گشت و گذار در جزایر نوسا در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
گشت و گذار در جزایر نوسا در بالی

مجموعه جزایر نوسا ک شامل ۳ جزیره نوسا لمبونگان، نوسا پنیدا و نوسا سنینگان می‌شود مجموعه‌ای از جزایر کوچک هستند که به عنوان مقصدی دوست داشتنی برای تعطیلات در فاصله ۲۰ کیلومتری از سرزمین اصلی بالی شناخته می‌شود. سواحل بکر با شن‌های سفید درشت، مناظری از صخره‌های سر به فلک کشیده و دریا را خواهید دید که در غروب آفتاب به شدت دیدنی و خیره کننده می‌شوند. این جزیره همچنین دارای یک خانه زیرزمینی مرموز، جنگل‌های سرسبز مانگرو، و دهکده‌های سرو غذاهای دریایی است. در نوسا لمبونگان، موج سواران می‌توانند از استراحت در امتداد ساحل شمال غربی آن لذت ببرند، در حالی که غواصان می‌توانند صخره‌های سواحل جنوب غربی آن و اطراف جزیره همسایه نوسا پنیدا را کاوش کنند. اگر به دنبال فرار از جمعیت شلوغ تور بالی هستید، می‌توانید به یک سفر دریایی یک روزه بپیوندید یا یک شب اقامت در این جزایر داشته باشید.

 

Angel’s Billabong

فرشته بیلابونگ یک صخره دیدنی در نزدیکی پاسیح اووگ (ساحل شکسته)، در انتهای جنوب غربی جزیره نوسا پنیدا است که مناظری از صخره‌های زیبا و خطوط ساحلی بکر را ارائه می‌دهد. همچنین یک مسیر با تابلوهای راهنما وجود دارد که به استخرهای طبیعی منتهی می‌شود که برای شنا در هنگام جزر مناسب هستند. خیلی خوب است که کفش‌های راحت به پا کنید تا بتوانید از بخش‌های صخره‌ای عبور کنید زیرا سنگ‌های پوشیده از جلبک دریایی ممکن است نسبتا لغزنده باشند بنابراین مراقب جای پاهایتان باشید.

 

از خرید در جاکارتا تا تفریحات بالی

آدرس: Sakti, Nusa Penida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

ساحل شکسته (پاسیح اووگ)

ساحل شکسته، یک ساحل مخفی در لبه جنوب غربی نوسا پنیدا است که نزدیک به Angel’s Billabong واقع شده و با مناظر چشمگیر و استخر طبیعی که در هنگام جزر و مد می‌توانید در آن کاوش کنید مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. منطقه مجاور محل زندگی میمون‌های ماکاک دم دراز خاکستری است، در حالی که سفره ماهی‌های غول پیکر در آب‌های اطراف پرسه می‌زنند. این یکی از بخش‌های بسیار زیبا و دیدنی نوسا است که حتما باید از آن بازدید کرده و حیات وحش آن را کاوش کنید.

آدرس: Bunga Mekar, Nusa Penida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

خلیج کریستال در جزیره نوسا پنیدا

خلیج کریستال یک خلیج منزوی با ۲۰۰ متر شن و ماسه در ساحل غربی نوسا پنیدا است که یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از غواصی و اسنورکلینگ محسوب می‌شود دید آب می‌تواند تا ۳۰ متر هم برسد. برای مسافران معمولی ساحل، این خلیج با حاشیه نخل بسیار تمیز و مناسب برای آفتاب گرفتن است. به علاوه در نزدیکی ساحل، امواج به اندازه کافی برای شنا در روزهای آفتابی آرام هستند. همچنین چند وارانگ (غرفه غذای سنتی) محلی نیز در ساحل وجود دارد. همچنین می‌توانید معبد ساحلی، Pura Segara Penida را که در نیمه راه در امتداد خلیج قرار دارد، کاوش کنید. این یکی از خوش منظره‌ترین نقاط جزیره است که شانس کاوش و دیدن آن را خواهید داشت.

 

گشتی در دهکده تولامبن در بالی

آدرس: Sakti Village, West Coast, Nusa Penida Island

 

اشک شیطان

بیرون زدگی خوش منظره اشک شیطان بالی در جنوب غربی‌ترین لبه نوسا لمبونگان قرار دارد. این منظره‌ای چشمگیر از برخورد امواج با صخره‌های سنگ آهک ناهموار ارائه می‌دهد که توجه گردشگران را به خود معطوف می‌کند. سعی کنید خیلی نزدیک به لبه نبایستید زیرا یک موج غیرمنتظره آب ممکن است در طول بازدید شما را خیس کند. در گوشه گوشه اشک شیطان یک استخر بی‌نهایت طبیعی وجود دارد، بنابراین اگر می‌خواهید شنا کنید، لباس شنای خود را همراه داشته باشید. یا اگر برای عکس گرفتن اینجا هستید، برای دیدن مناظر چشمگیر غروب خورشید، عصر از آنجا دیدن کنید به بهترین منظره ممکن را داشته باشید.

آدرس: Jungutbatu, Nusa Penida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

ساحل دریم

ساحل رویایی یک بخش منزوی از ماسه سفید در ساحل جنوب غربی جزیره لمبونگان است که ۱۱۵ متر  چشم انداز زیبایی از صخره‌های آهکی کم ارتفاع و صخره‌های چشمگیر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از مناظر دریای دیدنی با منظره چشم‌انداز پرنده از بالای لبه‌های صخره لذت ببرید. به سمت خلیج کوچک پایین بروید و پاهای خود را در ساحل شنی نرم فرو کنید. آب‌های آبی شفاف و عالی برای شنا در جزر و مد هستند، اما مراقب باشید زیرا ساحل رویا مستقیما رو به اقیانوس هند است و کشش آب سنگین است و می‌تواند شما را به سمت داخل دریا بکشاند.

آدرس: Jungutbatu, Nusa Lembongan Island, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

معبد گوا گیری پوتری در نوسا پنیدا

معبد گواگیری پوتری یکی از جاذبه‌های فرهنگی اصلی جزیره نوسا پنیدا است. این معبد غار بزرگ در روستای سوانا در شمال شرقی پنیدا قرار دارد که با وجود علائم واضح در امتداد جاده اصلی Jalan Ped-Buyuk پیدا کردن و رسیدن به آن بسیار ساده و آسان است. در ابتدا برای ورود به معبد باید در قسمت ورودی خم شوید تا بتوانید به داخل بروید. سپس در داخل حیاط معبد بزرگی را خواهید دید که در داغل غاری صخره‌ای و زیبا واقع شده است.

 

کاهش هزینه‌ها در سفر به بالی

آدرس: Suana, Nusa Penida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

جونگوت باتو

جونگوت باتو نام یک روستا و منطقه ساحلی در شمال غربی جزیره نوسا لمبونگان است که دارای مسیری است که در دوردست به کوه آگونگ مشرف بوده، در حالی که  صخره‌ای در جنوب آن مناظری از بخش‌های اصلی موج‌سواری جزیره، کشتی‌های غرق‌شده و صخره‌های از هم گسسته و جدا افتاده ارائه می‌کند. ساحل جونگوت باتو یکی از طولانی‌ترین بخش‌های شنی جزیره را دارد که بیشتر هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و رستوران‌های لوکس نوسا را در امتداد ساحل پیدا خواهید کرد.

آدرس: Jalan Jungutbatu, Nusa penida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

ساحل کلینگکینگ در نوسا پنیدا

ساحل Kelingking در دهکده بونگا ماکر، در ساحل جنوب غربی جزیره نوسا پنیدا قرار دارد. یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی آن، یک صخره سرتخت آهکی پوشیده از گیاهان است که امواج عظیمی به آن برخورد می‌کنند. این شکل منحصر به فرد شبیه سر تی رکس است که هنگام جزر و مد می‌توانید از طریق یک پیاده روی ناهموار ۴۰۰ متری به ساحل خلوت برسید. این یک فرود نسبتا شیب دار است که نیاز به کمی صخره نوردی دارد که بسیاری از مسافران متناسب و ماجراجو را به خود جذب می‌کند.

آدرس: Bunga Mekar, Nusa Penida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

خلیج قارچ

خلیج قارچ با خط ساحلی طولانی‌ترِ جونگوت باتو در جنوب غربی جزیره نوسا لمبونگان همسایه است. این خلیج بسیار منزوی است و بعدازظهرها که قایق‌ها مسافران روزانه را به بالی برمی‌گردانند ساکت‌تر هم می‌شود. اگر به دنبال گذراندن چند شب در نوسا لمبونگان هستید، چندین گزینه به سبک خانه‌های ییلاقی در ساحل خلیج قارچ قرار دارند. این خلیج نزدیک به برخی از بهترین مکان‌های موج‌سواری جزیره، و زمین‌های بازی است.

 

۹ مکان رویایی در بالی برای دوچرخه سواری

آدرس: Mushroom Bay, Jungutbatu, Nusa Lembongan, Klungkung, Bali, Indonesia

 

جنگل مانگرو نوسا لمبونگان

نوسا لمبونگان یک جنگل سرسبز حرا دارد که بیشتر خط ساحلی شمال شرقی آن را پوشش می‌دهد. اپراتورهای محلی قایق‌های چوبی در دهکده ماهیگیری مجاور وجود دارد. می‌توانید از تورهای مانگرو مانند گوندولا در جنگل با سرعتی آرام، آهسته و پیوسته لذت ببرید. اگر احساس ماجراجویی می‌کنید، یک تخته پارویی یا کایاک ایستاده (نرخ ساعتی اعمال می‌شود) اجاره کنید تا جنگل مانگرو را مطابق با سرعت خود کاوش کنید.

آدرس: Jungutbatu, Nusa Lembongan, Nusapenida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

مزارع جلبک دریایی نوسا لمبونگان

در سراسر جزیره لمبونگان مزارع جلبک دریایی زیادی وجود دارد، زیرا یکی از منابع اصلی درآمد مردم محلی است. در دسترس‌ترین مزارع را می‌توان در ضلع جنوبی روستای لمبونگان یافت. بسیاری از جلبک‌های دریایی برداشت شده را خواهید دید که در ساحل خشک می‌شوند. بیشتر جلبک دریایی در نوسا لمبونگان برای صنایع آرایشی و بهداشتی و غذایی آسیایی کشت می‌شود.

آدرس: Jungutbatu, Nusa Lembongan, Nusapenida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

ساحل پانتای آتوح

پانتای آتوح ساحلی دورافتاده در ساحل جنوب شرقی جزیره نوسا پنیدا است که با تپه‌های سبز باشکوه و تشکل‌های شبه جزیره‌ای همسایه است. ۴ بیرون زدگی صخره‌ای در ساحل پیدا خواهید کرد و ساحل ماسه سفیدی که از طریق یک راه پله قابل دسترسی است. اگر قصد پیاده‌روی دارید، می‌توانید مسیرهای باریک را در امتداد صخره‌ای ناهموار امتحان کنید. اگر از ساحل پانتای آتوح در هنگام جزر و مد دیدن کنید می‌توانید استخرهای صخره‌ای با زندگی دریایی عجیب و غریب را ببینید.

 

معرفی ۸ تا از بهترین هتل‌های خانوادگی بالی

آدرس: Pejukutan, Nusa Penida, Klungkung, Bali 80771, Indonesia

 

ساحل پارادایس

ساحل پارادایس در انتهای جونگوت باتو قرار دارد و با جنگل‌های مانگرو در خط ساحلی شمالی لمبونگان همسایه است. هنگام غروب آفتاب از منظره زیبای کوه آگونگ و سرزمین اصلی بالی در افق دیدن کنید. همچنین امتداد شن و ماسه، پیاده روی‌های دلپذیری را در طول سال در ساحل ارائه می‌دهد، در حالی که آب‌های آن برای شنای آرام به اندازه کافی آرام است. شما می‌توانید از طریق جاده اصلی Jalan Jungut Batu که طول خط ساحلی غربی نوسا لمبونگان را طی می‌کند، به ساحل بهشت بروید.

آدرس: Paradise Beach, Nusa Lembongan, Bali Indonesia

 

ساحل غروب

ساحل Sunset نزدیک به بیرون زدگی صخره‌ای اشک شیطان، در ساحل جنوب غربی نوسا لمبونگان واقع شده است که به آن خلیج شنی نیز می‌گویند. این ساحل مکانی خوب برای آفتاب گرفتن و استراحت در زیر سایه‌های نخل است. همچنین یک کلوپ ساحلی پرجنب‌وجوش وجود دارد که می‌توانید در آن یک اتاق برای استراحت اجاره کنید و در طول روز از نوشیدنی‌ها لذت ببرید و یا اگر به دنبال کاوش در جزایر همسایه نوسا لمبونگان هستید، تورهای خصوصی با قایق و قایق تفریحی ترتیب می‌دهد.

 

بهترین نقاط بالی برای تماشای غروب آفتاب

آدرس: Jungutbatu, Nusa Lembongan, Klungkung Regency, Bali 80771, Indonesia

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران