فیلمی که با تماشای آن عاشق بالی می‌شوید

جاذبه‌های گردشگری بالی
فیلمی که با تماشای آن عاشق بالی می‌شوید

یکی از زیباترین مناطق جهان و محبوب‌ترین جزیره در اندونزی، بالی است. گردشگران زیادی که با تور بالی به آنجا سفر کرده‌اند، از آن به عنوان بهشتی با خاطرات فراموش نشدنی یاد می‌کنند. این جزیره کوچک در بین دو اقیانوس آرام و هند واقع شده است و آب‌وهوایی گرم و استوایی دارد. زمان این جزیره حدود ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است. درباره بالی فیلم‌های مختلفی ساخته شده است که هر کسی را ترغیب به سفر به این دنیای شگفت‌انگیز می‌کند، در این متن، فیلم Eat Pray Love را به شما معرفی می‌کنیم.

 

بالی یکی از جزایر بی‌نظیری است که سفر به آن، در هر حالتی فوق‌العاده خواهد بود. به تنهایی بروید یا با خانواده، با عشقتان بروید و یا دوستانه، در هر صورت خاطره به یاد ماندنی به جا خواهد ماند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند قبل از سفر به کشورهای دیگر، در مورد آنها تحقیق کنند. مطلب بخوانند، راجع به آداب و رسوم آن کشور بدانند، لباس مناسب بردارند و برنامه‌ریزی مناسبی برای مدت زمان اقامتشان داشته باشند. برای این دسته از گردشگران فیلم‌هایی را توصیه می‌کنیم تا قبل از تجربه شخصی خود، از دیدن آنها لذت ببرند. مستندهای گوناگونی با نام‌های Ring of Fire ، The More Things Change ، Bali Is My Life ،Toute La Beauté du Monde و The Fall ساخته شده‌اند. علاوه بر آن، فیلم جالب دیگری در ژانر رمانتیک درام با نام Eat Pray Love وجود دارد که بیشتر سکانس‌های آن در بالی فیلمبرداری شده است و از دیدن آن لذت خواهید برد.

 

در سفر به بالی چه لباس‌هایی بپوشیم

Eat Pray Love

فیلم Eat Pray Love ، با ترجمه بخور عبادت کن عشق بورز، شخصیتی به نام الیزابت گیلبرت را نشان می‌دهد که وقتی از همسر خود جدا می‌شود، دنیایش از بین می‌رود. او در تلاش برای کشف مجدد نفس واقعی خود ، راهی سفر به سراسر جهان می شود. چهار ماه در ایتالیا می‌ماند و غذا می‌خورد، چهار ماه در هند عبادت می‌کند و زمانی که دو ارزش زندگی را می‌یابر، بر آن می‌شود تا تناسبی بین عبادت و خوردن (مادیات و معنویات) پیدا کند که در این حال، در بالی به ارزش عشق می‌رسد.
این فیلم یک درام عاشقانه بیوگرافیک آمریکایی است که در سال ۲۰۱۰ اکران شد. بازی بسیار خوب و دلنشین جولیا رابرتز در نقش الیزابت گیلبرت، بر اساس خاطرات گیلبرت که کتابی به همین نام در سال ۲۰۰۶ نوشته شده، این فیلم را دیدنی‌تر کرده است. رایان مورفی، فیلم Eat Pray Love را نویسندگی و کارگردانی کرد و برد پیت و جولیا رابرتز نیز از تهیه‌کنندگان فیلم بوده‌اند. فیلم بخور، عبادت کن، عشق بورز، پس از اکران با نقدهای منفی زیادی از سمت منتقدین روبه‌رو شد، در حالی که یک موفقیت مالی به دنبال داشت. در واقع با بودجه ۶۰ میلیون دلار ، مبلغی حدود ۲۰۴.۶ میلیون دلار در رده باکس آفیس Box office قرار گرفت.

 

۶ تفریح رایگان در سفر به بالی

Eat Pray Love

این فیلم باشکوه با بازی جولیا رابرتز Julia Roberts ، خاویر باردم Javier Bardem و جیمز فرانکو James Franco در مناظر رویایی بالی، شما را به فکر فرو می‌برد که این همه شگفتی چطور در یک جزیره گرد هم آمده است. لبخند بزرگ و زیبای جولیا در سکانس‌هایی که در جزایر اندونزی به دنبال خود می‌گردد، هر فردی را که عاشق طبیعت است به سفر با تور بالی ترغیب می‌کند.

Eat Pray Love

افراد بسیاری قبل از هر چیز به شرایط و هزینه سفر خود می‌اندیشند، این عده، ممکن است درک درستی از این فیلم نداشته باشند. چرا که تعدادی از بلاگرها در نقد این فیلم به این موضوع اشاره کرده‌اند که نمی‌توان یک شبه تصمیم بگیرید تا زندگیتان را عوض کنید. این فیلم علاوه بر این که فردی را نشان می‌دهد که از نظر مالی و گذرنامه مشکلی برای سفر به اطراف جهان ندارد، شخصی را نشان می‌دهد که با سفر به دنیای درون خود و رسیدن به عرفان و معنویات نیز گریزی ندارد.

 

هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های شبانه کوتا در بالی

Eat Pray Love

منتقدین دیگری در اطراف دنیا، به نوع عبادت و سبک ساخت فیلم اعتراض کردند. اما لازم نیست که کل اقشار دنیا، برای دیدن یک فیلم هم‌نظر باشند. ممکن است برداشتی که شما از چنین فیلم پر هزینه‌ای دارید، با دیگری متفاوت باشد. پس توصیه می‌کنیم خودتان آن را تماشا کرده و نسبت به برداشت شخصیتان، تصمیم به سفر به هر کجای دنیا که می‌خواهید بگیرید.

۳۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران