

XXRIDE جدید‌ترین شرکتی است که اجازه‌ی کار به عنوان تاکسی اینترنتی دبی را پیدا کرده اما این برند نیز در حال حاضر در ۷۰۰ شهر جهان مشغول فعالیت است. XXRIDE در کنار سرویس معمول کرایه ماشین، سرویس مخصوص ترانسفر فرودگاه و همچنین سرویس VIP نیز دارد که گزینه‌ی آخر شامل ماشین‌های لوکس و خدماتی همچون حمل بار نیز می‌شود.

همچون اکثر برنامه‌های تاکسی اینترنتی، این برنامه نیز یک هزینه ورودی، هزنیه توقف در مسیر و هزینه به ازای هر کیلومتر داشته که بر اساس یکی از سه گزینه‌ی گفته شده، قیمت نهایی محاسبه می‌شود. XXRIDE به عنوان تازه‌ وارد در دبی، هنوز آن چنان که باید و شاید شناخته شده نیست و تعداد ماشین‌های آن نیز کم است، اما این شرکت عموما به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه در سرویس پایه‌اش شناخته می‌شود.

عکس: thenationalnews.com

 

آیا تاکسی‌ اینترنتی دبی از مترو ارزان‌تر است؟

به طور کلی تاکسی‌ها در دبی، نسبتا گران قیمت محسوب می‌شوند و اگر می‌خواهید از هزینه‌های سفرتان کم کنید، بهتر است از سیستم مترو استفاده کنید. در حال حاضر، کم‌ترین ورودی تاکسی در دبی ۳ درهم بوده و کم‌ترین هزینه‌ای که برای مسیر پرداخت خواهید کرد ۱۲ درهم است. همین قیمت پایه برای تاکسی‌های فرودگاه، ۲۵ درهم در نظر گرفته می‌شود، هر چند در تاکسی‌های اینترنتی ممکن است با قیمت کم‌تری به شهر بروید. کافی‌ست در نظر بگیرید که هزینه‌ی مترو و اتوبوس برای هر مسیر، کم‌تر از یک درهم بوده تا متوجه شوید که مترو، به مراتب گزینه‌ی ارزان‌تری میان وسایل حمل و نقل عمومی در دبی محسوب می‌شود.

 

سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

عکس: visitdubai.com

 

آیا می‌توان برای پرداخت هزینه تاکسی اینترنتی دبی، از پول نقد استفاده کرد؟

در اکثر موارد بله! برای مثال، در قوانین اوبر، شما امکان پرداخت نقدی را دارید. کریم هم همچین امکانی را برای مسافرین گذاشته و رانندگان شرکت تاکسی دبی نیز اجازه‌ی دریافت پول نقد دارند. با توجه به محدودیت‌هایی که مسافران ایرانی برای دریافت کارت اعتباری بین‌المللی دارند، امکان پرداخت نقدی بسیار مهم است. در حال حاضر اوبر و کریم حتما از پرداخت پول نقد پشتیبانی کرده و شما می‌توانید با خیال راحت از سرویس‌های تاکسی اینترنتی این شرکت‌ها در دبی استفاده کنید. حتی در مورد برنامه کریم، اگر قصد سفارش غذا را هم داشته باشید، می‌توانید تمامی هزینه‌ها را در نهایت به صورت نقدی به پیک واریز نمایید.

 

راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به دبی

عکس: alarabiya.net

 

منبع

 

۰۱ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران