راهنمای سفری خانوادگی به اوبود بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
راهنمای سفری خانوادگی به اوبود بالی

تور بالی یکی از محبوب‌ترین مقاصد دنیا است که با ارائه سواحل ماسه سفید و خط ساحلی خیره کننده، جنگل‌های انبوه و تفریحات ساحلی و گشت و گذار در مناطق روستایی و شهری به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرد. اغلب گروه‌های بزرگسال دوستانه و زوج‌های جوان برای ماه عسل به بالی به عنوان مقصدی ویژه نگاه می‌کنند اما این‌ها به این معنی است که خانواده‌های دارای فرزند به اندازه بقیه از بالی و امکاناتش استفاده نخواهند کرد اتفاقا برعکس تا دلتان بخواهد کارهای جذاب و دوست داشتنی برای انجام دادن با بچه‌ها وجود دارد که شاید فکرش را نکنید اما ما در ادامه شما را برای سفری خانوادگی در کنار کودکان آماده می‌کنیم.

 

از باغ پروانه‌ها دیدن کنید

وقتی صحبت از پروانه‌ها به میان می‌آید اغلب بچه‌ها عاشق آن‌ها می‌شوند و به دنبال این موجودات زیبا و ظربف جست و خیزکنان دور می‌شوند. پارک پروانه‌های بالی یک موسسه حفاظتی است که از پروانه‌ها و حشرات محافظت می‌کند. این باغ در روستای واناساری در تابانان بالی واقع شده و جایی عالی برای گشت و گذار با بچه‌ها محسوب می‌شود. این باغ در ۱ هکتار گسترش یافته و طیف گسترده‌ای از نمونه‌های پروانه را نگهداری می‌کند. نیمی از این مجموعه به حفاظت از گونه‌های پروانه‌ای اختصاص داده شده و نیم دیگر آن به نمایش زیبای گل‌های استوایی. بیشتر خانواده‌ها مخصوصا آن‌هایی که با فرزندانشان سفر می‌کنند از این باغ گل و پروانه دیدن می‌کنند تا ضمن تماشای زیبایی‌های طبیعی بچه‌ها اطلاعات مفیدی هم کسب کنند. این تور فرصتی هیجان‌انگیز و آموزشی برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند تا در مورد گونه‌های پروانه‌ها، رشد آن‌ها از تخم تا لارو و شفیره، تا پیله و سپس پروانه بیاموزند.

 

بهترین کافی شاپ‌ها در اوبود بالی

زمان بازدید: ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۷:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: Jl. Batukaru | Br. Sandan Lebah. Kel.Sesandan, Tabanan 80351, Indonesia

 

تماشای تراس زیبای برنج تگالالانگ

قدم زدن در اطراف شالیزارهای زیبای برنج و سیستم آبیاری نوآورانه آن‌ها یکی از بهترین فعالیت‌های اوبود بالی است که باید با بچه‌ها انجام داد. اینجا نه تنها چشمان شما را به زیبایی کاریزماتیک خود خیره می‌کند، بلکه کاوش برای بچه‌ها نیز بسیار آموزنده است. سیستم سنتی آبیاری تعاونی بالی معمولا به عنوان سوبک شناخته می‌شود. در اوبود و روستاهای پجنگ و کامپوهان، سه پلکان برنجی باشکوه وجود دارد که این سه مناظر دیدنی از تراس برنج فرصتی عالی برای عکس می‌دهد. مردم این نواحی به توریست‌ها نیز عادت کرده‌اند و از آن‌ها با نوشیدنی نارگیلی پذیرایی می‌کنند. به علاوه اگر هزینه کمی بپردازید میتوانید کلاه حصیری خریداری کنید و همانجا عکس‌های زیبایی بیاندازید.

 

‌از دنیای کودکان در بالی دیدن کنید (Kids World in Bali)

کیدزورلد یک مرکز بازی سرپوشیده در اوبود است که برای بازی بچه‌ها طراحی شده است. این مرکز تفریحی نه تنها میزبان رویدادهای خاصی می‌شود دارای بالون هوا گرم هم هست. فرزندان شما تا ۱۲ سال می‌توانند در این مجموعه جذاب بازی و تفریح کنند. اگر به اوبود می‌روید حتما به اینجا سر بزنید و اجازه دهید بچه‌ها در کنار هم بازی کنند، با هم آشنا شوند و در کنار هم اوقات شادی را سپری کنند. کل محیط امن و تمیز است تا فرزندان شما با بچه‌های هم سن و سال خود بازی کنند.

ساعت کار: ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۹:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: Jln Pejeng, Dapdapan, Tampaksiring, Tampaksiring 80570, Indonesia

 

از معبد پورا تامان ساراسواتی دیدن کنید

بازدید از معبدی در اوبود با بچه‌ها راهی عالی برای کشف این جزیره باشکوه است. پورا تامان ساراسواتی معبدی باشکوه در اوبود است که در نزدیکی خیابان فرعی Jalan Kajeng واقع شده است. در مسیر تور شهر اوبود به راحتی می‌توانید این معبد را ببینید. این معبد مظهر کلاسیک معماری بالی و سرسرایی چشمگیر با حوضچه‌هایی است که نیلوفرهای صورتی در اطراف آن شکوفه می‌دهند. در هنگام بازدید از معبد باید به چند نکته توجه داشت، مانند الزام داشتن ارسی و سارافون در دور کمر و پوشیدن لباس مناسب برای زنان. پس از بازدید از معبد، می‌توانید برای صرف شام یا نوشیدنی در کافه لوتوس با منظره‌ای فوق العاده از معبد توقف کنید.

 

بهترین رستوران‌های اوبود در بالی

ساعت کار: ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۷:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: Jl. Kajeng, Ubud, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

از موزه پوری لوکیسان دیدن کنید

موزه پوری لوکیسان قدیمی‌ترین موزه در بالی است که در نمایش فرهنگ غنی و معتبر بالی و نقاشی‌ها و منبت‌کاری‌های چوبی مدرن تخصص دارد. این شاهکارها در چهار ساختمان مختلف داخل محوطه موزه قرار گرفته‌اند. از این رو، بازدید از تمام ساختمان‌ها، حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد. اکثر نقاشی‌ها سبک نقاشی باتوان و سبک اوبود و سانور را به نمایش گذاشته‌اند.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: Jalan Raya Ubud, Gianyar and is in the vicinity of Ubud Palace and Ubud art market.

 

بازار هنری اوبود

بازار هنری اوبود که در زبان محلی به آن "پاسار سنی اوبود" می‌گویند که روبروی کاخ پوریسارن به صورت روزانه برگزار می‌شود. در اینجا می‌توانید روسری‌های ابریشمی زیبا، پیراهن‌های سبک وزن، کیف‌های دست‌باف، سبد یا کلاه، مجسمه‌ها، بادبادک‌ها و بسیاری از کالاهای دست ساز دیگر را پیدا کنید. بیشتر اجناس یافت شده در بازار اوبود در روستاهای مجاور پنگوسکان، تگالالانگ، پایانگان و پلیاتان ساخته می شوند.

آدرس: ۸:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر

 

دوچرخه سواری در اطراف حومه شهر

بهترین راه برای کاوش در یک شهر، رفتن به یک تور دوچرخه سواری با دوستان و خانواده است. در مورد اوبود، دوچرخه سواری تنها بهترین راه برای کشف جزیره واقعی است. این فعالیت را می‌توان با بچه‌ها انجام داد زیرا بچه‌ها معمولا بیش از بزرگسالان از دوچرخه سواری  لذت می‌برند. دوچرخه سواری برای مسافرانی مناسب است که می‌خواهند به اعماق زیبایی‌های طبیعی اوبود و پس زمینه مناظر حومه آن بروند. این تور ۸ ساعت طول می‌کشد، اما به شما امکان می‌دهد معابد، مزارع، مزارع برنج، باغ‌ها و روستاها را از نزدیک مشاهده کنید. می‌توانید در این بین برای یک فنجان قهوه خوب با نوشیدنی نیز توقف کنید.

 

۸ نکته جالب در مورد اوبود بالی

ساعت کار: ۱۰:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: Citrus orchard, Kintamani, Ubud

 

از یک روز در کینتامانی لذت ببرید

کینتامانی یک روستای مرتفع در بالی و یک جاذبه گردشگری معروف است که در شمال شرقی بالی واقع شده به خاطر کوه آتشفشانی باتور که دومین آتشفشان فعال جهان است، مشهور است. بهترین راه برای کشف کوه آتشفشان باتور این است که صبح زود به آن نقطه سفر کنید. این دهکده زیبا به شما امکان می‌دهد که در فرهنگ سنتی بالی غرق شوید، جایی که می‌توانید اجرای رقص بارونگ و کریس یا رقص ترنس، یک رقص سنتی بالی را تماشا کنید. مردمی که در روستای کینتامانی زندگی می‌کنند نسبت به سایر مردم محلی سنتی ترند. اگر می‌خواهید بیشتر سنت‌های بالی را کشف کنید، از روستای باوتان که به‌خاطر نقاشی‌هایش و روستای سلوک که به خاطر ساخت هنرهای سنتی طلا و نقره مشهور هستند، دیدن کنید.

ساعت فعالیت: به صورت ۲۴ ساعته

آدرس: Kintamani sub district, Bangli Regency, Bali, Indonesia.

 

از آبشار تگنونگان دیدن کنید

آبشارها همیشه مورد علاقه کودکان بوده و کاوش در آبشار تگنونگان یکی از بهترین کارهایی است که در اوبود می‌توان با بچه‌ها انجام داد. از آنجایی که ابود سرزمین عجایب زیبایی‌های طبیعی است، مملو از آبشارها، مناطق حفاظت شده و حومه زیبا بوده و این آبشار یکی از همان چند نقطه حماسی دیدنی است. در حال حاضر این آبشار یکی از نقاط سفرهای خانوادگی برشمرده می‌شود که تا ظهر برسد حسابی شلوغ شده و مملو از بازدیدکنندگان می‌شود.

 

گردشی یک روزه در جنگل میمون‌های اوبود بالی

ساعت بازدید: ۰۶:۰۰ صبح تا ۰۶:۳۰ بعد از ظهر

آدرس: Jl. Ir. Sutami, Kemenuh, Kec. Sukawati, Kabupaten Gianyar, Bali 80581, Indonesia

 

از بالون سواری لذت ببرید

در هر کجای دنیا که باشید، می‌توانید بدون نگرانی در مورد امنیت و آسایش فرزندانتان از یک بالن سواری فوق‌العاده لذت ببرید، زیرا این بالون‌های عظیم یکی از ایمن‌ترین و راحت‌ترین فعالیت‌های مناسب برای کودکان هستند. اوبود به خاطر زیبایی طبیعی بی‌نظیر و عرصه صلح‌آمیزش، به‌ ویژه تانا گاجه، به‌طور گسترده‌ای شناخته شده است. این منطقه هنگام قدم زدن در اطراف به شدت دیدنی و خیره کننده است چه برسد که بخواهید منظره شگفت‌انگیزش را از نمای بالا نظاره‌گر باشید. از بودن در هوا در یک بالون هوای گرم ۲۳ متری که بیش از ۵۰ متر از شالیزارهای برنج را به نمایش می‌گذارد و در افق شناور می‌شود، لذت ببرید. این یکی از اصلی‌ترین ماجراجویی‌هایی است که باید با بچه‌هایتان انجام دهید.

ساعت بازدید: ۰۶:۰۰ صبح تا ۰۹:۰۰ شب

آدرس: Jl. Suweta, Bentuyung Sakti, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

از Bali Swing لذت ببرید

تاب سواری بالی که حتما عکس‌های پوستری‌اش را همه جا دیده‌اید به واسطه شبکه‌های مجازی بین بچه‌ها خیلی محبوبیت پیدا کرده است. اگر به دنبال تجربه هیجان، آزادی و هجوم آدرنالین هستید، این ماجراجویی ارزش تجربه و امتحان کردن را دارد. سوئینگ بالی خانه چندین تاب جنگلی است که از ۱۰ متر، ۱۵ متر، ۲۰ متر و ۷۸ متر بالاتر از سطح زمین در دسترس هستند. این فعالیت هیجانی که برای بچه‌ها کاملا امن است منظره ای باشکوه از فضای سبز و آبشارهای استوایی را ارائه می‌دهد. سوئینگ بالی واقعا یک مکان ماجراجویانه برای بازدید در اوبود با بچه‌هایی است که عاشق ماجراجویی و تجارب نهایی و بی‌انتها هستند.

 

گشت‌ و گذاری سه روزه در اوبود؛ شهر هنر بالی

ساعت بازدید: ۰۸:۰۰ صبح تا ۰۵:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: Jl. Dewi Saraswati, 80352 Bongkasa pertiwi, Kabupaten Bandung, Bali, Indonesia

۲۳ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران