آشنایی با سواحل ماسه سیاه بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
آشنایی با سواحل ماسه سیاه بالی

ماسه‌های ساحلی همه جای دنیا ماهیت‌شان مشخص و یکی است و وقتی درباره ساحل صحبت می‌کنیم همه می‌دانند منظورمان چیست. اما اگر دقیق نگاه کنیم با توجه به دانه‌های ریز و درشت و رنگ و ترکیبی که دارند هر ساحلی در نوع خودش منحصر به فرد است. همه ما تور بالی را برای رفتن به سواحل ماسه سفید پودری می‌شناسیم اما بد نیست بدانیم که این جزیره بی‌نظیر گرمسیری دارای تعدادی ساحل ماسه سیاه هم هست. سواحل ماسه سیاه از اولین روزهای شکل‌گیری زمین‌شناسی وجود داشته‌اند و تجربه‌ منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. رنگ سیاه منحصر به فرد که عمدتا در جزایر آتشفشانی یافت می‌شود از بازالت موجود در گدازه ایجاد می‌شود. هنگامی که این جریان گدازه به دریا برخورد می‌کند، سخت و تکه تکه می‌شود. سواحل شنی سیاه در بالی را می‌توان در سراسر ساحل شرقی یافت که از پادانگ بای تا لوینا در منطقه شمالی امتداد دارند.

 

ساحل اکو، کانگو در بالی (Echo Beach)

ممکن است در ابتدا شن‌های خاکستری و سیاه رنگ و ساحل نسبتا آرام ساحل اکو در کانگو توی ذوق‌تان بزند، اما بارها و کافه‌های ساحلی خنک در محیطی سرسبز، این مکان را به پناهگاهی برای جمعیت جوان‌تر تبدیل کرده است. این مقصد گردشگری پسند تنها ۵۰ دقیقه با دنپاسار فاصله دارد و در زبان بالی «پانتای باتو میجان» نامیده می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید از غذاهای کبابی و نوشیدنی در این ساحل لذت ببرید یک بار ساحلی و حتی یک بازار ماهی برای خرده فروشی وجود دارد.

 

بهترین زمان برای بازدید از بالی

پریرنان و سسه در بالی (Pererenan and Seseh)

پریرنان یک روستای ساحلی جذاب است که بین کنگو و سسه واقع شده است. اگر به دنبال سفری بالیایی در فضایی آرام هستید، ترک این مکان برای شما دشوار خواهد بود چرا که زیبایی و آرامش را باهم در اینجا خواهی داشت. هر دو سواحل نزدیک به کنگو و در یک فاصله پیاده روی از ساحل معروف اکو قرار دارند. اقامت در اینجا به معنای شناسایی و بازدید جاذبه‌ها نیست، بلکه بیشتر برای لذت بردن از مناظر و ساحل شنی سیاه تقریبا متروک بالی است. پس اگر به دنبال سفری آرام هستید اینجا برای شما مناسب خواهد بود.

ساحل پموتران در بالی (Pemuteran Beach)

روستای ساحلی زیبای Pemuteran در جنوب بالی، دور از شلوغی و هیاهوی توریستی در سمت شمال غربی جزیره قرار دارد. دروازه‌ای به جزیره منجانگان، مرکز غواصی و اسنورکلینگ بالی، و همچنین ساحل شن و ماسه سیاه آتشفشانی بکر اینجا بین کوه‌ها و دریا قرار گرفته است. Pemuteran بسیار ساکت‌تر از Lovina، مکان مناسبی برای ارتباط مجدد با طبیعت و یافتن آرامش خاطر است. این ساحل با فرودگاه بین المللی بالی حدود سه ساعت با ماشین فاصله دارد.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط بالی برای بازدید

ساحل پورنما، جیانیار در بالی (Purnama Beach)

چیزهای زیادی در مورد سواحل جنوب شرقی بالی جذاب است، اما هیچ کدام به اندازه ساحل ماسه سیاه خیره کننده پورناما در سوکاواتی نیست. دانه‌های شن در اینجا بسیار ریز هستند و بر خلاف سایر سواحل مشابه، هنگام پیاده‌روی احساس خوبی دارند. ساحل کوچک است و فضایی آرام را برای گردشگران فراهم می‌کند. این ساحل همچنین زیارتگاهی منحصر به فرد را در خود جای داده است که از صخره‌های سنگی ساخته شده است که به شکل یک هرم روی هم قرار گرفته‌اند.

ساحل ماهیگیر در بالی (Nelayan Beach)

به دنبال یک ساحل شن و ماسه سیاه بی نظیر در بالی هستید؟ خب، پس ساحل نلایان با کلبه‌های ماهیگیر هنری‌اش، گوهری است که متاسفانه از جلوی چشم‌ها پنهان شده است. درست در منطقه محبوب کنگو در بالی، از پیدا کردن ساحلی که به نظر می‌رسد رفت و آمد زیادی ندارد، شگفت زده خواهید شد. گرافیتی‌ها و نقاشی‌های دیواری دوست داشتنی روی کلبه‌ها آنقدر خوب هستند که شما را برای عکس گرفتن بازگرداند. اگر به ان منطقه سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین ویلاهای کنگو در بالی را نیز بشناسید.

ساحل کراماس در بالی (Keramas Beach)

شن‌های سیاه و درخشان ساحل کراماس در نزدیکی نقاط محبوب و دور از گردشگری انبوه، در منطقه‌ای کشف‌نشده از بالی، حدود ۳۰ دقیقه با سانور و یک ساعت با سمینیاک قرار دارند. آب‌های آبی اقیانوس و شن‌های سیاه رنگ زمینه‌ای از تضادها را در ساحل زیبا اما به معنای واقعی کلمه متروک فراهم می‌کند. اگر آرامش می‌خواهید به کراماس بروید و اگر مانند مردم محلی به خواص درمانی آن اعتقاد دارید، خود را در شن‌های درشت دفن کنید. البته باید بگوییم از آنجایی که این منطقه خلوت است، هیچ وسیله حمل و نقل عمومی بالی وجود ندارد و تنها راه رسیدن به کراماس، کرایه اسکوتر یا کرایه تاکسی است.

 

برترین بازارهای شبانه در بالی

خلیج جملوک، آمد در بالی (Jemeluk Bay)

دهکده ماهیگیری عجیب و غریب Amed به دلیل دسترسی آسان به صخره نزدیک ساحل به یک مقصد غواصی بسیار محبوب تبدیل شده است. دو ساحل معروف ماسه سیاه جملوک و لیپا کمی دورتر از یکدیگر در جنوب آمد واقع شده‌اند. با افزایش ناگهانی تعداد بازدیدکنندگان، علاقه مندان به ساحل می‌توانند کل روز (یا شب) را با اجاره یک سکوی آفتابگیر از انبوهی از فروشگاه‌ها در ساحل بگذرانند. شهر آمد حدود سه ساعت با جاده فاصله دارد، بنابراین توصیه می‌شود ماشین کرایه کنید. این به شما امکان می‌دهد در مسیر توقف کنید تا از مناظر خیره کننده در طول مسیر عکس بگیرید.

ساحل پانتای ماسکتی در بالی (Pantai Masceti Beach)

اگر می‌خواهید یک ساحل غیرمعمول در امتداد ساحل شرقی بالی کاوش کنید، به ساحل Pantai Masceti بروید. این بدون شک خیره کننده‌ترین سواحل سیاه در بالی است که ماسه سیاه ریز را در بکرترین شکل خود به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، این منطقه کاملا دست نخورده از گردشگران است و هنوز جذابیت و جو زندگی روستایی خود را حفظ کرده است. از آنجایی که Pantai Masceti بسیار نزدیک به بالی جنوبی است، می‌توان آن را به راحتی در یک سفر نیم روزه پوشش داد. هیچ غواصی در ماسکتی وجود ندارد، بنابراین یک سفر یک روزه یا حداکثر یک شب اقامت برای لذت بردن از شن‌های سیاه اینجا کافی است.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در بالی

بالوک رنینگ جمبرانا در بالی (Baluk Rening Jembrana)

ساحل شن و ماسه سیاه محبوب Baluk Rening Jembrana که در منطقه نهارا بالی غربی واقع شده و در ۱۰۵ کیلومتری دنپاسار قرار دارد. ماسه سیاه در اینجا به درمان بیماری‌های مختلف شهرت دارد، به همین دلیل در بین خارجی‌ها و محلی‌ها به یک مقصد بزرگ تبدیل شده است. برخلاف سایر سواحل اطراف بالی، جمبرانا دارای مناظر زیبای ساحلی و کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی است که برای جمعیت زیادی که به این ساحل می‌روند، مخصوصا در آخر هفته‌ها، کافی و راضی کننده است.

ساحل لاوینا در بالی (Lovina Beach)

بهترین راه برای رسیدن به ساحل لوینا، یک رانندگی از کوتا است. این سفر حدود سه ساعت طول می‌کشد، اما جاذبه‌های زیادی در مسیر وجود دارد که شما را در تمام طول سفر راضی نگه می‌دارد. اگر می‌خواهید یک تعطیلات عالی در ساحل شن سیاه در بالی داشته باشید، یک چتر ساحل بردارید و به لاوینا بروید. امواج آرام م آب گرم است و محل خوبی برای دیدن دلفین‌ها در صبح زود بشمار می‌رود. تعدادی فروشگاه خوب که غذاهای دریایی تازه و غرفه‌های هنری سرو می‌کنند در پهنه پیاده‌روی پراکنده‌اند. Lovina یک ساحل کوچک با حال و هوای ملایم نسبت به مناطق دیگر است و خیره کننده‌ترین غروب خورشید را نسبت به هر ساحل دیگری در بالی ارائه می‌دهد.

 

بهترین کارهای توریستی در سانور بالی

ساحل کدونگو در بالی (Kedungu Beach)

کدونگو یکی دیگر از سواحل ماسه سیاه بالی است که برای غروب آفتاب تعداد زیادی از مردم محلی را به خود جذب می‌کند و می‌تواند بسیار شلوغ (و متاسفانه کثیف) شود. با این حال، یک آبشار زیبا و سنگ‌های گدازه‌ای سیاه، پس‌زمینه‌ای عالی برای عکس‌های شما و رهایی از آفتاب سوزان بالی ایجاد می‌کند.

خلیج لیپا، آمد در بالی (Lipah Bay)

ساحل لیپا در خلیجی سرپناه قرار گرفته است که با ماشین حدود پانزده دقیقه از شهر Amed به شرق و حدود ۱۰ کیلومتر از Jemeluk فاصله دارد. ساحل لیپا دارای یک قایق گشتی ژاپنی در عمق ۳ متری غرق شده است که آن را برای غواصی کم عمق جذاب می‌کند. این ساحل دارای ماسه سیاه درشت و مکان خوبی برای غواصی در بالی نیز هست. به خاطر داشته باشید که کفش بپوشید زیرا ماسه سیاه بعد از ظهر بسیار گرم می‌شود.

استراحتگاه مایو، بالی شمالی (Mayo Resort)

اگر به دنبال یک ساحل شن و ماسه سیاه بکر هستید، یک منطقه منزوی درست روبروی استراحتگاه Mayo در شهر ساحلی آرام Seririt، واقع در غرب لوینا وجود دارد. اینجا مکانی ایده‌آل برای لذت بردن از غروب خورشید بر فراز دریای زیبای بالی بدون هیچ بازدیدکننده و شلوغی توریستی است. شمال بالی منطقه وسیعی دارد و اگر تصمیم دارید چند شب را در اینجا بگذرانید، بهتر است در لاوینا اقامت کنید که به خاطر سواحل ماسه سیاهش نیز معروف است.

 

بازدید از جنگل میمون اوبود در بالی

ساحل لپانگ، کلونگ کونگ در بالی (Lepang Beach)

این ساحل درخشان از ماسه سیاه در تکمونگ، کلونگ کونگ، به دور از سر و صدا و شلوغی، حدود ۲۷ کیلومتر از مرکز شهر دنپاسار واقع شده است. ساحل لپانگ همچنین پناهگاهی برای لانه سازی لاک پشت‌های الیور سیدنی است. این یکی از معدود سواحل بالی است که منظره بسیار خوبی از طلوع و غروب خورشید را ارائه می‌دهد.

ساحل منگنینگ، سماگی در بالی (Mengening Beach)

این جواهر پنهان شگفت انگیز که در زیر یک صخره بلند قرار گرفته، یکی از انواع ساحل ماسه سیاه است که از هر طرف توسط برخی از تماشایی‌ترین مناظر بالی احاطه شده است. ساحل منگنینگ در اقامتگاه باندونگ بالی واقع شده و با یک ساعت رانندگی از فرودگاه بین المللی قابل دسترسی است. در اینجا یک ساحل شنی سیاه صاف با آب‌های آبی نیلگون، معبد مقدس و صخره‌های کم ارتفاعی برای ماهیگیری صخره‌ای وجود دارد. با این همه این منطقه بازدیدکنندگان بسیار کمی دارد، اما مردم محلی در حوالی غروب خورشید گرد هم می‌آیند.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

منبع

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران