دانستنی‌هایی برای سفر به نوسا پنیدا بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
دانستنی‌هایی برای سفر به نوسا پنیدا بالی

نوسا پنیدا به جزیره‌ای در جنوب شرقی بالی است که تا حد زیادی بکر مانده و ساخت و ساز اندکی در این محل انجام شده است. این مکان از معدود جاهای بالی است که در آن‌جا خبری از کلاب‌های ساحلی بالی، کافه‌های مختلف و رستوران‌های متنوع پیدا نمی‌کنید و اساسا همین باعث می‌شود که نوسا پنیدا، مکانی عالی برای بازدید در تور بالی باشد. مکانی دیدنی که عکس‌های جذابی می‌توانید در آن‌جا بگیرید و ساعات لذت بخشی را سر کنید.

 

برای بازدید از نوسا پنیدا در بالی چقدر زمان نیاز دارید

اگر تنها یک روز خالی در سفر به بالی دارید، اصلا نگران نباشید چون نوسا پنیدا دور نیست و خیلی راحت می‌توانید به آن‌جا بروید. برای بسیاری از افراد، تنها یک روز در این جزیره کافی خواهد بود و می‌توانند به تفریحات خود برسند، عکاسی کنند و در نهایت به مرکز بلالی برگردند، اما اگر بخواهید از همه جا دیدن کنید و کنجکاوانه به گوشه و کنار نوسا پنیدا سرک بکشید، حتما نیاز هست که دئو تا سه روز را در این مکان باشید.

 

سرگرمی‌های لاکچری در نوسا دوآ بالی

تاریخچه کوتاهی از نوسا پنیدا در بالی

نوسا در زبان محلی به معنی جزیره و پنیدا به معنی "کشیش" است. البته احتمالا معنی کشیش در این جا به شکل دیگری استفاده شده است چون در دوران قدیم و قبل از این که این منطقه به چنین مقصد توریستی محبوبی بدل شود، نوسا پنیدا در بالی به عنوان جزیره‌ای شناخته می‌شود که ارواح تاریکی در آن خانه کرده‌اند و برای جادوی سیاه مورد استفاده قرار می‌گرفت و خیلی اوقات گناهکاران به این جزیره تبعید می‌شدند. البته این باور از آن‌جا می‌آید که در ادیان باستانی محلی، وجود خیر و شر برای دنیا ضروری است و موجب ایجاد تعادل در جهان هستی می‌شود. حتی حالا هم می‌توانید به نوسا پنیدا بروید و از معبدی بازدید کنید که در گذشته توسط آن‌ها که ارواح تاریکی را پرستش می‌کردند، ساخته شده بود.

هزینه‌های رفتن به نوسا پنیدا در بالی

اگر بخواهید بدون حضور در تورهای گردشگری به نوسا پنیدا بروید، یک سری هزینه‌های اصلی دارید که در زیر آن‌ها را برایتان لیست می‌کنیم:

  • ۷۵ هزار روپیه برای تاکسی به سانور بالی که بسته به محل اقامت شما متفاوت است
  • ۳۰۰ هزار روپیه برای هر نفر، هزینه‌ی کشتی فری به نوسا پنیدا و برگشت به بالی
  • ۷۵ هزار روپیه برای اجاره موتور یا ۵۳۵ هزار روپیه برای اجاره ماشین در جزیره (موتور از بسیاری جهات بهتر است)
  • ۵۰ هزار روپیه هزینه تجهیزات اسنورکلینگ
  • ۳۵ هزار روپیه هزینه نهار
  • ۷۵ هزار روپیه برای تاکسی برگشت به هتل

اگر نخواهید ماشین در نوسا پنیدا اجاره کنید، هزینه‌های شما چیزی حدود ۵۰۰ هزار روپیه (۵۰ هزار تا کم‌تر یا بیشتر) به ازای هر نفر خواهد بود تا بتوانید یک سفر یک روزه از مرکز بالی به نوسا پنیدا داشته باشید که در حال حاضر چیزی نزدیک به ۳۵ دلار می‌شود. تورهای گردشگری به نوسا پنیدا خیلی گران‌تر نیستند و در بسیاری موارد این که همراه تور بروید برایتان راحت‌تر خواهد بود. البته زوج‌های جوان که بعد از رسیدن موتور کرایه می‌کنند، امکان صرفه جویی نسبتا خوبی در این سفر خواهند داشت. البته تورهای نوسا پنیدا نیز متنوع بوده و از تورهای یک روزه خصوصی و عمومی تا دو روزه، یک روزه همراه اسنورکلینگ و ... متنوع هستند.

چه چیزهایی با خود به نوسا پنیدا در بالی ببریم

حتما کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید چون در ساحل و خیلی جاهای دیگر نوسا پنیدا، آفتاب روی صورت شما خواهد بود. حتی می‌توانید یک پارچه نازک مثل روسری همراه داشته باشید تا دور گردنتان ببندید. با توجه به این که در این محل، دستگاه کارت‌خوان به ندرت پیدا می‌شود، حتما به مقدار لازم، پول نقد با خود به نوسا پنیدا ببرید. لباس شنا، دمپایی برای ساحل، لباس اضافی، آب و کمی خوراکی را نیز فراموش نکنید.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

چطور به نوسا پنیدا در بالی برویم؟

برای رفتن به نوسا پنیدا می‌توانید از سه طریق اقدام کنید. اولین راه استفاده از ساحل سانور و رفتن با قایق‌های تندرو است که راحت‌ترین و سریع‌ترین روش به حساب می‌آید. دومی رفتن به قایق‌های تندرو از تانجونگ بنوا و سومی رفتن با کشتی‌های فری از پادانگ بای است. همان طور که گفتیم، بهترین راه برای رفتن به نوسا پنیدا، استفاده از قایق‌های تندرو در ساحل سانور است و برای این منظور چندین شکرت مختلف وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید. این قایق‌های از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ صبح حرکت می‌کنند و برای برگشت نیز همگی ساعت ۵ بعد از ظهر در ساحل نوسا پنیدا منتظر شما هستند. بهتر است صبح اول وقت به آن‌جا بروید تا هم قایق پیدا کنید و هم زمان بیشتری در جزیره باشید. حتما باید بلیط حرکت را نیم ساعت زودتر خریداری کنید.

اجاره‌ی موتور سیکلت در نوسا پنیدا بالی

اول از همه بهتر است که در تور بالی، یک سیم کارت برای خود خریداری کنید که بسته اینترنت داشته باشد و در سفر به نوسا پنیدا با گوشی خود از نقشه گوگل، جاهای مختلف جزیره را برای گردش پیدا کنید که این کار شما را راحت خواهد کرد. اجاره‌ی موتور سیکلت در جزیره حدود ۷۵ هزار روپیه (حدود ۵ دلار) به ازای یک روز است و به وسیله آن می‌توانید به هر جایی که می‌خهواهید سر بزنید. هزینه بنزین برای این موتورها چیز زیادی نخواهد شد و نهایتا چیزی حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار روپیه برای آن پرداخت کنید. مدارک خاصی نیز برای این کار لازم نیست و با پاسپورت آن‌ها را به شما می‌دهند. بعضی از جاده‌ها کمی ناهموار هستند که باید در آن‌ها آرام حرکت کنید تا به موتور آسیبی نرسد.

 

بازدید از ۱۳ آبشار رویایی بالی

فعالیت‌هایی که می‌توانید در نوسا پنیدا بالی انجام دهید

همان‌طور که تا الان متوجه شدید، نوسا پنیدا مملو از جاذبه‌های ریز و درشت است که می‌توانید به سراغشان بروید اما اگر می‌خواهید با بعضی از مهم‌ترین‌های آن‌ها آشنا شوید، ما چند نمونه از آن‌ها را در زیر برایتان مثال زده‌ایم. البته در نظر داشته باشید که نوسا پنیدا مکانی شاد و مفرح بوده و فعالیت‌های جذاب در نوسا پنیدا که می‌توانید در آن‌جا به انجام برسانید، بسیار بیشتر از موارد زیر هستند.

ساحل کلینگکینگ نوسا پنیدا (Kelingking Beach)، بالی

حتما برای رفتن به این مکان به موتور احتیاج دارید یا این که باید در تورهای گردشگری شرکت کرده باشید. اما یکی از دلایل رفتن به نوسا پنیدا بازدید ازاین ساحل استثنایی و زیبا است. ساحلی که از بالا شبیه به یک دایناسور می‌ماند و منظره‌ای بسیار زیبا را برایتان به تصویر می‌کشد. البته در زبان محلی اسم این ساحل به معنی انگشت کوچک دست است و اصلا معلوم نیست ساحلی که شبیه به تی‌رکس به نظر می‌آید، چرا باید همچین اسمی داشته باشد. البته از بالای صخره که با پلکان پایین می‌روید، در خواهید یافت که خود ساحل نیز معرکه بوده و برای آبتنی و آفتاب گرفتن عالی است. مسیر پلکانی خیلی راحت نیست و در پایین نیز، دکه‌هایی برای فروش نوشیدنی در نظر گرفته شده است.

انجل بیلابونگ (Angel’s Billabong) و ساحل شکسته (Broken Beach) نوسا پنیدا، بالی

این دو جاذبه‌گردشگری نوسا پنیدا درست در کنار هم قرار گرفته‌اند. انجل بیلابونگ یکی دیگر از زیاترین نقاط بالی است و مسلما شما می‌خواهید به داخل آب این استخر طبیعی بروید، اما حتما به توصیه‌های افراد محلی گوش بدهید و اگر می‌گویند که در آن روز این کار را نکنید، حتما به حرفشان گوش دهید چون موج‌ها از یک حدی که بلندتر شوند، در این محل خطرناک خواهند بود. ساحل شکسته نیز بهترین جا برای تماشای صخره‌ی معروفی است که شبیه به یک پل در پیش شما خواهد بود. خود ساحل نیز شنا و آبتنی جایی عالی است.

اسنورکلینگ در خلیج کریستال نوسا پنیدا (Crystal Bay)، بالی

یکی از فعالیت‌هایی که حتما در سفر به نوسا پنیدا در تور بالی باید به انجام برسانید، اسنورکلینگ است. دنیای زیر آب این جزیره فوق‌العاده جذاب و دیدنی بوده و یکی از بهترین جاها برای این کار، خلیج کریستال است. تجهیزات لازم نیز در همان محل به شما اجاره داده می‌شود. البته در کنار خلیج کرستال، خلیج گامات (Gamat Bay) نیز جای مناسبی برای این کار است و اسنورلکینگ در آن‌جا نیز به شدت لذت بخش خواهد بود.

 

معرفی بهترین رستوران‌های بالی

ساحل آتو نوسا پنیدا (Attu Beach)، بالی

اسم این ساحل به معنی الماس است و حدودا از جایی که از قایق پیاده می‌شوید، دو ساعت دور خواهد بود، اما این مکان بی‌نظیر، چیزی نیست که بخواهید در طول این سفر از دستش بدهید. ساحلی باریک و دیدنی که صخره‌ای بلند آن را احاطه کرده است و یک مسیر پلکانی برای رفتن به آن‌جا در نظر گرفته شده.

ساحل و جنگل تمبلینگ نوسا پنیدا (Tembeling Beach & Forest)، بالی

همان‌طور که تا این جای نوشته متوجه شده‌اید، نوسا پنیدا جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد و تمبلینگ نیز یکی دیگر از این مکان‌هاست. منطقه‌ای که شامل ساحلی زیبا، طبیعت جنگلی و چند استخر طبیعی فوق‌العاده جذاب و اینستاگرامی شده که ترکیبی دیدنی را پدید آورده است. با توجه به این که بخشی از مسیر رسیدن به این مکان با ماشین غیر قابل رفتن است، اگر با موتور به این محل نروید، یا باید پای پیاده بقیه مسیر را طی کنید یا این که سوار موتوری‌هایی شوید که در آن نزدیکی، مسافر کشی می‌کنند.

 

۱۴ کافه‌ی زیبا و منحصر به فرد بالی

خانه درختی روما پوهون نوسا پنیدا (Rumah Pohon Tree House)، بالی

در آخر بد نیست قبل از برگشتن سری به این خانه درختی بزنید. این مکان همیشه جزو اینستاگرامی‌ترین نقاط بالی لیست می‌شود. البته این مکان یکی از اقامتگاه‌های نوسا پنیدا است و با چیزی حدود ۴۰ دلار برای هر شب، می‌توانید دراین مکان بمانید و شب را در فضای بی‌نظیر نوسا پنیدا سر کنید، اما با یک ورودی حداقلی، امکان عکاسی در این محل را نیز خواهید داشت که البته برای آن‌هایی که در این خانه‌های درختی اقامت دارند، کمی آزاردهنده خواهد بود.

منبع

۱۵ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران