بازدید از بهترین تراس‌های برنج در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بازدید از بهترین تراس‌های برنج در بالی

بهترین تراس‌های برنج بالی مناظر برجسته‌ای را ارائه می‌دهند که می‌توانند کل کارت‌های حافظه دوربین‌تان را با عکس‌های خیره کننده پر کنند. آن‌ها جزو مکان‌هایی هستند که برای بازدید از جزیره باید دید و بینش‌هایی در مورد شیوه زندگی محلی ارائه می‌دهند. شالیزارهای برنج در بالی بخشی از میراث مردم است. تعاونی آبیاری سنتی با قدمت چند صد ساله به نام سوبک با چنین معماری هنرمندانه‌ای با طبیعت سازگار شده است. یکی از نمونه‌های برتر بالی جاتیلوویه است که توسط یونسکو در فهرست مناظر فرهنگی جهانی آن به رسمیت شناخته شده است. تگالالانگ دره‌ای کوچک‌تر از Jatiluwih است، اما بسیار محبوب و قابل دسترس‌تر است. چشم‌انداز زیبای دره کنار جاده‌ای در فاصله کوتاهی از اوبود قرار دارد.

اگر می‌توانید در بازدید خود وقت بگذارید، چندین سایت دیگر در بالی وجود دارد که مناظر چشمگیر مزرعه برنج را ارائه می‌دهند. برخی حتی کوه‌های باشکوه را به عنوان پس زمینه به نمایش می‌گذارند. به دلیل کاشت متوالی، بهترین فصل برای دیدن مزارع سبز برنج وجود ندارد زیرا آن‌ها در تمام سال شگفت انگیز به نظر می‌رسند!

 

جاتیلوویه

تراس‌های برنج Jatiluwih در دهکده‌ای به همین نام در بالی غربی به خاطر مناظر دراماتیک و عجیب‌وغریب خود مشهور هستند. ارتفاعات خنک و مناظر خیره کننده این دهکده در پای کوه باتوکارو فرصت‌های عکاسی فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند و به عنوان یک خلوت آرامش بخش از جنوب شلوغ جزیره عمل می‌کند. تراس‌های برنج Jatiluwih که زمانی نامزد میراث فرهنگی یونسکو بود، بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع برنج را شامل می‌شود که از توپوگرافی روان رشته کوه Batukaru پیروی می‌کند. این‌ها توسط یک تعاونی مدیریت آب سنتی به نام سوبک که قدمت آن به قرن نهم بازمی‌گردد، نگهداری می‌شود. خود تعاونی در نهایت به عنوان یک عامل غالب در ورود «چشم انداز فرهنگی» بالی به فهرست میراث شناخته شد. برنامه‌های تور یک روزه معمولا جاتیلوویه را به عنوان جاذبه اصلی در کنار سایر نقاط برجسته در منطقه شامل می‌شود. این‌ها شامل معبد باتوکارو و جنگل میمون‌های افسوس Kedaton در نزدیکی آن، همراه با معبد زیبای دریایی Tanah Lot در نزدیکی پایان روز، در زمان غروب خورشید و نمایش‌های شام می‌شود.

در اینجا بزرگ‌ترین و زیباترین شالیزارها را در بالی و احتمالا در کل اندونزی خواهید یافت. مناظر سرسبز از دورتر با نزدیک شدن به منطقه نمایان می‌شود، در حالی که نقطه دید اصلی بیشتر در روستا قرار دارد. البته ورود به منطقه اصلی مستلزم هزینه‌ای است که به صندوق تعاون روستای محلی تعلق می‌گیرد و معمولا توسط تورگردانان پوشش داده می‌شود.

 

بازدید از آبشار گیتگیت در سفر به بالی

آدرس: Jalan Jatiluwih, Penebel, Tabanan, Bali 82152, Indonesia

 

تگالالانگ

تراس‌های برنج تگالالانگ در اوبود به خاطر صحنه‌های زیبای شالیزارهای برنج و سیستم آبیاری نوآورانه‌شان معروف هستند. گفته می‌شود که سیستم آبیاری سنتی بالیایی که به عنوان سوبک شناخته می‌شود، توسط مرد مقدسی به نام Rsi Markandeya در قرن هشتم منتقل شده است. تگالالانگ ۳ مناظر پلکانی باشکوه در منطقه مشترک اوبود را تشکیل می‌دهد و بقیه در روستاهای پجنگ و کامپوهان هستند. تراس‌های برنج Tegallalang به تنهایی منظره‌ای را ارائه می دهد که در مقابل شما و به سمت دوردست گسترش می‌یابد. موقعیت مکانی مرتفع کنار جاده خنک و بادی است و مکان شناخته شده‌ای برای توقف و عکس گرفتن از گردشگران است. نقاشان و دوستداران طبیعت نیز از بازدید از این مکان لذت می‌برند و کیوسک‌های هنری و کافه‌های متعددی در نزدیکی آن وجود دارد. تراس‌های برنج تگالالانگ با چشم اندازهای چشمگیر در دسترس، فرصتی فوق العاده برای عکاسی بالی ارائه می‌دهد. چشم انداز به سمت پایین و به دور از تراس‌های برنج در دامنه‌های سراسر دره کشیده می‌شود و بعد عمیقی به آن می‌بخشد. مناظر این دره به شدت محبوب و مشهور هستند چه گردشگران به آن بروند چه نروند زیبایی آن انکارناپذیر است. به علاوه بزرگان محلی که مالک و زراعت زمین هستند، اغلب بازدیدکنندگان را دعوت می‌کنند تا نوشیدنی‌های نارگیل سبز خود را امتحان کنند و همچنین کلاه‌های بافته شده‌ای را که از برگ نارگیل درست می‌کنند، خریداری کنند.

آدرس: Jalan Raya Tegallalang, Tegallalang, Gianyar, Bali 80561, Indonesia

 

سیدمن

روستای Sidemen مقابل به مثل شرق بالی به تراس‌های برنج معروف Jatiluwih در غرب بالی است  که منظره پانورامایی خیره‌کننده از نبوغ و میراث روستایی را به نمایش می‌گذارد. در اینجا شما یک جامعه حومه شهری در پایین دامنه‌های جنوبی بلندترین کوه بالی، کوه آگونگ را پیدا خواهید کرد. بخش‌هایی از شالیزارها و مزارع اطراف روستا توسط جوامع کشاورزی مربوطه مراقبت می‌شوند. منطقه روستا یکی از مقاصد اصلی سفرهای یک روزه از طریق منطقه شرق است. اینجا جایی است که می‌توانید صحنه «واقعی بالی» را بیابید که هم مناظر زیبای شالیزار برنج بالی و هم نکات برجسته فرهنگی جالب را ارائه می‌دهد. دهکده خوش‌منظره و سنتی سیدمن در امتداد مسیر معبد Klungkung و Besakih قرار دارد و تقریبا ۲ ساعت با ماشین از اوبود فاصله دارد. نقاط برجسته اصلی مزارع برنج آن است که بسیاری از تورهای موجود در طبیعت و شالیزار آن را پوشش می‌دهند و رفتن به آن بسیار راحت است. این‌ها تجربه‌ای همه‌جانبه را به شما ارائه می‌دهند، اغلب از مزارع محلی و از رودخانه ها عبور می‌کنند. همچنین می‌توانید از یک تور دوچرخه سواری آرام در مسیرهای سراشیبی روستا لذت ببرید. روستای سیدمن همچنین در میان مردم محلی بالی به عنوان برترین تولید کننده نخل سنتی به نام تواک شناخته می‌شود. از این نخل در صنایع مختلفی مثل کلبه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

گشت و گذار در جزایر نوسا در بالی

آدرس: Sidemen Village, Jalan Semarapura-Karangasem, Karangasem, Bali 80864, Indonesia

 

رندانگ

رندانگ یک دهکده کوهستانی جذاب در منطقه کارانگاسم بالی شرقی است که مناظر زیبای حومه شهر، تکمیل کننده رانندگی شما در پایتخت آملاپورا است. مزارع برنج و رودخانه‌ها بر آن تسلط دارند و صنعتگران محلی هم از طریق کشاورزی و هم از سنگ تراشی امرار معاش می‌کنند. معابد و مجسمه‌های سنگی پیچیده‌ای را می‌توان در کنار جاده‌ها دید. شما در اینجا می‌توانید دره‌های مملو از شالیزار با یکی از تندآب‌های سفید مورد علاقه در بالی، Telaga Waja را در حومه شهر پیدا کنید که گردشگران برای رفتینگ به آن می‌روند.

آدرس: Rendang Village, Jalan Raya Besakih, Karangasem, Bali, Indonesia

 

پررنان

پررنان و سسه دو ساحل نزدیک به هم در کنگو هستند که تنها توسط رودخانه‌هایی که از سیستم‌های آبیاری مزارع برنج روستاهای بالادست سرازیر می‌شوند جدا می‌شوند. سواحل در فاصله ۴۵ دقیقه‌ای از مرکز اصلی سمینیاکSeminyak به شمال غربی و تنها ۱۰ دقیقه با باتو بلونگ و Berawa Canggu's قرار دارند. آن‌ها هر دو از مکان‌های مورد علاقه برای تورهای اسب سواری هستند، که اغلب به عنوان بخشی از تور غروب آفتاب به ساحل می‌روند. همچنین پررنان و سسه از جمله نقاط محبوب موج سواری بالی در امتداد خط ساحلی غربی هستند. به همین دلیل است که تعدادی کمپ و استراحتگاه موج سواری مانند Andy’s Surf Villa & Bungalows و Tamu Seseh را در میان بسیاری دیگر در دسترس خواهید داشت. سواحل نیز مناظر دریایی مشابهی را با شن‌های خاکستری تیره و سیاه در هنگام جزر و مد ارائه می‌دهند. به طور کلی ۳ مسیر برای رسیدن به ساحل وجود دارد ولی شما برای تماشای زیباترین مناظر از جالان رایا سسه بروید. مزارع برنج در دو طرف می‌توانید هر زمان که خواستید حرکت کنید و کشاورزان محلی را ببینید که به محصولاتشان رسیدگی می‌کنند و در هوای تازه حومه شهر تنفس می‌کنند. این ساحل به عنوان زمین بازی موج‌سواری، محل استقرار جامعه موج‌سواری سسه است و روحیه موج‌سواری را در بین جوانان محلی تقویت می‌کند. آن‌ها اغلب مسابقات موج‌سواری محلی برگزار می‌کنند و از طریق پاکسازی منظم ساحل، آگاهی‌های محیطی را افزایش می‌دهند.

 

سفر به ۱۰ جزیره منحصر به فرد در بالی

آدرس: Jalan Raya Seseh, Munggu, Mengwi, Badung, Bali 80351, Indonesia

 

پوپوان

دهکده کشاورزی پوپوان دارای تراس‌های زیبای برنج، همراه با مزارع کاکائو، میخک و قهوه است. حتی بیشه‌هایی از میوه‌های نادر استوایی مانند ترنجبین و دوریان وجود دارد. صبح‌های زود بروید و می‌توانید نگاهی اجمالی به کشاورزانی که از محصولاتشان مراقبت می‌کنند یا میخک‌ها را برای خشک کردن در کنار جاده‌ها می‌چینند، داشته باشید. خارج از مسیرهای اصلی، جنگل‌های استوایی با آبشارها و نهرهای مخفی را خواهید دید.

آدرس: Pupuan, Selemadeg, Tabanan, Bali 82163, Indonesia

 

مزارع برنج موندوک

منطقه کوهستانی موندوک دارای وسعت فوق العاده‌ای از شالیزارهای برنج است، به ویژه در اطراف محله‌های Gobleg و گسنگ. این منطقه همچنین به دلیل تنوع جاذبه‌های طبیعی و فضای خنک و سرسبز، مقصدی محبوب برای پیاده‌روی در طبیعت و تورهای دوچرخه‌سواری روستایی است. مزارع اینجا دوریان و سایر میوه‌های محلی تولید می‌کنند که اغلب در غرفه‌های کنار جاده‌ای در سراسر روستاهای منطقه فروخته می‌شوند. اگر به طور اتفاقی در استراحتگاه‌های طبیعی در این منطقه مانند Munduk Moding Plantation اقامت دارید، می‌توانید تورها را به راحتی در میز پذیرش هتل ترتیب دهید. موندوک همچنین خانه یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای بالی است.

آدرس: Jalan Gesing, Gobleg village, Banyuatis, Buleleng, Bali 81152, Indonesia

 

مزارع برنج سوکا

مزارع برنج روستای سوکا، در نزدیکی ساحل غربی بالی، از معدود مزارع این جزیره هستند که در ارتفاع کم و نزدیک به ساحل قرار دارند. در بیشتر تورهای غرب به‌ویژه در مسیر بسیار شلوغ دنپاسار-گیلیمانوک که شما را به جزیره منجانگان و پارک ملی بالی غربی می‌برد می‌توانید به راحتی سوکا را پیدا کنید. در شمال، در امتداد جاده‌ای که به روستای همسایه آنتاسوری منتهی می‌شود، شالیزارهای زیبایی را خواهید دید که کوه باتوکارو به عنوان پس زمینه‌ای چشمگیر قابل مشاهده است. در چنین منظره نفسگیری به تماشا و استراحت بپردازید و زیباترین عکس‌ها را بگیرید.

 

تماشای زیباترین غروب آفتاب در بالی

آدرس: Jalan Denpasar-Gilimanuk Km.45, Soka, Selemadeg, Antap, Tabanan, Bali 82162, Indonesia

۱۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران