تماشای زیباترین غروب آفتاب در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
تماشای زیباترین غروب آفتاب در بالی

از سواحل ماسه سفید پودری و صخره‌های سر به فلک کشیده گرفته تا معابد دریایی باستانی و کلوپ‌های ساحلی شیک، بالی دارای برخی از خیره کننده ترین نقاط غروب آفتاب در اندونزی است. با این حال، با وجود مکان‌های بسیار زیبایی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، تشخیص مکان تماشای غروب خورشید در بالی می تواند دشوار باشد. برخی از این نقاط منحصر به فرد در رده بهترین جاذبه‌های تور بالی هم قرار دارند جایی که شما می‌توانید در کنار عزیزان‌تان لم بدهید و از جوی صمیمی و آرام لذت ببرید. ما در این مقاله شما را با بهترین نقاط بالی هنگام غروب آفتاب آشنا می‌کنیم.

 

معبد اولوواتو

فهرستی از بهترین نقاط غروب خورشید در بالی نمی تواند با چیز به جز معبد اولوواتو آغاز شود. این بنای دیدنی اندونزیایی یکی از شش معبد مهم در بالی و یکی از زیباترین معابد این جزیره است. اگرچه اولوواتو که قدمت آن به قرن یازدهم بازمی‌گردد، قدیمی‌ترین یا بزرگ‌ترین معبد در بالی نیست اما، چیزی که واقعا آن را از دیگران متمایز می‌کند، محیط باورنکردنی آن است. معبد اولوواتو که بر روی صخره‌ای به ارتفاع ۷۰ متر قرار دارد، مناظر وسیعی از اقیانوس هند و امواج زیر آن را ارائه می‌دهد. به ویژه غروب آفتاب، زمان جادویی برای بازدید است و تماشای ذوب شدن خورشید در افق شما را بند می‌آورد. حتما در امتداد صخره قدم بزنید، جایی که نقاط دیدنی مختلف را خواهید دید که هر کدام منحصر به فرد اما به همان اندازه زیبا هستند. پس از قدم زدن در اطراف، تماشای اجرای مهیج رقص سنتی را از دست ندهید که یکی از بهترین کارها در بالی است! نمایش از ساعت ۶ بعد از ظهر شروع می‌شود، بنابراین حداقل یکی دو تا قبل از آن حضور داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید قبل از غروب خورشید، تمام زوایای این معبد دریایی خیره کننده را کاوش کنید.

سمینیاک، لا پلانچا

لاپلانچا یک بار ساحلی اسپانیایی و یکی از شیک‌ترین مکان‌ها برای گذراندن در سمینیاک است. La Plancha که بیشتر به خاطر حال ‌و هوای آرام بوهمیایی و چترهای سنتی بالیایی در شن‌ها شناخته می‌شود، یکی از حماسی ترین غروب‌های بالی را ارئه می‌دهد. لاپلانچا مکانی بسیار آرام برای تماشای آسمان در حال تغییر هم‌زمان با غروب خورشید است. در واقع چند ساعت قبل از شروع غروب این ساحل شلوغ می‌شود بنابراین سعی کنید خیلی دیر نیایید، در غیر این صورت نمی‌توانید جای خوبی را در ساحل به دست آورید.

 

راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

معبد تانا لوت

این معبد معبد دریایی باورنکردنی یکی دیگر از مکان‌هایی است که باید برای دیدن غروب خورشید در بالی بازدید کنید. Tanah Lot که درست در حومه کنگو واقع شده، به راحتی با ۳۰ دقیقه رانندگی از سمینیاک قابل دسترسی است. این معبد مقدس هندی درست بالای یک صخره مرجانی قرار دارد که از اقیانوس بیرون زده پس جای تعجب نیست که آن را نیز به خدای دریا، بارونا، تقدیم کرده است. در هنگام جزر و مد بر روی آب شناور است و دسترسی به آن را غیرممکن می‌کند. اگر می‌خواهید از نمای نزدیک از پایه معبد دیدن کنید و شاید حتی از آب‌های مقدس آن برخوردار شوید، در هنگام جزر و مد زمانی که مسیر صخره‌ای منتهی به معبد باز است، از آن بازدید کنید. مناظر اینجا واقعا جادویی است، و مهم نیست در چه زمانی از روز بازدید می‌کنید اما در غروب آفتاب، بسیار خاص‌تر است.

مسیر پیاده‌‌روی کامپوهان

شاید اوبود بالی بیشتر به خاطر جنگل‌های سرسبزش پر از آبشارهای زیبا و استراحت‌گاه‌های مجلل شناخته شود، اما بی‌شک جایی برای تماشای غروب زیبای خورشید هم هست. مسیر پیاده کامپوهان در قلب اوبود و مکانی عالی برای دور شدن از شلوغی مرکز شهر است. اگرچه بیشتر بازدیدکنندگان در طول روز برای پیاده‌روی ساده، تماشای مناظر وسیع بر مزارع برنج، یا خنک شدن در وارانگ‌های آرام به آنجا می‌آیند اما اینجا برای تماشای انوار غروب طلایی خورشید نیز جایی عالی است. کافه‌های زیادی را خواهید دید که در امتداد مسیر قرار گرفته‌اند با این حال، یکی از بهترین جواهرات پنهان کافه‌ای کوچک به نام PUKAKO Panini & Coffee است اگر وقت دارید و می‌خواهید تا انتهای مسیر کامپوهان پیاده‌روی کنید، به کافه کارسا نیز بروید.

 

۷ منطقه مهم بالی را بهتر بشناسیم

سوارگا پادانگ پادانگ

وارد هتل لوکس سوارگا پادانگ پادانگ شوید و از منظره غروب آن مشرف به ساحل پادانگ پادانگ لذت ببرید. این بوتیک هتل جذاب دارای یک رستوران و بار در فضای باز است که مشرف به اقیانوس و موج سواران در حال گرفتن امواج است. هنگام غروب خورشید رنگ‌های زیبای صورتی و نارنجی بر فراز دریا شکل می‌گیرد که با موسیقی پس زمینه هتل اوقات فوق‌العاده و جادویی را برایتان رقم می‌زند. برای دیدن این منظره شگفت انگیز لازم نیست حتما مهمان هتل باشید. یک ساعت قبل از غروب آفتاب بروید و قبل از شلوغ شدن میزی در بیرون را تصاحب کنید، یک لیوان نوشیدنی گازدار و چند بشقاب کوچک را سفارش دهید با هم به اشتراک بگذارید و منظره را تحسین کنید. شک نکنید که شما شبی فوق العاده را در پیش خواهید داشت.

سانست پوینت

وقتی خورشید کم کم غروب می‌کند و پایان روز فرا می‌رسید هیچ مکانی بهتر از تماشای غروب آفتاب در Amed بهتر از سانست پوینت وجود ندارد. سانسنت پوینت اساسا کافه‌ای سنتی با چند میز در اطراف مشرف به ساحل جملوک است، که برای جشن گرفتن پایان یک روز فوق العاده دیگر چیزهایی برای خوردن و نوشیدن سرو می‌کند. اگرچه آمِد در قسمت شرق قرار گرفته و به صورت مستقیم غروب را به نمایش نمی‌گذارد اما منظره ای فراگیر از خلیج پایین به سمت کوه آگونگ در حالی که آسمان بالای آن آتش گرفته را به زیبایی، ارائه می‌دهد. اگرچه در سواحل گرمسیری غروب آفتاب دوامی ندارد اما همان زمان کوتاه با پرتوهای طلایی و آسمانی چند رنگ جادو می‌کند.

 

بهترین فعالیت‌ها در بادونگ بالی

سیدمن

سیدمن (Sidemen) یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای تماشای غروب خورشید در بالی است. دهکده سیدمن به‌خاطر تراس‌های برنج، موقعیت مکانی نزدیک به کوه باشکوه آگونگ، و جامعه محلی صمیمی معروف است. اگر به دنبال مکانی آرام برای لذت بردن از غروب خورشید بر فراز کوه آگونگ هستید، سیدمن مقصد شماست. سیدمن روستای کوچکی است که در شرق بالی و بدون حمل و نقل عمومی واقع شده بنابراین، برای رسیدن به آنجا بهتر است تاکسی بگیرید. اگرچه این مکان محلی، آرام و منزوی در بالی است، اما هنوز کارهای عالی زیادی برای انجام در آن وجود دارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود حداقل چند شب در اینجا بمانید تا واقعا از این منطقه لذت ببرید و مطمئن شوید که یکی از آن غروب‌های زیبا را می‌بینید.

نوسا لمبونگان، ساحل دریم

سواحل سفید بکر، صخره‌های شیب‌دار با منظره پانوراما، کلبه‌های کوچک زیبا و فضای سبز سرسبز، همگی از ویژگی‌های نوسا لمبونگان هستند. این جزیره ۳۰ دقیقه با قایق از سرزمین اصلی سانور فاصله دارد. ساحل دریم با رستوران‌هایی که در بالای صخره قرار گرفته‌اند و یک استخر بی‌نهایت مشرف به ساحل شنی سفید، مکانی عالی برای لذت بردن از غروب خورشید در بالی است اگرچه برای دسترسی به استخر باید هزینه‌ای پرداخت نمایید. با این همه اگر قصد پرداخت هزینه را ندارید می‌توانید در ساحل روی ماسه‌های پودری گرم لم بدهید و از تماشای منظره ساحل لذت ببرید.

ساحل لوینا

کارهای شگفت انگیز زیادی در لوینا بالی برای انجام دادن وجود دارد، اما غروب خورشید یکی از بهترین چیزها برای دیدن است. لوینا در شمال بالی واقع شده و تعداد کمی از گردشگران برای تعطیلات در بالی به این ساحل می‌روند. اگر به دنبال دور شدن از شلوغی هستید، پس لوینا برای شما مناسب است. در اینجا ده‌ها هتل در امتداد ساحل رویایی ماسه سیاه لوینا واقع شده‌اند. می‌توانید هر کدام از آنها را رزرو کنید تا هر شب بنشینید و از غروب آفتاب لذت ببرید. بیشتر آن‌ها دور از مرکز شهر قرار دارند و مکان‌های آرامی برای استراحت هستند. اگر می‌توانید خود را از اتاق هتل خود دور کنید، یک سفر کوتاه به شهر داشته باشید، جایی که انبوهی از کافه‌های ساحلی آرام را خواهید دید.

 

عجیب‌ترین غذاهای بالی

کنگو، ساحل اکو

یکی از بهترین مکان‌های بالی برای تجربه غروب جادویی، ساحل اکو در کنگو است. ساحل اکو فضایی خنک دارد و وارانگ‌های محلی در آن بینتانگ سرد و نارگیل تازه می‌فروشند. این ساحل یک نقطه محبوب برای مهاجران بالی است و نسبت به سواحل کوتا یا سمینیاک توریست کم‌تری به خود می‌بیند. ساحل اکو یکی از مکان‌های موج سواری معروف برای موج سواران حرفه‌ای است، همچنین برای کسانی که به دنبال گذراندن غروب آفتاب در کنار دوستان هستند، باشگاه ساحلی La Brisa انتخاب بسیار مناسبی است. شما می‌توانید همراه دوستان و عزیزان خود یکی از بهترین صندلی‌های ردیف جلو را برای استراحت رزرو کنید و از غروب آفتاب همراه با نوشیدن کوکتلی گوارا لذت ببرید. بهترین زمان برای لذت بردن از غروب خورشید در Canggu بین سپتامبر و آوریل است که خورشید در یک خط مستقیم به سمت ساحل بالای اقیانوس غروب می‌کند.

کوه باتور

در حالی که ساحل دریا ممکن است اولین جایی باشد که به عنوان بهترین مکان تماشای غروب بالی به ذهن خطور می‌کند، کوه باتور، واقع در مرکز بالی به همان اندازه منحصر به فرد است. کوه باتور یک گنجینه طبیعی به شدت چشمگیر است که توسط جنگل‌های استوایی و کوه‌های آتشفشانی در ارتفاعات احاطه شده است. برخلاف سایر مقاصد پیاده‌روی محبوب در جنوب شرقی آسیا مانند کوه کینابالو، این پیاده‌روی برای کوهنوردان ماهر نسبتا آسان‌تر است. صعود به قله ۱۷۰۰ متری که تنها حدود ۲ ساعت طول می‌کشد تجربه‌ای ارزشمند است زیرا نواحی باز دریاچه و کوه‌های اطراف آن منظره ای بدون مانع از غروب خورشید را تضمین می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید سریع‌تر به قله برسید، می‌توانید به تور آتشفشان جیپ بپیوندید و با یک جیپ 4×4 مناظر ماه مانند مزارع گدازه‌ای سیاه را کشف کنید.

 

گردشی جذاب در کوتا، بالی

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران