گردشی جذاب در ۱۲ تا از بهترین سواحل بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
گردشی جذاب در ۱۲ تا از بهترین سواحل بالی

هر چند تور بالی مملو از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری متنوع و گوناگون است اما رفتن به سواحل زیبای آن و لذت تفریحات دریایی همچنان محبوب‌ترین گزینه‌های گردشگری و تفریحی در این جزیره منحصر به فرد است. به طوری که اغلب گردشگران صرفا برای شنا و تفریح در سواحل بالی مسیر این جزیره را در پیش می‌گیرند. اگر شما نیز علاقه شدیدی به حمام آفتاب، شنا و تفریحات آبی در زیباترین سواحل دنیا را داشته و برنامه‌ریزی خود را برای رفتن به بالی انجام داده‌اید در خواندن مطالب این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار به معرفی ۱۲ تا از بهترین سواحل بالی برای لذت بردن از تفریحات دریایی آن پرداخته‌ایم.

 

ساحل کوتا (Kuta Beach)

ساحل کوتا نه تنها یکی از بهترین سواحل بالی است، بلکه یکی از معروف‌ترین سواحل اندونزی نیز می‌باشد. اگر تنها فرصت بازدید از یک ساحل را در بالی داشتید بدون شک ساحل کوتا را باید انتخاب کنید. این ساحل اغلب مملو از افراد محلی و گردشگران بوده و دارای فضایی فوق العاده سرگرم‌کننده و صمیمی است.  با انتخاب این مکان فرصت شنا، استراحت بر روی شن‌های سفید و تماشای موج سواران را خواهید داشت. با غروب خورشید همه چیز در ساحل کوتا تمام نشده و تماشای غروب‌ قرمز آفتاب در آن لذتی وصف نشدنی دارد. علاوه بر آن ساحل کوتا چندین بار و کلوب‌ ساحلی را در خود جای داده که علاقه‌مندان می‌توانند از تفریحات شبانه نیز در این مکان نهایت بهره را ببرند. ورود به ساحل کوتا رایگان بوده و همه افراد می‌توانند در تور بالی به این ساحل رفته و از امکانات و تفریحات آن استفاده کنند.

 

ساحل نوسا دوآ (Nusa Dua Beach)

یکی دیگر از بهترین سواحل بالی نوسا دوآ نام داشته و یک استراحتگاه ساحلی مجلل در این جزیره زیبای اندونزی است. شن‌های این ساحل به رنگ طلایی بوده و درخشش و زیبایی خاصی به آن بخشیده است. انچه سبب محبوبیت بیشتر این ساحل شده وجود فضای زیاد برای دراز کشیدن بر روی شن‌ها و استفاده از نور خورشید در کنار آب‌ها شفاف است. علاوه بر آن گردشگران می‌توانند با پرداختن به تفریحاتی از قبیل شنا و غواصی لحظاتی به یادماندنی را برای خود در تور بالی رقم بزنند. اگر در ساحل نوسا دوآ از آب و شنا خسته شدید، می‌توانید در میان درختان نخل، حرا وحشی، درختان گلدار و ارکیده‌های ساحل قدم زده و از تماشای چشم‌اندازهای اطراف لذت ببرید. وارد شدن به این ساحل رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط ورودی نیست.

 

معرفی ۵ تفریح لاکچری در سفر به بالی

 

ساحل پاسیر پوتیح (Pasir Putih Beach)

اگر به دنبال ساحلی دنج و کمی دور از شلوغی جزیره هستید ساحل پاسیر پوتیه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این ساحل زیبا با نام‌های خلیج ماسه سفید یا ساحل ماسه سفید نیز نامیده می‌شود.؛ چرا که شن‌های سفید رنگ آن جلوه و ظاهری فوق‌العاده جذاب به آن بخشیده است. ساحل پاسیر پوتیح در ۹ کیلومتری شمال شرقی شهر تفریحی و محبوب کاندیداسا قرار دارد. بنابراین برای رفتن به آنجا نیاز به استفاده از وسیله‌های حمل و نقل عمومی را خواهید داشت. هزینه ورود به این ساحل دنج و زیبا ۱۰۰۰۰ روپیه اندونزی است.

 

ساحل سانور (Sanur Beach)

ساحل سانور یکی دیگر از بهترین سواحل بالی برای تفریح و سرگرمی در طول سفر است. این ساحل بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال تفریحات دنج آرام‌ در فضای باز هستند. به عنوان مثال اگر دنبال هیجان با تفریحات آبی مثل موج سواری هستید رفتن به سال سانور را پیشنهاد نمی‌کنیم. چرا که دارای امواج ملایم بوده و امکان موج‌سواری یا دیگر تفریحات هیجان‌انگیز در آن وجود ندارد. البته آب دریا به قدری زلال و شفاف بوده که می‌توانید حین شنا کردن موجودات دریایی جذاب مثل ستاره دریایی، صدف و ... را مشاهده کنید. از دیگر تفریحاتی که در ساحل سانور وجود دارند دوچرخه سواری و پرواز بادبادک، پیاده‌روی، رستوران‌گردی و بازدید از  مغازه‌ها و گالری‌های هنری جالب در این حوالی را می‌توان نام برد. ورود به این ساحل رایگان است.

 

راهنمای آشنایی با بهترین محلات بالی

 

ساحل لژیان (Legian Beach)

ساحل لژیان بالی در نزدیک‌های ساحل کوتا قرار دارد اما محبوبیت آن در مقایسه با کوتا کمتر است. به همین دلیل عموما خلوت بوده و افرادی که دوست ندارند وارد شلوغی ساحل کوتا شوند رفتن به ساحل لژیان را ترجیح می‌دهند. کسانی که مسیر این ساحل را در پیش می‌گیرند این امکان را خواهند داشت تا روز خود را با قدم زدن بر روی شن‌های سفید سپری کنند. علاوه بر آن این ساحل پر از بارها و رستوران‌های دنج و دوست‌داشتنی است که بعد از یک روز خسته‌کننده فرصت خوردن یک شام رمانتیک را به مسافران می‌دهد. در صورت تمایل برای رفتن به این ساحل نیازی به تهیه بلیط ورودی نخواهید داشت؛ چرا که ورودی آن رایگان است.

 

ساحل پادانگ پادانگ (Padang Padang Beach)

پادانگ پادانگ یک ساحل نسبتا کوچک است. به طوری که بیشتر یک سرپناه از شن‌های سفید پوشیده شده توسط صخره‌ها را شامل می‌شود. علاقه‌مندان برای رسیدن به این ساحل باید از یک مکان غار مانند عبور کنند. با این حال، این ساحل توانسته به یکی از بهترین‌های بالی از نظر گردشگران تبدیل شود. این ساحل بعد از اکران فیلم «بخور، دعا کن، عشق بورز» در سال ۲۰۱۰ با بازی جولیا رابرتز که برخی از بخش‌های آن در این مکان فیلمبرداری شده بود به شهرت رسید. طبق گفته گردشگران این ساحل بهترین مکان برای تماشای طلوع باشکوه خورشید و لذت بردن از امواج ملایم دریا است. در صورت تمایل برای بازدید از این ساحل باید هزینه‌ای در حدود ۱۰۰۰۰ روپیه اندونزی را پرداخت کنید.

 

ساحل سولوبان (Suluban Beach)

ساحل سولوبان یکی از بهترین سواحل بالی برای کسانی است که به دنبال مکانی متفاوت و خاص می‌گردند. با انتخاب این مکان فرصت رفتن به Single Fin Bali را که یک بار محبوب بالای صخره می‌باشد را خواهید داشت. علاوه بر آن دقیقا در نقطه پایین این بار صخره‌ای یک ساحل غار پنهان قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند برای شنای مخفیانه و در موج سواری وارد این غار منحصر به فرد شوند. توصیه می‌کنیم حتما قبل از بازدید، زمان جزر و مد را بررسی کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از زمان خود در این ساحل بالی بکنید. هزینه ورود به ساحل سولبان در حدود ۲۰۰۰۰ روپیه اندونزی است.

 

کارناوالی از بازی‌های شاد در شوترز بالی

 

ساحل پموتران (Pemuteran Beach)

ساحل پموتران، واقع در سمت شمالی بالی غربی، بزرگ‌ترین منطقه صخره‌های کم عمق جزیره را در خود جای داده است. آب‌های این بخش از بالی همواره آرام بوده و بازدیدکنندگان از شفافی و زلالی آن‌ها نهایت لذت را خواهند برد. فرقی نمی‌کند غواص باشید یا نه، اگر می‌خواهید وارد حیات وحش زیر آب در بالی شده و به بازدید از لاک‌پشت‌های دریایی، صدف‌های غول‌پیکر یا حتی کوسه نهنگ بروید ساحل پموتران بهترین انتخاب برای شما عزیزان خواهد بود. رفتن به درون این ساحل رایگان است.

 

ساحل سمینیاک (Seminyak Beach)

امکان ندارد در مورد بهترین سواحل بالی صحبت کنیم اما نامی از ساحل سمینیاک برده نشود. منطقه سمینیاک بالی در حقیقت با هتل‌های پنج ستاره لاکچری، رستوران‌های شیک، کلوپ‌های شبانه و بوتیک‌های جذاب شناخته می‌شود. بنابراین با انتخاب ای ساحل در تور بالی هر آنچه که از سفر انتظار دارید را به صورت یکجا به دست خواهید آورد. علاوه بر تمامی این موارد تماشای غروب آفتاب در ساحل سمینیاک جذابیت بسیار بالایی دارد که توصیه می‌شود هرگز تماشای آن را از دست ندهید. ورود به این ساحل نیازی به تهیه بلیط ورودی و پرداخت هزینه ندارد.

 

ساحل بالانگان (Balangan Beach)

اگر به دنبال یک ساحل زیبا هستید که در آن مجبور نباشید به دنبال جای خالی برای پهن کردن حوله و دراز کشیدن زیبا آفتاب باشید، ساحل بالانگان برای شما مناسب است! بالنگان که در سواحل جنوبی بالی واقع شده، مورد علاقه موج سواران و علاقه‌مندان به دیگر تفریحات آبی و ساحلی است. این نوار شنی زرق و برق‌دار توانسته تقریبا دست نخورده باقی بماند. بنابراین بهترین مکان برای لذت بردن از طبیعت زیبا و بکر در تور بالی خواهد بود. رفتن به این ساحل زیبا رایگان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت احساس  گرسنگی به رستوران‌های سنتی واقع در این محدوده رفته و غذاهای لذیذ اندونزیایی را مزه کنند.

 

معرفی هتل RIMBA Jimbaran در بالی

 

ساحل بالیان (Balian Beach)

ساحل بالیان بهشت ​​موج سواران است. این  ساحل جایی است که همه افرادی که عاشق هیجان هستند را دور خود جمع کرده است. چرا که این ساحل زیبا دارای امواج قدرتمند، کافه‌های شیک بوهو و غروب‌های فوق‌العاده زیبا است. چه قصد موج سواری باشید و چه قصد استراحت زیر آفتاب داغ بالی را داشته باشید ساحل بالیان با داشتن فضایی شیک و مدرن و به دور از شلوغی مورد پسند شما واقع خواهد شد. خبر خوب اینکه برای ورود به این ساحل نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید.

 

ساحل جیمباران (Jimbaran Beach)

در نهایت، قصد معرفی ساحل بی‌نظیر جیمباران را به عنوان یکی از بهترین سواحل بالی را داریم. این مکان جذاب در جنوب کوتا قرار گرفته و با شن‌های نرم ساحل هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. اگر سحر خیز هستید توصیه می‌کنیم صبح زود بیدار شده و در ساحل جیمباران به تماشای ماهیگیران محلی بپردازید. از دیگر تفریحات این مکان می‌توان به قدم زدن در فروشگاه‌های اطراف و رفتن به رستوران‌های دریایی واقع در این حوالی اشاره کرد. شما می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی بالیایی را در یکی از این رستوران‌ها مزه کنید. ورود به ساحل جیمباران رایگان بوده و در فصل‌های گردشگری جمعیت زیادی را پذیرا می‌شود.

۲۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران