بهترین نقاط بالی برای ورزش هیجان‌انگیز پرش از صخره

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین نقاط بالی برای ورزش هیجان‌انگیز پرش از صخره

بالی یکی از شناخته شده‌ترین مقاصد دنیاست که با هوای همیشه آفتابی‌، سواحل ماسه‌ای سفید، جنگل‌های بارانی و البته صخره‌های آهکی زیبا در صدر بهترین مقاصد گردشی دنیا قرار دارد. با وجود تمامی این شرایط طبیعی فعالیت‌های گسترده‌ای وجود دارد که می‌توانند شما را سرگرم و مشغول نگه دارند. کارهایی که حتی شاید هرگز انجام نداده‌اید. پرش از صخره یکی از ورزش‌های پر هیجانی است که گردشگران ماجراجو در بالی از انجام آن غافل نمی‌مانند. نقاط زیر بهترین تجارب پرش از صخره را به شما هدیه می‌دهند.

 

نکات امینی قبل از پرش:

قبل از این که از جایی بپرید، ابتدا تمام نقاط تیز برآمدگی‌ها، تکه سنگ‌ها و البته عمق آب را بررسی کنید. همیشه سعی کنید در دورترین حالت ممکن بپرید و در عین حال محدودیت‌هایتان را هم در نظر بگیرید.

 

 

پرش از صخره در Blue Lagoon

این آبگیر که در Nusa Ceningan واقع شده می‌تواند یکی از بهترین و خاطره ‌انگیزترین پرش‌های عمرتان را به شما هدیه دهد. آب‌های آبی و شفاف این آبگیر آنقدر زیبا و چشم نواز هست که حتی اگر در آن پرش هم نکنید ساعت‌ها محو تماشای زیبایی‌هایش شوید. بلولاگون میزبان تعدادی صخره است که قبلا با نردبان‌های فلادینی که گذاشته بودند دسرسی به آن‌ها بسیار ساده بود. امروزه نه از نردبان‌ها خبری است و نه رستوران‌هایی که در منطقه فعالیت می‌کردند. در این قسمت سه سطح مناسب برای پرش به ارتفاع ۶، ۸ و ۱۳.۵ متری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بپرید. بدون ترس بپرید و در آب‌های آبی غوطه‌ور شوید.

 

۱۳ ورزش هیجان‌انگیز آبی که باید در سفر به بالی تجربه کنید

 

 

Blue Lagoon

 

 

پرش از صخره در Devil’s Tears

Devil’s Tears یا اشک شیطان یکی از نقاط گردشی و توریستی و همچنین جایی برای تماشای زیباترین غروب خورشید است که در Nusa Lembongan قرار دارد. شما می‌توانید در نزدیکی غروب به این محل بروید در عین جز و مد آب، غروبی صورتی و آب‌های گرم پرش‌های دلچسبی را انجام دهید. تفریح کنید و از لحظاتتان لذت ببرید. بعضی وقت‌ها ممکن است برخورد موج‌ها به صخره‌ها پر شتاب باشند. بنابراین اگر احساس خطر کردید هرگز پرشتان را انجام ندهید.

 

 

Devil’s Tears

 

 

پرش از صخره در ساحل رویا

ساحل دریم یا رویا یکی از بخش‌های زیبای بالی است که اگر از سمت راست آن وارد شوید چند صد متر توده صخره‌ای نظر شما را جلب می‌کند. در بین این صخره‌ها بگردید و میزان ارتفاع و عمق آب را بررسی کنید. وقتی از امنیت صخره‌ها و عمق آب مطمئن شدید پرش‌تان را انجام دهید.تنوع صخره‌های این بخش ساحلی قدرت انتخاب بالایی به شما می‌دهد تا در سطحی که دوست دارید پرش کنید. پرش ۵ متری یکی از متداول‌ترین پرش‌های ساحل است. اما حتما قبل از بالا رفتن کفش مناسب به پا کنید چون این صخره‌ها به شدت تیز هستند. به علاوه این قسمت هیچ وقت شلوغ نخواهد بود و شما می‌توانید با فراغ بال از ساحل شخصی‌تان لذت ببرید.

 

۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوباد بالی

 

 

 ساحل رویا

 

 

پرش از صخره در ساحل Atuh

ساحل آتو که در نوسا پنیدا یا پانیدا آتو واقع شده یکی از جذاب‌ترین سواحل بالی محسوب می‌شود. البته برای رسیدن به ساحل باید یک رانندگی کوتاه و سخت را پشت سر بگذارید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. پرش از صخره در این ساحل برای هر گردشگر ماجراجو مخصوصا  ورزشکاران نقطه‌ای طلایی و غیرقابل چشم پوشی است که دوست دارد حدالامکان آن را امتحان کنند. دور تا دور صخره‌ها را عمیقا شنا کنید تا مطمئن شوید مشکلی بعد از فرو رفتن در آب برایتان پیش نمی‌آید.البته مینگین صخره‌های آتو خیلی بلند نیست و شاید برای حرفه‌ای‌ها خیلی راضی کننده نباشد اما قول می‌دهیم بعد از انجام پرش نظر شما به کل تغییر کند.

 

 

ساحل Atuh

 

 

پرش از صخره در ماهانا

ماهانا یکی از قابل توجه‌ترین نقاط بالی در نوسا سنینگان است. نه تنها شما می‌توانید در این قسمت به پرش و ورزش بپردازید بلکه با وجود کافه و رستوران‌ها به راحتی می‌توانید خستگی و گرسنگی‌تان را هم به در کنید. ماهانا چندین صخره ۵ تا ۱۰ متری ارائه می‌دهد که با نردبان‌های فولادی دسترسی به قله‌شان بسیار آسان شده است. شما می‌توانید از غرفه‌های واقع در ساحل تخته‌های موج سواری هم کرایه کنید و بعد از انجام چند پرش و شنا بر روی تخته‌ها از موج‌های اقیانوسی لذت ببرید. تنها موردی که وجود دارد این است که برای هر پرش در این منطقه باید هزینه بپردازید. برای پرش‌های بلند ۵۰ هزار روپیه و پرش‌های کوچک ۲۵ هزار روپیه که حدودا ۴ تا ۲ دلار می‌شود باید بپردازید.

 

۵ فعالیت هیجان‌انگیز در کوتا‌، بهشت موج‌سواری بالی

 

 

 ماهانا

 

 

پرش از صخره در جیمباران

سمت جاده جیمباران برانید و از مناظر دیدنی و شگفت انگیز لذت ببرید. شما می‌توانید از صخره‌های جذاب این ساحل پرش‌های ۵ تا ۳ متری به داخل آب‌های کریستالی انجام دهید. اگر بعد از ظهر به این ساحل می‌روید شانس دیدن یکی از زیباترین غروب‌های ساحل را هم خواهید داشت. اگر خودتان را به نقطه اسنورکل برسانید می‌توانید ماهی‌های زیبا و جذابی را تماشا کنید و از مناظر پانورامای اطراف هم لذت ببرید.

 

 

جیمباران

۱۳ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران