بازدید از جنگل میمون اوبود در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بازدید از جنگل میمون اوبود در بالی

بالی سرزمینی رویایی است که جاذبه‌های گردشگری آن تمام نشدنی هستند. جزیره‌ای دارای جنگل‌ها و منابع طبیعی فراوان که مسیرهای طبیعت گردی زیادی را پیش روی شما می‌گذارد. جنگل میمون اوبود بالی اما کمی با مراکز گردشگری طبیعی دیگر متفاوت است و زندگی کردن میمون‌های متعدد در کنار معبدی به همین نام، تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید تا هر چه نیاز است درباره این جنگل و شرایط بازدید از آن‌جا در تور بالی را برایتان نقل کنیم.

 

داستان جنگل میمون اوبود، بالی

جنگل میمون اوبود هم از نظر مالی بر پایه باورهای هندو حفظ و نگهداری می‌شود که عقیده دارد، انسان‌ها، حیوانات و طبیعت باید در فضایی متوازن زندگی کنند و به همین دلیل از این فضا محافظت می‌شود و میمون‌ها نیز سال‌های سال است که در این محل زندگی می‌کنند و جمعیت حال حاضر آن‌ها به حدود ۱۲۶۰ عدد می‌رسد. این مکان حالا به یک پناهگاه بزرگ برای این حیوانات تبدیل شده که می‌توانند، آزادانه در آن‌جا زندگی کنند بدون این که خطری زندگی‌شان را تهدید کند. همچنین از طرف دیگر، تحقیقاتی بر روی گونه‌های نادر گیاهی، حیوانات و جنگلی که آن‌ها زندگی می‌کنند انجام شده و از این طریق به هدف فضای کلی این مکان کمک می‌شود.

این جنگل مقدس برای هندوهای بالی، میمون‌های ماکاک دم دراز را در خود دارد که یکی از گونه‌های زیب از این حیوانات است و معبدی هم که در دل این جنگل ساخته شده، تندیس‌ها و مجسمه‌هایی از این میمون را در خود دارد. معبدی باستانی که در دل درختان بزرگ این جنگل پنهان شده و حسی جادویی به این مکان می‌دهد.

 

عجیب‌ترین غذاهای بالی

اطلاعات کلی درباره جنگل میمون اوبود، بالی

برآورد حال حاضر این است که حدود ۱۲۶۰ میمون در این محل جنگل زندگی می‌کنند که به ۱۰ گروه تقسیم شده‌اند و هر کدام در جایی از جنگل محدوده خود را دارند. فضای کلی جنگل حدود ۱۲.۵ هکتار است که در واقع نشان می‌دهد، جنگل میمون خیلی بزرگ نیست و به راحتی می‌توانید از جاهای مختلف آن دیدن کنید، به سراغ معبد رفته و در نهایت بعد از چند ساعت به سراغ دیگر مراکز گردشگری بالی بروید. جنگل میمون در نزدیکی دهکده‌ای به نام پادانگتگال در شهر اوبود قرار گرفته، دهکده‌ای که مردمش به این جنگل به عنوان یک مکان مقدس نگاه می‌کنند و از طرفی منبع درآمد آن‌ها نیز به شمار می‌رود. در حال حاضر گروه‌های مستقل مردمی، هزینه‌های نگهداری و مراقبت از جنگل را پرداخت می‌کنند.

تجربه بازدید از جنگل میمون اوبود، بالی

با توجه به جمعیت بالای میمون‌هایی که در این جنگل کوچک زندگی می‌کنند، شما در طول بازدید از این محل، هم میمون‌های بالغ دم دراز و هم میمون‌های کوچک را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید از آن‌ها عکاسی نیز کنید، چون به هیچ وجه از مردم نمی‌ترسند. البته باید مراقب آن‌ها هم باشید، چون قوانین سخت گیرانه‌ای وجود دارد که در صورت آسیب زدن به هر کدام از این حیوانات بامزه، هزینه‌ی سنگینی برایتان به همراه خواهد آورد. همین قوانین باعث شده تا نیاز به هیچ فنس، حصار یا چیز دیگری نباشد و این حیوانات در یک بهشت رویایی زندگی کنند.

جنگل به خودی خود زیباست و مسیرهای مختلفی برای توریست‌ها در نظر گرفته شده تا بتوانند در آن‌ها قدم زده، به عکاسی بپردازند و از این مکان دیدن نمایند. با توجه به مراکز فرهنگی و آموزشی در این محل، بازدید شما از جنگل میمون اوبود بالی، جنبه‌های دیگری نیز داشته و می‌توانید چیزهای جدیدی در مورد این حیوانات بامزه یاد بگیرید و از فضای معابد نیز دیدن نمایید.

 

معبد مادر بالی، معبدی منحصر به فرد در اندونزی

مواظب وسایل خود در این جنگل بالی باشید!

یک نکته بسیار مهم در مورد جنگل وجود دارد که حتما باید در مورد آن بدانید. این میمون‌های بازیگوش شدیدا اهل دزدی هستند! بهتر است جواهرات آویز و شل نداشته باشید و چیزی را روی صندلی یا میز رها نکنید چون ممکن است میمون‌ها آن‌ها را بردارند. حتی بهتر است گوشی خود را هم محکم بچسبید، اما خب کم‌تر پیش می‌آید به سراغ چنین چیزایی بروند. البته اگر در هر صورت، چیزی از شما را دزدیدند، اگر به مسئولان مرکز بازدید کنندگان بگویید، به شما کمک می‌کنند تا چیزی که از دست داده‌اید را برگردانید. اما خودتان به صورت شخصی هیچ وقت اقدام به پس گرفتن زورکی نکنید.

غذا دادن به میمون‌ها در این جنگل بالی

میمون‌ها سه بار در روز توسط مسئولان حفاظتگاه غذا داده می‌شوند. این حیوانات غذاهای خوشمزه‌ای همچون سیب‌ زمینی پشندی، موز، نارگیل و برگ پاپایا دریافت می‌کنند و همگی آن‌ها به قدر کافی سیر هستند که دلتان به حالشان نسوزد. در گذشته گردشگران این امکان را داشتند تا به میمون‌ها موز بدهند اما دیگر این امکان وجود ندارد و شما اجازه‌ی غذا دادن به میمون‌ها را ندارید. این مسئله هم به خاطر مراقبت از سلامت میمون‌ها رخ داده و هم این که به این ترتیب، دیگر میمون‌ها برای غذا به روی توریست‌ها نمی‌پرند و مشکلی از این بابت هم وجود ندارد.

 

اجاره‌ی موتور برای گشت و گذار در بالی

جنگل میمون‌ بالی بدون میمون‌ها

اما خود جنگل هم زیبایی خودش را دارد و شما حدودا یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان نیاز دارید تا بتوانید مسیر توریستی به دور جنگل را طی کنید. زیبایی این مسیر، درختان باستانی، رودخانه و حتی پرندگان و دیگر حیواناتی که در این محیط زیبا و سرسبز زندگی می‌کنند، به جذابیت‌های جنگل میمون اوبود می‌افزایند و خود دلیلی برای رفتن به آن‌جا هستند. حتما از محیط‌های مختلف مخصوصا در نزدیکی رودخانه به عکاسی پرداخته و تنها با دیدن دسته‌ای از میمون‌ها از این جنگل خارج نشوید.

تخمین زده شده، بیش از ۱۰۰ گونه درخت مختلف در جنگل میمون اوبود رشد کرده‌اند که با توجه به مساحت کلی آن، فوق‌العاده است. در میان این درختان، گیاهان بسیار زیادی هم هستند که بعضی‌هایشان گونه‌های نادر در جزیره به حساب می‌آیند. حتی ممکن است در طول بازدید خود، محلی‌ها را ببینید که به ارواح درختان هدایایی اعطا می‌کنند. در واقع تنها معبد باستانی که در دل جنگل وجود دارد، مکانی مقدس محسوب نمی‌شود و برای مردم محلی بالی، کل این جنگل و درختان و فضایی که جنگل احاطه کرده است، مقدس شمرده می‌شوند.

معابد جنگل میمون بالی

در کل سه معبد در این جنگل قرار گرفته که طراحی آن‌ها شبیه به قصه‌هاست و تندیس میمون‌ها را می‌توان در قدیمی‌ترین معبد این محل که از دوران باستان به جا مانده مشاهده کرد. میمون‌ها دور و بر این معابد آزادانه می‌چرخند و درختان و ریشه‌ها، بخشی از دیوارها و مجسمه‌ها را در بر گرفته‌اند. دقت داشته باشید که به خاطر اهمیت این معابد برای بومیان بالی، اجازه‌ی ورود به هیچ کدام از معابد را ندارید و تنها می‌توانید از بیرون آن‌ها را مشاهده کنید. مردم هنوز هم برای دعا به داخل این معبدها می‌روند و دلیل اصلی ممنوعیت ورود توریست‌ها نیز همین است.

 

بهترین هتل‌های کوتا برای اقامت در بالی

هزینه و زمان بازدید از جنگل میمون بالی

این جنگل دارای ورودی بوده و در تمام طول روز باز نیست. شما می‌توانید بین ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر در آن‌جا باشید که البته آخرین بلیط فروشی و اجازه ورود، ۵:۳۰ بعدازظهر خواهد بود. با این حال نیم ساعت به هیچ وجه برای بازدید از این مکان کافی نیست و حتما باید خیلی زودتر به آن‌جا مراجعه کنید. بلیط ورودی برای افراد بزرگسال ۸۰ هزار روپیه اندونزی (حدود ۵.۵ دلار)  و برای کودکان ۶۰ هزار روپیه است که نسبت به خیلی تفریحات دیگری که در تور بالی می‌توانید تجربه کنید، زیاد به نظر نمی‌آید.

بهترین زمان برای بازدید از جنگل میمون بالی

در هر زمان از سال که به تور بالی بروید، امکان بازدید از این مکان را دارید اما مهم‌ترین سوال این است که چه زمان از روز به دیدن جنگل بروید. جنگل میمون اوبود جای بسیار پرطرفداری است به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، صبح اول وقت وارد جنگل شوید تا از آرامش بیشتر و هوای مطبوع لذت ببرید. با این حال اگر قصد عکاسی در جنگل میمون اوبود را دارید، ساعت ۵ عصر در آن‌جا باشید چون از نظر نور، بهترین زمان ممکن برای عکاسی از آن‌جا خواهد بود.

چطور به جنگل میمون اوبود در بالی بروید

جنگل میمون نزدیک به مرز اوبود قرار گرفته است و شما باید به خیابانی به نام جنگل میمون وارد شوید تا به ورودی برسید. این مکان حدودا یک ساعت و نیم از فرودگاه بالی فاصله داشته و چند مسیر مختلف وجود دارد تا بتوانید به آن‌جا بروید.

 

  • اتوبوس شاتل: شاتل‌های اختصاصی جنگل، هر یک ربع یک بار از مرکز اوبود به سمت جنگل رفته و برمی‌گردند و برای توریست‌ها رایگان هستند.
  • پیاده: بله، از مرکز اوبود به این مکان فاصله‌ی زیادی نیست و خیلی راحت پیاده هم می‌توانید در عرض ۱۵ دقیقه به آن‌جا برسید.
  • موتورسیکلت: با توجه به این که خیلی از گردشگران در سفر با تور بالی، موتور اجاره می‌کنند، شما می‌توانید با آن‌ها به جنگل رفته و موتور را در پارگینگ رایگان محل قرار دهید.
  • تاکسی: بهتر است از تاکسی‌های اینترنتی مثل Grab استفاده کنید تا با هزینه‌ای بسیار پایین و در عرض دو تا سه دقیقه به این مکان برسید.

 

بهترین دسر کافه‌ها در بالی: قسمت اول

 آیا جنگل میمون بالی امن است؟

میمون‌هایی که در این مکان حضور دارند بسیار آرام هستند و رفتاری دوستانه دارند، اما ممکن است به خاطر غذا به سمتتان بیایند. در کل به هیچ وجه نباید از آن‌ها بترسید و کافی‌ست شما هم با آن‌ها آرام برخورد کنید. یک سری اطلاعات برای برخورد با میمون‌ها نیز در ابتدا به شما داده می‌شود. مثل این که نترسید و جیغ نکشید، وقتی میمون‌ها بیش از حد به شما نزدیک می‌شوند به آن‌ها خیره نشوید، به حیوانات غذا ندهید و جلوی آن‌ها چیزی نخورید و چیزهایی از این دست.

منبع

۰۱ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران