بهترین مکان‌ها برای خرید در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین مکان‌ها برای خرید در بالی

تفریحات آبی، سواحل دیدنی، خوردن غذاهای خوشمزه محلی، پارتی‌های شبانه و بازدید از طبیعت زیباست که عده‌ی بسیار زیادی از مردم جهان را هر سال به تور بالی می‌کشاند. اما برای آن‌هایی که خرید کردن را بخشی جدانشدنی از سفر می‌دانند، انتخاب‌های متنوعی در بالی وجود دارد. از خرید محصولات برند گرفته تا صنایع دستی خاص مردم محلی یا گشت و گذار در بازارهای شلوغی، چیزهای زیادی برایتان مهیاست تا به سراغشان بروید. همراه ما باشید تا بهترین مکان‌ها برای خرید در بالی را به شما معرفی نماییم.

 

مراکز خرید بالی

یکی از اولین گزینه‌ها برای خرید در بالی، مراکز خرید این جزیره‌ی زیباست. تقریبا در هر منطقه مهم از بالی، حداقل یک مرکز خرید خوب واقع شده است و انتخاب‌های نسبتا خوبی برای خرید از برندهای بین‌المللی در این سفر دارید. کوتا بیچ والک (Kuta Beachwalk) معروف‌ترین مرکز خرید بالی است که برندهای بین‌المللی زیادی در خود دارد. از این مجموعه‌ی بسیار زیبا و شیک، حتما در سفر با تور بالی دیدن کنید.

 

مهم‌ترین پارک‌ها و فضاهای سبز بالی: قسمت دوم

مال بالی گالری (Mal Bali Galeria) یکی دیگر از مراکز خرید محبوب است که خود محلی‌ها هم از آن استقبال خیلی خوبی می‌کنند. این مجموعه در کنار داشتن بزرگ‌ترین هایپرمارکت جزیره میزبان انواع برندهای بین‌المللی پوشاک بوده و فروشگاه‌های متنوعی را در خود دارد و با قرارگیری در کوتا، دسترسی به آن‌جا نیز برای توریست‌ها ممکن خواهد بود. دیگر مراکز خرید معروف بالی به شرح زیر هستند:

  • دیسکاوری شاپینگ مال (Discovery Shopping Mall) در کوتا
  • سمینیاک ویلیج (Seminyak Village) در سمینیاک
  • لیپو مال کوتا (Lippo Mall Kuta) در کوتا
  • پارک ۲۳ (Park 23) در توبان، جنوب کوتا
  • مرکز خرید لول ۲۱ (Level 21 Mall) در دنپاسار

 

بازارهای هنر بالی

یکی دیگر از گزینه‌های بسیار جذاب برای خرید، بازارهای هنر هستند. بازار هنر اوبود در میان این مراکز، از همه معروف‌تر است. بازاری قدیمی و تو در تو که همیشه جمعیت قابل توجهی از گردشگران را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. این بازار هر روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر فعال بوده و در آن اجناس متنوعی از صنایع دستی چوب و چرم تا پارچه‌های مختلف به فروش می‌رسد.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

البته بازارهای هنر دیگر نیز در بالی به همین شکل هستند و خیلی اوقات، اوضاع قیمت‌ها در بازار هنر کوتا یا بازار هنر کومباساری بهتر هم هست. در هر حال اگر قصد خرید سوغات بالی را دارید یا می‌خواهید اجناسی با کیفیت، حاصل هنر مردم محلی و یا چیزهایی جالب برای خود خریداری کنید، حتما سری به این بازارهای جذاب بزنید. البته اگر قصد خرید تابلوهای نقاشی هنرمندان بالی را دارید، بهتر است از بازار هنر سوکاواتی دیدن کنید که این گونه تابلوها بیشتر در آن‌جا پیدا می‌شوند.

خیابان‌های خرید بالی

خیابان‌های خرید معروف بالی، عموما اطراف مراکز محبوبی‌ست که ریزورت‌های بزرگ در آن‌جا قرار گرفته‌اند. جاهایی مثل کوتا، لگیان یا سمینیاک و حتی مسیر اصلی اوبود. در میان خیابان‌های خرید معروف بالی ابتدا باید از جالان پانتای کوتا (Jalan Pantai Kuta) نام ببریم. این خیابان باریک و یک طرفه، مملو از فروشگاه‌های مختلف و برندهای مختلف است و چندین کافه و رستوران را نیز در خود دارد.

 

بازدید از ۱۳ آبشار رویایی بالی

اگر در سفر به بالی در اوبود اقامت خواهید داشت، می‌توانید برای خرید به خیابان جالان رایا اوبود (Jalan Raya Ubud) بروید. این خیابان یکی از بهترین جاهای شهر برای خرید لباس بوده و بوتیک‌های متعددی در خود دارد و از طرفی به بازار هنر اوبود نیز نزدیک است. بعضی دیگر از خیابان‌های خرید بالی به شرح زیر هستند:

  • پاپیز لین (Poppies Lane) در لگیان
  • جالان مانکی فارست (Jalan Monkey Forest) خیابان منتهی به جنگل میمون در اوبود بالی
  • جالان لگیان (Jalan Legian) در لگیان
  • گارلیک لین (Garlic Lane) که به اسم جالان شاهادوا (Jalan Sahadewa) نیز شناخته می‌شود در لگیان
  • جالان رایا سمینیاک (Jalan Raya Seminyak) در سمینیاک

بوتیک‌های محبوب بالی

یکی از مواردی که ممکن است خیلی از گردشگران در سفر با تور بالی به آن اهمیت ندهند، حضور بوتیک‌های متعدد و بسیار خوب در این شهر است که خیلی‌ از آن‌ها، محصولاتی با طراحی هنرمندانی که در این جزیره زندگی می‌کنند را به فروش می‌رسانند. بوتیک‌های این چنینی با ارائه پوشاکی با کیفیت و طراحی متفاوت، روز به روز محبوب‌تر هم می‌شوند.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های بالی: قسمت اول

خیلی از این فروشگاه‌ها در نزدیکی مراکز گردشگری بالی بوده و پوشاک متنوعی از جمله لباس شنا، لباس‌های زنانه و مردانه، لباس بچه و ... به فروش می‌رسانند و البته پیراهن‌های بزرگ با پارچه‌های گلدار نیز، در آن‌جا محبوبیتی ویژه‌ دارند. برندهایی همچون پائول روپ (Paul Ropp)، آگوست لیبل (Auguste The Label)، پائولینا کاترینا (Paulina Katarina) یا خانم سیپی بازار (Mrs Sippy Bazaar) از جمله این بوتیک‌ها هستند.

فروشگاه‌های دکور و مبلمان خانگی در بالی

اگر چه بردن بعضی از این محصولات کمی سخت است اما دکور و مبلمان خانگی، از جمله بهترین محصولات برای خرید در بالی به شمار می‌رود. محصولاتی که در این گونه فروشگاه‌های پیدا می‌کنید، هم تنوع خیلی خوبی دارند و هم این که در بیشتر مواقع، اجناسی منحصر به فرد با قیمتی مناسب هستند.

 

۱۲ ساحل دنج، زیبا و خلوت بالی را بشناسید

از محصولات سرامیکی تا میزهای کوچک چوبی و کنده‌کاری‌های مختلف تا حتی محصولاتی که با سنگ‌های عجیب یا حتی مرجان‌های دریایی ساخته شده‌اند را در این گونه فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید. در این گونه فروشگاه‌ها، همیشه موارد مربوط به اسپا و مراقبت پوست نیز به فروش می‌رسند که بد نیست، خرید آن‌ها را نیز پس ذهن داشته باشید.

بازارهای شبانه بالی

بازارهای شبانه بالی تفاوت زیادی با بازارهایی که در سفر به تایلند به آن‌ها برخورد می‌کنید دارند و اغلب بر پایه محصولات خوراکی و همچنین دکه‌های غذاهای خیابانی بنا شده‌اند اما این، بدین معنی نیست که غرفه‌های آن‌ها، محصولاتی برای خرید نداشته باشند. بازار شبانه سانور بالی معروف‌ترین بازار شبانه در جزیره است که محصولات جالب دست ساز و همچنین انواع سوغات را در آن‌جا پیدا خواهید کرد و البته تا دلتان بخواهد، انواع غذاهای خیابانی محلی بالی در آن‌جا به فروش می‌رسد.

 

رمانتیک‌ترین مکان‌های تفریحی بالی (بخش اول)

بازار گیانیار (Gianyar) که در اوبود قرار دارد و خیلی هم بین توریست‌ها معروف است، عموما به خوراکی اختصاص داشته و کم‌تر فروشگاه غیر خوراکی در آن‌جا پیدا می‌کنید. به همین دلیل بد نیست سری به بازار کرننگ (Kereneng) و همچنین بازار آسوکا (Asoka) در نزدیکی آن‌جا بزنید که هر دو جایی مناسب برای خرید اجناس ارزان قیمت در شب‌های تور بالی به شمار می‌روند.

کارگاه‌های نقره در بالی

چند ده کارگاه و فروشگاه نقره در بالی وجود دارد که اغلب متعلق به خانواده‌های محلی هستند و چندین نسل دست به دست شده‌اند. هنرمندان محلی بقا نقش نگار‌های خاص و زیبایی که روی این آثار نقره‌ای می‌زنند، محصولات جالب توجه تولید و به فروش می‌رسانند. صنعتی که برای قرن‌هاست در اندونزی و بالی جریان دارد.

 

خاص‌ترین رستوران‌های بالی با تم‌های جذاب

خیلی از این کارگاه‌ها به شکلی هستند که توریست‌ها، امکان بازدید از مراحل تولید آثار را نیز دارند و در کنارش می‌توانند از زیورالات یا چیزهای دیگری که با نقره ساخته شده‌اند، چیزی برای خود بخرند. از جمله کارگاه‌هایی که امکان بازدید از مراحل تولید را به گردشگران می‌دهد، می‌توان به خانه آلایا (House of Alaia) ، زیورآلات و مصنوعات پراپن (Prapen Jewelry & Artifacts) و استودیو هنر دبلیو اس (WS Art Studio) اشاره کرد.

دهکده‌های هنری تگالالانگ بالی (Tegalalang Handicrafts Village)

این مرکز را می‌توان به نوعی یک بازار هنر و کارگاه‌های تولید کننده در کنار هم به شمار آورد. این مجموعه در شمال اوبود قرار گرفته و حدودا ۱۰ کیلومتر از قلب مکان‌های توریستی جزیره فاصله دارد و گردشگرانی که به آن‌جا می‌روند، در کنار خرید از فروشگاه‌های متعدد و اجناس متنوع این مجموعه، می‌توانند از کارگاه‌های تولید کننده نیز دیدن نمایند.

 

سرگرمی‌های لاکچری در نوسا دوآ بالی

در کنار لباس‌های رنگارنگی که در دهکده‌های هنری تگالالانگ پیدا می‌کنید، مهم‌ترین چیز برای خرید در این مکان، صنایع دستی، سوغات و البته آثار نقاشی هنرمندان محلی است. خیلی از صنایع دستی در این مکان با استفاده از مواد اولیه مختلف مثل ترکیب چوب و مروارید درست شده و شکلی منحصر به فرد دارند.

دهکده سلوک بالی (Celuk Village)

دهکده سلوک یکی از مراکز کارگاه‌های طلا و نقره در بالی به حساب می‌آید که چندین گالری معتبر و فروشگاه‌های مختلف در مرکز آن قرار دارد و همچنین می‌توانید از کارگاه‌های این دهکده نیز برای تماشای روند ساخت زیورآلات دیدن نمایید.

 

راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

این مجموعه جالب توجه در ۴ کیلومتری جنوب سوکاواتی قرار گرفته و از جاهای بسیار پرطرفدار نزد توریست‌هاست که حتی اگر قصد خرید محصولات طلا و نقره را ندارند، باز هم از این مکان به عنوان یک مرکز هنری بازدید می‌کنند. با توجه به نزدیکی این دهکده به چندین جاذبه‌ی گردشگری بالی، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای خرید و بازدید از این زیبایی‌ها، به آن‌جا بروید.

فروشگاه رشته‌های زندگی بالی (Threads of Life)

در آخر نوشته‌ی امروزمان، یک مکان خاص نیز در بالی به شما پیشنهاد کنیم که برای خرید محصولات پارچه‌ای خاص می‌توانید به آن‌جا مراجعه نمایید. این مکان با همکاری ۳۵ زن هنرمند در بالی تاسیس شده و در آن‌جا، این بانوان با طراحی پارچه‌هایی که از المان‌های محلی الهام گرفته شده و طراحی آن‌ها و تولید محصولات متنوع، یک فروشگاه خاص را در بالی پدید آورده‌اند. به هر جای این فروشگاه که نگاه کنید، پارچه‌هایی با طرح‌های محلی پیدا می‌کنید و برای تولید این پارچه‌ها نیز تماما از مواد اولیه طبیعی استفاده شده است.

 

عجیب‌ترین غذاهای بالی

فروشگاه رشته‌های زندگی در نزدیکی دهکده بالی آگا (Bali Aga) قرار گرفته و نزدیک کوه آگونگ (Mount Agung) واقع شده است. مسیر رسیدن به آن‌جا اصلا سخت نیست و برای کسانی که اهل چنین اجناسی هستند، سر زدن به آن‌جا واقعا لذت بخش خواهد بود و حتما دست پر از این محل خارج خواهید شد.

 

منبع ۱

منبع ۳

۳۰ آذر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 15 مرداد 1402)

نظرات کاربران