زیباترین معابد بالی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری بالی
زیباترین معابد بالی را بشناسید

بازی‌های مثل تامب رادیر یا فیلم‌هایی مثل ایندیانا جونز را یادتان هست؟ اگر تا به حال به تور بالی نرفته باشید، احتمالا باور نکنید که چنین معابد جادویی را می‌توانید در این جزیره زیبا مشاهده نمایید. معابد بالی در شکل‌ها و سبک‌های مختلف ساخته شده‌اند و هر کدام در جایی متفاوت از این جزیره قرار گرفته‌اند و مناظری شگفت‌انگیز و خاص را در این مقصد گردشگری محبوب ساخته‌اند.

در بالی بیش از ۱۰ هزار معبد کوچک و بزرگ قرار گرفته است که در مقاله امروز ما به ۱۰ مورد از زیباترینِ آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

۱- معبد پورا تانا لات بالی (Pura Tanah Lot)

در داستان‌های اساطیری آمده که در برهه‌ای از زمان، وارونا -یکی از خدایان هندو- همراه ارتشش و در دفاع از این معبد با ارواح شیطانی دریا به مبارزه برخواست. راست یا دروغ، در هر حال این معبد بی‌نظیر، هنوز در دل آب و بر روی صخره‌ای سنگی استوار باقی مانده است. معبد پورا تانا لات ساختاری جالب داشته و مسیر رفتن به آن‌جا تنها در جزر پدیدار می‌شود و یکی از بهترین نقاط جزیره برای تماشای غروب آفتاب در بالی به شمار می‌آید.

این مکان رویایی، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در بالی به حساب می‌آید و همین باعث شده، تا حجم توریست‌هایی که به آن‌جا می‌روند، بسیار بالا باشد. در هر حال، هیچ چیز از زیبایی‌های این مکان کم نخواهد کرد، مخصوصا اگر کمی موج در دریا باشد و زیر پای شما، به صخره‌های پایین معبد اصابت کند.

 

آشنایی با بهترین هاستل‌های بالی: قسمت اول

آدرس: Beraban Village, Tabanan Regency

هزینه ورودی: ۶۰ هزار روپیه (کم‌تر از ۴ دلار)

 

۲- معبد پورا لاهور اولوواتو بالی (Pura Lahur Uluwatu)

بازدید از معبد پورا لاهور اوولوواتو از همان ماجراجویی‌هایی است که در اول نوشته نوید آن را به شما دادیم. معبدی که درست در لبه‌ی صخره‌‌ای مرتفع قرار گرفته و وقتی به نزدیک آن می‌رسید، منظره‌ای بی‌بدیل را مشاهده خواهید کرد که نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند.

ارتفاع این معبد از زمین زیرش، حدود ۷۰ متر است و از آن‌ بالا به خوبی می‌توان اقیانوس هند را مشاهده کرد. خود بنا در گذشته‌ای نسبتا دور ساخته شده و ساختاری زیبا دارد. همچنین هنوز برنامه‌های مذهبی و آیینی خاص هندوها همچون رقص آتش در آن‌جا برگزار می‌شود که به جذابیت‌های بازدید از این محل اضافه می‌کند. این مکان نیز همچون تمامی معابدی که در لیستمان داریم، از اینستاگرامی‌ترین نقاط در بالی به حساب می‌آیند.

آدرس: ecatu, South Kuta, Badung Regency

هزینه وروید: ۳۰ هزار روپیه (کم‌تر از ۲ دلار)

 

۳- معبد ساراواتی بالی (Saraswati Temple)

ساراواتی، معبدی متفاوت از دو مکان دیگری‌ست که به شما معرفی کردیم. این بنا به پاس الهه دانش، ساراواتی ساخته شده و در کنار بنای سنگی فوق‌العاده زیبایش، با داشتن یک برکه بزرگ، گل‌های نیلوفر آبی و باغ‌های آبی متنوع، تصویری شگفت‌انگیزی می‌سازد. حتما در طول تور بالی باید سری به این مکان بزنید و میان باغ‌های زیبای این معبد، قدم بزنید.

اطراف این معبد را جنگلی گرم‌سیری مملو از میمون‌های معروف بالی احاطه کرده است و شما می‌توانید در ادامه بازدید از معبد ساراواتی، قدمی در جنگل‌های اطراف هم بزنید. نکته خوب دیگر درباره این معبد، رایگان بودن ورودی این محل برای تمامی توریست‌ها است. اما اگر بخواهید از نمایش رقص سنتی که در محل معبد برگزار می‌شود دیدن کنید، باید ۸۰ هزار (حدود ۵ دلار) پرداخت نمایید که البته این مسئله کاملا اختیاری است.

 

معرفی بهترین رستوران‌های بالی

آدرس: Kajeng, Ubud, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar

هزینه ورودی: رایگان

 

۴- معبد گوا لاوا بالی (Goa Lawah Temple)

بنای دیگری که از آن صحبت خواهیم کرد، در کلونگکونگ قرار گرفته و مجموعه‌ای از چند سازه‌ی کوچک است که اگر از خفاش‌های می‌ترسید، پیشنهاد می‌کنیم، اصلا به این محل نروید، چون در دالان‌ها و بخش‌های مختلف معبد گوا لاوا بالی، هزاران خفاش زندگی می‌کنند. در واقع نام این معبد به زبان محلی "غار خفاش" معنی پیدا می‌کند و خب بخشی از مجموعه معبد گوا لاوا بالی نیز در غار قرار گرفته است.

این معبد دارای یک دروازه زیبا بوده که اگر بخواهید در آن‌‌جا عکس بگیرید، عموما در صف چند نفره قرار خواهید گرفت و خب مهم‌تر این که، با توجه به این که این بنا، یک معبد کاملا فعال است، حتما لباس پوشیده به تن کرده و رعایت راهبانی که در آن‌جا هستند را نیز کنید. در کل پیشنهاد می‌کنیم، در زمان بازدید از معابد بالی لباسی بپوشید که پاها را بپوشاند که این مهم برای آقایان نیز صدق می‌کند. در بعضی از معابد که قوانین سخت‌تر گرفته می‌شود، پوشش‌های محلی سارونگ وجود دارد که اگر نیاز بود، می‌توانید آن‌ها را قرض بگیرید.

آدرس: Raya Goa Lawah, Pesinggahan, Kec. Dawan, Kabupaten Klungkung

هزینه ورودی: ۲۵ هزار روپیه (حدود ۱.۵ دلار)

 

۵- معبد لمپویانگ بالی (Lempuyang Temple)

این معبد را به راحتی می‌توان با لقب "اینستاگرامی‌ترین نقطه بالی" به یاد آورد. معبد لمپویانگ به خاطر وجود "دروازه بهشت" به شهرت رسیده و بخش زیادی از گردشگرانی که سفر با تور بالی را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند، برای عکاسی در این دروازه‌ی زیبا، به این گوشه از بالی می‌آیند. شما هم اگر تا به حال به جزیره خدایان نرفته باشید، حتما عکس‌های این دروازه را در اینترنت مشاهده کرده‌اید.

برای رفتن به این مکان البته از یک مسیر پلکانی باید گذر کنید که ابتدا به نظر لایتناهی می‌رسد، اما در واقع تنها باید ۱۵۰۰ پلکان سنگی را طی کنید تا به بالای تپه و معبد برسید! البته بازدید از خود معبد لمپویانگ که بنای سنگی زیبا با طراحی ظریف است را نیز از یاد نبرید.

 

زیباترین هتل‌های جنگلی بالی

آدرس: Pura Telaga Mas Lempuyang, Tri Buana, Kec. Abang, Kabupaten Karangasem

هزینه ورودی: ۱۰۰ هزار روپیه (کمی‌ بیش‌تر از ۶ دلار)

 

۶- معبد تیترا امپول بالی (Tirta Empul)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری که نباید در سفر به بالی دیدنش را از دست دهید، معبد تیترا امپول است. اسم این معبد نیز به معنی "معبد چشمه‌ی آب مقدس" بوده و همان طور که در عکس این بنا می‌بینید، محیط بیرونی آن دارای حوضی بزرگ و همچنین ورودی‌های آب است که از یک چشمه آب گرم جاری‌ست و گفته می‌شود، با حمام در این آب، ارواح شیطانی از بدن شما جدا خواهند شد.

جدا از زیبایی بصری این معبد که فوق‌العاده جذاب است، همیشه مردم زیادی برای آبتنی در این آب به آن‌جا می‌روند. روش درست هم این است که باید سر شما به زیر آب برود. با توجه به ازدحام جمعیت، پیشنهاد می‌کنیم اگر واقعا می‌خواهید به داخل آب بروید، ساعات اولیه صبح را انتخاب کنید، تا وقتی هنوز جمعیت ورودی به معبد زیاد نشده است.

آدرس: Tirta, Manukaya, Kec. Tampaksiring, Kabupaten Gianyar

هزینه ورودی: ۵۰ هزار روپیه (حدود ۳ دلار)

 

۷- معبد پورا گونونگ کاوی بالی (Pura Gunung Kawi)

اگر به سمت جنوب شرقی بالی بروید، با یکی دیگر از زیباترین معابد جزیره مواجه خواهید شد که از نظر طراحی، کاملا متفاوت از تمامی گزینه‌های بالا است. این مکان، مجموعه‌ای زیارتگاه‌های باستانی را در بر می‌گیرد که در دل صخره‌ کنده شده‌اند. برای رفتن به این مکان، باید از مزارع برنج "دره‌ی پادشاهان" رد شوید. به این ترتیب، سفر شما به این منطقه، ترکیبی از چند جاذبه‌ی گردشگری مهم بالی خواهد بود.

ساخت این بنا به قرن ۱۱ میلادی برمی‌گردد و از جمله قدیمی‌ترین سازه‌هایی است که در بالی مشاهده می‌کنید.

 

جذاب ترین تفریحات شبانه بالی

آدرس: Gianyar Regency

هزینه ورودی: ۵۰ هزار روپیه (حدود ۳ دلار)

 

۸- معبد تامان آیون بالی (Taman Ayun Temple)

برای آن‌هایی که دوست دارند، از معبدی زیبا بازدید کنند و از طرفی خیلی قصد دور شدن از شهر را ندارند، سر زدن به معبد تامان آیون را پیشنهاد می‌کنیم. رفتن به این مکان کاملا در دسترس بوده و طراحی آن نیز، دقیقا شبیه همان چیزهایی است که از یک معبد کلاسیک بالی انتظار دارید.

تامان آیون یکی از بهترین جاها در سفر به بالی، برای قدم زدن سر صبح در داخل شهر است. ترکیب معماری سنتی مورد استفاده در بالی، برکه‌ی کوچکی که دور تا دور آن‌جا را گرفته و فضای سبز و جنگلی، ترکیب فوق‌العاده‌ای است که دیدنش را به همه‌ی مسافران پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: Ayodya No.10, Mengwi, Kec. Mengwi, Kabupaten Badung

هزینه ورودی: ۲۰ هزار روپیه (کمی بیش‌تر از ۱ دلار)

 

۹- معبد پورا آلون دانو باراتان بالی (Pura Alun Danu Bratan)

یکی دیگر از معابد فوق‌العاده زیبای بالی که آن‌جا را به نام معبد شناور نیز می‌شناسند. این مکان در بلندی‌های بدوگول واقع شده و در قلب یک دریاچه‌ی زیبا قرار دارد و به همین دلیل چنین لقبی به آن‌جا داده شده است. زیبایی بنای اصلی معبد و سازه‌های اطرافش به همراه مناظری که مخصوصا در اول صبح می‌سازد باعث شده تا این مکان، یکی از محبوب‌ترین جاها برای عکاسی باشد و خیلی‌ها برای عکاسی عروسی یا چیزهای دیگر، آن‌جا را در نظر می‌گیرند.

این منطقه همچنین کمی خنک‌تر از مناطق ساحلی بالی بوده و برای قدم زدن، خنک شدن و تماشای چشم‌اندازهای رویایی، مکانی عالی به حساب می‌آید و از جمله محل‌های مورد علاقه برای قرار‌های عاشقانه در بالی نیز هست.

 

اقامتگاه‌هایی منحصر به فرد در بالی

آدرس: Danau Beratan, Candikuning, Baturiti, Tabanan Regency

هزینه ورودی: ۵۰ هزار روپیه (حدود ۳ دلار)

 

۱۰- معبد بساکی بالی (Besakih Temple)

و در پایان به معبد بساکی هم باید اشاره داشته باشیم که در پایین دست کوه آگونگ واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و مقدس‌ترین معابد در بالی به حساب می‌آید.

سازه‌های اولیه این معبد به دوره‌ی ما قبل تاریخ بر می‌گردد و مجموعه آن به صورت کلی، شامل ۸۶ معبد در اندازه‌های مختلف می‌شود.

آدرس: unung Mas No.Ds, Besakih, Kec. Rendang, Kabupaten Karangasem

هزینه ورودی: ۶۰ هزار روپیه (کم‌تر از ۴ دلار)

 

منبع

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران