سفری جذاب به جزایر گیلی در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
سفری جذاب به جزایر گیلی در بالی

خیلی اوقات ممکن است در میان نوشته‌ها و ویدیوهایی که از بلاگرهای اهل سفر در تور بالی، نام جزایر سه گانه گیلی را شنیده باشید. این جزایر فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی در فاصله‌ی کوتاهی از بالی قرار گرفته‌اند و در سفر به این جزیره، به راحتی در دسترس شما خواهند بود. اما برای این کار نیاز است ابتدا یک سری اطلاعات کلی در مورد آن‌جا داشته باشید. این که چطور به جزایر گیلی بروید، کدام یک را انتخاب کنید و اصلا چه جاذبه‌ها و ویژگی‌هایی این سرزمین‌های کوچک برای شما دارند که به خاطرش باید یک روز از سفر به بالی را به آن‌جا اختصاص دهید. ما در این نوشته سعی کرده‌ایم تا جای ممکن به تمامی این سوالات جواب دهیم.

 

کدام یک از این جزایر برای سفر بهتر هستند؟

این سوال در واقع جواب مشخصی ندارد، چون هر کدام آن‌ها ویژگی‌هایی دارن که باعث می‌شود تا برای بخشی از مسافران جذاب باشند. در واقع بهتر است با معرفی جداگانه هر کدام از جزایر گیلی، تصمیم گیری را برایتان بهتر کنیم:

گیلی تراوانگان (Gili Trawangan)

اگر به دنبال یک جزیره‌ی کوچک و زیبا می‌گردید که جشن‌های شبانه‌اش تا صبح ادامه پیدا کند و صدای موسیقی هیچگاه در کلاب‌های ساحلی‌اش قطع نشود، حتما باید به گیلی تراوانگان بروید. این جزیره بزرگ‌ترین خشکی گیلی بوده و البته جزیره‌ی اصلی نیز به حساب می‌آید، به همین دلیل همیشه جمعیت بیشتری نسبت به دیگر جزایر به آن‌جا مراجعه می‌کنند. تراوانگان یکی از زیباترین جزایر نزدیک بالی به شمار می‌رود.

نکات زیادی درباره این جزیره‌ی زیبا وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سواحل زیبا و امنش برای شنا و غواصی اشاره کرد. غواصی در گیلی تراونگان بسیار ارزان و امن بوده و از جمله فعالیت‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به آن‌جا، امتحانش کنید. خیلی‌ها تراوانگان را نسبت به دیگری جزایر گیلی شلوغ‌تر می‌دانند، اما با توجه به بزرگی‌اش، بخش‌های خلوت‌تر و آرامش‌بخش‌تری هم دارد که خیلی‌ها برای لذت بردن از مناظر دیدنی غروب و طلوع یا قدم زدن در طبیعت و ساحل، به آن‌جاها پناه می‌برند.

 

۷ غذای خیابانی محلی در بالی

گیلی منو (Gili Meno)

جزیره‌ی دوم به نام جزیره‌ی عشق معروف است و برای آن‌ها که به دنبال مقصدی عاشقانه در نزدیکی بالی می‌گردند، یک گزینه‌ی عالی محسوب می‌شود. از همان زمانی که از قایق پیاده می‌شوید، در هر گوشه‌ای یک نمای زیبا و یک ساحل دنج می‌بینید. درختان گرم‌سیری تا نزدیکی ساحل پیش رفته‌اند و برای استراحت در کنار آب کریستالی دریا، برایتان سایه به ارمغن خواهد آورد.

گیلی منو به اندازه‌ی جزیره‌ی اصلی شلوغ نمی‌شود و به همین دلیل شما یک فضای آرام‌تر را در اختیار دارید. این مکان چند رستوران خیلی خوب، باغ پرندگان، محل‌های برای شنا و غواصی، مسیرهای دوچرخه سواری و ... دارد و از نظر امکانات نیز فوق‌العاده عالی است.

گیلی ایر (Gili Air)

گیلی ایر اگر چه کوچک‌تر از دو جزیره دیگر است، اما خوبی‌های آن دو جزیره را یک جا دارد. در طول روز این جزیره با سواحل طولانی خود، جایی آرام و عالی برای قدم زدن کنار دریا، شنا کردن و انجام انواع تفریحات است. شب‌ها اما این بهشت زیبا به یک کلاب بزرگ تبدیل می‌شود و تا پای صبح همه در آن به رقص و شادی می‌پردازند.

مرجان‌های دریایی رنگارنگ، یکی از ویژگی‌هایی است که باعث خواهد شد غواصی در گیلی ایر، لذت بیشتری داشته باشد و در واقع بهترین فعالیت تفریحی در گیلی ایر نیز همین گشت‌های زیر آبی محسوب می‌شود.

 

از خرید در جاکارتا تا تفریحات بالی

چطور به جزایر گیلی برویم؟

قایق‌ها عموما به مقصد جزیره‌ی اصلی از بالی حرکت می‌کنند و اگر می‌خواهید به دیگر جزایر بروید، از آن جا باید قایق‌های مجزا را سوار شوید. مسیر آبی نیز بسته به قایقی که انتخاب می‌کنید بین ۱.۵ تا ۳ ساعت به طول می‌انجامد، اما همین مسیر آبی نیز خود یکی از لذت‌های رفتن به جزایر گیلی هستند.

فری‌های عمومی ارزان‌ترین گزینه هستند که کار خود را از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند و چند نوبت با قیمت ۴۰۰۰۰ روپیه اندونزی به ازای هر نفر قیمت خواهد داشت که بسیار قیمت ناچیزی خواهد بود. اما شما می‌توانید به قایق‌های تندرو نیز این مسیر را طی کنید که گران‌تر هستند اما خیلی سریع‌تر شما را به مقصد می‌رسانند. یک روش گران‌ قیمت و لاکچری نیز استفاده از جت‌های شخصی کوچک و چارتر خواهد بود که نه تنها خیلی سریع شما را به مقصد می‌رساند، بلکه یک گردش هوایی ۴۵ دقیقه بالای جزیره را نیز به شما هدیه می‌کند. در این روش شما باید حدود ۱.۵ میلیون روپیه اندونزی بپردازید و می‌توانید تا ۵ نفر سوار هواپیما شوید و هر نفر می‌تواند تا ۲۳ کیلو بار همراه خود داشته باشد.

رفت و آمد در جزایر گیلی

شما با دوچرخه‌های کرایه‌ای تمام جزیره را می‌توانید بگردید. بزرگ‌ترین جزیره نیز با دوچرخه از اول تا آخرش یک ساعت راه خواهد بود، پس اصلا نباید نگران رفت و آمد در هیچ کدام از جزایر گیلی باشید. اگر هم می‌خواهید بین جزایر حرکت کنید باید به ساعات حرکت قایق‌ها دقت کنید، چون بین هر کدام به دیگری، تنها دو نوبت حرکت قایق در طول روز انجام می‌شود و قیمت آن نیز چیزی کم‌تر از یک و نیم دلار است.

 

گشتی در دهکده تولامبن در بالی

اقامت در جزایر گیلی

خوشبختانه با سرعت بالایی جزایر گیلی در حال رشد هستند و شما به راحتی می‌توانید هم ویلاهای گران‌قیمت و بسیار عالی را برای خود اجاره کنید، یا این که در اقامتگاه‌های ارزان قیمت و جذاب بمانید. خوشبختانه برای هر بودجه‌ای یک جای خوب برای ماندن در جزایر گیلی وجود دارد.

بهترین زمان برای رفتن به جزایر گیلی

غیر از ماه‌های نوامبر تا آوریل، تقریبا در تمامی ماه‌های سال می‌توانید به این جزایر بروید. فقط باید در نظر داشته باشید که در تعطیلات کشورهای غربی یا روزهایی که جشنواره‌ها یا برنامه‌های خاص برپا می‌شود، این جزایر بیش از پیش شلوغ خوهند بود.

نگاهی به نقشه جزایر گیلی:

با تماشای نقشه جزایر گیلی به طور دقیقتر اندازه و فاصله این سه جزیره از هم را خواهید دید.

۰۹ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران