بهترین کارهای توریستی در سانور بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین کارهای توریستی در سانور بالی

بالی از آن دسته از مقاصدی است که عاشقان طبیعت و فرهنگ را با داشتن مناظر خیره کننده و عناصر فرهنگی غنی به خودش جذب می‌کند. سانور در تور بالی برای هر نوع توریست با هر سلیقه‌ای انتخابی عالی است چرا که ضمن داشتن محیطی آرام و جذاب، هم توریستی است هم غنی از تاریخ و عناصر فرهنگی! از مواهب دیدنی زیبایش هم که دیگر نگوییم بهشتی از نور و رنگ و جادو است. به علاوه خط ساحلی سانور با برخی از قدیمی‌ترین هتل‌ها و استراحتگاه‌ها پر شده، سانور یکی از اولین نقاط توریستی بالی است که در اینجا بیشتر به آن می‌پردازیم.

 

معبد بلانجونگ در سانور بالی (Blanjong Temple)

معبد بلانجونگ یکی از قدیمی‌ترین مصنوعات شناخته شده بالی را به نمایش می‌گذارد که قدمت آن به ۹۱۴ پس از میلاد برمی‌گردد. این یک ستون سنگی با کتیبه‌های سانسکریت بوده و اعتقاد بر این است که نوعی یادبود پیروزی، پادشاه سری کساری وارمادوا اولین پادشاه سلسله وارمادوای بالی است. طبق گفته‌ها و نقل قول‌های موجود، او کسی است که اولین دولت رسمی بالی را برپا کرده است. معبد بلانجونگ همچنین مجسمه‌های ماسه‌سنگ لرد هندو گانش و مجسمه‌های حیوانات مختلف را به نمایش می‌گذارد که به شدت دیدنی و جذاب هستند. برای این که اهمیت این معبد مشخص شود بگوییم که به ثبت میراث فرهنگی ملی رسیده و در تمام طول سال پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

بازدید از جنگل میمون اوبود در بالی

آدرس: Jalan Danau Poso, Sanur, Denpasar, Bali 80228, Indonesia

 

فستیوال تامان در بالی (Taman Festival Bali)

در ساحل پادانگ گالاک، جایی دورافتاده در حدود ۷ کیلومتری شمال مرکز اصلی سانور، «شهر ارواح» وهم‌انگیزی وجود دارد. این ویرانه‌های عظیم در واقع همان جشنواره تامان بالی است، مکانی مورد علاقه برای عکاسانی که به دنبال محیطی متروک و پسا آخرالزمان هستند. دروازه‌های ورودی اصلی متروک، باجه‌های بلیط، کافه‌تری‌های خالی و ساختمان‌های اصلی فرسوده با سقف‌های نیمه فرو ریخته همگی حتی در روز روشن به آن حس وحشتناکی می‌دهند. شاخ و برگ‌های انبوه و تاک‌های خزنده روی پنجره‌های شکسته رشد کرده‌اند، و مجسمه‌های سنگی زینتی در فضاهای باز خودنمایی می‌کنند و این مکان را به جایی عالی برای افراد ماجراجو که به دنبال تخلیه هیجان هستند تبدیل کرده است. مردم محلی معتقدند مکان‌های متروکه‌ای مانند جشنواره تامان بالی توسط ارواح گمشده تسخیر شده‌اند.

آدرس: Jalan Padanggalak No.3, Kesiman, Denpasar, Bali, Indonesia

 

سفرهای دریایی در بالی (Bali cruises)

سانور، نوسا لمبونگان و نوسا پنیدا برخی از نقاط برتر قایقرانی بالی هستند. بسیاری از کشتی‌های دریایی از سانور حرکت می‌کنند و برای فعالیت‌های آبی و گردش در دهکده بر روی یک پانتون در خلیج لمبونگان توقف می‌کنند و تا غروب به بندرگاه Benoa ختم می‌شوند. اسکله شناور دارای سرسره‌های آبی، استخر شنا، اتاق تماشای زیر آب، قایق‌های کف شیشه‌ای، قایق‌های موزی، قایقرانی و تجهیزات غواصی است. وعده‌های غذایی معمولا شامل یک بوفه بین‌المللی است که یک گروه موسیقی زنده در پس‌زمینه می‌نوازد.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

غواصی در سانور بالی (Diving in Sanur)

آب‌های اطراف سانور به طور قابل توجهی سردتر از کوتا هستند، اما میزبان صدها گونه ماهی، خارپشت دریایی، سخت پوستان و صخره‌های مرجانی هستند. ساحل همیشه شروع ماجراجویی برای کشف دنیای زیر آب است و غواصی بهترین روش برای آن. غواصان حرفه‌ای بین‌المللی بالی سفرهای غواصی دو بار در روز را به جزایر نوسا ارائه می‌دهند که توسط مربیان دارای گواهینامه PADI هدایت می‌شوند. دیگر مراکز قابل توجه در امتداد ساحل سانور بالی عبارتند از بالی مارین دواین (BMD)، Joe's Gone Diving Bali و غواصان کریستال (Crystal Divers) که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

کایت سواری در سانور بالی (Kitesurfing)

کایت سواری یک ورزش آبی پرتحرک در بالی است که موج‌سواری را با برخی از عناصر مثل ویک‌برد و پاراگلایدر ترکیب می‌کند و طیفی از ورزش‌های دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ورزش همچنین به عنوان کایت بوردینگ شناخته می‌شود، که به جای اینکه پارو بزنید و منتظر باشید تا موج کامل از راه برسد، از یک چتر کششی و یک تخته برای کمک به عبور از آب استفاده می‌شود. بالی سواحل زیادی دارد که برای کایت موج سواری مناسب هستند، مدارس موج سواری قابل توجهی دوره‌هایی را برای علاقه مندان به این ورزش سرگرم کننده ارائه می‌دهند.

 

مهم‌ترین پارک‌ها و فضاهای سبز بالی: قسمت اول

شنا و اسنورکلینگ در ساحل سانور در بالی (swimming at Sanur Beach)

اسنورکلینگ یکی از فعالیت‌های جذاب در سانور بالی است زیرا چندین مکان کم عمق با صخره‌های رنگارنگ و ماهی‌های گرمسیری مانند طوطی، پف ماهی و ماهی‌های ریز و جذاب پیدا خواهید کرد. برای پیدا کردن بهترین نقاط، می‌توانید یک قایق را اجاره کنید یا برای یک تور غواصی در هتل یا یک مرکز غواصی ثبت نام کنید ولی اگر می‌خواهید فراتر بروید، سفرهای روزانه به جزایر همسایه مانند نوسا پنیدا بالی، پادانگ بای یا تولامبن وجود دارد که این مناطق به دلیل جذب سفره ماهی‌های مانتا و لاک پشت‌ها شناخته شده‌اند.

زمین گلف ساحل بالی (Bali Beach Golf Course)

زمین گلف ساحلی بالی در هتل اینا گرند بالی بیچ یکی از کوچک‌ترین زمین‌های گلف بالی است که زمین‌های ۹ و ۱۸ حفره‌ای را با فضای کلوپ کانتری خصوصی ارائه می‌دهد. یک دور گلف می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، مخصوصا این که زمین‌های کوچک و سبزه‌های آن که توسط حوض‌ها، فواره‌ها، پل‌های باغی متقاطع و درختان کاج احاطه شده است. مرکز گلف دارای محدوده رانندگی در شب در طبقه دوم و محل برگزاری رویداد در طبقه اول است. به علاوه امکانات موجود در محل شامل یک فروشگاه حرفه‌ای، اتاق‌های جلسه و رستورانی مشرف به فضای سبز می‌شود.

 

۱۷ جاذبه و مکان گردشگری برتر بالی (بخش اول)

آدرس: Inna Grand Bali Beach Hotel, Jalan Hang Tuah No.58, Sanur Kaja, Denpasar Selatan, Kota Denpasar, Bali 80226, Indonesia

 

ساحل کمارا در سانور بالی (Cemara Beach)

ساحل کمارا ادامه نوار ساحلی سانور است که در جنوب Semawang قرار دارد. امواج در اینجا به دلیل صخره‌هایی که از خط ساحلی محافظت می‌کنند، نسبتا آرام هستند. در هنگام جزر، می‌توانید روی شن‌های درشت قدم بزنید و استخرهای صخره‌ای را ببینید که ستاره‌های دریایی، مرجان‌ها و ماهی‌های استوایی را در خود جای داده‌اند. ساحل کمارا یک مسیر خوب برای پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری با منظره طلوع شگفت‌انگیز خورشید ارائه می‌دهد. وارانگ‌های کوچک (غرفه‌های غذا) زیادی وجود دارد که نوشیدنی‌های سرد و نوشیدنی‌های خنک می‌فروشند، همچنین اگر به دنبال رفتن به زیر آب هستید، امکان غواصی نیز وجود دارد.

آدرس: Jalan Cemara, Sanur, Denpasar Selatan, Kota Denpasar, Bali, Indonesia

 

ساحل سیندهو در سانور بالی (Sindhu Beach)

ساحل سیندو دارای یک بستر شنی وسیع و بادهای ملایم است که آن را برای ورزش‌های آرام و چالش برانگیز در بالی محبوب کرده است. اگر می‌خواهید در طول تعطیلات خود از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی لذت ببرید، غواصی در بالی، قایق‌سواری و کایت موج سواری از بهترین چیزهایی هستند که می‌توانید انجام دهید. مغازه‌های هنری محلی و وارانگ (غرفه‌های غذا) در کنار جاده‌ها و مسیر پیاده‌روی سندهو قرار دارند و می‌توانید به راحتی دوچرخه‌ای برای گشت و گذار در بقیه سانور کرایه کنید. در روزهای هوای صاف و آرام، می‌توانید از منظره دریای وسیع با کوه آگونگ و خطوط کلی جزیره نوسا پنیدا در افق دیدن کنید.

 

هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

آدرس: Pantai Sindhu, Sanur, Denpasar Selatan, Denpasar City, Bali, Indonesia

 

گالری گرایا سانتریان در سانور بالی (Griya Santrian Gallery)

گالری گریا سانتریان به طور منظم میزبان نمایشگاه‌های هنری، رونمایی کتاب و گردهمایی هنرمندان داخلی و بین‌المللی است و تقریبا هر ماه، این گالری نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از هنرمندانی را به نمایش می‌گذارد که عمدتا بر سبک‌های کلاسیک تمرکز دارند. یکی از معتبرترین گالری‌های سانور، گالری گریا سانتریان متعلق به همین افراد پشت جشنواره سالانه روستای سانور است. این یکی از مکان‌های اصلی نمایشگاه هنر در طول رویداد یک هفته است. برای افرادی که عاشق هنر و فرهنگ هستند و دست کم اطلاعات مختصری دارند دیدن اینجا خالی از لطف نیست.

آدرس: Jalan Danau Tamblingan No.47, Sanur, Denpasar Selatan, Kota Denpasar, Bali 80228, Indonesia

 

باغ بزرگ کرنر در بالی (Big Garden Corner in Bali)

باغ بزرگ کرنر، یک باغ مجسمه سنگی و فضای هنری در سانور است. این مکان مناسب برای خانواده‌ها دارای باغ‌های بزرگ و پر گل است که با مسیرهای تزئین شده به هم متصل شده‌اند. همچنین مجسمه‌های سنگی در اندازه واقعی از خدایان و الهه‌های هندو، شخصیت‌های فرهنگی بالی مانند بارونگ و رانگدا، و همچنین کپی‌های معبد و تاسیسات هنری ساخته شده از مواد بازیافتی را خواهید دید. Big Garden Corner یک مکان تفریحی محبوب است که می‌توانید از پیک‌نیک، عکاسی و کلاس‌های یوگا در آن لذت ببرید.

 

۲۰ فعالیت عاشقانه جذاب در بالی

آدرس: Jalan Bypass Ngurah Rai, Kesiman, Denpasar Selatan, Kota Denpasar, Bali 80237, Indonesia

 

دیپ اسکیپ روم بالی (Deep Escape Room Bali)

مرکز تفریحی SOS from the Deep Escape Room در واقع بخشی از مرکز مثلث مرجانی (CTC)، یک بنیاد غیردولتی است که بر حفاظت از اکوسیستم‌های دریایی در اندونزی متمرکز است. این مرکز تفریحی منحصربه‌فرد شما را به چالش می‌کشد تا از طریق پازل‌های مربوط به صخره‌های مرجانی از اتاقی با مضمون محیط‌ زیست فرار کنید. بازی‌های اتاق فرار برای بازیکنان ۷ ساله و بالاتر (با همراهی یک بزرگسال) مناسب است. SOS from the Deep Escape Room  در حدود ۷۰۰ متری شمال غربی ساحل سانور قرار گرفته است و دسترسی به آن نیز آسان است.

آدرس: Jalan Bet Ngandang II No.88-89, Sanur, Denpasar Selatan, Kota Denpasar, Bali, Indonesia

 

ساحل مرتاساری در بالی (Mertasari Beach)

ساحل مرتاساری را می‌توان در قسمت جنوبی روستای سانور یافت. این ساحل بیشتر برای فعالیت‌های محلی مانند ماهیگیری و قایق سواری طراحی شده است، اما برخی از فعالیت‌های توریستی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید. این ساحل در بین موج سواران و بادبازان بسیار محبوب است و زمین وسیع و مسطحی وجود دارد که به عنوان نقطه برخاست و فرود برای پاراموتورینگ و پاراگلایدر عمل می‌کند. ساحل مرتاساری همچنین به بناهای تاریخی سانور مانند موزه بالی، معبد جاگاتناتا، مرکز هنری Werdhi Budaya و بنای تاریخی باجرا سندی نزدیک است.

 

عجیب‌ترین غذاهای بالی

آدرس: Pantai Mertasari, Sanur, Denpasar Selatan, Denpasar, Bali, Indonesia

 

منبع

۲۲ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران