بهترین فعالیت‌های اوبود بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین فعالیت‌های اوبود بالی

بهترین کارهایی که در اوبود انجام می شود شامل کاوش در معابد باستانی، کاخ های سلطنتی باشکوه، و دامنه‌های سرسبز تپه‌ها و تراس‌های برنج می‌شود. با گنجینه‌ای از بناهای تاریخی فرهنگی، این شهر بالیایی و حومه آن در قلمرو جیانیار، جایی است که برخی از صنعتگران و مجموعه داران برجسته جهان از آن بازدید و در آن کار کرده‌اند. بیشتر موزه‌ها و گالری‌های محلی در امتداد جالان رایا اوبود قرار دارند و مناظر طبیعی و جاذبه‌های زیادی وجود دارد که در فاصله کوتاهی خارج از مرکز شهر گسترده شده‌اند. تور بالی به معنی سفر ترکیب زیبایی‌هاست و اوبود گل سرسبد آن است.

 

کاخ ریاست جمهوری تامپاکسرینگ

کاخ ریاست جمهوری تامپاکسرینگ، بالای تپه‌ای به ارتفاع ۷۰۰ متر و مشرف به روستای تامپاکسیرینگ قرار گرفته که توسط سوئکارنو در سال ۱۹۵۷ ساخته شده است. این تنها کاخ ریاست جمهوری است که پس از استقلال اندونزی ساخته شد. این مجموعه دارای ۵ ساختمان اصلی است که ۲ تای آن‌ها با شکافی در تپه از هم جدا شده‌اند اما با یک پل به طول ۴۰ کیلومتر و یک پندوپو (فضای کنفرانس) به هم متصل شده‌اند. اگرچه برای ورود به کاخ ریاست جمهوری تامپاکسرینگ باید یک درخواست رسمی ارسال کنید، اما می‌توانید نمای بیرونی ساختمان را از دروازه اصلی تماشا و تحسین کنید.

 

معرفی پارک آبی اسپلش در بالی

Mason Jungle Buggies Bali

این اپراتور ماشین‌های باگی یک روز سرگرم کننده را با سوار شدن بر موتورهای ATV سنگین در یک مسیر جنگلی در ارتفاعات سرسبز تگالانگ ارائه می‌دهد. شما می‌توانید سوار باگی‌های تک نفره و دو نفره شوید و این مسیر حدود ۴.۵ کیلومتر طول دارد که در نزدیکی رستوران کوکو بامبو شروع و به پایان می‌رسد. توجه داشته باشید که رانندگان باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشند، در حالی که مسافران باید ۱۲ سال به بالا باشند.

آدرس: Jalan Raya Taro Tegallalang, Taro, Tegallalang, Gianyar, Bali 80561, Indonesia

 

موزه گدونگ آرکا

موزه گدونگ آرکا بیش از ۳۰۰ یافته باستان‌شناسی، از جمله مصنوعات، ابزار سنگی، و تیغه‌های مربوط به عصر برنز پارینه سنگی و پیش از هندو را به نمایش می‌گذارد. یکی از با ارزش‌ترین نمایشگاه‌های آن، ماه پجنگ یکی از بزرگترین آثار عصر برنز در جهان است. اعتقاد بر این است که این طبل برنزی در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. این موزه که در ۶ کیلومتری شرق مرکز اوبود قرار دارد در زمره فعالیت‌های رایگان بالی قرار داشته و شما می توانید به صورت رایگان وارد موزه شوید.

 

اجرای موسیقی زنده در اوبود بالی

زمان بازدید: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر (آخر هفته‌ها بسته است)

آدرس: Jalan Raya Tampaksiring, Bedulu, Blahbatuh, Gianyar, Bali 80581, Indonesia

 

جنگل میمون اوبود

جنگل میمون‌های اوبود که در حاشیه مرکز اوبود قرار دارد، خانه بیش از ۷۰۰ ماکاک دم دراز است. این پناهگاه طبیعی به خاطر موقعیت مکانی و دسترسی آسان، از بیشترین شهرت در بالی بین مناطق جنگلی مشابه برخوردار است. جنگل میمون‌های اوبود که تحت نظارت روستای پادانگ تگال قرار دارد، مکانی برای تحقیقات علمی و مکانی با جنبه‌های معنوی و فرهنگی است، زیرا معابد مقدسی وجود دارد که توسط روستاییان محلی تقدیس شده‌اند. جنگل میمون‌های اوبود، جنگل میمون‌های مقدس پادانگ تگال و با نام رسمی آن، ماندالا ویساتا ونارا وانا نیز نامیده می‌شود.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر

آدرس: Jalan Monkey Forest, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

تراس برنج تگالانگ

تراس برنج تگالانگ که به خاطر منظره دیدنی‌اش به شهرت رسیده جایی است که مسافران اوبود اغلب برای گرفتن عکس‌های فوری از منظره نمادین بالی به آن می‌روند. سیستم آبیاری سنتی و چند صد ساله بالی (معروف به سوباک) برخی از زیباترین مناظر پلکانی را در جنوب شرقی آسیا ایجاد کرده است و این دره یک نمونه عالی است. روستای زیبای Pakudui که نزدیک به تراس برنج تگالانگ واقع شده یکی از جاهای برجسته‌ای است که باید حتما در مسیر بازدید از اینجا از آن دیدن کنید. شما می‌توانید انواع لوازم چوبی زینتی و کنده کاری‌های مختلف از شخصیت‌های اساطیری را پیدا کنید. بسیاری از غرفه‌های سوغاتی در کنار تاقچه تگالانگ قرار دارند، جایی که می‌توانید قبل از ادامه سفر خود به مرکز اصلی اوبود، هدایایی برای عزیزان خود بگیرید.

آدرس: Jalan Raya Tegallalang, Tegallalang, Gianyar, Bali 80561, Indonesia

 

بازار هنری اوبود

بازار هنر اوبود مکان خوبی برای یافتن روسری‌های ابریشمی زیبا، پیراهن‌های خنک، مجسمه‌ها، بادبادک‌ها، کیف‌های دستباف، سبدها یا کلاه‌ها و بسیاری از کالاهای دست ساز دیگر است. این بازار که محلی به نام پاسار سنی اوبود شناخته می‌شود، درست در مقابل پوری سارن آگونگ (کاخ سلطنتی اوبود) قرار دارد. اقلام رایج زیادی در سراسر جزیره پیدا خواهید کرد، از جمله لباس‌های ساحلی و پیراهن‌هایی که روی آن‌ها بالی چاپ شده است، همچنین دامن‌های ایکات (بافته شده)، نقاشی‌های سبک بالی، منبت کاری‌ها و سبدهای بافته شده که همگی زیبا و با ارزش و فرهنگی هستند. بیشتر کالاهای موجود در بازار هنر اوبود در روستاهای همجوار پنگوسکان، تگاللانگ، پایانگان و پلیاتان ساخته می‌شوند.

 

بهترین کافی شاپ‌ها در اوبود بالی

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر

آدرس: Jalan Raya Ubud, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

آبشار تگنونگان

آبشار تگنونگان یکی از زیباترین آبشارهای بالی است. این در نیمه راه بین اوبود و مرکز استان بالی دنپاسار واقع شده. رسیدن به آبشار از اوبود با ۳۰ دقیقه رانندگی دلپذیر در جاده‌های آسفالته روستایی که در دو طرف آن با انبوهی از مزارع برنج سبز قرار گرفته امکان‌پذیر است. در ورودی، باجه‌های بلیط، مغازه‌های هنری و سوغاتی، همراه با وارانگ (غرفه‌های غذای محلی) که تنقلات و نوشیدنی‌های سرد می‌فروشند را پیدا خواهید کرد. از آنجا، حدود ۵ دقیقه پیاده روی برای رسیدن به آبشار فاصله دارید. شاخ و برگ‌های انبوه آب‌های آبشار تگنونگان را احاطه کرده فضایی بسیار دنج و دیدنی به وجود آورده است  و حجم آب تقریبا در هر زمان از سال چشمگیر است.

آدرس: Jalan Ir. Sutami, Kemenuh, Sukawati, Sukawati, Gianyar, Bali 80581, Indonesia

 

روستای باتوآن

دهکده باتوان از ترکیبات سنتی بالی و محیط طبیعی تشکیل شده است. شما مجذوب ساکنانی خواهید شد که با اشتیاق از سنت‌ها و آیین‌های رعایت شده در هر جنبه از زندگی خود محافظت می‌کنند. اکثر روستاییان در باتوان به عنوان صنعتگر یا هنرمندان سنتی کار می‌کنند. کلمه باتوان یا باتوران را می‌توان به عنوان "سخت مانند سنگ" یا "صخره خوردن" ترجمه کرد، اما به یک سنت باستانی مگالیتیک اشاره دارد که در آن سنگ‌های ایستاده (که بسیاری از آنها در این روستا یافت می‌شوند) به عنوان مکان ملاقات و مکان‌های تشریفاتی خدمت می‌کردند. . بسیاری از مردم بالی توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهید بالی دوران قدیم را ببینید از روستای باتوان دیدن کنید.

آدرس: Batuan, Sukawati, Gianyar, Bali, Indonesia

 

پیاده روی و تماشای پرندگان بالی در اوبود

این تور گردشی تمام نقاط تماشای پرندگان در بالی را پوشش می‌دهد و تجربه بسیار منحصر و متفاوتی را ارائه می‌دهد. این تور در سال ۱۹۹۰ توسط ویکتور میسون، که به خاطر کتاب‌هایش در مورد پرندگان و پروانه‌های عجیب و غریب در بالی شهرت دارد، تاسیس شد. این تور همراه با راهنما شما را به یک روز از میان زیباترین مسیرهای طبیعی کوهستان می‌برد. این گردش و پیاده‌روی با هدف حفاظت از طریق آموزش لحظات جذابی را ارائه می‌دهد که برای بزرگسالان و کودکان مناسب هستند. این تور همچنین چندین تور پیاده‌روی دیگر هم دارد که در صورت درخواست در دسترس شما قرار می‌گیرد. از جمله یک تور ۵ کیلومتری در اطراف اوبود، گشت در جنگل‌های مانگرو در جنوب بالی، ارتفاعات کوه باتوکارو با توقف ناهار در تراس‌های برنج Jatiluwih، و دریاچه‌های جنگلی مرکز بالی، دیگر تورهای گردشی در دسترس شما محسوب می‌شوند.

 

معرفی ۶ پارک آبی جذاب در بالی

زمان بازدید: دوشنبه تا سه شنبه و جمعه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر (چهارشنبه‌ها، پنجشنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است)

آدرس: Jalan Tjampuhan, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

معبد ساموآنگ تیگا

پورا ساموان تیگا (معبد ساموان تیگا) معبد سلطنتی سلسله اودایانا وارمادووا بود. این معبد که محل ملاقات بزرگ بین خدایان، خدایان و قدیسان در نظر گرفته می‌شود، به‌خاطر میزبانی سیات سامپیان، یک آیین هندوهای بالی که هر دهمین ماه کامل (به‌طور محلی به نام پورناما کاداسا) برگزار می‌شود، شهرت دارد که تقریبا در ماه آوریل برگزار می‌شود. پورا ساموان تیگا توسط رودخانه‌های پانده و تجندینگ احاطه شده و درخت‌های بانیان و پولک مقدس در اطراف سایت رشد می‌کنند. این معبد دارای ۷ حیاط است که با دیوارها و دروازه‌های جدا شده از هم جدا شده‌اند، اما با پله‌هایی که به درونی‌ترین حیاط منتهی می‌شوند به هم متصل شده‌اند، که تصور می‌شود سالن اجتماعات ۳ روح‌ مقدس باشد.

آدرس: Jalan Raya Bedulu, Blahbatuh, Gianyar, Bali 80581, Indonesia

 

موزه هنر نکا

موزه هنر نکا یک گالری و موزه هنری است که توسط هنردوست بالیایی Wayan Suteja Neka تسیس شده است. این موزه در سال ۱۹۷۶ ساخته شد و توسط وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش در سال ۱۹۸۲ به رسمیت شناخته شد. این مجموعه جذاب جایی است که می‌توانید ساعتی را سرگرم شوید و چیزهای دیدنی باارزشی را کشف کنید. پس از کاوش در گالری‌ها، محوطه باغ به سبک بالی را بررسی کنید.

 

معرفی بهترین ریزورت‌های ساحلی بالی

زمان بازدید: دوشنبه تا شنبه از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر، یکشنبه از ۱۲ بعد از ظهر تا ۵ بعد از ظهر

آدرس: Jalan Raya Campuhan, Kedewatan Village, Ubud, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

کلاس آشپزی جامبانگان بالی

کلاس آشپزی جامبانگان بالی یک مرکز آشپزی است که در دهکده کوهستانی خوش منظره تگالالانگ قرار دارد. هر کلاس با یک گشت و گذار در بازار شروع می‌شود، جایی که می‌توانید خرید کنید و در مورد گیاهان و ادویه‌های استوایی و همچنین مواد عجیب و غریب موجود در غذاهای سنتی بالی اطلاعات کسب کنید. یکی از جنبه‌های منحصر به فرد کلاس آشپزی جامبانگان بالی این است که اندازه کلاس‌ها به طور قابل توجهی کوچک است تا امکان تعامل بهتر و تجربیات عملی را فراهم کند. پس از اتمام دوره آشپزی به شما یک کتاب دستور پخت و گواهی معتبر داده می‌شود.

آدرس: Jalan Kelabang Moding, Ubud, Tegallalang, Gianyar, Bali 80571, Indonesia

۱۶ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران