۸ فیلمی که پیش از سفر به بالی باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری بالی
۸ فیلمی که پیش از سفر به بالی باید ببینید

بالی بهترین نقطه‌ی اندونزی است که باید آن را دید و زیبایی‌هایش را در حافظه‌ی بصری ثبت کرد. جزیره‌ای شورانگیز برای انواع دورهمی‌‎ها. جزیره‌ای رمانتیک برای انواع سفرهای عاشقانه. جزیره‌ای با بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های دریایی برای آنهایی که عاشق بیکرانگی‌ها هستند. اگر پیش از سفر به این جزیره می‌خواهید بیشتر با بالی و فضاهای رویایی‌اش آشنا شوید همراه ما باشید تا ۸ فیلمی که در این جزیره و درباره‌ی این جزیره ساخته شده‌اند را برای تماشا خدمتتان معرفی کنیم.


۱- Ring of Fire: An Indonesian Odyssey

این فیلم محصول سال ۱۹۹۹ میلادی است که سازندگان آن دو برادر هستند. این فیلم در ۵ اپیزود به معرفی اندونزی می‌پردازد که اپیزود دوم آن به بالی اختصاص داده شده است. در سال ۱۹۷۷ دو برادر به نام‌های لورن و لارنس بلر وارد اندونزی شدند و برای مدت ده سال جای‌جای این کشور را گشتند و با دوربین‌شان ثبت کردند. با تماشای این فیلم پیش از سفر به بالی می‌توانید بسیاری از جاهای دیدنی این جزیره را بشناسید، با گذشته‌ی این جزیره بیشتر آشنا شوید و از نگاه‌ توریست‌ها به آن نظر بیندازید.

 

خرید سیم کارت‌های پیش پرداخت در بالی

Ring of Fire

۲- The More Things Change

این مستند در سال ۲۰۱۷ ساخته شده و یک مستند محیط زیستی جذاب به شمار می‌آید. راوی و فیلمساز این مستند گِری لوپز است که در سال ۱۹۷۴ میلادی به بالی و منطقه‌ی Uluwatu برای موج سواری آمده است. در آن زمان این منطقه یکی از مناطق رویایی جهان بوده اما ۴۰ سال بعد که او دوباره برای موج سواری به این منطقه می‌آید متوجه می‌شود بی‌توجهی به طبیعت و مصرف گرایی سبب از بین رفتن آن طبیعت بکر و زیبا شده است. این فیلم مستند جدای از جذابیت‌های بصری، شما را با دغدغه‌های محیط زیستی نیز آشنا می‌کند.

The More Things Change

۳- Bali Is My Life

این فیلم در سال ۲۰۱۲ تولید شده و یک فیلم مستند جذاب برای سرک کشیدن به جای‌جای دیدنی بالی به شمار می‌آید. با تماشای این فیلم می‌توانید از تمام نقاط دیدنی بالی باخبر شوید، فستیوال‌هایش را بشناسید، با فرهنگ مردمانش آشنا شوید و این جزیره را پیش از سفر مثل کف دست‌تان بلد شوید. اگر هنوز برای سفر با تور بالی مطمئن نیستید، به شما توصیه می‌کنیم حتما این مستند را تماشا کنید. چراکه تردید نداریم بعد از دیدن این مستند در اولین فرصت به فکر سفر به این جزیره می‌افتید.

 

بالی، تفاوت واقعیت با عکس‌های اینستاگرامی

Bali Is My Life

۴- Toute La Beauté du Monde

این فیلم یک مستند فرانسوی است که معنای نامش می‌شود: تمام زیبایی‌های دنیا. این فیلم داستان زندگی زنی است که پس از مرگ شوهرش به بالی سفر می‌کند و در این سفر و در طبیعت بکر و بی‌نظیر آن دوباره عاشق می‌شود. این فیلم در سال ۲۰۰۶ تولید شده است و می‌تواند به شما نشان دهد که چرا بالی یکی از رمانتیک‌ترین نقاط دنیا برای سفر است.

Toute La Beauté du Monde

۵- Alex Cross

تماشای این فیلم شما را به زیر پوست کشور اندونزی می‌برد. داستان این فیلم درباره قاچاق مواد مخدر در اندونزی و مجازات اعدام برای قاچاقچیان است. تماشای این فیلم سبب می‌شود ضمن دیدن زیبایی‌های بالی، زشتی‌های آن را نیز ببنید و بیشتر با معضلات اجتماعی این جزیره آشنا شوید. این فیلم محصول سال ۲۰۱۲ میلادی است و از نظر رویدادهایی که درش به وقوع می‌پیوندد قدیمی نیست.

Alex Cross

۶- The Endless Summer ۲

اگر از تماشای دریا و ساحل لذت می‌برید، اگر می‌خواهید موج‌سواری‌های فوق‌العاده نگاه کنید و با آنها عاشق بالی شوید به شما توصیه می‌کنیم این فیلم را نگاه کنید. فیلمی که در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته شده است و به گشت و گذارهای روبرت ویور و پاتریک اُ کونل می‌پردازد. فیلمی هیجان‌انگیز که سر شما را زیر موج‌ها می‌برد و از آن بیرون می‌آورد.

 

شب‌گردی در بهترین کلاب‌های شبانه بالی

The Endless Summer

۷- The Fall

این فیلم که محصول سال ۲۰۰۶ میلادی است دریچه‌‌ای برای تماشای عجیب‌ترین نقاط هستی به روی شما می‌گشاید. این فیلم شما را با زیبایی‌های بکر بالی آشنا می‌کند و برخی رسومات جذاب آن را برایتان به نمایش می‌گذارد. رسوماتی مانند رقص آتش. اگر از دیدن چیزهای متفاوت و شگفت‌انگیز به هیجان می‌آیید به شما توصیه می‌کنیم حتما این فیلم را تماشا کنید. حتی اگر قصد سفر به بالی را هنوز در سر نمی‌پرورانید.

The Fall

۸- Bali: Heaven and Hell

یک مستند عالی که هم چهره‌ی زشت و هم چهره‌ی زیبای بالی را به نمایش می‌گذارد. مستندی که شروعش با بمب‌گذاری سال ۲۰۰۲ در این جزیره است اما از بمب به زیبایی‌ها می‌رود. مستندی که چهره‌ی سنتی و مدرن بالی را توأمان به نمایش می‌گذارد و این امر بسیار جذاب است. این فیلم محصول سال ۲۰۱۴ میلادی است.

 

۸ فعالیت دلپذیر در سفر مجردی به بالی

Heaven and Hell

۱۰ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران

بهناز عرب

با سلام معذرت میخوام اطلاع دارید کی خطوط باز میشه ؟ تا ما بلیط تهیه کنیم ؟