۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری بالی
۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

"جزیره خدایان" این لقبی است که برای بالی انتخاب کرده‌اند و دلایل بسیار زیادی برای این نام گذاری وجود دارد. جزیره‌ای که مقصد محبوب بسیاری از گردشگران جهان است و همه دوست دارند در تور بالی شرکت کرده، در سواحل این جزیره‌ی زیبا آبتنی کنند، به دیدن منابع طبیعی‌اش بروند و از معابد شگفت‌انگیز و رازآلودش بازدید نمایند. بالی جزیره‌ای بزرگ است و از شهرهای مختلف تشکیل شده که بعضی از این شهرها محبوب‌تر و بعضی دیگر کم‌تر بازدید می‌شوند. در نوشته‌ی پیش رو ما قصد داریم به معرفی این شهرها بپردازیم.

 

دنپاسار (Denpasar)، بالی

دنپاسار یا همان سانور (Sanur)، پایتخت استان بالی و مهم‌ترین شهر گردشگری این جزیره به حساب می‌آید و فرودگاه بالی نیز در همین شهر واقع شده است. دنپاسار که در شمال بالی واقع شده، منطقه‌ای گرم و مرطوب است که به وضوح می‌توان فرهنگ هندو و اسلامی را در جای جای آن مشاهده کرد. جایی که مهم‌ترین بازار بالی در آن شکل می‌گیرد و آن‌هایی که در سفر به بالی به آن‌جا می‌روند، می‌توانند از موزه‌ها، گالری‌های هنری و نمادهای مهم شهری دیدن کنند. فعالیت‌های جذاب در جذاب در سانور بالی همه ساله توریست‌های بسیاری را به این منطقه جذب می‌کند.

فعالیت‌های زیادی هستند که در دنپاسار می‌توانید انجام دهید. برای مثال، اکو ادونچر کوسه‌های بالی یکی از مراکز خاصی است که این روزها توجه زیادی به خود جذب کرده. جایی که می‌توانید با کوسه‌های کوچک شنا کنید یا از کلیات مجموعه دیدن نمایید. معبد زیبای ساکِنان از دیگر مراکز مهم گردشگری در دنپاسار است و موزه نگری پروپینسی نیز از جمله جاهای مهم به حساب می‌آید که در واقع یک بنای تاریخی بوده که در آن، بیش از ‍۱۰ هزار شیء تاریخی نگهداری می‌شود. بنای یادبود شگفت انگیز باجرا سانهی، و معبد جاگاتناتا نیز از جاذبه‌های توریستی مهم بالی در این منطقه هستند.

 

بازدید از ۱۳ آبشار رویایی بالی

اوبود (Ubud)، بالی

اوبود معروف‌ترین شهر در بالی است و این شهرت را به واسطه‌ی زیبایی‌های متنوعی که در خود جای داده و البته ریزورت‌ها و هتل‌های مهمی که در آن‌جا قرار گرفته‌اند، به دست آورده است. بعد از پایتخت، ابوبود بدون شک محبوب‌ترین شهر توریستی در بالی بوده و نقاط معروف و محبوب زیادی دارد که می‌توانید در سفر به بالی به سراغشان بروید. اوبود ترکیبی جذاب از ابنیه تاریخی، معابد، طبیعت زیبا و همچنین مراکز گردشگری مختلف است که باعث شده حس و حال این شهر شبیه به هیچ شهر گردشگرپذیر دیگر در دنیا نباشد.

فعالیت‌های زیادی هستند که در اوبود می‌توانید تجربه کنید. برای بسیاری موج‌سواری، تفریحات آبی و گشت و گذار و آفتاب گرفتن در سواحل زیبای اوبود بالی، الویت دارند اما چندین معبد بسیار زیبا همچون معبد اولون دانو نیز در این منطقه وجود دارند که خود به تنهایی می‌توانند، دلیلی برای رفتن به این شهر باشند. اگر اهل هیجان هستید، سری به پارک ماجراجویی تریتاپ بزنید، طبیعت سیده من را به تماشا بنشینید و البته در معبد تانا لات، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های گردشگری بالی را تجربه کنید. شرکت در کلاس‌های آشپزی محلی، گشت و گذار در طبیعت و جنگل میمون‌های اوبود، اسنورکلینگ و خیلی فعالیت‌های دیگر در اوبود انتظار شما را می‌کشند.

کوتا (Kuta)، بالی

درست برعکس آرامش خاصی که در مراکز طبیعی و معابد اوبود می‌بینید، کوتا شلوغ، پر هیاهو و شاد است و همه‌ی توریست‌ها در این محل به خوش‌گذرانی مشغول هستند. ساحل معروف کوتا جدا از زیبایی و امکانات گسترده برای تفریحات آبی، یکی از مراکز محبوب تفریحات شبانه در کوتا بوده و هر شب صدای موسیقی و نورهای رنگی، این محل را به جایی جذاب و مفرح بدل می‌کند. رستوران‌ها، کلاب‌ها و بارهای بسیار زیادی در کوتا وجود دارند و البته این شهر میزبان چندین ریزورت و هتل ساحلی فوق‌العاده عالی و معروف نیز هست.

 

زیباترین هتل‌های جنگلی بالی

جدا از سواحل مختلف کوتا که یکی از دلایل محبوبیت این شهر است، یکی از جاهایی که حتما در این شهر باید تجربه کنید، پارک آبی واتربوم بالی است که جزو بهترین پارک‌های آبی بالی به حساب آمده و انواع و اقسام بازی‌ها در آن‌جا تهیه دیده شده است. یکی دیگر از فعالیت‌های جذاب در سفر به کوتا در بالی، سر زدن به خانه‌ی سرو ته است که از جمله جاهای جالب برای عکاسی‌ست و همه‌ی سنین از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. معبد ویهارا دارمایانا، تئاتر کوتا و موزه کاین از مراکز فرهنگی محبوب در کوتا به حساب می‌آیند.

کانگو (Canggu)، بالی

کانگو یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبای بالی است که دیدنی‌های بسیاری در خود داشته و درست بین سمیانیاک و تانالات قرار گرفته است. کانگو در بالی به خاطر مزارع پلکانی برنج و دهکده‌های قدیمی بسیار دیدنی‌اش معروف شده و چندین ساحل فوق‌العاده در خود دارد. یکی از ویژگی‌های کانگو داشتن سواحلی با ماسه‌های سیاه است که در واقع ماسه‌های آتش‌فشانی هستند و زیبایی منحصر به فردی را در این بخش از بالی ایجاد می‌کنند. همچنین در این منطقه سواحلی جذاب با موج‌های مناسب جهت موج سواری نیز اصلا کم نیست.

 آن‌هایی که در تور بالی کانگو را برای اقامت انتخاب می‌کنند، به خیلی رستوران‌ها و بارهای ساحلی عالی و دنج دسترسی داشته و البته می‌توانند به سراغ بازار کولی‌ها (Gypsy Market) نیز بروند که حدودا ۱۵۰ دکه مختلف داشته و از بازارهای خاص و معروف بالی به حساب می‌آید. اگر اهل موج سواری هم نباشید، می‌توانید به سراغ فعالیت‌های آبی مختلف دیگر بروید و از طرفی، برای آن‌ها که اهل مراکز فرهنگی هستند نیز، معابدی همچون پورا تانا لات انتخابی عالی خواهد بود. همچنین ناگفته پیداست که حتما باید سری به مزارع برنج این بخش از جزیره نیز بزنید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های بالی

اومالاس (Umalas)، بالی

اومالاس از بسیاری جهات شبیه به کانگو بوده با این تفاوت که خلوت‌تر از آن شهر است. جایی که از طرفی به کوتا ختم شده و از طرفی دیگر، زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیزی در خود دارد و اگر در آن‌جا یک موتور سبک اجاره کنید، می‌توانید به بسیاری دیدنی‌های دنج و خاص دسترسی داشته باشید.

اومالاس رستوران‌های شناخته شده زیادی در خود دارد و طرفی، ساحل پتیتنگت در این شهر جزو بهترین‌ها و مفرح‌ترین‌ها در بالی است. اما اگر همراه فرزندان خود به سفر بالی رفتید، حتما سری به پارک سوپرهیرو فکتوری (Superhero Factory) بزنید که یک پارک ماجراجویی جذاب با بازی‌های مختلف از ترامپولین تا صخره‌نوردی است. چندین ساحل عالی دیگر نیز در اومالاس وجود داشته که از هر سمت بروید، به یکی از آن‌ها خواهید رسید.

نوسا دوا (Nusa Dua)، بالی

نوسا دوا از آن‌‌جاهایی در بالی است که با ریزورت‌های متنوع و سواحل دیدنی‌اش، یک تجربه خاص سفر به یک مقصد جزیره‌ای را برای شما به همراه خواهد داشت. جایی در جنوبی‌ترین نقطه بالی که هم مراکز کلاسیک و فرهنگی توریستی را در خود جای داده و هم مراکز تفریحی گسترده‌ای دارد که می‌توانید، حسابی در آن‌جاها تفریح کرده و تعطیلاتی فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

 

۱۴ کافه‌ی زیبا و منحصر به فرد بالی

نوسا دوا در بالی از نظر زیبایی‌های طبیعی و سواحل جذاب، هیچ چیز کم ندارد و همان‌ طور که گفتیم، مراکز فرهنگی زیادی همچون معبد گورا گگار یا موزه پاسیفیکا در این محل هستند که حتما از دیدنشان لذت خواهید برد. انواع تفریحات آبی برای شما مهیاست و اگر بخواهید، می‌توانید با قایق به جزیره سرانگان رفته و در آن‌جا، لاک‌پشت‌های دریایی را از نزدیک ببینید.

جیمباران (Jimbaran)، بالی

جیمباران در گذشته یک دهکده ماهیگیری در جنوب کوتا بود که هنوز هم بخش زیادی از درآمد مردم آن از همین طریق است. جایی که به خاطر سواحل فوق‌العاده زیبا و مناظر دیدنی‌اش معروف بوده و بخش‌های زیادی از منابع طبیعی آن به واسطه‌ی ساخت و ساز‌های کم‌تر، بکر و دنج هستند. جیمباران در بالی فضایی به مراتب آرامش بخش‌تر نسبت به چندین شهر معروف و توریستی بالی دارد و از بسیاری جهات، برای آن‌ها که قصد طبیعت گردی، استراحت در سواحل و قایق سواری دارند، مکانی مناسب‌تر به حساب می‌آید.

فعالیت‌هایی که در جیمباران می‌توانید انجام دهید، بسیار زیاد هستند. در این شهر می‌توانید به دیدن معبد زیبا و منحصر به فرد اولواتو بالای صخره‌ای مرتفع بروید، در ساحل معروف جیمباران تفریح کنید، مجسمه‌ی سنگی بزرگی را در معبد گارودا وینسو کنکانا مشاهده کنید، در سالح خاص سولوبان موج سواری کنید و حتی در کارگاه‌های سفاگری، طی چند ساعت، ساخت یک کاسه‌ی سفالی را یاد بگیرید. واقعیت این است که جیمباران یکی از متنوع‌ترین و بهترین مقاصد گردشگری در تور بالی است که دیدین‌ها و تفریحات زیادی را برای توریست‌ها ترتیب داده و خلوت‌تر از جاهایی مثل اوبود و کوتا است و خیلی راحت‌تر می‌توان از بودن در آن‌جا لذت برد.

 

سفر به سواحل بالی برای استراحتی آفتابی

 

اولوواتو (Uluwatu)، بالی

دیگر نقطه‌ی جنوبی بسیار محبوب در بالی که با صخره‌های بزرگ ساحلی و سرسبزش معروف شده و مناظر فوق‌العاده زیبایش، نفس را در سینه حبس می‌کند. بهشت موج سواران در بالی که جاهای زیادی برای انجام ورزش دلخواهشان در این محل پیدا می‌کنند و می‌توانند، روزها در ساحل خوش بگذرانند. البته اگر اهل دیگر تفریحات و ورزش‌های آبی باشید هم در این منطقه مثل دیگر شهرهای بالی، همه چیز برای شما مهیا خواهد بود.

ساحل نیانگ نیانگ از جمله معروف‌ترین جاها در اولواتو است اما از طرفی، دیدن معبد فوق‌العاده جذاب اولواتو را نیز نباید از یاد ببرید. اگر به دنبال حضور در یکی از زیباترین سواحل توریستی بالی هستید، سری به ساحل خصوصی توماس بزنید و البته نمایش‌های رقص محلی را نیز از دست ندهید. در اولواتو چندین بار و کلاب ساحلی نیز وجود دارد که حضور در آن‌ها را نیز از غروب به بعد به شما پیشنهاد می‌کنیم. در نهایت فراموش نکنید که در سفر به بالی، حداقل یک بار به چشم انداز بالانگان رفته و غروب خورشید را در این محل تماشا کنید.

 

راهنمای سفری خانوادگی به اوبود بالی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

منبع ۶

منبع ۷

۰۷ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران