۲۵ فعالیت جالب با رتبه برتر در بالی (بخش سوم)

جاذبه‌های گردشگری بالی
۲۵ فعالیت جالب با رتبه برتر در بالی (بخش سوم)

گردشگران خوش‌گذران در سفر خود با تور بالی چیزهای زیادی برای عشق ورزیدن خواهند یافت. آنها می‌توانند از دهکده‌های محلی دیدن کنند، در مورد صنایع دستی چند صد ساله بیاموزند یا در معابد مقدس بالی ادای احترام کنند. همچنین در طول اقامت خود در یک استراحتگاه بی‌نظیر، یوگا یا مدیتیشن شادی کنند. در مقاله ۲۵ فعالیت جالب با رتبه برتر در بالی (بخش دوم)، به ۱۵ مورد از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در بالی انجام دهید اشاره کردیم. در ادامه کارهای جذاب دیگری را لیست می‌کنیم.

 

۱۶. ضیافت غذاهای گیاهی در اوبود

دوستداران غذاهای گیاهی، در این سرزمین خوشحال خواهند بود. چرا که اوبود، خانه برخی از بهترین غذاهای گیاهی در آسیا است. لذت در قلب بسیاری از برترین رستوران‌های اوبود بالی قرار گرفته و حتی می‌توانید با اشراف به باغ‌های پرماکالچر غذا بخورید. موکسا یکی از این مکان‌هاست. در غرفه‌های هوای آزاد به صورت ضربدری بنشینید و غذاهای نوآورانه مبتنی بر گیاه را امتحان کنید، از بوریتوهای عاشقانه گرفته تا تاکوهای زنده و دسرهای خام را سفارش دهید. زست (Zest) غذاخوری مجلل‌تری را در یک مکان نمایشی ارائه می‌دهد. این مکان که بر فراز تپه‌ای درست خارج از مرکز شلوغ اوبود قرار دارد، غذاهای گیاهی از سراسر جهان را ارائه می‌کند که از مواد اولیه پرورش‌یافته محلی تهیه شده‌اند.

 

سفر به ۱۰ جزیره منحصر به فرد در بالی

در مرکز شهر اوبود، کیمیاگری همه چیز در مورد شفا از طریق غذا است. یک نوار سوپ دارویی، کیک‌های خام متشکل از غذاهای فوق‌العاده، سالادهای پر جنب و جوش، و بستنی نرم وگان، از جمله غذاهای گیاهی بسیاری در اینجا هستند. همچنین می‌توانید طرز تهیه برخی از وعده‌های غذایی خود را در آموزشگاه آشپزی خام وگان آن‌ها بیاموزید. استراحتگاه‌های سم زدایی، کارگاه‌های پنیر وگان، و دوره‌های پخت بدون گلوتن نیز ارائه می‌شود. برای افراد گیاهخوار، پیک نیک وگان غذای آماده از آشپزخانه مانا در اوبود نیز توصیه می‌شود. کلیر کافه با محصولات محلی و «آشپزخانه مانا» که در میان مزارع برنج اوبود قرار گرفته است، سوپر غذای ژاپنی را با غذاهای اندونزیایی ترکیب می‌کند. به غذاهای ارگانیک و غنی از پروبیوتیک که با محصولات تازه باغی درست شده‌اند فکر کنید. اما غذاخوری وگان به معنای قربانی کردن غذای راحت نیست. پیتزا کالت یک پیتزافروشی گیاهی است که نسخه‌های لذیذ با پنیر گیاهی این غذای ایتالیایی مورد علاقه را ارائه می‌کند.

۱۷. اسنورکل یا شیرجه در آمد

اسنورکل یا شیرجه در آمد (Snorkel or Dive at Amed) یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در تور بالی تجربه کنید. صخره‌های مرجانی درخشان آب‌های کم‌ عمق را در امتداد شن‌های خاکستری دودی ساحل آمد (Amed) می‌پوشاند و آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در بالی و اسنورکلینگ تبدیل می‌کند. آمد در سواحل شمال شرقی بالی قرار دارد و در واقع شامل هفت روستای مختلف ساحلی است که صخره‌های مرجانی تنها چند متر از ساحل فاصله دارند. پرتوها، کوسه‌های صخره‌ای، کشتی‌های غرق‌شده و ماهی‌های رنگارنگ استوایی از جمله جاذبه‌های زیر آبی هستند که می‌توانید در اینجا کاوش کنید. حتی می‌توانید برای یک دوره غواصی آزاد در (Apneista) نیز ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید در تولامبن همسایه، که محل یک کشتی غرق‌شده باری ایالات متحده، USAT Liberty  است، غواصی کنید.

 

تماشای زیباترین غروب آفتاب در بالی

اگر اهل غواصی نیستید هم مشکلی ندارد. در یک کافه ساحلی، یک صندلی برای آفتاب کرایه کنید، یک ماساژور در کنار ساحل رزرو کرده، یک میان وعده و یک آب نارگیل سرد خنک سفارش دهید و یک روز استراحت کنید! علاوه بر این اینستاگرام‌بازان می‌توانند از جوکونگ‌های رنگارنگ بالی (کانوهای بیرون‌گر) که در امتداد ساحل ردیف شده‌اند عکس بگیرند. آمد همچنین مکانی سرگرم‌کننده برای اقامت در ساحل بالی است. شما مهمان‌خانه‌های مقرون‌به‌صرفه، وارانگ‌ها و فروشگاه‌های غواصی را در امتداد این بخش ساحلی بالی پیدا خواهید کرد.

۱۸. در چشمه‌های مقدس پورا تیرتا امپول غسل کنید

چشمه‌های مقدس پورا تیرتا امپول (Pura Tirta Empul) به دلیل مراسم پاکسازی مقدس خود مشهور هستند. این مجموعه معبد زیبا در مرکز بالی که قدمت آن مربوط به حدود سال ۹۶۰ میلادی است، یک مکان میراث فرهنگی ملی است که در اطراف یک استخر مستطیل شکل قرار گرفته که از چشمه‌ای مقدس تغذیه می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در مراسم پاکسازی به مردم محلی بپیوندند، اما توصیه می‌شود ابتدا از یک راهنمای با تجربه بپرسید تا مطمئن شوید که به آداب و رسوم احترام می‌گذارید. حمام‌کنندگان باید با لباس کامل وارد آب شوند و از شما خواسته می‌شود که سارافون و ارسی بپوشید. مطمئن شوید که قبل از حمام کردن، عکس می‌گیرید و محوطه معبد را کاوش می‌کنید، تا با لباس‌هایی که چکه می‌کنند راه نروید. بهترین زمان برای بازدید از معبد تیرتا امپول نیز مانند بسیاری از معابد بالی صبح زود و اواخر بعدازظهر است.

 

راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

۱۹. خوشبختی در یک اسپای بالیایی

بالی میزبان برخی از دلپذیرترین و مقرون به صرفه‌ترین اسپاهای روزانه این سیاره است. درمان‌ها از اسکراب‌های تقویت‌کننده پا، مانیکور، پدیکور و صورت با استفاده از مواد محلی گرفته تا ماساژ بالیایی کل بدن را شامل می‌شود. یک تخصص ویژه بالیایی‌ها حمام گل است. داخل یک وان حمام داغ با پوشش شکوفه‌های روشن بخوابید و مراقبت‌های خود را از بین ببرید. اگر واقعاً می‌خواهید از آن لذت ببرید، بهترین انتخاب‌های ما عبارتند از Sundari Day Spa در سمینیاک (Seminyak) و Healing Village Spa در استراحتگاه چهار فصل بالی (Four Seasons Resort Bali) در خلیج جیمباران (Jimbaran). آیا می‌خواهید صورت طلای ۲۴ عیار داشته باشید؟ سالن زیبایی گلدوست در Canggu مکانی برای شماست. اما اگر به دنبال دریافت بهترین قیمت هستید، باید از یک آبگرم محلی بالی یا یک استراحتگاه کوچکتر دیدن کنید. درمان‌های اسپا در استراحتگاه‌های بزرگ گران‌تر هستند.

۲۰. کاندیداسا و مانگیس را کاوش کنید

کاندیداسا (Candidasa) با تلفظ "Chandidasa" و شهر کوچک ساحلی مانگیس (Manggis) پایگاهی فوق‌العاده برای کاوش در جاذبه‌های شمال شرقی بالی به شمار می‌رود. زندگی در این بخش از بالی به آرامی در حال حرکت است. خیره شدن بر روی سواحل سنگریزه‌ای و شنی دودی. بازدید از معبد، قدم زدن در مزارع برنج و غواصی برخی از بهترین کارهایی است که می‌توان در نزدیکی این مناطق انجام دهید. از اینجا می‌توانید از باغ‌های آبی تیرتا گانگا با یک ساعت رانندگی در شمال کاندیداسا دیدن کنید. این مجموعه باغ آبی سلطنتی مکانی زیبا برای عکس است. باغ‌های کاملاً آراسته شده محوطه را زینت می‌دهند، و سنگ‌های پله‌ای استخرهای آرام را که کوی‌های غول‌پیکر در آن شنا می‌کنند، می‌افزایند. سفر به (Pura Lempuyang Luhur) و دروازه فوق‌العاده اینستاگرامی به بهشت نیز پرطرفدار است.

 

بهترین زمان برای بازدید از بالی

در شهر، هنگامی که شکوفه‌های فوشیا در حال شکوفایی کامل هستند، در تالاب کاندیداسا لوتوس توقف کنید و عکس بگیرید. دیگر کارهای برتر در منطقه شامل سفرهای یک روزه به تالاب آبی است. کایاک‌سواری در اقیانوس و بازدید از تنگانان، یکی از قدیمی‌ترین روستاهای بالی، فعالیتی دیگری است که می‌توانید در بالی انجام دهید. همچنین شبی را در استراحتگاهی مجلل در کنار ساحل در زمین‌های وسیع و پر از نخل‌ها، با اسپای دلپذیر مشرف به آب اقامت کنید.

۲۱. ژست گرفتن برای عکس در دروازه های بهشت

اگر یک اینستاگرامر هستید که به دنبال یک عکس به یاد ماندنی هستید، پورا پناتاران آگونگ لمپویانگ را به لیست مکان‌های دیدنی خود اضافه کنید. گرفتن عکس بین دروازه‌های معروف بهشت در اینجا یکی از بهترین کارهایی است که باید در معبد انجام دهید. این پلکان‌های اژدهای بلند، ابرهای موزون و قله مه آلود کوه آگونگ را قاب می‌گیرند و تصویری نمادین از بالی با کیفیتی اثیری ایجاد می‌کنند. این زیارتگاه معروف که اغلب معبد لمپویانگ (Pura Lempuyang) نامیده می‌شود، در واقع بخشی از مجموعه‌ای از معابد در ارتفاعات کوه لمپویانگ است. برای تماشای مناظر خیره کننده از حومه سرسبز، از ۱۷۰۰ پله طاقت فرسا تا (Pura Luhur Lempuyang)، یکی از مقدس‌ترین معابد بالی بالا بروید. حتی بهتر از آن، برای نجات پاهایتان، برای یک سواری با موتورسیکلت به یک محلی بپردازید. توجه داشته باشید که زیارت این حرم متبرکه برای گردشگرانی که در زمان تنگنا قرار دارند نیست. برای امتیاز گرفتن عکس در دروازه‌های بهشت، باید به صف طولانی بپیوندید و مبلغی برای خرید بلیط بپردازید. اما اگر برای گشت و گذار در معابد دیگر این مجموعه وقت دارید، ارزش دیدن را دارد.

 

برترین بازارهای شبانه در بالی

۲۲. دره سیدمن را کاوش کنید

دره سیدمن (Sidemen Valley) تکه‌ای از بالی قدیمی است که با رانندگی به شمال شرقی اوبود حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. یکی از بهترین کارهایی که در اینجا باید انجام دهید، قدم زدن در روستاهای کوچک و تماشای مردم محلی است که به فعالیت‌های سنتی خود تمایل دارند. مسیرهای باریک را در میان مزارع برنج و حومه سرسبز دنبال کرده و از مزارع کاکائو و قهوه عبور کنید، جایی که کوه آگونگ در پس‌زمینه خودنمایی می‌کند. همچنین می‌توانید تا این قله ابری پیاده‌روی کنید. از دیگر کارهای محبوب در دره سیدمن می‌توان به استراحتگاه‌های یوگا و رفتینگ در رودخانه اشاره کرد. همچنین می‌توانید در فعالیت‌های فرهنگی مانند کنده‌کاری و رقص شرکت کنید یا در یک کارگاه بافندگی سنتی ثبت‌نام کنید. همچنین در اینجا خانه‌های بالی، B&B، و حتی چند ویلا لوکس در میان مزارع برنج برای اقامت وجود دارد.

۲۳. از دهکده باستانی تنگانان دیدن کنید

قدم زدن در دهکده باستانی تنگانان مانند گام برداشتن در زمان است. این سکونتگاه کوچک عجیب یکی از تنها دو روستای بالی است که مردم محلی در آن هنر پیچیده ایکات بافی را تمرین می‌کنند. با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید با یکی از اهالی گشتی بزنید و مردم محلی را ببینید که منسوجات رنگارنگ را روی دستگاه‌های بافندگی دستساز می‌بافند. هر قطعه با استفاده از مواد طبیعی از گیاهان و پوست درخت رنگ‌آمیزی می‌شود. پس از گشت و گذار، می‌توانید برخی از قطعات را مشاهده کرده و در صورت تمایل آنها را خریداری کنید. به علاوه، روستای تنگانان میزبان یک مراسم غیر معمول است. جشنواره Makare-kare در ماه ژوئن، شامل مبارزه تئاتری بین مردان محلی بالی برای احترام به خدای جنگ و اجدادشان است.

 

زیباترین هتل‌های جنگلی بالی

۲۴. تنش زدایی در یک دوره یوگا

بالی یکی از بهترین مکان‌های جهان برای استراحت و انجام یوگا است. به لطف جمعیت عمدتا هندو، یوگا ریشه‌های عمیقی در اینجا دارد و مسافران استراحتگاه‌های لوکس بی‌پایانی را پیدا خواهند کرد که استراحتگاه‌های معنوی، یوگا و مدیتیشن، از فرار در کنار ساحل تا پناهگاه‌های جنگلی را ارائه می‌دهند. در سواحل رودخانه آیونگ، حدود ۳۰ دقیقه رانندگی از اوبود، هتل برنده جایزه Fivelements Retreat Bali جلسات یوگا و مدیتیشن، ماساژ، هنرهای رزمی، و مشاوره درمانی ارائه می‌دهد.

کلاس‌های یوگا و مراسم آتش‌سوزی در باگوس جاتی، واقع در جنگل‌های بارانی اوبود، برگزار می‌شود، و Zen Resort Bali 16 ویلا در ساحل دورافتاده Singaraja ارائه می‌کند، با کلاس‌های یوگا خصوصی که می‌توان آن‌ها را بر اساس نیازهای سلامتی مهمانان تنظیم کرد.

۲۵. در واتربوم بالی، کوتا، خنک شوید

با بچه‌ها سفر می‌کنید و به دنبال مکانی برای خنک ماندن هستید؟ به واتربوم بالی (Waterbom Bali) بروید. این پارک آبی محبوب در قلب کوتا هر نوع تفریح آبی را که می‌توانید تصور کنید به گردشگران ارائه می‌دهد. در رودخانه تنبل شناور شوید، هیجان را در سرسره‌های آبی تجربه کنید، از موج‌سواری لذت ببرید و در استخرها بچرخید. والدین نیز در اینجا خوشحال خواهند بود. جلسات مانیکور، پدیکور و رفلکسولوژی اندکی ناز و نوازش در محل را فراهم می‌کند و حتی می‌توانید آب درمانی ماهی را امتحان کنید. باغ‌های استوایی با سایه فراوان، آن را به مکانی دلپذیر برای گذراندن زمان تا زمانی که بچه‌ها خسته شوند، تبدیل می‌کند. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید!

 

گشت و گذار در جزایر نوسا در بالی

 

منبع

 

۰۸ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران